Uitgerekend november 2019

maandag 4 maart 2019 om 19:23
Hallo allemaal,
Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in november uitgerekend?
...
Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in november uitgerekend?
Naam | Leeftijd | Kindje | Geslacht | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Vlindertjes29 | 33/33 | 2e | ? | 11-11 | 04-03 positieve test / 29-03 echo |
Torrey87 | 31/34 | 1e | ? | 11-11 | 28-02 positieve test / 29-03 echo |
vanzee | 32/35 | 2e | ? | 06-11 | 02-02 positieve test / 20-03 echo ![]() |
Thumper- | 25/29 | 1e | ? | 15-11 | 08-03 positieve test / 25-03 echo |
sneeuwball | 28/29 | 2e | ? | 13-11 | 07-03 positieve test / 09-04 echo |
Peertje80 | 35/36 | 3e | ? | 15-11 | 07-03 positieve test / echo ![]() |
Miamora | 37/39 | 1e | ? | 03-11 | 27-03 echo |
Sweet899 | 2e | ? | 23-11 | 11-03 positieve test / 10-04 echo | |
koekie3 | 3e | ? | 04-11 | 21-03 echo ![]() | |
Konijntje999 | 31/36 | 2e | ? | 11-03 positieve test / 13-04 echo | |
Pluisje19 | 30/37 | 1e | ? | 03-11 | 24-02 positieve test / 12-03 echo ![]() |
paperclip1985 | 33/36 | 1e | ? | 03-11 | 11-03 positieve test |
Kate670 | 29/29 | 1e | ? | 17-11 | 13-03 positieve test |
...

moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:45
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
82.17% gewijzigd
dinsdag 9 april 2019 om 19:43
Sneeuwball, hoe was de echo?
Volgende week met gyn gesprek over verdere verloop ivm medicatie tegen spier/zenuwziekte. Normaal gebruik ik hier anti-epileptica voor, maar nu een mildere variant, maar kan hierdoor niet heel veel, kan niet lang staan/zitten/inspannen etc.
Ik heb een operatie gehad aan mijn schouder en toen hebben ze een block gezet in een zenuw en deze hebben ze verkeerd geprikt (blijvende schade zenuw) dus ben heel bang voor ruggenprik... weet wel dat elke keer anders is, maar heb liever infuus
Volgende week met gyn gesprek over verdere verloop ivm medicatie tegen spier/zenuwziekte. Normaal gebruik ik hier anti-epileptica voor, maar nu een mildere variant, maar kan hierdoor niet heel veel, kan niet lang staan/zitten/inspannen etc.
Ik heb een operatie gehad aan mijn schouder en toen hebben ze een block gezet in een zenuw en deze hebben ze verkeerd geprikt (blijvende schade zenuw) dus ben heel bang voor ruggenprik... weet wel dat elke keer anders is, maar heb liever infuus

dinsdag 9 april 2019 om 20:01
De echo was goed, heel blij!
Morgen de intake. Beetje ongelukkig gepland maar is niet anders. Moet nu ook nadenken over eventuele testen.
Ik dacht dat ik kon kiezen, vaginale bevalling of weer keizersnee. Maar het zou ook zomaar kunnen dat ik niet kan kiezen en het sowieso een keizersnee wordt.
Met 24 weken ongeveer moet ik naar het ziekenhuis voor de gyneocoloog om dit allemaal te bespreken en wat voor opties er zouden zijn.
Miamora, met zo'n ervaring snap ik dat je er angstig voor bent.
Voor wat het waard is: kan ik de keizersnee niet aanraden, want het herstel voor jezelf is niet fijn en lang. Kan het niet vergelijken met een gewone bevalling maar als ik zie, hoe anderen herstellen daarvan, is echt veel fijner.
Morgen de intake. Beetje ongelukkig gepland maar is niet anders. Moet nu ook nadenken over eventuele testen.
Ik dacht dat ik kon kiezen, vaginale bevalling of weer keizersnee. Maar het zou ook zomaar kunnen dat ik niet kan kiezen en het sowieso een keizersnee wordt.
Met 24 weken ongeveer moet ik naar het ziekenhuis voor de gyneocoloog om dit allemaal te bespreken en wat voor opties er zouden zijn.
Miamora, met zo'n ervaring snap ik dat je er angstig voor bent.
Voor wat het waard is: kan ik de keizersnee niet aanraden, want het herstel voor jezelf is niet fijn en lang. Kan het niet vergelijken met een gewone bevalling maar als ik zie, hoe anderen herstellen daarvan, is echt veel fijner.
donderdag 11 april 2019 om 08:39
donderdag 11 april 2019 om 11:01
Oh Kate, wat naar die dromen. Stomme hormonen! Ik droom ook elke nacht over gekidnapte kindjes, achtervolgers en mijn vriend die vreemd gaat. Ga er maar vanuit dat mijn hersens een loopje met me nemen 
Mooie berichten over de echo's en fijn, miamora, dat jouw datum al wat sneller is.lekker hier blijven schrijven, je hoort er gewoon bij.
Het aantal echo's hangt af van je vk en medische geschiedenis. Normaal krijg je een termijnecho met 12 wk en een medische echo met 20wk. Veel vk doen een vroege echo en soms een groei of liggingsecho. Ik heb ook al wat extra echo's gehad. Heb nu drie keer in het ziekenhuis gelegen met uitdrogingsverschijnselen en dan wordt er ook een echo gemaakt zodat je ziet waarvoor je het doet. Dat is echt service!
Mooie berichten over de echo's en fijn, miamora, dat jouw datum al wat sneller is.lekker hier blijven schrijven, je hoort er gewoon bij.
Het aantal echo's hangt af van je vk en medische geschiedenis. Normaal krijg je een termijnecho met 12 wk en een medische echo met 20wk. Veel vk doen een vroege echo en soms een groei of liggingsecho. Ik heb ook al wat extra echo's gehad. Heb nu drie keer in het ziekenhuis gelegen met uitdrogingsverschijnselen en dan wordt er ook een echo gemaakt zodat je ziet waarvoor je het doet. Dat is echt service!

zondag 14 april 2019 om 09:16
zondag 14 april 2019 om 18:53
Ja, dat heb ik ook zo ongeveer Tessa, de rest van de dag gaat wel, maar m'n avondeten eet ik puur op omdat het me wel handig lijkt wat binnen te krijgen. Soms iets geks met een sterke smaak of zo ben ik dan weer wel voor te porren, maar daar denk ik dan weer niet aan als ik eerder boodschappen haal. Ben ook ineens buitengewoon verzot op kaas en sinaasappelen 
Maar ook niet 's avonds dus

Maar ook niet 's avonds dus

zondag 14 april 2019 om 21:04
Ik vroeg het me ook af Pluisje
Waarschijnlijk ben ik de enige die nog geen echo heeft gehad. Woensdag ben ik ook aan de beurt, spannend!
Tessa, vervelend dat je s avonds nog maar zo weinig trek hebt. Ik ben met vlagen gedurende dag misselijk, maar wat kleins eten helpt dan juist.
Wat zijn jullie cravings? Ik eet de laatste paar weken veel komkommer en cherry tomaatjes

Waarschijnlijk ben ik de enige die nog geen echo heeft gehad. Woensdag ben ik ook aan de beurt, spannend!
Tessa, vervelend dat je s avonds nog maar zo weinig trek hebt. Ik ben met vlagen gedurende dag misselijk, maar wat kleins eten helpt dan juist.
Wat zijn jullie cravings? Ik eet de laatste paar weken veel komkommer en cherry tomaatjes

zondag 14 april 2019 om 22:53
Wat een goede cravings Kate!
Sinds gister ben ik opeens stukken minder moe, heb van schrik op de valreep een pretecho geboekt, ben 'gelukkig' nog wel misselijk. Voel me echt een sukkel, maar aan dat onzekere gedoe heeft niemand iets, dus ik ga morgen stiekem even in m'n buik spieken of alles nog in orde is en ik gewoon geluk heb
Het zou wel goed uitkomen, want je mist een hoop nuttige uurtjes met om 19u naar bed gaan elke dag.

Sinds gister ben ik opeens stukken minder moe, heb van schrik op de valreep een pretecho geboekt, ben 'gelukkig' nog wel misselijk. Voel me echt een sukkel, maar aan dat onzekere gedoe heeft niemand iets, dus ik ga morgen stiekem even in m'n buik spieken of alles nog in orde is en ik gewoon geluk heb

Het zou wel goed uitkomen, want je mist een hoop nuttige uurtjes met om 19u naar bed gaan elke dag.
maandag 15 april 2019 om 09:04
Ik eet dan inderdaad maar een klein beetje van alles. Ik heb aankomende donderdag mijn 10 weken echo. Heb er wel al 1 gehad met 7 weken. Dus is weer even spannend.
Cravings heb ik niet echt tot nu toe. Hoewel chocolade er altijd wel in kan bij mij.
Wie van jullie gaan er een nipt test doen of hebben dat al gedaan?
Wij gaan het in ieder geval doen en ook naar de nevenafwijkingen kijken.
Cravings heb ik niet echt tot nu toe. Hoewel chocolade er altijd wel in kan bij mij.
Wie van jullie gaan er een nipt test doen of hebben dat al gedaan?
Wij gaan het in ieder geval doen en ook naar de nevenafwijkingen kijken.

maandag 15 april 2019 om 09:16
Ik eet wel als zoals gewoon. Wel meer trek in vettigheid en ijs enzo. Normaal hou ik niet eens zo van ijs.
Ik ben nog steeds erg moe. weerstand is op zn laagst. Daar baal ik wel van hoor.
2 weken terug was ik flink ziek, en nu ben ik snot verkouden. Ben in jaren niet meer zo verkouden geweest, en niet kunnen ademen is echt heel naar.
Hopelijk snel wat minder moe en weer beter voelen.
Ik ben nog steeds erg moe. weerstand is op zn laagst. Daar baal ik wel van hoor.
2 weken terug was ik flink ziek, en nu ben ik snot verkouden. Ben in jaren niet meer zo verkouden geweest, en niet kunnen ademen is echt heel naar.
Hopelijk snel wat minder moe en weer beter voelen.

maandag 15 april 2019 om 11:05
Beterschap sneeuwbal!
kate spannenddd!! Hopelijk heb je een mooi echo, met een
.
Heb ook geen last van cravings.. deze week is eerste trimester al voorbij
. Wij gaan geen nipt test laten doen. Het geslacht willen we wel weten en hebben daarvoor al een afspraak staan.. dus nog even afwachten 
Hebben jullie ook plannen voor een “babymoon”?
kate spannenddd!! Hopelijk heb je een mooi echo, met een
Heb ook geen last van cravings.. deze week is eerste trimester al voorbij
Hebben jullie ook plannen voor een “babymoon”?
maandag 15 april 2019 om 12:37
Ja het geslacht willen we ook weten. Duurt bij ons nog even.
Wat betreft babymoon eigenlijk niet specifiek. We gaan als alles goed gaat eind juni 2 weken naar Denemarken en Zweden. We willen terug naar de plek waar mijn man me ten huwelijk heeft gevraagd in Denemarken 2 jaar geleden. En dan daarna naar zuid Zweden.
Wat betreft babymoon eigenlijk niet specifiek. We gaan als alles goed gaat eind juni 2 weken naar Denemarken en Zweden. We willen terug naar de plek waar mijn man me ten huwelijk heeft gevraagd in Denemarken 2 jaar geleden. En dan daarna naar zuid Zweden.
maandag 15 april 2019 om 13:01
Het kan dus blijkbaar gewoon dat je je met 10 weken ineens weer fit voelt en dat het met het kindje prima is (fingers crossed dat het zo blijft). Joehoe!! Moet ook nog een studie afmaken, dus kan die avonduren knijtergoed gebruiken.
Wat geweldig om even te spieken met zo'n echo, zeg! Hij was druk aan het bewegen en alles zag er goed uit en het hartje klopte goed en je zag dat hij al veel meer hersenen heeft en 2 armen en benen en de navelstreng zag je goed. Heel heel tof! Zelfs even 3d gekeken en hij ziet er nu een beetje buitenaards uit
maar wel erg knap voor een buitenaards wezentje uiteraard 
Wij gaan met ons zoontje 2x een week weg van de zomer, nog geen idee hoe of wat. 1x kamperen en 1x zeilen, maar het ligt aan het weer wanneer en waarheen enzo. Op de bonnefooi
Ik heb nog wel een festivalweekend met kamperen gepland staan in juli en vraag me af of dat een goed idee is. Wat denken jullie?
Wij doen ook nipt met nevenbevindingen, volgens mij krijgen we volgende week met de termijnecho zo'n formulier mee om bloed te prikken. Als er iets is kun je er toch niets aan veranderen en het lijkt me het fijnste om alles te weten.
Mijn uitgerekende datum is trouwen 9-11, dat wist ik al, maar had per abuis 6-11 gezegd.
Wat geweldig om even te spieken met zo'n echo, zeg! Hij was druk aan het bewegen en alles zag er goed uit en het hartje klopte goed en je zag dat hij al veel meer hersenen heeft en 2 armen en benen en de navelstreng zag je goed. Heel heel tof! Zelfs even 3d gekeken en hij ziet er nu een beetje buitenaards uit

Wij gaan met ons zoontje 2x een week weg van de zomer, nog geen idee hoe of wat. 1x kamperen en 1x zeilen, maar het ligt aan het weer wanneer en waarheen enzo. Op de bonnefooi

Ik heb nog wel een festivalweekend met kamperen gepland staan in juli en vraag me af of dat een goed idee is. Wat denken jullie?
Wij doen ook nipt met nevenbevindingen, volgens mij krijgen we volgende week met de termijnecho zo'n formulier mee om bloed te prikken. Als er iets is kun je er toch niets aan veranderen en het lijkt me het fijnste om alles te weten.
Mijn uitgerekende datum is trouwen 9-11, dat wist ik al, maar had per abuis 6-11 gezegd.

maandag 15 april 2019 om 13:06
Fijn vanzee, super leuk om te zien! Ik ben over 2 dagen 10 weken, hopelijk is het dan ineens bij mij ook beter! Al vind ik met 12 weken ook goed, dan is het alsnog beter als de eerste zwangerschal haha.
Ik merk wel dat ik er minder mee bezig ben, mn aandacht wordt al opgeslokt door mijn rondrennende peuter.
Babymoon: nee we hebben ook al een kindje.
We willen nog wel op vakantie, maar wil niet vliegen nu ik zwanger ben en wil het ook wel wat dichterbij huis en goedkoop. Net een dure aankoop gedaan met tv, vaatwasser. En alle babyspullen die nog komen, en ik wil ook minder gaan werken.
Ik twijfel nog over de nipt. Als ik die doe, wil ik die ook wel met neveneffecten.
Ik merk wel dat ik er minder mee bezig ben, mn aandacht wordt al opgeslokt door mijn rondrennende peuter.
Babymoon: nee we hebben ook al een kindje.
We willen nog wel op vakantie, maar wil niet vliegen nu ik zwanger ben en wil het ook wel wat dichterbij huis en goedkoop. Net een dure aankoop gedaan met tv, vaatwasser. En alle babyspullen die nog komen, en ik wil ook minder gaan werken.
Ik twijfel nog over de nipt. Als ik die doe, wil ik die ook wel met neveneffecten.
maandag 15 april 2019 om 17:11
Hoe berekenen jullie hoe lang jullie al zwanger zijn. Vanzee en Sneeuwbal, jullie geven beiden aan ongeveer 10 weken zwanger te zijn, maar jullie positieve test scheelt een maand.
Volgens internet ben ik nu ongeveer 9 weken zwanger, maar volgens mij rekenen ze de week van de laatste menstruatie als week 1.
Volgens internet ben ik nu ongeveer 9 weken zwanger, maar volgens mij rekenen ze de week van de laatste menstruatie als week 1.

maandag 15 april 2019 om 17:42
kate je krijgt 2 weken cadeau! Ze tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Op internet heb je veel van deze berekeningen. Ook hebben veel al een (termijn) echo gehad waar ze dus meten en inschatting maken hoe ver je bent.
Ik denk dat de datum van de positieve test van vanzee niet klopt inderdaad anders zou ze al een maand verder moeten zijn.
Woensdag zullen ze de ukkie bij jou ook meten.. en alle ukkies groeien tot 14 de of 16de week even hard en zo kunnen ze dus je uitgerekende datum vaststellen
Ik denk dat de datum van de positieve test van vanzee niet klopt inderdaad anders zou ze al een maand verder moeten zijn.
Woensdag zullen ze de ukkie bij jou ook meten.. en alle ukkies groeien tot 14 de of 16de week even hard en zo kunnen ze dus je uitgerekende datum vaststellen
maandag 15 april 2019 om 20:35
Wij gaan begin juni nog met vakantie, waarschijnlijk Canarische Eilanden. En we gaan nog naar Concert at Sea (eind juni) inclusief kamperen. Ik ga het wel zien
Ik zie meer op tegen m'n insuline spuiten etc dan het festival zelf.
Normaal hebben wij half september ook 3 weken, maar dat zit er nu niet in. Misschien proberen we nog in de zomervakantie iets te doen, maar ik weet niet of dat op het werk lukt.
Wij gaan de NIPT doen en waarschijnlijk zonder nevenverbindingen, aangezien daar relatief minder over bekend is (als er iets uit komt qua nevenverbindingen).
De 23e verwacht ik die papieren mee te krijgen.
Ik ben nu 10 weken en voel mijzelf juist zwaar verrot haha. Afgelopen 1,5 week waren beter

Normaal hebben wij half september ook 3 weken, maar dat zit er nu niet in. Misschien proberen we nog in de zomervakantie iets te doen, maar ik weet niet of dat op het werk lukt.
Wij gaan de NIPT doen en waarschijnlijk zonder nevenverbindingen, aangezien daar relatief minder over bekend is (als er iets uit komt qua nevenverbindingen).
De 23e verwacht ik die papieren mee te krijgen.
Ik ben nu 10 weken en voel mijzelf juist zwaar verrot haha. Afgelopen 1,5 week waren beter