Baby achterlaten?

24-02-2019 19:35 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 10 reacties had ik al antwoord op mijn vraag. Baby gaat geen schade van de situatie ondervinden, gelukkig!

Vervolgens is dit hele topic nogal uit de hand gelopen...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2019 09:41
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
86.94% gewijzigd
redbulletje schreef:
24-02-2019 19:40
Toch lullig dat dit gezeik alleen moeders treft, als de vader voor z'n werk een weekje weg zou moeten hoor je er niemand over.
Eens! Daarnaast waar bemoei je je mee..
S-Meds schreef:
24-02-2019 19:42
wat valt er nou niet aan te snappen?
Dat je zo'n klein ding na amper 1 maand al dumpt bij oma's voor je eigen pleziertjes.
5 dagen aan een stuk.

Dat je dat doet als kind 6 à 9 maand oud is wil ik nog best volgen.
Dat je dat bij 1 maand oud 1 nacht doet omdat het écht niet anders kan ook.

Wat gebeurt er als dat kind straks totaal niet zonder zijn moeder blijkt te kunnen en 5 dagen non-stop huilt?
Gezellig voor de oma's en vader ... Not.
Of als het kind gewend is aan borstvoeding, ineens over moet op fles omdat moeder verdwijnt en 5 dagen niet eet?

Een vader die 5 dagen verdwijnt voor zijn eigen plezier als kind zo klein is, zou ik overigens ook niet wenselijk vinden.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 19:47
8.96% gewijzigd
Marigold1986 schreef:
24-02-2019 19:43
Ik denk ook dat het niet zo erg is... Toen ik de titel las dacht ik dat het ging over iemand die letterlijk haar/zijn baby achterlaat. Maar dit, in goede handen voor een aantal dagen bij oma, noem ik geen achterlaten... Sorry
Uhuh de titel sugereerd dat er een baby bij de vuilnisbak staat. :facepalm: ipv dat er een ouder en grootouders gewoon thuis zijn en voor kind zorgen.
Ik had er in mijn verlof niet aan moeten denken. Maar ik denk dat ze het goed geregeld heeft, dus als zij daar zin in heeft, dan zou ik haar veel plezier wensen.
redbulletje schreef:
24-02-2019 19:42
Ik zou juist blij zijn met zo'n vriendin. Tenminste niet zo'n moederkloek die niets meer zonder kind wil ondernemen.
Als je kind 1 maand oud is heb je het volste recht om “moederkloek” te zijn hoor.
Tja mijn man moest met een 3 weken oude puk ook een week naar het buitenland. Heb ik niemand over gehoord hechtingstechnisch. Mijn man lijkt ook geen permanente schade opgelopen te hebben.
Minik schreef:
24-02-2019 19:44
Oké blijkbaar doet t mij meer dan nodig, hormonen waarschijnlijk. Ik moet er niet aan denken mijn vijf maanden oude baby überhaupt 1 nachtje achter te laten en denk steeds, die arme baby! Als die zich maar aan mama kan hechten...

Maar als ik de reacties zo lees is mijn gevoel heel erg overdreven, bedankt voor de reality check.

En dat de vader geen vrij neemt begrijp ik ook niet.. ach, ik zal de hele situatie nooit begrijpen denk ik, maar hoef dus ook geen medelijden te hebben met de baby.
Wat moet zo'n man dan? 24/7 naar die baby zitten staren? Dat is toch het toppunt van saaiheid?
Er zijn betrokken oma's in 't spel die de verzorging overdag op zich willen nemen.
En je vriendin heeft een paar dagen ongestoorde nachtrust. Dat doet de meeste mensen ook goed.
Dat ze er aan moet denken 4 weken na de bevalling, oef. Tja verder eigen keus ik zou het niet kunnen. Maar ze hebben toch een goede oplossing.
Is haar kind nu al geboren of niet?
Als de baby nu nog niet geboren is dan ben ik benieuwd of ze er nog het zelfde over denkt als de baby geboren is.
Belg007 schreef:
24-02-2019 19:46
Dat je zo'n klein ding na amper 1 maand al dumpt bij oma's voor je eigen pleziertjes.
5 dagen aan een stuk.

Wat gebeurt er als dat kind straks totaal niet zonder zijn moeder blijkt te kunnen en 5 dagen non-stop huilt?
Of als het kind gewend is aan borstvoeding, ineens over moet op fles omdat moeder verdwijnt en 5 dagen niet eet?

Een vader die 5 dagen verdwijnt voor zijn eigen plezier als kind zo klein is, zou ik overigens ook niet wenselijk vinden.
wat een drama zeg.
baby’s kunnen best zonder mama en huilen niet 5 dagen aan 1 stuk, ze zullen ook slapen. als dat wurm wel 5 dagen jankt wees dan blij dat je in rome bent
Ik kan me niet voorstellen dat je dat wilt, met een baby van een maand. Het zal vast geen kwaad kunnen, maar ik vind het heel apart. Bij mij gingen ze ook wel een nachtje logeren als baby, maar niet de eerste drie maanden.
Is de baby op dit moment al geboren? Zo niet, wacht het rustig af. De natuur regelt dat vanzelf :)
redbulletje schreef:
24-02-2019 19:47
Wat moet zo'n man dan? 24/7 naar die baby zitten staren? Dat is toch het toppunt van saaiheid?
Er zijn betrokken oma's in 't spel die de verzorging overdag op zich willen nemen.
En je vriendin heeft een paar dagen ongestoorde nachtrust. Dat doet de meeste mensen ook goed.
Eh? Doen wat moeders doen?
Tijd te kort hoor
Belg007 schreef:
24-02-2019 19:46
5 dagen aan een stuk.

Je denkt toch niet echt dat een baby van een maand non-stop gaat huilen als hij door zijn oma word verzorgd?
Doreia* schreef:
24-02-2019 19:49
Is de baby op dit moment al geboren? Zo niet, wacht het rustig af. De natuur regelt dat vanzelf :)
Ja, baby is nu 2 weken... reis stond al soort gepland voor de geboorte en is nu definitief geboekt..
sugarmiss schreef:
24-02-2019 19:48
Is haar kind nu al geboren of niet?
Als de baby nu nog niet geboren is dan ben ik benieuwd of ze er nog het zelfde over denkt als de baby geboren is.
Als ze langs alle kanten ingescheurd is en nog niet fatsoenlijk kan zitten wellicht niet, als ze een jankbaby heeft wellicht juist wél.
Minik schreef:
24-02-2019 19:44
Oké blijkbaar doet t mij meer dan nodig, hormonen waarschijnlijk. Ik moet er niet aan denken mijn vijf maanden oude baby überhaupt 1 nachtje achter te laten en denk steeds, die arme baby! Als die zich maar aan mama kan hechten...

Maar als ik de reacties zo lees is mijn gevoel heel erg overdreven, bedankt voor de reality check.

En dat de vader geen vrij neemt begrijp ik ook niet.. ach, ik zal de hele situatie nooit begrijpen denk ik, maar hoef dus ook geen medelijden te hebben met de baby.
Die laatste zin klinkt als een sneer.
vrouwen die lekker nuchter in het leven staan en weten dat die baby ook best met vader uit de voeten kan zijn veel ontspannener moeders. leukere moeders dus
Minik schreef:
24-02-2019 19:51
Ja, baby is nu 2 weken... reis stond al soort gepland voor de geboorte en is nu definitief geboekt..
Wens haar dan veel plezier.
Als jij het zo'n probleem vindt... neem jij die beeb effe 5 dagen in huis dan?
redbulletje schreef:
24-02-2019 19:51
Als ze langs alle kanten ingescheurd is en nog niet fatsoenlijk kan zitten wellicht niet, als ze een jankbaby heeft wellicht juist wél.
Ze is goed uit de bevalling gekomen en t is een wolk van een baby, heel rustig, slaapt veel, drinkt goed (fles dus geen probleem met voeding als ze weg is)
Minik schreef:
24-02-2019 19:53
Ze is goed uit de bevalling gekomen en t is een wolk van een baby, heel rustig, slaapt veel, drinkt goed (fles dus geen probleem met voeding als ze weg is)
wens haar een goede reis en hou op met je perfectemoederhormonen op een ander te projecteren
S-Meds schreef:
24-02-2019 19:52
vrouwen die lekker nuchter in het leven staan en weten dat die baby ook best met vader uit de voeten kan zijn veel ontspannener moeders. leukere moeders dus

+1
Ik ben wel benieuwd wat het CB zegt als oma met baby bij de 1-maand controle komt met verhaal dat moeder 5 dagen weg is. Niet dat hun opmerkingen verder heel boeiend zijn ofzo maar denk dat ze toch een beetje vreemd opkijken.
Zou er zelf niet aan moeten denken en eerlijk gezegd zou ik het ook best even bijzonder vinden als een vriendin of familielid dit zou doen. Maargoed, ieder zijn ding toch?!
zussel wijzigde dit bericht op 24-02-2019 19:56
Reden: -
1.39% gewijzigd
:biggrin:
koekie1980 schreef:
24-02-2019 19:53
Als jij het zo'n probleem vindt... neem jij die beeb effe 5 dagen in huis dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven