Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
dinsdag 7 mei 2019 om 15:26
@ Daisyliz, wauw gefeliciteerd.
Hier gaat het ook goed. Mijn menstruatie die maar niet kwam bleek een innestelingsbloeding te zijn, en afgelopen weekend stonden we met een postieve test in handen. Heel spannend nu. Ik sta nog een beetje in "ignore" modus om ermee om te kunnen gaan.
@ Redcurls; hopelijk doet de ophoging mooi zijn werk..
Hier gaat het ook goed. Mijn menstruatie die maar niet kwam bleek een innestelingsbloeding te zijn, en afgelopen weekend stonden we met een postieve test in handen. Heel spannend nu. Ik sta nog een beetje in "ignore" modus om ermee om te kunnen gaan.
C'est la vie
dinsdag 7 mei 2019 om 15:46
SusieFlower schreef: ↑07-05-2019 15:26@ Daisyliz, wauw gefeliciteerd.
Wat goed Susieflower! Gefeliciteerd met de positieve test!

Het gaat goed hier in het topic. Verspreid vooral die goede vibes, dames!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
dinsdag 7 mei 2019 om 16:45
DaisyLiz schreef: ↑07-05-2019 15:03Hey lieve meiden,
Ik was gisteren heel verdrietig, want ik had sinds zondag veel kramp en zondagavond wat licht bloedverlies, en gedurende de nacht roze. Maar het brak gisteren niet door dus vanochtend een test gedaan en die is positief. Dus super dubbel, want ik heb nog steeds héle erge menstruatiepijn en vanochtend weer wat roze bloed. Heel spannend nu dus, afwachten maar.... De test was op zich prima voor 13 dpo denk ik (zie linkje), maar met mijn vorige zwangerschap in mijn hoofd is bloed natuurlijk het laatste dat ik wil zien...
http://i64.tinypic.com/sw49l4.jpg
Ach DaisyLiz, wat extreem spannend!! En wat betreft die menstruatiepijn: mag ik je eigen advies tegen mij van een paar weken terug aanhalen? Want weet je nog wie er ook écht heilig van overtuigd was dat de menstruatie zou doorbreken, maar inmiddels toch met 10 weken rondloopt? Ik ben toch zo vreselijk voor je aan het duimen!!
dinsdag 7 mei 2019 om 16:46
SusieFlower schreef: ↑07-05-2019 15:26.
En nog 1! Ik vond de eerste weken echt afschuwelijk en herken de ignore modus enorm. Elke dag is er 1!
dinsdag 7 mei 2019 om 17:26
Lieve dames; na heel, heel lang hier niet geschreven te hebben, wil ik toch nog even wat van mij laten horen. Een nare winterdepressie, ernstig vita D tekort, én een toch niet goed werkende schildklier (goh, zeg ik pas een paar jaar.....) begin ik, na de nodige medicatie, weer wat op te krabbelen.
Wat mooi om te lezen dat Pergamon, Susie én Daisy goed nieuws hebben! Gefeliciteerd meiden! Hopelijk hebben jullie een voorspoedige zwangerschap....
Dat het super spannend is (eigenlijk nog erger dan de wachtweken....) begrijp ik sinds afgelopen vrijdag ook..... Na 8 IUI's en de intake voor de IVF, was ik vorige week maandag nog niet ongesteld (maar wel wat veegbloed in de vier dagen er voor....) Ik was niet gelijk in opperste paraatheid, want sinds de Thyrax (schildkliermedicatie) was m'n atoomklok ineens van het padje..... Op woensdag getest; te vaag of misschien wel gewoon negatief.... Wel was het een oude test, die eigenlijk op z'n afloopdatum zat..... Afgelopen vrijdag dan toch nog maar eens getest (maar niks tegen man gezegd, iets met valse verwachtingen en zo....) Met bonkend hart terug naar bed en gevraagd "zie jij wat ik zie?" Heel vaag streepje, maar het was er wél één! Wel sinds zaterdag roze afscheiding, wat eigenlijk gelijk een mega spanning met zich meebracht..... Maandag echter nog eens getest (week na NOD dus) en een dikke, dikke streep! Dus ondanks de roze vegen (bijna) ieder toiletbezoek, langzaam maar proberen te ontspannen......
Dames bij wie het allemaal even tegenzit op dit moment; sinds het (relatief korte) meeschrijven hier zijn er toch al vier dames met een positieve test, bij wie het mega lang heeft geduurd, en die allemaal ongeveer in hetzelfde schuitje zaten! Houd dus hoop!
Wat mooi om te lezen dat Pergamon, Susie én Daisy goed nieuws hebben! Gefeliciteerd meiden! Hopelijk hebben jullie een voorspoedige zwangerschap....
Dat het super spannend is (eigenlijk nog erger dan de wachtweken....) begrijp ik sinds afgelopen vrijdag ook..... Na 8 IUI's en de intake voor de IVF, was ik vorige week maandag nog niet ongesteld (maar wel wat veegbloed in de vier dagen er voor....) Ik was niet gelijk in opperste paraatheid, want sinds de Thyrax (schildkliermedicatie) was m'n atoomklok ineens van het padje..... Op woensdag getest; te vaag of misschien wel gewoon negatief.... Wel was het een oude test, die eigenlijk op z'n afloopdatum zat..... Afgelopen vrijdag dan toch nog maar eens getest (maar niks tegen man gezegd, iets met valse verwachtingen en zo....) Met bonkend hart terug naar bed en gevraagd "zie jij wat ik zie?" Heel vaag streepje, maar het was er wél één! Wel sinds zaterdag roze afscheiding, wat eigenlijk gelijk een mega spanning met zich meebracht..... Maandag echter nog eens getest (week na NOD dus) en een dikke, dikke streep! Dus ondanks de roze vegen (bijna) ieder toiletbezoek, langzaam maar proberen te ontspannen......
Dames bij wie het allemaal even tegenzit op dit moment; sinds het (relatief korte) meeschrijven hier zijn er toch al vier dames met een positieve test, bij wie het mega lang heeft geduurd, en die allemaal ongeveer in hetzelfde schuitje zaten! Houd dus hoop!
woensdag 8 mei 2019 om 09:55
Oh wauw Susie jij ook gefeliciteerd! Is het bloed bij jou inmiddels gestopt?
Lieve meiden, bedankt voor alle lieve berichtjes. Het blijft nog even heel spannend hier de komende tijd.
Pergamon, wow 10 weken alweer. Dat is -voor mij dan- echt snel gegaan zeg! Gaat alles goed?
En voor de andere toppers: Botanietje, Redcurls en Arctic voor jullie een dikke knuffel. Ik kan me voorstellen dat het voor jullie ook even moeilijk is, die paar positieve testen achter elkaar. Ik hoop zó erg dat de positieve testen aanstekelijk zijn
Lieve meiden, bedankt voor alle lieve berichtjes. Het blijft nog even heel spannend hier de komende tijd.
Pergamon, wow 10 weken alweer. Dat is -voor mij dan- echt snel gegaan zeg! Gaat alles goed?
En voor de andere toppers: Botanietje, Redcurls en Arctic voor jullie een dikke knuffel. Ik kan me voorstellen dat het voor jullie ook even moeilijk is, die paar positieve testen achter elkaar. Ik hoop zó erg dat de positieve testen aanstekelijk zijn

woensdag 8 mei 2019 om 16:15
Heel lief van je Daisy
Ik ben vandaag op gesprek geweest bij mijn nieuwe arts.
Ze is echt heel aardig en begripvol.
Vanaf de volgende cyclus gaan we over op iui. Ik was zelf wel toe aan een volgende stap en mijn vriend staat er ook achter. Dat is in ieder geval fijn.
22 mei krijgen we een instructie over iui. Best spannend vind ik, maar het voelt ook wel goed.
Nu nog ongeveer een weekje afwachten. Als mijn menstruatie doorzet dan mag ik nu op dag drie ipv vijf binnen met spuiten en dan gelijk op 87.5
Vanaf de volgende cyclus gaan we over op iui. Ik was zelf wel toe aan een volgende stap en mijn vriend staat er ook achter. Dat is in ieder geval fijn.
22 mei krijgen we een instructie over iui. Best spannend vind ik, maar het voelt ook wel goed.
Nu nog ongeveer een weekje afwachten. Als mijn menstruatie doorzet dan mag ik nu op dag drie ipv vijf binnen met spuiten en dan gelijk op 87.5
woensdag 8 mei 2019 om 16:35
Wat een goed nieuws Arctic! En heel herkenbaar ook, ik snakte destijds ook naar iets nieuws. Na zoveel mislukte pogingen is het lastig vertrouwen te houden en kan iets nieuws je goede hoop geven. Als je vragen hebt over IUI, stel ze gerust.Arcticfox1 schreef: ↑08-05-2019 16:15Heel lief van je Daisy

woensdag 8 mei 2019 om 17:01
Ik begon het vertrouwen in ovulatie inductie oké te verliezen. En het verliezen van die hoop is bijna erger dan dat het allemaal al zo moeilijk gaat.
Kan jij misschien vertellen hoe lang je ongeveer in het ziekenhuis bent bij zo'n iui afspraak?
woensdag 8 mei 2019 om 17:18
Jeetje irish en jij ook! Wat een bizarre samenloop van positieve zwangerschapstesten hier opeens! Fijn! En ook lastig voor de dames die nog wachten...
@DaisyLiz, ja tien weken al weer. Morgenmiddag de termijn echo, volgende week bloedprikken voor de NIPT en mijn ouders zijn inmiddels op de hoogte. Ik vind het nog steeds spannend en onzeker, ook al hebben we een hartje gezien. We hebben ook nog niks aangeschaft in de vorm van een knuffeltje .o.i.d. (werd aangeraden door maatschappelijk werk, om het 'tastbaar te maken'). Dat voelt toch niet helemaal goed nog. Ik hoop dat dat na morgen en na de uitslag van de NIPT gaat afnemen. Wel durf ik sinds de eerste echo af en toe wat te surfen naar baby-spulletjes en durf ik de HEMA weer in (ik
de baby afdeling en heb die sinds december steeds vermeden vanwege de confrontatie) Ik begin het al qua buik ook al wat te merken. Mijn darmen lijken hoger te liggen en de panty's die ik naar mijn werk aan heb knellen aan het einde van de dag toch wat meer. Al zal daar ook vast wat 'wishful thinking' bij zitten (alhoewel ik dat van mijn darmen wel echt merk, dat die anders liggen, want die constipatie is er nog steeds). Ik ben erg moe nog steeds, maar mijn vriend houd me goed in de gaten.
@DaisyLiz, ja tien weken al weer. Morgenmiddag de termijn echo, volgende week bloedprikken voor de NIPT en mijn ouders zijn inmiddels op de hoogte. Ik vind het nog steeds spannend en onzeker, ook al hebben we een hartje gezien. We hebben ook nog niks aangeschaft in de vorm van een knuffeltje .o.i.d. (werd aangeraden door maatschappelijk werk, om het 'tastbaar te maken'). Dat voelt toch niet helemaal goed nog. Ik hoop dat dat na morgen en na de uitslag van de NIPT gaat afnemen. Wel durf ik sinds de eerste echo af en toe wat te surfen naar baby-spulletjes en durf ik de HEMA weer in (ik

woensdag 8 mei 2019 om 18:02
Fijn om te horen dat het goed gaat Pergamon! En spannend morgen! Veel succes!
@Arctic
Jazeker, ik zal zeggen hoe het in mijn ziekenhuis gaat. Ik weet niet of het overal precies hetzelfde is. Wij werden op een bepaald tijdstip bij het lab verwacht met het zaad van mijn partner. Wij mochten kiezen of hij dat thuis produceerde of in het ziekenhuis. Wij kozen voor het ziekenhuis omdat we zo min mogelijk tijd tussen het inleveren en produceren wilden. Wij waren dus altijd een kwartiertje voor het inleveren in het ziekenhuis zodat hij zijn ding kon doen. Na het inleveren, duurt het een uur voordat het lab klaar is met het opwerken van het zaad. Na een uur meld je je daar weer en krijg je het opgewerkte zaad weer mee. Wij moesten daarmee naar onze eigen fertiliteitsafdeling, maar bij sommige ziekenhuizen zit dat bij elkaar. Dan werd het zaad dus ingebracht (dat duurt nog geen 5 minuten). Daarna bleef ik altijd even een kwartiertje liggen. Dus al met al waren we zo’n anderhalf tot 2 uur in het ziekenhuis.
@Arctic
Jazeker, ik zal zeggen hoe het in mijn ziekenhuis gaat. Ik weet niet of het overal precies hetzelfde is. Wij werden op een bepaald tijdstip bij het lab verwacht met het zaad van mijn partner. Wij mochten kiezen of hij dat thuis produceerde of in het ziekenhuis. Wij kozen voor het ziekenhuis omdat we zo min mogelijk tijd tussen het inleveren en produceren wilden. Wij waren dus altijd een kwartiertje voor het inleveren in het ziekenhuis zodat hij zijn ding kon doen. Na het inleveren, duurt het een uur voordat het lab klaar is met het opwerken van het zaad. Na een uur meld je je daar weer en krijg je het opgewerkte zaad weer mee. Wij moesten daarmee naar onze eigen fertiliteitsafdeling, maar bij sommige ziekenhuizen zit dat bij elkaar. Dan werd het zaad dus ingebracht (dat duurt nog geen 5 minuten). Daarna bleef ik altijd even een kwartiertje liggen. Dus al met al waren we zo’n anderhalf tot 2 uur in het ziekenhuis.

woensdag 8 mei 2019 om 19:05
Bedankt voor jullie antwoorden. Dot is oom een beetje hoe het ons is uitgelegd door de arts.
We krijgen nog een uitgebreidere voorlichting van de fertiliteit poli over twee weken.
Nog een vraag.
Hebben jullie last van kramp bij het insemineren? Ik heb best een gevoelige baarmoeder (de hsg was bij mij bijvoorbeeld een ramp)
Ik ben wel beetje nerveus dat het naar aanvoelt ofzo
We krijgen nog een uitgebreidere voorlichting van de fertiliteit poli over twee weken.
Nog een vraag.
Hebben jullie last van kramp bij het insemineren? Ik heb best een gevoelige baarmoeder (de hsg was bij mij bijvoorbeeld een ramp)

woensdag 8 mei 2019 om 19:09
Het stelt echt niet veel voor hoor meis. Eendenbek is natuurlijk nooit echt prettig, maar voor de rest stelt het niet veel voor. Het is niks vergeleken met de HSG.Arcticfox1 schreef: ↑08-05-2019 19:05Bedankt voor jullie antwoorden. Dot is oom een beetje hoe het ons is uitgelegd door de arts.
Nog een vraag.
woensdag 8 mei 2019 om 19:13
Arcticfox1 schreef: ↑08-05-2019 19:07Pergamon fijn om te lezen dat het steeds beter gaat.
Hoe was het om het aan je ouders te vertellen?
Spannend (halve dag misselijk geweest van de zenuwen). Mijn moeder 'wist' het al zei ze, "het verdriet is sinds een ruim een week uit je stem, dus ik dacht het al". Dat vond ik echt erg ontroerend (dat was dus na de echo, dat mijn stem schijnbaar is veranderd). De situatie met zusje is echter nog niet voorbij, dus dat ligt er nog wel als een grijze sluier overheen merk ik (vooral bij mij).

woensdag 8 mei 2019 om 19:14
woensdag 8 mei 2019 om 21:12
Ah wat lief.ConnieFeer schreef: ↑07-05-2019 17:39*kruipt uit meeleesmodus*
DaisyLiz en SusieFlower,
Ik ga zo ongelooflijk hard voor jullie duimen dames, dit moeten jullie wolkjes worden!![]()
Pergamon,
Wat fijn van de goede echo!![]()
*Gaat snel weer terug in meeleesstand*
@ Irish, ooh jij ook. Spannend ook voor jou.
@ Pergamon, ooh de termijnecho al bijna. Wauw, ik vond die ook ontzettend spannend allebei de keren.
Fijn dat je ouders nu ook op de hoogte zijn. Ik ga het ook echt niet lang stil houden, heb hun steun gewoon nodig.
Zwanger zijn na verlies is mentaal echt heftig.
susieflower wijzigde dit bericht op 08-05-2019 21:18
32.71% gewijzigd
C'est la vie
woensdag 8 mei 2019 om 21:14
Arcticfox1 schreef: ↑08-05-2019 19:05Bedankt voor jullie antwoorden. Dot is oom een beetje hoe het ons is uitgelegd door de arts.
Nog een vraag.
@ Artic, het insemineren is eigenlijk zo gebeurd, had er nooit last van.
Na de IUI wat lichte krampjes, kan van de vloeistof zijn waarin het sperma zit.
Spannend dat jullie overgaan op de volgende stap. Ga voor je duimen.
C'est la vie
woensdag 8 mei 2019 om 23:01
Klopt das enige wat je voelt, ze spuiten het met een flexibel slangetje in dat voel je eigenlijk niet. Sperma is alleen nog goeie sperma en ik las ergens dat hetgeen wat in sperma zit en voor kramp in de baarmoeder kan zorgen er ook al uit is.Arcticfox1 schreef: ↑08-05-2019 19:14Oh Hahaha mooi
Eendenbek heb ik wel eens eerder gehad. Niet mijn hobby, maar heel goed te doen
donderdag 9 mei 2019 om 09:14
Net follikel meting gehad, ivm verhoging gonal f hoopte ik op 2 of 3 eitjes. Beetje het idee van laatste 2 behandelingen met een klapper afmaken. Maar 2 niet doorgegroeid wel 1 grote. Bijzonder die grote zat links en kon ze pas zien bij drukken op mn buik(vorige x staakte andere gynecoloog de zoektocht naar linkereierstok want als hij zich niet liet zien zat dr vast niks). Zaterdag behandeling. Ik heb 2 extra pregnyl meegekregen om volgende week extra te zetten. Ik vroeg om opties om wat als test te proberen. Ze doen nog wel eens vrouwen met een te korte cyclus op deze manier met pregnyl behandelen in de hoop dat het helpt. Het is niet bewezen. Maar who cares, ik neem alles nu aan van ze wat zou kunnen helpen. Al heb ik volgens hun geen te korte cyclus maar denderend lang istie nou ook niet.