Zeur ik teveel

10-05-2019 15:15 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Volgens mijn partner zeur ik teveel. Ik ben namelijk erg van de afspraken en als deze niet nagekomen worden, dan kan ik dat op een botte wijze laten merken. Vanmorgen voordat hij naar zijn werk ging, douchte hij weer langer dan afgesproken tijd. Ik zei toen hij klaar was: hoe lang heb je wel niet onder de douche gestaan? Hij werd boos en vond dat ik ook naar mijzelf moest kijken, want ook houd me niet altijd aan alle regels. Dat laatste is waar, maar ik probeer het hier zo goed mogelijk te regelen voor iedereen. Op dit moment hebben we een heel stuk minder geld, daar we voor ons huisdier en operatie, opname etc meer dan 3000 euro kwijt zijn. Daarom ben ik de laatste tijd erg aan het opletten waar we het aan uitgeven. Ik ben iemand die het lastig vind om te communiceren, ik wil het altijd vriendelijk vragen, maar het komt er vaak anders uit. Er zijn dagen bij, dat ik er uren over nadenk, hoe ik iets bepaalds, wat niet leuk is, moet vertellen aan een ander.Dit heeft mij sociaal gezien al flink wat problemen opgeleverd. Ik kan als iemand naar tegen mij doet, zoals bijv. vanmorgen, een hele dag van slag zijn: ben ik te ver gegaan, wil hij bij mij weg, moet ik er vanavond nog over beginnen of niet etc. Bij anderen: was ik gisteren wel gezellig, misschien was die opmerking toch stom etc.
Ik krijg hier hulp voor, maar ben benieuwd of ik hier nog wat tips/advies kan krijgen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord 😊
Vanmorgen voordat hij naar zijn werk ging, douchte hij weer langer dan afgesproken tijd. Ik zei toen hij klaar was: hoe lang heb je wel niet onder de douche gestaan?

De afgesproken tijd? Mhuahahahahahaha. Ik zou expres nog een keer gaan douchen.
Krijgt hij ook bedtijd mee?
Samen douchen gaan is misschien gezelliger.
Bespaar je echt zoveel geld met een paar minuten minder douchen of is dat iets wat tussen jou oren zit? Hebben jullie deze afspraken samen gemaakt of heb jij tegen hem gezegd dat dit jullie afspraken zijn? Het klinkt alsof je je kind aanspreekt in plaats van met je man te overleggen. Daar zou ik echt wat aan gaan doen want dat is echt heel erg irritant.
De dag dat mijn partner tegen mij zegt dat ik langer douche dan afgesproken is de dag dat ik een half uur blijf staan onder die freakin douche.

Hij is toch een volwassen man ? Ga je ergens anders druk over maken zeg.
Want op 3 minuten korter douchen verdien je de dierenartskosten snel terug?
Dat haalt toch niks aan qua geld.

Als mijn partner zo tegen mij zou praten zou ik hem hard uitlachen. En daarna ook zeggen dat hij zeikt.
Hebben jullie deze afspraken in overleg gemaakt, of komen ze enkel bij jou vandaan? Geeft hij het ook aan als jij je niet aan de afspraken houdt?

Qua geld, helaas is water niet zo duur, dus daarop besparen levert niet heel veel op. Als elke cent telt, snap ik het wel, maar vaak kun je veel meer besparen op zaken als de boodschappen, benzine (dus niet de auto pakken als dit niet nodig is), nutteloze abonnementen (sportschool waar je nooit heen gaat/loterijen), luxe abonnementen (tijdschriften, netflix, film1 ed).

Ga nog eens met elkaar aan tafel zitten en bespreek hoe lang je wilt besparen en hoeveel. Er moet wel een doel zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Als mijn partner beslist hoe lang ik mij mag douchen en mij er daarna ook nog eens op aanspreekt op een toon alsof ik een kleuter ben...

Dan zou ik hem echt keihard uitlachen (en daarna waarschijnlijk worden zijn, want het moet dan wel een nachtmerrie zijn)
Seriously?
Als mijn vriend zou zeggen dat ik te lang gedoucht heb zou ik ook zeggen dat hij zeurt.

Hebben jullie samen afgesproken om maar kort te douchen of heb jij gezegd dat er nog maar x minuten gedoucht mag worden.
Als je een vrouw bent is de kans groot dat je zeurt.
Maar echt, je partner op het matje roepen omdat hij te lang doucht? Wow, dat is wel een overtreffende trap.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2019 15:31
Reden: op de man
94.29% gewijzigd
Vivete e imparate!
Volgens mij moet je het geld echt op andere dingen verdienen, tenzij je man een uur per dag doucht.
Ik zou kappen met huisdieren als je geld wil besparen. Wat een waste of money zijn huisdieren zeg.
Als je zoveel tijd om over dingen na te denken, werk je niet of weinig?
Het klinkt als erg controlerend gedrag.
Op de manier zoals jij het doet zul je niet bereiken wat je wilt.
Eerder het tegenovergestelde. Omdat het heel beklemmend overkomt.
Het beste kun je je met jezelf bezighouden en wat jij kan besparen en ga gewoon af en toe eens met je partner om de tafel met de vraag: hoe denk je dat we gaan?

Het is leren loslaten van de controle die je wilt hebben. Je kunt alleen je eigen gedrag controleren. Het gedrag van je partner kun je in vrijheid met elkaar bespreken, zonder met de vinger te wijzen.
Als iemand vrijheid ervaart zal hij veel eerder geneigt zijn de dingen bij zichzelf te zoeken en z’n aandeel herkennen
poldervrouw schreef:
10-05-2019 15:20
De dag dat mijn partner tegen mij zegt dat ik langer douche dan afgesproken is de dag dat ik een half uur blijf staan onder die freakin douche.

Hij is toch een volwassen man ? Ga je ergens anders druk over maken zeg.

Dit, tenzij we allebei willen douchen, nog afspraken hebben, en dus haast hebben. Dan spreken we wel eens iets af, en dan houden we ons er ook aan.
Star² schreef:
10-05-2019 15:16
Vanmorgen voordat hij naar zijn werk ging, douchte hij weer langer dan afgesproken tijd. Ik zei toen hij klaar was: hoe lang heb je wel niet onder de douche gestaan?
:roll:
Je klinkt met zo’n soort opmerking als een controfreak. Alsof je zijn moeder bent...

Ik vind dit verder gaan dan zeuren....

Vanwaar die controle behoefte?

Is jullie relatie wel gelijkwaardig?
poldervrouw schreef:
10-05-2019 15:20
Nee, dit is een lekker volwassen reactie.

TO, misschien heeft het niet te maken met waarover je iets zegt (als je samen hebt afgesproken dat je om welke reden dan ook korter gaat douchen, kun je dat wel aankaarten), maar de manier waarop kwam mogelijk niet lekker over.
Alleen kalmte kan ons redden.
Waaraan moest dat huisdier geopereerd worden?
Waarschijnlijk zijn anderen veel minder bezig met hoe jij dingen hebt gedaan dan jijzelf.
En als je hier al hulp voor hebt, vind ik dat je man je wel wat meer mag steunen, in plaats van je onzekerheid aan te wakkeren met opmerkingen dat je zeurt.
Alleen kalmte kan ons redden.
Wtf een huisdier dat 3000 euro kost???
karin6789 schreef:
10-05-2019 15:38
Waaraan moest dat huisdier geopereerd worden?

Zijn lurven en kladden denk ik.
Een cursus effectief communiceren volgen.
ik geef mn bek ook maar een douw
dianaf schreef:
10-05-2019 15:24
Qua geld, helaas is water niet zo duur, dus daarop besparen levert niet heel veel op.

Tenzij jij koud doucht, valt er zeker wel wat te besparen op douchen. De kosten zitten 'm namelijk niet in het water maar in het gas om het water te verwarmen.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven