Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 20 januari 2019 om 22:08
Voor mij zijn ze niet voorspelbaarBetty_Slocombe schreef: ↑20-01-2019 22:05Naamvallen doen niemand pijn. Ze zijn mooi en vriendelijk en voorspelbaar.

zondag 20 januari 2019 om 22:12
Die posts is ook gestaft. Er zijn grenzen.Betty_Slocombe schreef: ↑20-01-2019 22:06Want dat ging over iemand op dit forum?
Ik was daar zelf ook echt heel erg hard vandaag, maar ik vertik het sorry te zeggen.
*neuriet iets over your own way gaan*

zondag 20 januari 2019 om 22:13
Voor wat het waard is, wil ik toch even gemeld hebben dat ik Bloomie niet gestaft heb. In tegendeel, ik heb hem/haar onder negeer om te voorkomen dat ik me nog eens uit op een wijze die boosheid oproept
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

zondag 20 januari 2019 om 22:13
Ja, dan zal ik wel weer een negatieve forummer zijn, maar wat een ellendige kutmuziek is dat. Bah.
Naamvallen zijn overigens net een wiskundige vergelijking. Die vind ik ook sexy en het gevoel als je het opgelost hebt is uitzonderlijk aangenaam. Maar goed, ik zal er over ophouden.

zondag 20 januari 2019 om 22:14
Ik ben er nog kapot vanBetty_Slocombe schreef: ↑20-01-2019 22:06Want dat ging over iemand op dit forum?
Ik was daar zelf ook echt heel erg hard vandaag, maar ik vertik het sorry te zeggen.

zondag 20 januari 2019 om 22:16

zondag 20 januari 2019 om 22:16
Ik had toch altijd de illusie dat wij het op bovengemiddeld veel vlakken eens waren. Jammer dat onze wegen zich hier scheidenBetty_Slocombe schreef: ↑20-01-2019 22:13Ja, dan zal ik wel weer een negatieve forummer zijn, maar wat een ellendige kutmuziek is dat. Bah.
Naamvallen zijn overigens net een wiskundige vergelijking. Die vind ik ook sexy en het gevoel als je het opgelost hebt is uitzonderlijk aangenaam. Maar goed, ik zal er over ophouden.

3 cruciale verschillen in 1 post

zondag 20 januari 2019 om 22:18
Tsja. Ik ben het wel gewend intussen. Ik was als kind al raar.
Ik hou overigens wel heel erg van Creedence Clearwater Revival. Ik weet zeker dat zij Fleetwood Mac met alleen hun linkerhand zouden kunnen verslaan.

zondag 20 januari 2019 om 22:18

zondag 20 januari 2019 om 22:19
Ik vond naamvallen ook altijd heerlijk duidelijk.Betty_Slocombe schreef: ↑20-01-2019 22:13Ja, dan zal ik wel weer een negatieve forummer zijn, maar wat een ellendige kutmuziek is dat. Bah.
Alleen in gebruik erg ongemakkelijk als je om de paar woorden weer moet stoppen met praten omdat je eerst voor het volgende woord de juiste naamval moet vaststellen.
Duits spreken is dus nooit zo'n succes geworden. Schrijven ging beter.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 20 januari 2019 om 22:20
Dat is ook leuk.Betty_Slocombe schreef: ↑20-01-2019 22:18Tsja. Ik ben het wel gewend intussen. Ik was als kind al raar.
Ik hou overigens wel heel erg van Creedence Clearwater Revival. Ik weet zeker dat zij Fleetwood Mac met alleen hun linkerhand zouden kunnen verslaan.
Ik ga een bekentenis doen. Alleen mijn man weet dit.
Ik hou van the Cats. En van Piet Veerman.

zondag 20 januari 2019 om 22:21
Als je het veel doet, gaat het steeds beter. Mensen reageren er echter heel merkwaardig op als je steeds Duits met ze praat, vooral wanneer je je niet in Duitsland bevindt.Solomio schreef: ↑20-01-2019 22:19Ik vond naamvallen ook altijd heerlijk duidelijk.
Alleen in gebruik erg ongemakkelijk als je om de paar woorden weer moet stoppen met praten omdat je eerst voor het volgende woord de juiste naamval moet vaststellen.
Duits spreken is dus nooit zo'n succes geworden. Schrijven ging beter.

zondag 20 januari 2019 om 22:22
In Limburg zullen ze verheugd reageren in de veronderstelling dat je het lokale dialect eigen probeert te makenBetty_Slocombe schreef: ↑20-01-2019 22:21Als je het veel doet, gaat het steeds beter. Mensen reageren er echter heel merkwaardig op als je steeds Duits met ze praat, vooral wanneer je je niet in Duitsland bevindt.

En waarom ook niet! Toen ik klein was wilde ik graag dat er Sailin' home gedraaid zou worden op mijn begrafenis (ik was een morbide kind). Ik vind het nog steeds niet zo'n heel slecht idee, al zou Be my day ook leuk zijn.
Maar waarom zou ik het veel doen?Betty_Slocombe schreef: ↑20-01-2019 22:21Als je het veel doet, gaat het steeds beter. Mensen reageren er echter heel merkwaardig op als je steeds Duits met ze praat, vooral wanneer je je niet in Duitsland bevindt.
Ik woon in Haarlem, geen Duits nodig.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 20 januari 2019 om 22:23
Ja, maar dat is toch heel zangerig? Ik spreek heel vriendelijk Duits, niet schreeuwerig, maar ook totaal niet melodieus. Of klinken jullie niet allemaal als Gé Reinders