Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Charlotte717 schreef:
31-03-2019 00:08
Twee menu's bij de McDonald's zijn al snel zo'n 15 euro samen. 60 km aan benzine is toch minder duur dan dat, nee?
Hij was op de heenweg ook al gratis meegereden, hé.

Hij reed nog een keer mee en vraagt daar last minute ineens bij om 60 km om te rijden.

Dan vind ik 15 euro toch écht peanuts.
Zeker als je wel een festival van 4 dagen kan betalen.
(4 dagen Rock Werchter - zowat het grootste festival van Vlaanderen - kost hier in België 250 euro. En dan heb je je tent nog niet gestald en nog geen hap gegeten of geen druppel gedronken.)
Moezy schreef:
31-03-2019 00:10
We hebben onze eigen menu's dus zelf betaald. We vonden het te ongemakkelijk omdat hij voor zichzelf alleen één hamburgertje van 1 euro haalde.
Nu heb ik trek in een hamburger
Ja, maar jullie hadden dus verwacht dat hij die twee menu's zou betalen? Een menu nemen bij de McDonalds is niet goedkoop..

Maar ik ben ook niet op de hoogte van benzineprijzen, als 60 km rijden zo'n 15 euro kost of meer dan vind ik jullie verwachting dat hij het eten zou betalen wel redelijk.
Veritas vos liberabit
Charlotte717 schreef:
31-03-2019 00:29
Ja, maar jullie hadden dus verwacht dat hij die twee menu's zou betalen? Een menu nemen bij de McDonalds is niet goedkoop..
Eigenlijk wel ja. Om alles bij elkaar, niet alleen die 60 km. Hij reed dus heen en terugweg gratis mee, die 60 km was extra om en horen we op de parkeerplaats, je staat letterlijk uren in de file om uberhaupt van het terrein af te komen. Je wilt gewoon naar huis na zo'n weekend en niet omrijden, en na die dikke file hadden we ook gewoon honger xD

Edit: ik had het als een soort bedankje verwacht, niet om het benzinegeld. De McDonalds is goedkoop vergeleken met het eten op dat festival.
Het zou hem gesierd hebben mocht hij naast voor zichzelf ook hamburgers voor jullie hebben gehaald bij wijze van reciprocatie, dat klopt. Ik vind het wel vreemd dat jullie hadden gehoopt dat hij daarnaast twee extra menu's zou gaan betalen terwijl hij zelf gewoon een hamburger neemt van 1 euro (kennelijk had hij niet zo'n grote honger als jullie). Dat is toch gewoon een raar tafereel, sociaal gezien?

Dat je het hebt over 'gratis meerijden' vind ik ook vreemd. Ik neem aan dat jullie gewoon vrienden waren die samen naar een festival gingen?

Maar goed ik moet misschien eens gaan slapen ;)
Veritas vos liberabit
Belg007 schreef:
31-03-2019 00:13
Hij was op de heenweg ook al gratis meegereden, hé.

Hij reed nog een keer mee en vraagt daar last minute ineens bij om 60 km om te rijden.

Dan vind ik 15 euro toch écht peanuts.
Zeker als je wel een festival van 4 dagen kan betalen.
(4 dagen Rock Werchter - zowat het grootste festival van Vlaanderen - kost hier in België 250 euro. En dan heb je je tent nog niet gestald en nog geen hap gegeten of geen druppel gedronken.)
Tja.. jouw redenering kan je ook omdraaien natuurlijk. Als ze naar zo'n duur festival waren geweest, waarom klagen dat je je eigen menu moet betalen ;)
Veritas vos liberabit
Moezy schreef:
30-03-2019 23:57
In de auto zei hij dat hij wel mcdonalds zou trakteren.

Als hij dat zo aanbood is het toch niet gek dat Moezy verwachtte iets gratis te krijgen? Al was het maar een euroknaller.
Charlotte717 schreef:
31-03-2019 01:48
Tja.. jouw redenering kan je ook omdraaien natuurlijk. Als ze naar zo'n duur festival waren geweest, waarom klagen dat je je eigen menu moet betalen ;)
Omdat ie had aangeboden dat ie zou trakteren ivm het omrijden? Vind t niet heel onredelijk om dan toch een menu te verwachten ipv 1 hamburger euroknaller.
happyapple schreef:
31-03-2019 07:54
Omdat ie had aangeboden dat ie zou trakteren ivm het omrijden? Vind t niet heel onredelijk om dan toch een menu te verwachten ipv 1 hamburger euroknaller.
En die euroknaller was voor zichzelf. Niet voor de anderen.
Coerage schreef:
30-03-2019 12:45
Is het nog steeds een vriendin?
Het is verwatert maar ik vind het persoonlijk niet nodig om de vriendschap daar per direct voor op te zeggen.
Vind het ook apart dat hij geen MacDonalds trakteerde hoor. Om nou de benzinekosten tegenover de kosten van de Mac te berekenen vind ik onzin. Zij neemt hem op de heenweg al mee en wilt hem ook thuisbrengen. Ook al ben je vrienden, ik zou sowieso een benzine en/of parkeergeld vergoeding geven. Nu neemt zij ook nog de moeite om onwijs om te rijden voor hem, ook al geeft hij dit last-minute aan. Ik vind dat er dan echt wel een menuutje van de Mac af kan hoor. Wat denk je dat hij kwijt was als hij met een taxi had moeten gaan, of de trein?
Charlotte717 schreef:
31-03-2019 00:29

Maar ik ben ook niet op de hoogte van benzineprijzen, als 60 km rijden zo'n 15 euro kost of meer dan vind ik jullie verwachting dat hij het eten zou betalen wel redelijk.
Als je in een tank rijdt, wellicht.
BobbieLauren schreef:
31-03-2019 10:28
Vind het ook apart dat hij geen MacDonalds trakteerde hoor. Om nou de benzinekosten tegenover de kosten van de Mac te berekenen vind ik onzin. Zij neemt hem op de heenweg al mee en wilt hem ook thuisbrengen. Ook al ben je vrienden, ik zou sowieso een benzine en/of parkeergeld vergoeding geven. Nu neemt zij ook nog de moeite om onwijs om te rijden voor hem, ook al geeft hij dit last-minute aan. Ik vind dat er dan echt wel een menuutje van de Mac af kan hoor. Wat denk je dat hij kwijt was als hij met een taxi had moeten gaan, of de trein?
Inderdaad heen en terug 60 km neem ik aan?

Ik snap alleen wat/wie er nu gierig is dit verhaal. Ben de draad een beetje kwijt.
Ga even terug lezen.
alleen al dat je een uur moet omrijden lijkt me vervelend. Vind ik nog vervelender dan het geld, en dat iemand dat last minute eventjes meld.
happyapple schreef:
31-03-2019 07:54
Dit dus. Ik neem heel vaak mensen mee, en verwacht echt oprecht nooit een bijdrage (ik reed toch al). Maar als iemand zegt dat hij me op een kop koffie trakteert, ga ik er wel van uit dat ik dan zelf mag kiezen wat voor koffie, en niet dat bv cappuccino niet mag, of dat er een thermosfles tevoorschijn komt. Als iemand aangeeft mij op Mac te tracteren, zou ik heus geen vijf mega menu’s gaan bestellen, maar meer dan een simpele 1 euro hamburger lijkt me geen onredelijke verwachting.
Nou ja, 120 km is toch zo 8 liter? Weet niet wat de benzineprijs is maar je gaat toch al ruim over de 10 euro dan?

En dan nog 2 pax zo anderhalf uur tijd kwijt met afzetten etc - 3x uurtarief...

Maar goed als iemand dus zegt te trakteren dan verwacht ik op zijn minst iets te eten en iets te drinken in de Mac.
Hello, can you hear me?
rosings schreef:
30-03-2019 18:50
Dan stuur je toch een reactie? Hey, dank je voor de tikkie maar mijn 3 drankjes waren 9euro samen, ik maak een tientje over en dan kunnen jullie de rest delen.
+1

En als je geen reactie krijgt maak je het zelf over of geef je het contant.
Belg007 schreef:
30-03-2019 23:58
Ik had hem instant aan die MacDonalds laten staan en hij bekeek maar hoe ie raakte waar ie moest zijn.

Wat een ezel.
Nou dat niet maar ik had er wel wat van gezegd en had hem met zijn zooi echt niet helemaal thuisgebracht. Vooral dat verwachten om te rijden etc.
Nou €32 voor drie frisjes, ik snap niet hoe ze er bij komen om dat zo te doen.
Ik zou inderdaad ook bericht sturen dat je dat niet gedronken hebt en inderdaad eem tientje overmaken.
rosings schreef:
31-03-2019 00:27
Nu heb ik trek in een hamburger
Ik ook ;-D
Vergeetmenietje1980 schreef:
31-03-2019 11:26
alleen al dat je een uur moet omrijden lijkt me vervelend. Vind ik nog vervelender dan het geld, en dat iemand dat last minute eventjes meld.
Maar dat moet toch helemaal niet? Je kan toch zeggen,ik heb niet gerekend op omrijden.
Charlotte717 schreef:
31-03-2019 01:48
Hij had toch gezegd dat ij trakteren zou? Dan is het toch niet gek dat je verwacht getrakteerd te worden?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
31-03-2019 12:53
Hij had toch gezegd dat ij trakteren zou? Dan is het toch niet gek dat je verwacht getrkteerd te worden?
Nou idd, eerst zeggen ik trakteer en dan 1 klein hamburgertje voor jezelf bestellen. Vind ook niet gek dat ze verwachtte getrakteerd te worden.
Gisselle schreef:
30-03-2019 17:36
Ik heb deze week iets gênants meegemaakt met mijn gierige vriendin. We hebben al jaren een vriendengroepje en zij heeft regelmatig gierige acties, en we lachen er achteraf dan wel om met zijn allen, maar op het moment zelf is het altijd vervelend.

Afgelopen week gingen met zijn tweeën op stap naar een wellness centrum en eten daar dan ook altijd een hapje. Op de heenweg was ik langs een Mc Donalds gereden en ik stelde voor om daar te gaan eten voor de verandering, omdat ik er al in geen jaren had gegeten en het leek me wel weer lekker. Dat vond zij ook goed, maar omdat we toen toevallig net voor de ingang van het restaurant in dat wellness complex stonden, besloten we daar even naar binnen te lopen. Ik dacht om te kijken wat ze daar op de kaart hadden staan.

Toen we naar binnen liepen werden we vriendelijk begroet en er werd ons gevraagd of we een tafeltje voor 2 wilden, mijn vriendin beantwoordde die vraag met "dat ze graag wilde weten wat het kost om daar te eten". Die man/ medewerker, barse in lachen/ verbazing uit. Een groepje vrouwen dat achter ons zat te eten, begon ook te lachen.

Ik vroeg toen maar of ze daar ook burgers met friet serveerden, en weer vroeg mijn vriendin wat dat kostte. Ik voelde me echt zo'n kniepert.
Zo erg is dat toch niet? Als er buiten geen kaart hangt om te kijken wat het kost. Wellicht wat direct om het zo te vragen, maar geen misdaad.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
31-03-2019 13:01
Zo erg is dat toch niet? Als er buiten geen kaart hangt om te kijken wat het kost. Wellicht wat direct om het zo te vragen, maar geen misdaad.
Dit. Het is misschien een beetje genant soms, maar ik vind het niet gierig dat ze van te voren wil weten wat het kost voor ze gaat zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven