Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Wat een lieve berichtjes allemaal. Dankjulliewel!
Gefeliciteerd Teckel!! :cheer2: Geniet van al het moois :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Suiker: mijn dochter krijgt altijd een fles melk ‘s morgens en dan ontbijt (Weetabix, porridge (pap) of yoghurt. Rond 10:00 een halve liga en/of halve banaan. Rond 13:00 een botherham zonder korst met vlees of kaas. ‘s Middags weer fruit en dan ‘s avonds of een beetje met ons mee (mits geschikt voor haar) of een half potje Olvarit en dan een klein bakje yoghurt. ‘s Avonds voor het slapen gaan 120 ml melk. Als ze genoeg heeft gehad geeft ze dat aan door of mama te voeren -heel schattig- of door haar kommetje op de eettafel neer te zetten (zit zelf in een kinderstoel). En als ik dan wat aanbied schut ze haar hoofd. Mijn dochter is overigens vrij petite: ze is 17 maanden en past nog in veel kleding van 12 maanden. Ze is ook niet extreem lang: 76 cm.
baggal wijzigde dit bericht op 06-03-2019 16:57
0.52% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
400cc melk in 1x?

Teckel, joeeehoeee, van harte gefeliciteerd!! Wat fijn dat alles goed is gegaan en dat zoon zo blij is. Geniet er lekker van, meid!

Hier eet dreumes nagenoeg niks.. Vandaag over heel de dag een halve boterham, driekwart banaan en een koekje.. Olé. Ik kan het er moeilijk in proppen en ze drinkt wel goed dus ik laat het maar een beetje los
obelix84 schreef:
06-03-2019 16:52
400cc melk in 1x?

Teckel, joeeehoeee, van harte gefeliciteerd!! Wat fijn dat alles goed is gegaan en dat zoon zo blij is. Geniet er lekker van, meid!

Hier eet dreumes nagenoeg niks.. Vandaag over heel de dag een halve boterham, driekwart banaan en een koekje.. Olé. Ik kan het er moeilijk in proppen en ze drinkt wel goed dus ik laat het maar een beetje los
CC moet ounces zijn. Dat stomme Engelse systeem. Dus dan is het 120 CC of 120 ML. Zal het even aanpassen :facepalm:
Ooooooh dat klinkt logischer idd :proud:
Jaaa eindelijk Teckel! Gefeliciteerd met jullie dochter 😊.

Ah dat is een kleintje Baggal dochter was hier met 17 maanden al 85 cm maar volgens mij is dat niet extreem lang?

Dat is wel weinig Obelix maar wat je zegt je kan het er moeilijk inproppen.
We hebben weer even poedermelk gekocht om te kijken of ze daar misschien meer verzadigd van is.

Dudette; dat hoop ik dan maar. Is er wel eens onderzoek gedaan naar die vragen? Als we zoeken op extreme eetlust, komen we alleen maar uit op syndromen.

Baggal dat is petite inderdaad. Als ik zo zie wat jullie kindjes eten, eet J. echt veel. 12 maanden en 80 cm nu. Vrij lang voor leeftijd. Gewicht ergens tegen de 10 kilo aan.
Ach nee Suikerwafel, ik maak me er niet druk om. Ze is nu goed ziek geweest en dan kan ze die reserves juist weer goed gebruiken! Ik was ook een klein dikkerdje als dreumes, lekker knuffelbaar!
Volgt je kind zijn/haar lijntje? Dan is het toch prima :) ik verwacht dat er een groeispurt aankomt of dat je kind actiever is dan gemiddeld :)
Hee meiden,
Even een vraagje. Onze zoon is 14 maanden (en loopt goed) maar zit natuurlijk nog in de buggyinzet van de wandelwagen. Nu is er een baby op komst (april), welke dadelijk weer in de wieg van de wandelwagen mag komen liggen. We hebben destijds wel een wagen gekocht waar je een duo van kunt maken (onder elkaar), alleen die uitbereidingsset is zo duur!

Hoe deden andere moeders dat met 2 kinderen heel kort op mekaar qua leeftijd? Een draagzak zou even gaan, maar niet te lang ivm nek/schouderklachten.

Dank jullie wel alvast!
Rosings; dat is het wellicht ook. Beweegt en oefent veel. Een lijntje heeft ze niet. Als in: ze begon onder de -3 lijn, schoot rechtomhoog, toen weer omlaag en zit nu op de 0 lijn. Dus daar heb ik helemaal niet zo veel mee. Kan hem wel eens proberen te delen hier.

Freexx: is een loopfiets of meerijdzadel een idee? Wij gaan voor optie baby in draagzak en kind in wagen, maar dochter is 15 maanden als baby geboren wordt en loopt vooralsnog nog niet.
Ha Freexx,

Hier een dreumes van 20 maanden en een baby van 1,5 mnd.

Ik heb een aantal opties die ik afwissel. Baby in kinderwagen - dreumes op meerijd-zadel, dreumes in kinderwagen - baby in draagzak, dreumes en baby samen in de fietsaanhanger (daar kan je ook mee lopen).

Dochter mag ook lopen als ze wil, maar ik heb als we wandelen altijd een optie om haar te laten zitten. Haar dragen doe ik niet.

In de supermarkt mag ze nu met een klein winkelwagentje lopen. Zo gaat t allemaal best aardig moet ik zeggen!

En natuurlijk duurt alles nu tien keer zo lang, want dreumes doet wat ze wil. En dat zou wel makkelijker zijn met een duo-wagen.. maar nu we het zo doen, bevalt het me prima. Heb toch de tijd :)
-dudette- wijzigde dit bericht op 07-03-2019 08:07
Reden: Toevoeging
16.10% gewijzigd
Van harte gefeliciteerd Teckel! Wat klink je blij :heart: , fijn dat het goed gaat met jullie viertjes.

@veel eten: hier moeten we ook vaak de rem erop zetten. Als er iets op tafel staat blijft hij vragen, ook na 2 boterhammen 's ochtends en 2 's middags of een grote portie 's avonds. Als we bijvoorbeeld in de keuken opscheppen en dan aan tafel gaan zitten eten, is er weinig aan de hand. Dus vaak zorgen we ervoor dat er niets in het zicht staat. Of geef ik nog een rijstwafel e.d. na de boterhammen. (hij zat de laatste keer echt op de +2 lijn qua gewicht dus we letten er op, maar echt geen dieet hoor, ook soms wat lekkers tussendoor etc)
happiness = reality - expectations
Gefeliciteerd teckel!

Ik kruip ook even onder mn steen vandaan dacht laat ik weer eens lezen en zie dat je net bevallen bent :)

Geniet lekker van je kleine meisje je klinkt alsof je op een heerlijke roze wolk zit!

Over veel eten kan ik helaas niet meepraten :) wij zijn vooral verbaasd als hij eens goed eet.
Gefeliciteerd Teckel! Klinkt als een fijne bevalling!

@eten: hier af en toe een weekje waarin ze meer dan normaal eet, en daarna heeft ze altijd een groeispurtje gehad. :)
@teckel gefeliciteerd met jullie dochtertje.

Hier even wat minder tijd om actief te schrijven. Maar ik lees alles.
Teckeltje gefeliciteerd! Geniet van je kersverse baby!
obelix84 schreef:
06-03-2019 16:58
Ooooooh dat klinkt logischer idd :proud:
Yep :-$ ! 400 cc krijg ik amper weg in een keer... :hihi:

Naniene: Mijn man is ook niet extreem lang (1.73) en ik ben gemiddeld met mijn 1.71 en verder is ze gewoon erg compact zoals een van mijn vriendinnen haar omschreef.

Teckel: Hoe verlopen de eerste dagen?

Overigens haalde ik mijn dochter vanavond op van het KDV - en begon de leidster erover dat ze wel een hele duidelijke voorkeur heeft voor bepaalde mensen en dat duidelijk laat blijken. In ons huis is alles 'Daddy' en in het verleden vond ik dat best lastig. Kennelijk doet ze hetzelfde op de nursery. Ik vond het wel lief dat de leidster even wilde benadrukken dat ze daarmee haar moeder of andere leidsters niet per se afwees, maar gewoon een sterke eigen wil heeft. Overigens geldt wel dat wanneer papa ook echt buiten beeld is, ze ook gewoon genoegen neemt met mij. Maar als ze weet dat hij er is...dan wil ze hem. Tja... Ben erg benieuwd of daar ooit een kentering in komt ze mama Nr 1 wordt. :proud:
Bedankt voor alle felicitaties, doet me goed :)
Had vanmorgen al een verhaal getypt maar op mn telefoon en toen draaide het scherm en was alles weg. Grrrr. Nu ligt dochter te slapen, dreumes op KDV, dus mama even op de laptop. Mmmmm lekker.

De nacht van woensdag op donderdag was echt heel, heel pittig. Ik ben natuurlijk 's nachts bevallen (dinsdag nacht) en heb de nacht van dinsdag op woensdag niet geslapen. Het lukte gewoon niet in zkhs. Maar was dinsdagochtend ook al om 6u wakker vanwege dreumes, dus was inmiddels al 24u wakker woensdagmorgen. Woensdag overdag nog hele dag in zkhs en kon daar dus echt niet slapen. En toen kwam nacht van woensdag op donderdag thuis waarin baby besloot niet te willen slapen. Alleen maar te huilen of aan de tiet te willen. Maar mamas tepels konden dat niet meer zo goed aan. Dus besloten niet vaker dan elk uur/anderhalf uur aan te leggen en dan de rest vd zuigbehoefte te vervullen met de pink. Maar ze moest papas pink niet. dusssss ook als ze niet aan de tiet lag, lag ze aan mij. Je begrijpt, donderdagmorgen, inmiddels 48 u wakker, vroeg ik me af waar ik in vredesnaam aan begonnen was. Gelukkig overdag wat bij kunnen slapen en vannacht heeft mevrouw heeeeeeerlijk tussen de voedingen door geslapen en wij dus ook. BV komt goed op gang. Wel beetje pijnlijke tepels maar alles nog binnen het normale volgens de kraam, namelijk wennen aan het geven van bv.

Dreumes vindt de beeejbieeee heel erg lief. Hij is niet jaloers, doet louter lief tegen haar. Wil wel graag ook individuele aandacht van mama op zijn tijd, maar dat is ook niet meer dan logisch. Gisteren is hij nog thuis gebleven maar vandaag is hij weer naar het KDV. Wel lekker even rust in huis. Morgen is hij dan weer een dagje thuis en zondag gaat hij gezellig bij opa en oma en logeren.
Dames ik ga jullie verlaten voor het peutertopic! Zoon wordt over een ruime maand twee en is echt geen dreumes meer. Ik zal misschien nog wel eens binnenvallen en meelezen, maar niet meer actief meeschrijven.
Daag Lola-Lily :bye:

En Teckel, ik kan Multi-Mam kompressen aanraden. Die zijn superfijn voor de tepels de eerste dagen. En voor regeldagen :) Ik zie ze online bij Kruidvat, dus moeten ze hebben.
Die nacht klinkt inderdaad pittig Teckeltje, fijn dat het nu begint te lopen en dat dreumes zo lief is voor de baby :) Doe lekker rustig aan als je daar de tijd voor hebt en geniet samen!

Dag Lola-Lily, veel plezier in het andere topic.
De Multi-Mam is volgens mij alleen online te bestellen. Heb ze nog nergens in de winkel gezien bij Kruidvat. Ze werken idd wel super!!!!
Thnx voor de tip!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven