Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Charlotte717 schreef:
03-04-2019 12:40
Maar enkele een soepje en cola bestellen, anderen nemen iets duurder of meer én je vraagt continu om 'een hapje' of aan de lopende band 'mag ik eens proeven', dàt is ook gierig.
Dat vind ik behalve gierig gewoon vervelend en vies, van mijn eten blijf je af ;-D
Ai, hier zie ik een nieuwe discussie opkomen, namelijk niemand van je bord laten meegenieten. Heb het al vaker geschreven........blijf van mijn eten en drinken af! Vind dat vies, kan dat niet uitstaan, vind dat ongepast....heeft niets met gierigheid te maken.
Ttroeteltje schreef:
04-04-2019 12:52
Ai, hier zie ik een nieuwe discussie opkomen, namelijk niemand van je bord laten meegenieten. Heb het al vaker geschreven

Nou, nieuw... ;-D
Een apart topic waard?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
04-04-2019 11:55
Dat vind ik behalve gierig gewoon vervelend en vies, van mijn eten blijf je af ;-D
Amen. Ooit zo’n centenpikker als studiegenoot gehad. Nodigde zichzelf overal uit (loopt langs een terras waar je met een aantal mensen tapas hebt besteld en mevrouw schuift aan, laat drinken aanrukken en is voor de rekening alweer weg). Totdat ze het eens deed in een restaurant. Ik kwam net terug van het toilet toen ik zag dat ze met d’r vieze mond ook nog met mijn vork zat te eten van mijn bord. Toen was ik ‘gierig’ toen ik daar problemen mee had. Ik geloof dat ik niet meer wist uit te brengen dan ‘Vieze ransaap’. Dat bord met inhoud heb ik laten afruimen, kon ze naast het predikaat ‘gierig’ er ook ‘kleinzielig’ aan toevoegen. Maar geen kruimel heb ik nog voor die viespeuk gesponsord.

Ja, ik ben snel vies van mensen. Als ik iemand al een nacho zie afbijten en met speeksel en al in de dipsaus zie dippen dan ben ik klaar met eten. Dus ik laat nog eerder een extra plankje bittergarnituur en nacho’s aanrukken.
ik vind het ook vies idd als anderen van mij mee willen eten. alleen mijn man en kinderen mogen dat (wel graag dan met eigen bestek)
durf er alleen vaak niks van te zeggen, en zeg dan maar vaak 'eet maar op' en geef het aan diegene.

Vooral bijv als ik een bak kwark mee had naar mijn werk en iemand kwam het een lepel naar mij toe, ongevraagd een hap nemen en diezelfde lepel er weer in terug.
Als ik naar 'mukbangs' kijk, kan ik er ook niet tegen mensen als mensen dippen, 1 hapje eten, weer dippen enz. en dan samen uit 1 bakje. Lekker, andermans speeksel in je saus.

Maar goed, heeft niet met gierig te maken maar ik vind het gewoon vies.
Vergeetmenietje1980 schreef:
04-04-2019 15:41
[...]

Maar goed, heeft niet met gierig te maken maar ik vind het gewoon vies.
Inderdaad!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik vind het ook bijzonder onprettig om eten te delen en 'gezellig' samen een bak nachochips naar binnen te werken. Ook haat ik het als mensen eten van mijn bord pakken. Mijn bord, mijn eten en alleen ik eet het op! Ik ben vies van anderen en territoriaal wat dat betreft. :)

Om deze redenen eet ik ook niet graag tapas. Ik haak altijd af als iemand voorstelt om leuk naar de tapasbar te gaan. Zo gezellig! Nou, nee. Niet voor mij.
Vergeetmenietje1980 schreef:
04-04-2019 15:41
Vooral bijv als ik een bak kwark mee had naar mijn werk en iemand kwam het een lepel naar mij toe, ongevraagd een hap nemen en diezelfde lepel er weer in terug.
Wat een brutaliteit!
Zeg je daar niets van?
Ik deel wel eten maar collega's die ongevraagd uit een bak van mijn kwark eten, bah bah bah en wat bezielt ze?!
Ttroeteltje schreef:
04-04-2019 12:52
Ai, hier zie ik een nieuwe discussie opkomen, namelijk niemand van je bord laten meegenieten. Heb het al vaker geschreven........blijf van mijn eten en drinken af! Vind dat vies, kan dat niet uitstaan, vind dat ongepast....heeft niets met gierigheid te maken.
Doet mij aan iemand denken...Ik heb een tijdje in een Zuid Europees land gestudeerd en ging toen vaak stappen met mensen uit het studentenhuis waar ik woonde, en een local waar ik ook bevriend mee was geraakt. Elke keer als we ergens cocktails gingen drinken, een pizza gingen eten, ijsje of wat dan ook, dan wilde hij niets bestellen, want dan had hij net gegeten/ gedronken, maar hij wilde wel altijd van mij proeven. Ik vond dat niet fijn maar ook niet heel erg vervelend, omdat ik de man toen best leuk vond.

Later ben ik nog eens met een vriendin op een stedentrip terug naar dat land/ die stad geweest en bleven we een nachtje bij die man slapen, (we hadden afgesproken dat hij zou ons naar het vliegveld zou brengen, en dat wij wat geld voor benzine zouden geven) wij mochten in zijn bed, hij ging wel op de bank. Het was hartstikke warm dus we waren bezweet, maar we mochten niet douchen, daar heb ik nog uitdrukkelijk om gevraagd, ik wilde me even opfrissen maar nee... liever niet douchen. De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat hij niet wilde dat we water gebruikten, iets anders kan ik mij niet bedenken.
Hij had geen douche? Het water was afgesloten? Vies? Kakkerlakken?
Betty_Slocombe schreef:
04-04-2019 20:30
Hij had de douche net helemaal ontkalkt, was daar uren mee bezig geweest en had geen zin om dat zo snel nog es te doen :-D.
Betty_Slocombe schreef:
04-04-2019 20:30
Hij had een hele mooie badkamer, ik heb me daar stiekem toch een beetje gewassen, mijn kleding plakte aan mijn lijf.
*TanteSjaan* schreef:
04-04-2019 16:24
Ik vind het ook bijzonder onprettig om eten te delen en 'gezellig' samen een bak nachochips naar binnen te werken. Ook haat ik het als mensen eten van mijn bord pakken. Mijn bord, mijn eten en alleen ik eet het op! Ik ben vies van anderen en territoriaal wat dat betreft. :)

Om deze redenen eet ik ook niet graag tapas. Ik haak altijd af als iemand voorstelt om leuk naar de tapasbar te gaan. Zo gezellig! Nou, nee. Niet voor mij.
Ik ken een paar mensen die bij tapas altijd zo snel mogelijk alles naar binnen werken, ik moet dan bijna wel meedoen anders heb ik niks te eten. Vreselijk vind ik dat. Gelukkig zit ik snel vol, maar dan nog.
Maar het is toch zo dat iedereen dan 2 kleine gerechtjes neemt? bij onze tapas tenminste wel
Michella_1991 schreef:
05-04-2019 09:59
Maar het is toch zo dat iedereen dan 2 kleine gerechtjes neemt? bij onze tapas tenminste wel
Met vriendinnen vinden we het altijd wel leuk om te delen. Gewoon van alles op tafel laten zetten. Misschien moet ik dat dan maar niet meer doen.

Maar ook bijvoorbeeld bij een borrelgarnituur is het zo. Dan blijven ze maar dooreten, terwijl ik dan denk: "Doe eens rustig". Als ik dan niet snel mee-eet, is het op.
Michella_1991 schreef:
05-04-2019 09:59
Het ligt gewoon aan het soort concept die betreffend restaurant heeft. Je kan ook van alles wat nemen en dat komt dan in schalen in het midden.

Maar ook als iedereen 2 gerechtjes neemt en die worden gedeeld en de ander zit snel te proppen en eet veel meer dan jij dan is dat gewoon irritant.

Bij eentje hier krijg je ieder een eigen bordje met je tapas van keuze, dan heb je dat niet inderdaad.
pamelacourson schreef:
05-04-2019 10:03
Met vriendinnen vinden we het altijd wel leuk om te delen. Gewoon van alles op tafel laten zetten. Misschien moet ik dat dan maar niet meer doen.

Maar ook bijvoorbeeld bij een borrelgarnituur is het zo. Dan blijven ze maar dooreten, terwijl ik dan denk: "Doe eens rustig". Als ik dan niet snel mee-eet, is het op.
Ik vind dat dus de horror. Al heb ik hele nette vriendinnen die opletten wat ze pakken. Maar ik eet gewoon het liefst van eigen bord in egen tempo. Maar dat zeg ik ook gewoon meteen. ;-)

Ik zou er niet mee stoppen maar de volgende keer gewoon even vragen of iedereen het eigenlijk wel fijn vind. Hoor je het vanzelf wel.
pamelacourson schreef:

Lijkt me helemaal niet leuk! Als er bijv. 9 hapjes op een bordje liggen en je bent met zijn drieën, dan weet je toch dat je daar 3 stuks van kan eten en geen 5 bijv.? De rest is voor de anderen.
Gisselle schreef:
05-04-2019 11:18
Lijkt me helemaal niet leuk! Als er bijv. 9 hapjes op een bordje liggen en je bent met zijn drieën, dan weet je toch dat je daar 3 stuks van kan eten en geen 5 bijv.? De rest is voor de anderen.
Nope ik ken ook zo iemand. Je verbrandt je mond, omdat je wel door moet eten, anders heb je niets. Met haar bestel ik ook niet meer op deze manier. Ieder een eigen bord en geen gezeur of een verbrandde mond.

Overigens die collega die ongevraagd een lepel kwark zet had ik toch echt wel even laten dat dit not done is. Wat denkt ze wel niet?
We’re all mad here
Jaaaren gelden had ik verkering met een jongen die bij de mariniers zat, hij had nog drie broers en we aten met oma en opa en nog 6 neven en twee nichtjes. Ik was toen de enige ‘aanhang’. Ik heb nog nooit zoveel eten op tafel zien staan wat zo ontzettend snel op was. Die gasten natuurlijk allemaal in de groei maar echt, die schoven hele stokbroden naar binnen....ik heb daar geleerd snel op te scheppen en idd snel te eten anders was alles helemaal op . Als hij bij ons at, kookte mijnmoeder alles dubbel, hahaha. Verkering heeft het niet gered maar om andere redenen......
louisanne schreef:
01-04-2019 17:15
Lang lang geleden.. in mijn studententijd... werden mijn (toen nog) vriend en ik uitgenodigd voor het eten bij een studiegenoot. Toen we er ongeveer een uur zaten, kwamen we er achter dat er helemaal niks in huis was. Blijkbaar had hij nog niet over het eten nagedacht. Hij stelde voor om samen boodschappen te gaan doen of om naar de snackbar te gaan. Inmiddels vielen we om van de honger, dus gekozen voor de snelle optie: snackbar. Daar aangekomen bestelde en betaalde hij voor zichzelf... en hebben wij onze eigen friet en snacks maar gekocht. Uiteraard laatste keer dat we bij hem gingen eten :p
Is in huis bij ons nog steeds een leuk verhaal.. over hoe het niét moet.

Onder studenten is deze gang van zaken echter heel normaal. Je nodigt mensen uit om samen te eten. Vervolgens doe je samen boodschappen (rekening splitten) of je haalt wat en betaalt voor jezelf. Het gaat niet om anderen trakteren, maar om samen gezellige dingen te doen. Met een klein budget. Dus ik zie hier niets geks in.
Coerage schreef:
04-04-2019 13:03
Nou, nieuw... ;-D
Een apart topic waard?
Hahaha, gelijk heb je hoor.
Nou, iemand die met zijn lepel in mijn bak kwark graait vind de inhoud van de kwarkbak op zijn schoot terug. Echt, dat zou ik nooit en te nimmer accepteren.

Ik had dus een collega die altijd, ALTIJD, hapje of slokje wilde proeven. Hapje Mars, hapje pudding, slokje cola, hapje stokbrood gezond.

Ik heb het echt al vaak geschreven en val dus giga in herhaling, toch nu dus nog een keer...............BAH!

Toen was ik jong en bleu. Zei niets. Nu zou ik die Mars dwars in haar mond klemzetten!

;-)) :hihi: :$
pamelacourson schreef:

Ik snap dat ook niet. Dat je zo snel gaat zitten schransen. Je kan toch tellen, als je een bittergarnituur besteld met 15 stuks weet je toch dat je alleen je deel opeet en laat je de rest toch gewoon liggen.
De meeste mensen die ik ken gaan ook rustig onderhandelen 'ik lust die met kaas niet mag ik een loempiaatje extra'.
Ook wel weer gierig maar zo snel zoveel mogelijk eten is echt raar

Ik heb trouwens van Oprah geleerd dat je niet zomaar met mensen mag mee eten en dippen met iets wat je al in je mond hebt gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven