Judas RTL
zondag 6 januari 2019 om 16:32
Net de eerste 2 afleveringen van 6 gekeken van de nieuwe RTL serie Judas, naar het gelijknamige boek van Astrid Holleeder.
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 28 januari 2019 om 20:54
ik volg de serie al een tijdje en op mij komt willem in de serie dan vooral over als een verwend klein jongetje dat zijn zin niet krijgt en vervolgens loopt de schelden en dreigen.
Marit van Bohemen iriteert mij wel een beetje als Sonja, waar Astrid zich niet klein laat krijgen stort Sonja om het minst geringste meteen in.
ik heb het boek ook gelezen en de rillingen liepen soms over mijn lijf,
Marit van Bohemen iriteert mij wel een beetje als Sonja, waar Astrid zich niet klein laat krijgen stort Sonja om het minst geringste meteen in.
ik heb het boek ook gelezen en de rillingen liepen soms over mijn lijf,
Relax we're all crazy, it's not a competition

dinsdag 29 januari 2019 om 01:33
De laatste aflevering was anders heel duidelijk.
Ik begin zowel Astrid als Holleeder te begrijpen. Alleen is het wel erg intiem allemaal. Dat in elkaar slaan door die vader. Maar dan toch voor die vader - naar zijn zeggen - een man ontvoeren. Als je de rol van Heineken in de film bekijkt dan lijkt die - maar het kan ook door de persoon van Rutger Hauer zijn - zeer begripvol en bestraffend te reageren op alles wat hem is overkomen.
Nou, voer voor psychologen. Daar waag ik me niet aan.
(De vrouw van Heineken is anders wel de sterke dame in het verhaal. Holleeder komt er bekaaid vanaf.)
De laatste aflevering eindigde in een pesten van Astrid op school die weg rende.
Lijkt ze toch wel enkele familietrekjes en gewoontes van de rest van de familie te hebben. Zonder oordeel overigens, want ik heb geen idee verder.
Ik begin zowel Astrid als Holleeder te begrijpen. Alleen is het wel erg intiem allemaal. Dat in elkaar slaan door die vader. Maar dan toch voor die vader - naar zijn zeggen - een man ontvoeren. Als je de rol van Heineken in de film bekijkt dan lijkt die - maar het kan ook door de persoon van Rutger Hauer zijn - zeer begripvol en bestraffend te reageren op alles wat hem is overkomen.
Nou, voer voor psychologen. Daar waag ik me niet aan.
(De vrouw van Heineken is anders wel de sterke dame in het verhaal. Holleeder komt er bekaaid vanaf.)
De laatste aflevering eindigde in een pesten van Astrid op school die weg rende.
Lijkt ze toch wel enkele familietrekjes en gewoontes van de rest van de familie te hebben. Zonder oordeel overigens, want ik heb geen idee verder.

dinsdag 29 januari 2019 om 09:59

woensdag 30 januari 2019 om 22:53
Ik vind de serie ook heel erg goed.
Ik heb het boek wel gelezen. Daar had ik moeite met steeds die wisselingen in tijd. Bij de serie heb ik dat niet.
Willem komt in het boek hetzelfde over als in de serie; als een tiran.
Maar ja, met zo'n vader als voorbeeld...
Wat een vreselijke vent.
Rifka vind ik erg goed spelen.

donderdag 31 januari 2019 om 01:41
Pumps_italiaans, grappig dat jij Astrid ziet als pester.Gele_Suikerspin schreef: ↑29-01-2019 09:59Pumps_italiaans, grappig dat jij Astrid ziet als pester. Ik zie het meisje dat ze sloeg als pester. Ze zat Astrid continue te treiteren. Ze had die klap verdiend. Irritant pest kind vond ik het.
Ik vond Astrid dus de gepeste. Niet de pester.

Dat staat er helemaal niet. Dat is jouw uitleg.
Het op de vuist gaan. Als je zag hoe pa en broer vechten. Wie is daar de pester van die twee.
Het maakt me verder niks uit wie.

donderdag 31 januari 2019 om 09:26
Zo zou je het wel kunnen lezen. Ik las het zoals je het bedoelde maar de zin loopt niet helemaal lekker.Pumps_italiaans schreef: ↑31-01-2019 01:41Pumps_italiaans, grappig dat jij Astrid ziet als pester.![]()
Het op de vuist gaan. Als je zag hoe pa en broer vechten. Wie is daar de pester van die twee.

donderdag 31 januari 2019 om 12:57
Zondag is er weer een vervolg. Ik dacht 4 afl. Het zijn er toch meer.
Ik had een langere reactie, maar toch tekst verwijderd.
Dat komt waarschijnlijk nog. Het is dus geen open einde. Dacht ik even.
donderdag 31 januari 2019 om 13:05
Ik snap deze opmerking niet.Pumps_italiaans schreef: ↑31-01-2019 01:41Pumps_italiaans, grappig dat jij Astrid ziet als pester.![]()
Je schreef;
De laatste aflevering eindigde in een pesten van Astrid op school die weg rende. En dat jij daar een naar familie trekje in ziet.
Hoe bedoelde je dit dan?
En de vader vind ik de pester.
En het zeur meisje vind ik de pester.
Ik zie in het weglopen van Astrid dus geen naar familie trekje.

donderdag 31 januari 2019 om 13:19
Interesseert me niet.Gele_Suikerspin schreef: ↑31-01-2019 13:05Ik snap deze opmerking niet.
Je schreef;
De laatste aflevering eindigde in een pesten van Astrid op school die weg rende. En dat jij daar een naar familie trekje in ziet.
Hoe bedoelde je dit dan?
En de vader vind ik de pester.
En het zeur meisje vind ik de pester.
Ik zie in het weglopen van Astrid dus geen naar familie trekje.
Boeit me niet.
Is niet belangrijk.
Bekijk het maar.
Het is de volgende aflevering van Judas.

donderdag 31 januari 2019 om 13:29
6 afleveringen geloof ik.Pumps_italiaans schreef: ↑31-01-2019 12:57Zondag is er weer een vervolg. Ik dacht 4 afl. Het zijn er toch meer.
Ik had een langere reactie, maar toch tekst verwijderd.
Dat komt waarschijnlijk nog. Het is dus geen open einde. Dacht ik even.

zaterdag 9 februari 2019 om 22:22
Volgens mij was dat niet bedoeld als verraad.
Ze wilde Willem ervan weerhouden Sonja's kinderen iets aan te doen, door te zeggen dat Sonja in dat geval met de tapes naar de politie zou gaan. Beetje bangmaken dus eigenlijk. Helaas wilde Willem meteen hemel en aarde gaan bewegen om die tapes in handen te krijgen. Astrid heeft hem daarop weer gesust door hem ervan te overtuigen dat Sonja blufte.
Wat me trouwens elke week weer opvalt, is dat het woord 'kanker' niet ondertiteld wordt.
Willem gebruikt dat woord natuurlijk nogal vaak.
'Kankerkind' wordt ondertiteld met 'kutkind'.