Stom begin relatie

22-01-2019 09:51 375 berichten
Goedemorgen dames,

graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.

Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.

Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.

nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.

Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.

Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Doe niet zo ingewikkeld. Neem haar gewoon mee naar de verjaardag van je moeder of zoiets en stel haar voor als je vriendin. Klaar.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

tjonge wat kan jij verschrikkelijk wauwelen zeg, hopelijk weet je dat het niet allemaal om jou gaat en om wat er in jouw hoofdje afspeelt... of ben je tegen je vrienden ook zo verbaal incontinent?

Probeer het anders wat zakelijker te bekijken als je niet normaal nuchter kan doen, jij wil iets met/van haar en dat zij ook iets wil van jou.
Dan moet je dat zien te verkopen. Je bedenkt dus een elevatorpitch, een stukje tekst dat je leuk brengt dat hooguit een paar zinnetjes in beslag neemt met een kop en een staart en waarna een toezegging doen volgt. google het maar eens...

wat jij nu doet is dingen zeggen als 'ik hoop echt dat jij mijn stofzuiger koopt' iets wat geen enkele (nee ook de beginners niet) verkoper zou doen en waar een verkoper alleen mee weg komt als hij het niet nog eens herhaalt en als degene in kwestie echt heel erg verlegen zit om een stofzuiger
Lorem Ipsum
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:54
En voor de duidelijkheid: ik had haar dus aan de telefoon al gevraagd of ze officieel mijn vriendin wilde zijn en dat wilde ze. Maar ze reageerde dus niet super enthousiast en ik was een beetje zenuwachtig.
Daarna heb ik haar nog wel geappt dat ik super blij ben! Dat ze nu mijn vriendin is en dat ik haar dat wilde laten weten, omdat ik aan de telefoon misschien niet enthousiast genoeg klonk.
Boodschappen die beter overkomen: 'wil je morgen wat leuks doen?', 'zullen we komende zomer samen op vakantie' of 'ik wil je zoenen'. En als je appt over dat je iets leuk vindt, zeg dan 'ik vond het ontzettend leuk gisteren', of 'ik heb zin in morgen want dan zie ik je weer' of 'ik zit de hele tijd verliefd naar je foto te staren'. (Vervang gerust alle zinnen door iets dat bij jou/jullie past, het is niet erg als het een beetje cheesy is, als het maar eerlijk is)

Maar hou op over die benaming van je relatie! Dat is echt het minst belangrijke, en komt heel vervelend over.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
ff over d’r heen pissen, dan is ze van jou.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
22-01-2019 11:33
ff over d’r heen pissen, dan is ze van jou.
Lekker sproeien.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is dit je eerste vriendin/relatie?
Wat een vermoeiend en vervelend gedrag.

Ten eerste, stop eens met haar op een voetstuk te plaatsen. Geen mens is perfect, ook zij niet.
Ten tweede, stop met dit destructieve en onzekere gedrag. Een relatie moet groeien, dat hoef je niet zo expliciet te benoemen.

En communiceer eens duidelijk. Niet het vage gedoe met 'Ik hoop dat je ooit'. Nee, je wil iets nu of in elk geval concreets. Niet misschien, ooit, als jij ook per sé wil. Dat is echt een afknapper.
PatatasBravas schreef:
22-01-2019 11:47
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is dit je eerste vriendin/relatie?
Nee het is zeker niet mijn eerste vriendin. Maar wel de eerste op wie ik vanaf het begin zo verliefd ben. Veel meisjes daar had ik bijvoorbeeld na een paar dates het gevoel dat ik ze niet leuk genoeg vond of niet verliefd werd.

Ik ben dus ook bang dat ik het verprutst heb want op mijn laatste app dat ik superblij ben dat ze mijn vriendin is heeft ze niet meer gereageerd en ik heb die gister al verstuurt.
fotoroid schreef:
22-01-2019 10:59
Sommige vrouwen vinden dit gedrag geweldig. We zijn niet allemaal zo.

Nee. NIEMAND vind dit leuk. Dat geloof ik gewoon niet. Geen man én geen vrouw.

Heb je een etiketje, TO? Pestverleden oid? Hoe kom jij zo extreem onzeker? Is dit echt wat verliefdheid met jou doet? Je slaat echt volledig door in het niet meer zelf kunnen nadenken. Eerlijk? Ik denk dat je deze vrouw hebt weggejaagd. En waarschijnlijk ben je haar nu al weer wanhopig aan het appen 'wil je me nog wel zien' 'ik hoop dat ik niets verkeerd heb gedaan' bla bla. En zit zij aan de andere kant weer te zuchten. Hij leek zo leuk in het begin, maar hij bleek wanhopig te zijn. Zó wanhopig dat hij me heeft verstikt.
DeKenau schreef:
22-01-2019 11:55
Nee. NIEMAND vind dit leuk. Dat geloof ik gewoon niet. Geen man én geen vrouw.

Heb je een etiketje, TO? Pestverleden oid? Hoe kom jij zo extreem onzeker? Is dit echt wat verliefdheid met jou doet? Je slaat echt volledig door in het niet meer zelf kunnen nadenken. Eerlijk? Ik denk dat je deze vrouw hebt weggejaagd. En waarschijnlijk ben je haar nu al weer wanhopig aan het appen 'wil je me nog wel zien' 'ik hoop dat ik niets verkeerd heb gedaan' bla bla. En zit zij aan de andere kant weer te zuchten. Hij leek zo leuk in het begin, maar hij bleek wanhopig te zijn. Zó wanhopig dat hij me heeft verstikt.
Zeker wel. Er bestaan koppels die op deze manier met elkaar omgaan. Waarom willen mensen niet zien dat we allemaal anders zijn? :@@:
fotoroid schreef:
22-01-2019 11:57
Zeker wel. Er bestaan koppels die op deze manier met elkaar omgaan. Waarom willen mensen niet zien dat we allemaal anders zijn? :@@:
als je in een relatie zit om elkaar te bevestigen dat is dat geen gezonde relatie hoor
Ik heb mijn vriend gevraagd op de 3e date of hij officieel wilde zijn en hij zei ja. Waarom doe je zo raar?
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 11:53
Ik ben dus ook bang dat ik het verprutst heb want op mijn laatste app dat ik superblij ben dat ze mijn vriendin is heeft ze niet meer gereageerd en ik heb die gister al verstuurt.

Vraag het anders nog tien keer, misschien helpt dat.
Vertel haar eerlijk dat je nooit zo verliefd geweest bent en en dat jij jezelf bewust bent van je onzekere gedrag naar haar en pas dit gedrag aan.,en geef haar ruimte..
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 11:53
Laat het een les zijn voor de toekomst.
Wanneer is gisteren? In de ochtend, in de avond? Ik denk dat ze moe wordt van hoe onzeker je doet.
wijzermetdejaren schreef:
22-01-2019 11:59
Vertel haar eerlijk dat je nooit zo verliefd geweest bent en en dat jij jezelf bewust bent van je onzekere gedrag naar haar en pas dit gedrag aan.,en geef haar ruimte..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het er beter op wordt als TO gaat uitleggen waar zijn gedrag vandaan komt.
Gisteren in de middag.. Normaal appte ze altijd wel slaap lekker of iets liefs.
Shit.. Ik ben echt onzeker nu
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 12:03
Je was al onzeker.

Wat heb je nu geleerd van het hele verhaal?
S-Meds schreef:
22-01-2019 11:58
als je in een relatie zit om elkaar te bevestigen dat is dat geen gezonde relatie hoor
Dat kan, maar dan nog bestaan ze wel ;-)
RoseHip schreef:
22-01-2019 12:02
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het er beter op wordt als TO gaat uitleggen waar zijn gedrag vandaan komt.
Die meid zal dit wel weten inmiddels lijkt me. De onzekerheid spat er vanaf, dat heeft ze vast wel in de gaten.
Mistermark81 schreef:
Dat was je al
Mistermark81 schreef:
Ehm.... Dat was je al :lightbulb:
Dit moet toch een grap zijn.. 'Shit, ik ben echt onzeker nu', niemand zegt dat in zo'n situatie.
Ik ben vroeger wel heel veel gepest omdat ik een dikkertje was. Veel afgevallen en nu zie ik er beter uit. Maar diep van binnen blijf ik bang dat mensen mij niet echt leuk kunnen vinden.

Ik heb haar ook al een cadeautje gegeven. Een sieraad wat ze erg mooi vond. Was dat ook too much? Ik waardeer jullie eerlijke mening, daar kan ik van leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven