Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Dit topic gaat over de Luizenmoeder, de serie.
SallySpectra* schreef:
11-03-2019 21:31
Dit topic gaat over de Luizenmoeder, de serie.

+ 1
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Superleuke aflevering gisteren.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Sophiever schreef:
11-03-2019 09:29
Maar digiduif,klasbord,website,portal,schoolplanner. Is dat wat scholen tegenwoordig allemaal hebben om met de ouders te communiceren?

Klopt!
redbulletje schreef:
11-03-2019 09:10
Toen ze iets anders moesten noemen dan dat ie kon voetballen en iemand zei Marokkaan. En toen zei Juf Ank: het is geen leuk compliment om Marokkaan te zijn ;-D

Is dat personage nu voor moeders herkenbaar? Lopen er op basisscholen moeders rond die toch dit soort schoolflauwekul verkiezen boven hun goede baan? Ze was psychologe toch?

Nou hier niet hoor. De ouders die helpen werken weinig tot niet of thuis, waardoor ze zelf hun werktijden kunnen bepalen.

Ik vind het niet echt geloofwaardig in de serie, een psycholoog die parttime gaat werken om meer op school te kunnen helpen. En ik zou dat soort taken never nooit niet in m’n cv zetten, zou niet eens in me opkomen!
Ze is ook niet part time gaan werken voor de school. Ze is part time gaan werken na de scheiding.
Ghost79 schreef:
11-03-2019 22:21
Klopt!
Waarom zoveel?Kan toch best in 1 medium?
Sophiever schreef:
11-03-2019 22:42
Ze is ook niet part time gaan werken voor de school. Ze is part time gaan werken na de scheiding.
Ja precies, alleen maakte juf ank er iets anders van.
SallySpectra* schreef:
11-03-2019 22:43
Ja precies, alleen maakte juf ank er iets anders van.
Wat dan?
Sophiever schreef:
11-03-2019 22:42

Nee hoor, vorig seizoen was ze ook al gescheiden en werkte ze nog wel meer. In het begin van dit seizoen zei Anton tegen Nancy dat Hannah minder was gaan werken zodat ze meer op school kon zijn. Een goed voorbeeld van een betrokken ouder volgens hem 😉.
Sophiever schreef:
11-03-2019 22:43
Waarom zoveel?Kan toch best in 1 medium?
Oh sorry, ik bedoelde 1 ervan, niet alles tegelijk! 😄
MarindaH schreef:
11-03-2019 16:33
Goeiemoggel, zeg maar :proud:
Anton loopt een paar jaar achter op de modieuze tv-termen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik vond dat Ank heel goed de "curlingmoeder" Ursuala de waarheid vertelde over Isa vertelde.
(dat ze misschien wel lief en aardig is, maar dat kinderen dat niet zien door de dure schoenen en merkkleding heen).

Dat ze dan weer zo geforceerd vraagt om voor Ahmed een ander compliment te verzinnen dan dat hij goed kan voetballen, is ook typisch voor juf Ank.

Ik vond eigenlijk jammer dat Ank en Helma ruzie kregen.
Ze zouden juist 1 front moeten vormen tegen die rare plannetjes van Anton.
(en het valt mij tegen van Helma, ik dacht dat zij zich nergens iets van aantrok).
Ik vind Ank wat minder leuk geworden, erg uptight. Helma zal het allemaal aan haar reet roesten en wil juist alles wat losser. Niet alleen voor zichzelf maar ook voor haar leerlingen. Daarom dat ze het niet trekt wanneer ze Ank op zo'n opgedrongen manier voor de klas ziet staan.

Zo zie ik het :-)

Ik vond de studiedag met twee leerkrachten, de conciërge, één directeur en één vrijwilliger wel karig voor een basisschool. Snap dat het lastig is om er ineens leraren bij te proppen maar dit was ook wat raar.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ghost79 schreef:
11-03-2019 22:25
Nou hier niet hoor. De ouders die helpen werken weinig tot niet of thuis, waardoor ze zelf hun werktijden kunnen bepalen.

Ik vind het niet echt geloofwaardig in de serie, een psycholoog die parttime gaat werken om meer op school te kunnen helpen. En ik zou dat soort taken never nooit niet in m’n cv zetten, zou niet eens in me opkomen!
Nou ik zet mijn OR en daarna MR taken niet op mijn cv nee. Ook mijn luizenmoedergedoe niet...

Maar eerlijk: de meeste betrokken ouders op onze school zijn toch wel de werkende hoor. Ken zat thuisblijfmoeders die echt niks doen.
tsja.....
louise1 schreef:
12-03-2019 22:28

Ik vond de studiedag met twee leerkrachten, de conciërge, één directeur en één vrijwilliger wel karig voor een basisschool. Snap dat het lastig is om er ineens leraren bij te proppen maar dit was ook wat raar.

Dat vond ik dus ook.
Ik zei ook tegen mijn man: "De klimop heeft dus alleen een groep 4 en een groep 8?"
En sinds wanneer doen een concierge/klusjesman en een vrijwilliger mee aan studiedagen?
O ja, en Hanna kwam ook nog even binnenvallen met haar lege usb stick.. de school was toch gesloten?
Nee, van die laatste scene klopte echt niks.
Pindakaasjes schreef:
12-03-2019 23:54
En sinds wanneer doen een concierge/klusjesman en een vrijwilliger mee aan studiedagen?
Waarom zouden die niet meedoen met een teambuildingsgedoe?

Echt wat doen ze tijdens die studiedagen?
Pindakaasjes schreef:
Dat vond ik dus ook.
Ik zei ook tegen mijn man: "De klimop heeft dus alleen een groep 4 en een groep 8?"
O ja, en Hanna kwam ook nog even binnenvallen met haar lege usb stick.. de school was toch gesloten?
Nee, van die laatste scene klopte echt niks.
Gelukkig is het maar toneel. Ik zou me rot schrikken als het onderwijs in Nederland echt zo slecht was.
haarklover schreef:
12-03-2019 23:59
Gelukkig is het maar toneel. Ik zou me rot schrikken als het onderwijs in Nederland echt zo slecht was.
Met een paar duizend kinderen die legaal thuis zitten zonder recht op onderwijs kun je inderdaad stellen dat het onderwijs in Nederland slecht is...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dajka schreef:
11-03-2019 19:44
Oh ja, het documentatiecentrum. Die was ik alweer helemaal vergeten. :-D
Ik krijg ineens een flashback, dat waren nog eens tijden. Wat was ik gek op het documentatiecentrum. En die eerste woorden die je leerde: boom, roos, vis :-P
Sophiever schreef:
12-03-2019 23:59
Waarom zouden die niet meedoen met een teambuildingsgedoe?

Echt wat doen ze tijdens die studiedagen?
Als onze school een studiedag heeft dan krijgen we vooraf een mailtje met het onderwerp (fijne reminder:)) en meestal staat er achteraf in het maandbulletin een kort berichtje over wat ze geleerd hebben.

Of het ondersteund personeel op onze school meedoet lijkt me niet, want laatste keer was het onderwerp ''digitaal & didactiek'' maar voor de cast vd luizemoeder zou het wel heel karig zijn als het alleen met Anton, Helma en Ank is :)
Leuke serie, behalve dan dat de karakters van m.n. Anton en Karel steeds ongeloofwaardiger worden en daarmee irritanter.
Pindakaasjes schreef:
En maar twee juffen. De curlingmoeder van Isa was teleurgesteld/boos dat Isa wéér juf Ank kreeg. Ze had juf Helma gewild?
Mik* schreef:
13-03-2019 13:13
En maar twee juffen. De curlingmoeder van Isa was teleurgesteld/boos dat Isa wéér juf Ank kreeg. Ze had juf Helma gewild?
Wie wil Helma nou niet?
Boogschutter10 schreef:
13-03-2019 12:58
Leuke serie, behalve dan dat de karakters van m.n. Anton en Karel steeds ongeloofwaardiger worden en daarmee irritanter.
Vooral Karel inderdaad, ik vond dat vorig jaar nog een leuke karakter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven