Judas RTL
zondag 6 januari 2019 om 16:32
Net de eerste 2 afleveringen van 6 gekeken van de nieuwe RTL serie Judas, naar het gelijknamige boek van Astrid Holleeder.
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

maandag 11 februari 2019 om 23:54
dinsdag 12 februari 2019 om 11:51
Met Sonja wordt beweerd, geen idee of t klopt.
Peter was wel bevriend met Cor, maar ook dat zegt niet alles.
En Cor had iets (redelijk vergaand?) met een medewerkster van Peter R.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
dinsdag 12 februari 2019 om 13:18
De serie geeft met name een goed beeld van de angst. In die laatste aflevering komt alles goed samen.
En het schrijven van dat boek was natuurlijk een gouden set. Brengt zijn imago definitief ten val. En daar is een rechtbank ook niet geheel ongevoelig voor.
De enige echte oplossing zou zijn dood zijn. Zelfs als hij levenslang krijgt zijn ze nooit echt veilig.
En het schrijven van dat boek was natuurlijk een gouden set. Brengt zijn imago definitief ten val. En daar is een rechtbank ook niet geheel ongevoelig voor.
De enige echte oplossing zou zijn dood zijn. Zelfs als hij levenslang krijgt zijn ze nooit echt veilig.

dinsdag 12 februari 2019 om 13:31
Peter heeft in elk geval wel wat dubieuze contacten gehadsimbalabimba schreef: ↑12-02-2019 11:51Met Sonja wordt beweerd, geen idee of t klopt.
Peter was wel bevriend met Cor, maar ook dat zegt niet alles.
En Cor had iets (redelijk vergaand?) met een medewerkster van Peter R.

dinsdag 12 februari 2019 om 14:46

woensdag 13 februari 2019 om 09:12
Ik heb gekeken ja.
Ingewikkeld verhaal zeg, met al die namen.
Wel goed en duidelijk uitgelegd en in beeld gebracht door Boulevard.
De pest is, dat je niet weet of Holleeder (deels) de waarheid spreekt.
Zo vind ik het bijvoorbeeld nogal ongeloofwaardig dat hij medelijden zou hebben met die Paarlberg, terwijl hij zijn eigen zussen wilde laten liquideren.
Maar goed, ik heb verder geen verstand van topcriminelen
Ingewikkeld verhaal zeg, met al die namen.
Wel goed en duidelijk uitgelegd en in beeld gebracht door Boulevard.
De pest is, dat je niet weet of Holleeder (deels) de waarheid spreekt.
Zo vind ik het bijvoorbeeld nogal ongeloofwaardig dat hij medelijden zou hebben met die Paarlberg, terwijl hij zijn eigen zussen wilde laten liquideren.
Maar goed, ik heb verder geen verstand van topcriminelen

woensdag 13 februari 2019 om 10:34
Ik heb ook gekeken.
Dat hij opkomt voor paarlberg kan zijn omdat hij altijd eerst vrienden met iemand word en ze daarna leegplukt.
Met paarlberg heeft hij geïnvesteerd in een vriendschap en nog niet de vruchten er van kunnen plukken, hem kaal plukken.
Dit vind ik typisch holleeder. Hij denkt/hoopte paarlberg waarschijnlijk nog ergens voor te gebruiken.
Nu heeft hij, holleeder, veel 'werk' verricht in het opbouwen van een relatie en heeft er zelf nog geen baat bij gehad.
Maar goed dit is mijn kijk erop.
Net als dat hij eerst 'vrienden' was met peter. Toen het hem niet meer uitkwam/peter niet meer nodig had, gaf hij opdracht hem te liquideren.
Dat er is dingen spelen op het kantoor van Ficq geloof ik wel. Er zijn al eerder geruchten geweest over dat er lekkende rechercheurs informatie doorspeelden naar dat kantoor. Waar rook is is vuur.
Dat hij opkomt voor paarlberg kan zijn omdat hij altijd eerst vrienden met iemand word en ze daarna leegplukt.
Met paarlberg heeft hij geïnvesteerd in een vriendschap en nog niet de vruchten er van kunnen plukken, hem kaal plukken.
Dit vind ik typisch holleeder. Hij denkt/hoopte paarlberg waarschijnlijk nog ergens voor te gebruiken.
Nu heeft hij, holleeder, veel 'werk' verricht in het opbouwen van een relatie en heeft er zelf nog geen baat bij gehad.
Maar goed dit is mijn kijk erop.
Net als dat hij eerst 'vrienden' was met peter. Toen het hem niet meer uitkwam/peter niet meer nodig had, gaf hij opdracht hem te liquideren.
Dat er is dingen spelen op het kantoor van Ficq geloof ik wel. Er zijn al eerder geruchten geweest over dat er lekkende rechercheurs informatie doorspeelden naar dat kantoor. Waar rook is is vuur.
woensdag 13 februari 2019 om 10:49
Mijn twee centen in het "Holleeder tapes topic":
viewtopic.php?f=11&t=437212&start=#p29586276
viewtopic.php?f=11&t=437212&start=#p29586276
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

donderdag 14 februari 2019 om 02:48
Ik heb de serie Judas uit gekeken.
Carrie Tefsen doet het wel goed.
Ik heb die tapes ook deels beluisterd. Maar ben afgehaakt.
Het lijkt een beetje op het drama van Joran van der Sloot.
(BTW en op een groot zijspoor. Ik zag tijdens een zappsessie een idiote vraag voorbij komen uit een kwis met wat domme vrouwen zouden antwoorden op een fotovraag wie de moordenaar van Pim Fortuijn was. Ik ken vrouwen die niet weten wie en wat Wim Holleeder is. Die zouden ze ook in die kwis kunnen stellen. Is iets actueler.
Nee, wie hij nu wel of niet heeft vermoord...
Carrie Tefsen doet het wel goed.
Ik heb die tapes ook deels beluisterd. Maar ben afgehaakt.
Het lijkt een beetje op het drama van Joran van der Sloot.
(BTW en op een groot zijspoor. Ik zag tijdens een zappsessie een idiote vraag voorbij komen uit een kwis met wat domme vrouwen zouden antwoorden op een fotovraag wie de moordenaar van Pim Fortuijn was. Ik ken vrouwen die niet weten wie en wat Wim Holleeder is. Die zouden ze ook in die kwis kunnen stellen. Is iets actueler.
Nee, wie hij nu wel of niet heeft vermoord...