natvoer kat

23-02-2019 20:37 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel zakjes natvoer per dag geven jullie aan je kat?
1
vivaratje: en die komt daar mee rond? dan zaagt hij niet voor meer?
jujuken schreef:
23-02-2019 20:38
Geef je geen brokjes bij?
ik heb de slechte gewoonte van zodra ze zagen, een zakje te geven,..dat ben ik nu aan het afleren,.. mijn tweede weegt 7 kilo wat toch veel is volgens dierenarts,.. de eerste eet vooral korrels en weegt minder. mijn tweede probeer ik te doen dieten.
Chiiaraaaaa: ja dag door staan er korrels van friskies en water,... dan kunnen ze als ik weg ben ook wat eten.
Chiiaraaaa: maar mijn tweede is niet zo'n korrelfan,...
1 per dag

Met brokjes erbij
jujuken schreef:
23-02-2019 20:38
Mooi laten zeuren
Ze krijgen bij mij een klein blikje (80 gram) met zijn tweeën, ‘s avonds om een uur of 17.30. Vanaf 15.30 begint het zeuren en als ik een spier aanspan rennen ze naar de keuken.
Als ze echt honger hebben eten ze de brokjes wel. En anders een ander merk aanbieden, katten kunnen kieskeurig zijn en lusten sommige merken gewoon niet
MinkeDeWit: hier juist zelfde van zodra dat ik een voet in de keuken zet zijn ze daar soms kan ik ze afwimpelen maar soms niet,..
MinkeDeWit schreef:
23-02-2019 20:46
Ze krijgen bij mij een klein blikje (80 gram) met zijn tweeën, ‘s avonds om een uur of 17.30. Vanaf 15.30 begint het zeuren en als ik een spier aanspan rennen ze naar de keuken.
:rofl:
Hier ook, knettergek word je er soms van
jujuken schreef:
23-02-2019 20:47
MinkeDeWit: hier juist zelfde van zodra dat ik een voet in de keuken zet zijn ze daar soms kan ik ze afwimpelen maar soms niet,..
7 kilo is ongezond, strenger worden dus in belang van poes!
jujuken schreef:
Mijn dieren zeuren ook de oren van Mn kop als ze lekkers willen, maar dan kunnen ze zeuren wat ze willen maar omwille van hun gezondheid krijgen ze alles met mate. Lekker die katten negeren en anders zet je ze buiten of boven of waar je ze niet hoort
gizzmo-returns : ben eraan bezig, heb ze nu een zakje gegeven en laat ze nu korrels eten voor rest van avond. .
jujuken schreef:
Ik geef ze wel eens vroeger, als ik het zat ben, maar ze krijgen nooit meer dan een blikje. Eentje is wel wat aan de forse kant, 6 kg, maar volgens de dierenarts zeker niet te dik. De ander is nog geen 4 kg. Ze hebben twee soorten brokjes, hoge kwaliteit en supermarktbrokken, en wisselen qua voorkeur.
MinkeDeWit: ik zet nu mijn koptelefoon op dan hoor ik ze niet :D
Mijn kat krijgt 1 zakje per week, soms twee.

Af en toe krijgt ze ook een vloeibare stick of wat van die gourmet soep. Of een paar stukjes gevriesdroogd vlees of vis.

Ze heeft goede kwaliteit brokjes en altijd water.
1 eetlepel, 2 x per dag
Er gaan 6 eetlepels uit zo´n klein blikje

Beide katten iets te zwaar dus op advies van de DA de porties kleiner gemaakt. Ze zouden ook prima alleen op droogvoer kunnen maar dit werkte beter bij het wennen hier in huis en het werkt perfect voor het geven van medicatie.
Snjókorn falla, á allt og alla
jujuken schreef:
23-02-2019 20:43
ik heb de slechte gewoonte van zodra ze zagen, een zakje te geven,..dat ben ik nu aan het afleren,.. mijn tweede weegt 7 kilo wat toch veel is volgens dierenarts,.. de eerste eet vooral korrels en weegt minder. mijn tweede probeer ik te doen dieten.
Katten worden dikker van brokjes dan van natvoer. Investeer in goed voer, zonder suiker en bovenal zonder granen. Daar worden ze zo dik van en daar komen ook blaasproblemen/diabetes van...
0
Ze hebben altijd compleet brokjes staan van een goed merk en stromend water dmv een waterfontein. Voor de afwisseling en het lekkere krijgen ze iedere dag ieder een half zakje natvoer van totaal 50 of 80 gram. Dit krijgen ze als wijzelf gegeten hebben en afgewassen. Dat weten ze en ze vragen er ook niet eerder om.

Soms, zoals vandaag, zijn we rond etenstijd weg en eten we dus elders. Dan mauwen ze wel bij binnenkomst. 1 omdat hij eten wil, de ander omdat ze aandacht wilt. Dus geef ik ze eten met mijn jas nog aan, ieder een aai en de rode dame negeert haar eten en komt eerst ff kroelen. De zwarte kater eet zijn eten direct op en gaat daarna mauwen om aandacht. Gezellig! Beide hebben ze een gezond gewicht.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
2 zakjes per week.
jujuken schreef:
Ook al hebben die van mij een uurtje geleden gegeten, dan nog mauwen ze alsof ze uitgehongerd zijn!

Negeren en op gezette tijden eten. Hier krijgen ze om 6.00/18.00/22.30 brokjes. Om 6 uur wat meer aangezien ze daar de hele dag mee moeten doen en in het weekend verschuiven de tijden wat. Verder krijgen ze om 18:00 een kwart van een 70 gram blikje per kat erbij. Meer voor de lekker.
Ik heb een dierenfonteintje en daar wordt goed gebruik van gemaakt.
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven