Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
vrijdag 1 maart 2019 om 22:39
vrijdag 1 maart 2019 om 22:41
Ik wordt er naar van, ga hem verwijderen. Misschien moet ik Mn profiel weg doen, dan kom ik met een andere naam terug!

vrijdag 1 maart 2019 om 23:05
Wat een kortzichtige reacties daar zeg. Niet iedereen hoeft het met 'ons' eens te zijn, maar dit is wel heel kort door de bocht..Truelove79 schreef: ↑01-03-2019 22:41Ik wordt er naar van, ga hem verwijderen. Misschien moet ik Mn profiel weg doen, dan kom ik met een andere naam terug!

zaterdag 2 maart 2019 om 06:03
Truelove laat je inderdaad niet tegenhouden hoor! Veel mensen die niet stemmen hebben geen idee. Geen idee van de pijn om ongewenst kinderloos te zijn. Geen idee van de strijd die we al in ons hoofd kunnen hebben. Geen idee over hoe goed we hier wel niet over nadenken, dat dit geen beslissing is over 1 nacht ijs. Geen idee hebben van de procedures en alles erbij komt kijken.
En de mensen die mijmeren over dat door ons de kosten zo hoog zouden zijn..... de kosten zit in de voorgeschreven medicatie en medische artikelen. Dan met name de overschot. Bv 3 mnd aan katheterzakken leveren bij mv die nog een week te leven heeft. Terug sturen mag je niet, dus daar zit je dan. Zelfde met medicatie.
Anyhow, hoeveel stemmen zouden er moeten zijn? Zijn er nu over de 10.000.
En de test was negatief, 'fijn'. Kan ik gewoon verder
En de mensen die mijmeren over dat door ons de kosten zo hoog zouden zijn..... de kosten zit in de voorgeschreven medicatie en medische artikelen. Dan met name de overschot. Bv 3 mnd aan katheterzakken leveren bij mv die nog een week te leven heeft. Terug sturen mag je niet, dus daar zit je dan. Zelfde met medicatie.
Anyhow, hoeveel stemmen zouden er moeten zijn? Zijn er nu over de 10.000.
En de test was negatief, 'fijn'. Kan ik gewoon verder

zaterdag 2 maart 2019 om 07:25
Hier de petitie inmiddels in mijn omgeving door ong 80 mensen getekend. Mijn vriendinnen en familie zijn boos en hebben dit ook door mensen in hun omgeving laten tekenen.
Na het even te laten landen ben ik van mening dat ik medisch ben en ik mij “denk ik” geen zorgen hoef te maken. Het zal toch niet zijn dat ik na 2 jaar en 5 miskramen mijn wens opeens moet laten varen. Het lijkt wel alsof ik bijna blij moet zijn dat ik inmiddels ICSI doe. Ongelofelijk. Ik ga er dus vanuit dat het op mij niet van toepassing is mocht dit daadwerkelijk doorgang vinden.
Neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk vind en mag hopen dat het voor de dames, voor wie het wel eventueel zal gelden, geen doorgang zal vinden. Laat die petitie dus door zoveel mogelijk mensen tekenen! Het strookt ook met de wet discriminatie. En het lijkt mij dat je door die wet, dit niet zomaar door kan voeren. En al helemaal niet van de 1 op de andere dag. Het lijkt mij dat dit nog niet definitief is en vind het ergens raar dat nij barhuis dit al zo doorvoert. Ik heb niets vernomen van mijn ziekenhuis.
@betsy jij zit toch in voorburg? Heb jij iets vernomen? Aangezien jij wel inseminaties doet? En weet je al of het gelukt is?
Op de rest reageer ik dit weekend even.
Na het even te laten landen ben ik van mening dat ik medisch ben en ik mij “denk ik” geen zorgen hoef te maken. Het zal toch niet zijn dat ik na 2 jaar en 5 miskramen mijn wens opeens moet laten varen. Het lijkt wel alsof ik bijna blij moet zijn dat ik inmiddels ICSI doe. Ongelofelijk. Ik ga er dus vanuit dat het op mij niet van toepassing is mocht dit daadwerkelijk doorgang vinden.
Neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk vind en mag hopen dat het voor de dames, voor wie het wel eventueel zal gelden, geen doorgang zal vinden. Laat die petitie dus door zoveel mogelijk mensen tekenen! Het strookt ook met de wet discriminatie. En het lijkt mij dat je door die wet, dit niet zomaar door kan voeren. En al helemaal niet van de 1 op de andere dag. Het lijkt mij dat dit nog niet definitief is en vind het ergens raar dat nij barhuis dit al zo doorvoert. Ik heb niets vernomen van mijn ziekenhuis.
@betsy jij zit toch in voorburg? Heb jij iets vernomen? Aangezien jij wel inseminaties doet? En weet je al of het gelukt is?
Op de rest reageer ik dit weekend even.

zaterdag 2 maart 2019 om 08:02
Depster je had mijn bericht op connect ook gevonden. Ben je gaan volgen. Lol beide verschillende nicknamen.
Ik ga zo om 9 uur vgz bellen voor hun standpunt. Ik durf het aan om ziekenfonds te bellen. Maar ik heb ook lichte vorm van pcos plus familie geschiedenis van slecht zwanger worden. Mijn moeder is 35-38 jaar geleden bij dezelfde dokter geweest (oke toen was hij in opleiding).
Maar als we die kosten moeten gaan betalen kunnen wij niet verder. Dat bedrag boven op alle andere kosten voor een kind wordt te veel.
Ik ga zo om 9 uur vgz bellen voor hun standpunt. Ik durf het aan om ziekenfonds te bellen. Maar ik heb ook lichte vorm van pcos plus familie geschiedenis van slecht zwanger worden. Mijn moeder is 35-38 jaar geleden bij dezelfde dokter geweest (oke toen was hij in opleiding).
Maar als we die kosten moeten gaan betalen kunnen wij niet verder. Dat bedrag boven op alle andere kosten voor een kind wordt te veel.

zaterdag 2 maart 2019 om 08:05
Truelove, wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd!
Wat een gedoe! Ben net zo dom geweest reacties te lezen onder berichten hierover op fb,mensen mensen mensen zeg!
Het egoïsme en het misgunnen, kan het niet anders noemen. De opmerkingen: nou als ze mijn medicijnen niet vergoeden dan dit ook niet????? Hoe dan?
Net op vgz site gekeken en daar is nog niks te vinden. Bij Nijgeertgen wel een statement op de site en op fb (zelfs daar een nare reactie zowel op alleenstaande maar vooral homofoob) Ik ga er vanuit dat icsi er niet onder valt maar jezus wat een bom....
Wat een gedoe! Ben net zo dom geweest reacties te lezen onder berichten hierover op fb,mensen mensen mensen zeg!
Het egoïsme en het misgunnen, kan het niet anders noemen. De opmerkingen: nou als ze mijn medicijnen niet vergoeden dan dit ook niet????? Hoe dan?
Net op vgz site gekeken en daar is nog niks te vinden. Bij Nijgeertgen wel een statement op de site en op fb (zelfs daar een nare reactie zowel op alleenstaande maar vooral homofoob) Ik ga er vanuit dat icsi er niet onder valt maar jezus wat een bom....
zaterdag 2 maart 2019 om 08:28
zaterdag 2 maart 2019 om 08:29
Ongelooflijk wat een reacties, ik ga ze ook maar niet meer lezen wat t slaat helemaal nergens op.
Ik vroeg me trouwens nog af; zou het ook nog zo kunnen zijn dat voor vrouwen die al gestart zijn de vergoeding blijft? Aangezien de dcb al gestart is?
Op de website van Isala kan ik nog niks vinden. Als het goed is kan/mag ik deze week of volgende week voor de eerste poging. Ik ga dan wel vragen hoe zij erin staan.
Ik vroeg me trouwens nog af; zou het ook nog zo kunnen zijn dat voor vrouwen die al gestart zijn de vergoeding blijft? Aangezien de dcb al gestart is?
Op de website van Isala kan ik nog niks vinden. Als het goed is kan/mag ik deze week of volgende week voor de eerste poging. Ik ga dan wel vragen hoe zij erin staan.

zaterdag 2 maart 2019 om 08:35
toevallig! Daar zitten ook misgunners!isillavendel schreef: ↑02-03-2019 08:02Depster je had mijn bericht op connect ook gevonden. Ben je gaan volgen. Lol beide verschillende nicknamen.
Maar als we die kosten mgoeten gaan betalen kunnen wij niet verder. Dat bedrag boven op alle andere kosten voor een kind wordt te veel.
Hier ook PCOS, wel gehad..maar toch. Daarnaast wil ik eicellen doneren, hoe zit het dan?
Ben benieuwd wat VGZ je vertelt, ik zit daar ook.

zaterdag 2 maart 2019 om 08:50
Omg.... ik had de reacties in t topic van Truelove niet moeten lezen.....
Maar truelove super stoer van je! Laat je niet op je kop zitten!!!
Ben ook benieuwd naar de reactie van vgz, op de site is nog niks veranderd en heb screenshots gemaakt.
Nu ga ik bedenken of en wat ik ga "zeggen" in t andere tpoic.....
Ben ook benieuwd naar de reactie van vgz, op de site is nog niks veranderd en heb screenshots gemaakt.
Nu ga ik bedenken of en wat ik ga "zeggen" in t andere tpoic.....

zaterdag 2 maart 2019 om 08:58
Wow wat veel geschreven. Ik heb de petitie iig getekend en door gestuurd. Il ben geloof ik niet zo handig hierin maar kan dat topic niet vinden. Misschien maar goed ook, geloof niet dat ik bepaalde reacties hoef te lezen.
@True, gelukkig lees ik ook super goed en leuk nieuws, wat onwijs fijn voor je. Gefeliciteerd!!
@True, gelukkig lees ik ook super goed en leuk nieuws, wat onwijs fijn voor je. Gefeliciteerd!!
zaterdag 2 maart 2019 om 09:03
Ik ga al die reacties niet lezen hoor! Wordt ik veel te verdrietig van. Wel ontzettend stoer dat je dat hebt aangedurfd!
Er zitten op internet nu eenmaal heel veel mensen die het leuk vinden om een beetje te rellen en provoceren zonder er rekening mee te houden dat je er andere mensen mee raakt.
Ik zou zeggen, zoek mensen in je eigen omgeving op die weten waar je het over hebt of gelijkgestemden zoals hier! En negeer die droeftoeters..
Vanuit het AMC nog niets gehoord. Nu zit ik ookmidden in mijn Wachtweek, ben de afgelopen week erg grieperig geweest en ik probeer heel hard om me niet te druk te maken om deze hele ontwikkeling (lukt niet echt goed)
Mocht ik over een week ongesteld zijn geworden ga ik in overleg met het AMC over hoe nu verder. Ik ga ervanuit dat zij deze ontwikkeling ook niet goed vinden en denk dat zij wellicht een manier zullen zoeken om hieromheen te werken.
Ik vind het trouwens wel erg toevallig dat deze mededeling vlak voor de provinciale staten verkiezingen komt. Niet dat de provincien er iets mee te maken hebben maar het is wel makkelijk scoren voor de VVD, past wel in hun straatje
Er zitten op internet nu eenmaal heel veel mensen die het leuk vinden om een beetje te rellen en provoceren zonder er rekening mee te houden dat je er andere mensen mee raakt.
Ik zou zeggen, zoek mensen in je eigen omgeving op die weten waar je het over hebt of gelijkgestemden zoals hier! En negeer die droeftoeters..
Vanuit het AMC nog niets gehoord. Nu zit ik ookmidden in mijn Wachtweek, ben de afgelopen week erg grieperig geweest en ik probeer heel hard om me niet te druk te maken om deze hele ontwikkeling (lukt niet echt goed)
Mocht ik over een week ongesteld zijn geworden ga ik in overleg met het AMC over hoe nu verder. Ik ga ervanuit dat zij deze ontwikkeling ook niet goed vinden en denk dat zij wellicht een manier zullen zoeken om hieromheen te werken.
Ik vind het trouwens wel erg toevallig dat deze mededeling vlak voor de provinciale staten verkiezingen komt. Niet dat de provincien er iets mee te maken hebben maar het is wel makkelijk scoren voor de VVD, past wel in hun straatje
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

zaterdag 2 maart 2019 om 09:04
Ik ga niet meer eens lezen. Uit boosheid en verdriet ga ik echt verkeerde dingen zeggen. Misgunners zijn het niet waard. Deze discussies voer ik liever in het echt dan via fora.Globe83 schreef: ↑02-03-2019 08:50Omg.... ik had de reacties in t topic van Truelove niet moeten lezen.....
Nu ga ik bedenken of en wat ik ga "zeggen" in t andere tpoic.....![]()
zaterdag 2 maart 2019 om 09:05
Als iemand wel het lef heeft om CZ te bellen en antwoord krijgt, hoor ik graag. Las eerder in het topic dat zij er streng in staan.
Ik vind bericht op site MCK vaag. Ze maken binnenkort bekend aan wie ze voortaan zullen factureren. Ik zou dat wel graag nu willen weten en niet achteraf een verrassing.
Wedden dat ze eieren voor hun geld kiezen as in ze willen meteen geld van jou zien en dan mag jij het uitvechten met jouw verzekeraar.
Zal voor deze klinieken wel echt een klap zijn want velen vallen nu dus af.
Ik vind bericht op site MCK vaag. Ze maken binnenkort bekend aan wie ze voortaan zullen factureren. Ik zou dat wel graag nu willen weten en niet achteraf een verrassing.
Wedden dat ze eieren voor hun geld kiezen as in ze willen meteen geld van jou zien en dan mag jij het uitvechten met jouw verzekeraar.
Zal voor deze klinieken wel echt een klap zijn want velen vallen nu dus af.
zaterdag 2 maart 2019 om 09:14
Ik heb vgz gebeld. De mevrouw die ik sprak wist van niets. Ik was de eerste. Ze vond het maar een vreemd verhaal want zoiets kan niet van de één op de andere dag.
Ze ging overleggen en toen ze terugkwam bleken haar collega's ook telefoontjes te krijgen. Ze weten nog niet wat het standpunt is van VGZ dus ik word binnen twee weken teruggebeld.
Ze ging overleggen en toen ze terugkwam bleken haar collega's ook telefoontjes te krijgen. Ze weten nog niet wat het standpunt is van VGZ dus ik word binnen twee weken teruggebeld.

zaterdag 2 maart 2019 om 09:17
2 weken?!?!?!apestaartje30 schreef: ↑02-03-2019 09:14Ik heb vgz gebeld. De mevrouw die ik sprak wist van niets. Ik was de eerste. Ze vond het maar een vreemd verhaal want zoiets kan niet van de één op de andere dag.
Wist van niets? Heb t tot nu toe in elke nieuwsuitzending gezien.
Onzekerheid dus nog
zaterdag 2 maart 2019 om 09:22
Het was een heel lieve vrouw. Ze zei zelf dat ze gisteren vroeg naar bed was gegaan.
En van hogerhand moet een beslissing worden genomen. Kan zo maar dat ik volgende week al word gebeld. Bij hen is er natuurlijk ook een bom gedropt.

zaterdag 2 maart 2019 om 09:29
Truelove, gefeliciteerd!!
Ik heb vluchtig de reacties gekeken en ben gestopt. Zit even in mijn dipje. Echt ongesteld geworden en wil gewoon even stampvoeten. Alles is gewoon even heel oneerlijk allemaal. Wij hebben allemaal al zoveel consessies moeten doen en dan dit er bovenop.
Ik heb mijn ideaal al moeten laten gaan, dat ik samen met een man een gezin zou vormen. Inmiddels wel lieve vriend maar er komen met hem geen kinderen en hij vind het nog steeds best moeilijk om te zien waar het heen gaat mocht ik zwanger raken.
Dus het pad wat ik/wij gekozen heb is al anders en moeilijk. En dan wordt het nog even stukje moeilijker gemaakt. Pffff
Moetnu sporten (lesgeven). Hopelijk helpt het met mijn krampen. Blegh
Ik heb vluchtig de reacties gekeken en ben gestopt. Zit even in mijn dipje. Echt ongesteld geworden en wil gewoon even stampvoeten. Alles is gewoon even heel oneerlijk allemaal. Wij hebben allemaal al zoveel consessies moeten doen en dan dit er bovenop.
Ik heb mijn ideaal al moeten laten gaan, dat ik samen met een man een gezin zou vormen. Inmiddels wel lieve vriend maar er komen met hem geen kinderen en hij vind het nog steeds best moeilijk om te zien waar het heen gaat mocht ik zwanger raken.
Dus het pad wat ik/wij gekozen heb is al anders en moeilijk. En dan wordt het nog even stukje moeilijker gemaakt. Pffff
Moetnu sporten (lesgeven). Hopelijk helpt het met mijn krampen. Blegh

zaterdag 2 maart 2019 om 09:33