Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wát een mooi bericht Solo. En geweldig dat er zoveel aandacht aan werd geschonken ook nog!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heel erg mooi Solomio. :redrose:
Fragolisa schreef:
05-02-2019 18:44
Ik weet niet wat ik het kwijt moet, dus ik dacht: ik gooi 'm er hier even in.

Ik dacht net voor het eerst in 25 jaar tijd terug aan die ene keer dat ik een stukje uit Zaansch Veem van Freek de Jonge las. Dat stukje over dat gekookte ei van opa. Ik werd er gelijk weer misselijk van. :sick:
Kent iemand van jullie dat stukje nog?
Ik ken iemand die echt eens een dood kuikenembryo in zijn ei had. Ik denk er nog wel eens aan. Ik vind een ei pellen dan altijd extra spannend.
Betty_Slocombe schreef:
05-02-2019 20:31
Ik ken iemand die echt eens een dood kuikenembryo in zijn ei had. Ik denk er nog wel eens aan. Ik vind een ei pellen dan altijd extra spannend.
vaak gehad. die geur vergeet je nooit meer
S-Meds schreef:
05-02-2019 20:33
Vaak? Echt? Zeg me alsjeblieft dat je beroepsmatig 100 eieren per dag pelt.
S-Meds schreef:
05-02-2019 20:33
Ik heb dat 2x gehad tijdens mijn zwangerschap van mijn oudste, wilde ik een ei bakken zat er een dood kuiken in.
Wat fijn, Solomio :hug:
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Betty_Slocombe schreef:
05-02-2019 21:14
Vaak? Echt? Zeg me alsjeblieft dat je beroepsmatig 100 eieren per dag pelt.
Nee. Eigen kippen. Bij kippenboeren kan dit niet gebeuren omdat daar geen hanen tussen lopen. Maar als je een kippentoom hebt dan hoort daar een haan bij en is een bevrucht ei af en toe het risico van een echt biologisch ei
Ik heb ook een bovengemiddeld intelligente man met een wetenschappelijke achtergrond en ASS, maar die van de TO op de kinderpijler lijkt wel een soort Superautist. Een uur lang de consultatiebureauverpleegkundige vragen stellen over de validiteit van de curve? Serieus?
Betty_Slocombe schreef:
06-02-2019 09:59
Ik heb ook een bovengemiddeld intelligente man met een wetenschappelijke achtergrond en ASS, maar die van de TO op de kinderpijler lijkt wel een soort Superautist. Een uur lang de consultatiebureauverpleegkundige vragen stellen over de validiteit van de curve? Serieus?
Ik heb dat hele topic toevallig net zitten lezen en ik verbaasde me ook al enigszins. Niet alleen over die curve trouwens.
Betty_Slocombe schreef:
Ik heb mijn vraagtekens. Of ze schrijft met overdrijving, maar het gemiddelde cb stuurt je na 10 min weer naar buiten.

Ik las dat boek het rosieproject tegelijk met dit topic en er zijn bizar veel overeenkomsten.

En ik ken een paar goed functionerende en een paar compleet ontspoorde autisten, met hoge en lage iq’s, maar dit vind ik wel opmerkelijk
Betty_Slocombe schreef:

Wel handig als je een keer een doosje tandenstokers laat vallen. Weet je precies hoeveel er nog in zaten.
Ook nu, hoe ze maar blijft volhouden dat hij er recht op heeft dat al die vragen beantwoord worden. Ik vermoed dat hij niet de enige autist in het gezin is.

Ik kan het hier zeggen: ik geloof er niets van, dit moet overdreven zijn of gewoon verzonnen. En ik vind het ook niet grappig, alhoewel ik daarmee geloof ik tot een minderheid behoor.
Ik ga ervan uit dat het overdreven is. Ik vind het in ieder geval wel grappig. Maar ik had nog niet van het rosieproject gehoord. Dat ga ik even opzoeken.
Betty_Slocombe schreef:
06-02-2019 11:26
Ook nu, hoe ze maar blijft volhouden dat hij er recht op heeft dat al die vragen beantwoord worden. Ik vermoed dat hij niet de enige autist in het gezin is.

Ik kan het hier zeggen: ik geloof er niets van, dit moet overdreven zijn of gewoon verzonnen. En ik vind het ook niet grappig, alhoewel ik daarmee geloof ik tot een minderheid behoor.
Precies dit.
Woeha, ik lees net een quote uit het boek Het Rosie Project:

"Ik ben negenendertig jaar oud, groot, fit en intelligent, met een tamelijk hoge status en bovengemiddeld inkomen als hoogleraar. Logischerwijs zou ik voor een grote groep vrouwen aantrekkelijk moeten zijn. In het dierenrijk zou ik me succesvol voortplanten."

Ik heb twee collega's die dit precies zo gezegd zouden kunnen hebben, uiteraard met iets andere details (ze zijn geen 39). De 1 met, de ander zonder relatie.
Betty_Slocombe schreef:
06-02-2019 11:26

Ik ben het met je eens en dat gevoel had ik al vrij snel. Ik denk niet dat het verzonnen is, maar ontzettend aangedikt. Dus dat uur bij het consultatiebureau was in werkelijkheid een kwartiertje.

Ze schrijft wel leuk.
Life is short. Eat dessert first.
Phineas schreef:
06-02-2019 11:36

"Ik ben negenendertig jaar oud, groot, fit en intelligent, met een tamelijk hoge status en bovengemiddeld inkomen als hoogleraar. Logischerwijs zou ik voor een grote groep vrouwen aantrekkelijk moeten zijn. In het dierenrijk zou ik me succesvol voortplanten."

leuk boek!
lilalinda schreef:
06-02-2019 11:39
leuk boek!
Lijkt me inderdaad leuk om te lezen. Maar zo'n man is wat mij betreft geen relatiemateriaal.
Phineas schreef:
06-02-2019 11:36

Ik heb twee collega's die dit precies zo gezegd zouden kunnen hebben, uiteraard met iets andere details (ze zijn geen 39). De 1 met, de ander zonder relatie.
Die opmerking over het voortplanten zou voor mij de afknapper zijn.
Ik vond dat boek heel leuk, tot op zekere hoogte. Ik vond het namelijk helemaal niet zo grappig als ik me verplaatste in zijn partner of ouders of collega’s
Phineas schreef:
06-02-2019 11:45
Lijkt me inderdaad leuk om te lezen. Maar zo'n man is wat mij betreft geen relatiemateriaal.
nee joh, kreeg nog net geen bloedhekel aan hem
Thordis* schreef:
06-02-2019 11:50
Ik vond dat boek heel leuk, tot op zekere hoogte. Ik vond het namelijk helemaal niet zo grappig als ik me verplaatste in zijn partner of ouders of collega’s
Ik vond er helemaal geen bal aan. Het was mij veel te geforceerd allemaal. Ik ergerde me aan de schrijver en heb het ook niet uitgelezen. Jammer, want ik had het blind gekocht omdat ik dacht dat ik het leuk zou vinden. The curious incident of the dog in the night is namelijk een van mijn lievelingsboeken. Maar dat boek was wel echt grappig.
.
impala schreef:
06-02-2019 12:26
Ik vond er helemaal geen bal aan. Het was mij veel te geforceerd allemaal. Ik ergerde me aan de schrijver en heb het ook niet uitgelezen. Jammer, want ik had het blind gekocht omdat ik dacht dat ik het leuk zou vinden. The curious incident of the dog in the night is namelijk een van mijn lievelingsboeken. Maar dat boek was wel echt grappig.
Die zet ik dan ook op mijn lijstje, voor als ik ooit weer tijd heb om een boek te lezen.
Thordis* schreef:
06-02-2019 11:50

Dat is wat me ook stoort aanheft topic van Florence. Zij kan er goed mee omgaan (en overdrijft natuurlijk voor de smeuïgheid) maar daardoor loopt het halve forum met die man weg terwijl het echt niet zo makkelijk is om de partner te zijn van zo'n autist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven