Hij weigert uit elkaar te gaan, wat nu?

13-04-2019 09:06 580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van meelezer naar TO, nu heb ik ook eens advies nodig, maar toch ook een beetje bang voor de reacties.

De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?
RikM schreef:
14-04-2019 10:39
Juridisch misschien wel maar in de praktijk kan hij de woning niet betalen en zal deze alsnog verkocht moeten worden
En dit proces kan echt nog heel lang duren, zeker als een van de twee niet mee werkt en niet wil. Advocaat dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
blijfgewoonbianca schreef:
14-04-2019 10:42
Net zo logisch of eerlijk dat TO dusdanig geld die kant op schuift zodat pa er met de kinderen kan blijven wonen. En zij iets anders zoekt.

Dan moet TO twee woningen betalen, wat ze niet kan.
Net zo logisch of eerlijk dat TO dusdanig geld die kant op schuift zodat pa er met de kinderen kan blijven wonen. En zij iets anders zoekt.
Yup. Advocaat dus.Dit gaat niet over de mening van ons of van TO. Dit gaat over wetten en rechten van zowel deze man als TO.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Lacuba schreef:
Ik krijg juist de indruk dat hij bar weinig tot niets in het huishouden doet, Ik denk dat, als dat wel het geval was geweest, de relatie er beter voor had gestaan.
Ik denk het niet. TO is haar man gewoon beu. Dat kan. Maar ik heb nergens gelezen dat het een vervelende man is, of dat hij dingen verkeerd doet. Het kaarsje is gewoon gedoofd waar het TO betreft. Nogmaals, dat kan. Maar wat niet kan is dan vinden dat je man maar een eigen onderkomen elders moet zoeken, zeker niet als er kinderen in het spel zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
yasmijn schreef:
14-04-2019 10:28
Letter van de wet: dit is correct.
Welk artikel?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
RikM schreef:
14-04-2019 10:45
Met zijn salaris zal man ook geen woning kunnen betalen, maar dat is kennelijk “ jammer maar helaas “ .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
RikM schreef:
Dus wordt het een loopje naar de rechter of wordt het hiervoor nog beslecht tussen twee advocaten.
enn wijzigde dit bericht op 14-04-2019 10:48
1.13% gewijzigd
RikM schreef:
Dat is dan HAAR probleem. ZIJ wilde toch zo graag weg?
pejeka schreef:
14-04-2019 10:34
Ergens in de hele discussie is naar voren gekomen dat hij minder is gaan werken om huis en kinderen op te vangen terwijl TO haar carrière maakte.
Klopt. En van wie kwam dat? Oh ja, van jou
(Dead Kennedys)
pejeka schreef:
14-04-2019 10:47
Mening man
RikM schreef:
Mening TO
Met zijn salaris zal man ook geen woning kunnen betalen, maar dat is kennelijk “ jammer maar helaas “ .

Daar hebben we in Nederland sociale voorzieningen voor, zoals sociale huurwoningen en huurtoeslag.
pejeka schreef:
14-04-2019 10:46
Ik denk het niet. TO is haar man gewoon beu. Dat kan. Maar ik heb nergens gelezen dat het een vervelende man is, of dat hij dingen verkeerd doet. Het kaarsje is gewoon gedoofd waar het TO betreft. Nogmaals, dat kan. Maar wat niet kan is dan vinden dat je man maar een eigen onderkomen elders moet zoeken, zeker niet als er kinderen in het spel zijn.
Dat kan dus wel. TO bewijst het, zij vindt dat wel degelijk.
(Dead Kennedys)
pejeka schreef:
Dat vind jij.

De wetgever vindt dat niet.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
14-04-2019 10:48
Klopt. En van wie kwam dat? Oh ja, van jou
:-D

Het enige dat ik gelezen heb is dat de man wel iets minder werkte dan TO en die tijd volgens TO doorbrengt met televisiekijken. De kinderen opvangen doen ze Sam-Sam
RikM schreef:
14-04-2019 10:48
Daar hebben we in Nederland sociale voorzieningen voor, zoals sociale huurwoningen en huurtoeslag.
En voor zo’n woning sta je jarenlang op een wachtlijst. Is toch logisch dat die man niet op stel en sprong zijn koffers pakt ? Het alternatief is dat hij bij zijn ouders moet gaan wonen, of op een recreatiepark, of zoiets anders treurigs. Terwijl hij niet diegene is die een scheiding ambieert.
Maar verder doet ieder moreel standpunt er niet toe. TO wil van hem af en weet niet hoe. Haar enige vraag is: hoe?

De rest is heel gezellig natuurlijk, maar puur napraat.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
14-04-2019 10:49
Dat kan dus wel. TO bewijst het, zij vindt dat wel degelijk.
Ze kan het VINDEN, maar ik denk zomaar dat ze het recht niet aan haar kant heeft. Haar man is mede-eigenaar van de woning, en ze kan hem niet zomaar op straat zetten of de laan uit sturen omdat het haar even beter uitkomt.
14-04-2019 10:52
En voor zo’n woning sta je jarenlang op een wachtlijst. Is toch logisch dat die man niet op stel en sprong zijn koffers pakt ? Het alternatief is dat hij bij zijn ouders moet gaan wonen, of op een recreatiepark, of zoiets anders treurigs. Terwijl hij niet diegene is die een scheiding ambieert.
Maar wie zegt dat de man onlogisch handelt? Hij doet voorlopig het slimste dat hij kan doen
(Dead Kennedys)
pejeka schreef:
14-04-2019 10:53
Ze kan het VINDEN, maar ik denk zomaar dat ze het recht niet aan haar kant heeft. Haar man is mede-eigenaar van de woning, en ze kan hem niet zomaar op straat zetten of de laan uit sturen omdat het haar even beter uitkomt.
Ik denk dat jij wat hebt zitten slapen. Natuurlijk kan ze dat niet, dat wordt hier ook keer op keer gezegd. Daar gaat ze een advocaat bij nodig hebben.
(Dead Kennedys)
pejeka schreef:
https://www.echtscheidingswinkel.nl/won ... cht-woning
Dus? Dan maar samen blijven aanmodderen?
JollyRider schreef:
Maar wie zegt dat de man onlogisch handelt? Hij doet voorlopig het slimste dat hij kan doen
Ja, precies.
Uit elkaar gaan als je geen relatie meer wil, mag in Nederland gewoon. Je hoeft er zelfs geen reden voor te hebben.
In dit geval is er wel een reden, maar dat is dus alleen maar extra.
Als ik liever weinig werk, of werkloos ben en er is niemand die me wil onderhouden, moet ik terugvallen op de sociale voorzieningen die we hebben en woonruimte zoeken die ik kan betalen. Sterker nog, dat heb ik al eens moeten doen.
Het zou wel gaaf zijn geweest als ik indertijd had kunnen bedenken dat mijn ex me tot mijn pensioen had moeten onderhouden en van woonruimte voorzien.
De man van TO is niet gehandicapt en niet achterlijk, ik ga ervan uit dat hij in staat is iets aan zijn eigen achterstand te doen, nu een andere volwassene dat niet meer wil.
Lacuba schreef:
14-04-2019 10:57
Dus? Dan maar samen blijven aanmodderen?
Voor TO is dat al water onder de brug, zij kiest voor “jammer, maar helaas”
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven