Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel (met tabel)

30-04-2019 20:31 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic, zodat we nu een tabel hebben. Allemaal zijn we druk bezig om kilo's kwijt te raken en om gemotiveerd te blijven doen we dat doel voor doel. Met dit topic willen we elkaar steunen, motiveren, tips uitwisselen en ons verhaal delen.
NaamStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtAfgevallenTussendoel
Rodetandenb.91kilo71kilo72,5 kilo-18,5 kilo71 kilo met kerst
MeredithGrey84 kilo65 kilo70,7 kilo-13,3kilo70 kilo op 15 november
Snoesje96 kilo70 kilo89 kilo-7 kiloGewoon dóórgaan
Helene012196 kilo65 kilo61 kilo-35 kiloFitter worden
CindieY96,5 kilo75 kilo74,9 kilo-21,6 kilodoel behaald! :cheer2:
Jemmer^81,7 kilo60/58 kilo81,1 kilo-0,6 kilo-80 kilo
Soerloo73,5kilo60 kilo68,6kilo-4,9 kilo67 kilo
Muggenbult83 kilo70 kilo76 kilo-7 kilo-
Goudlokje91,4 kilo75 kilo87, kilo-4,3 kilo84,7 kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door. Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Tabel is vol! Meeschrijven mag natuurlijk wel. Zodra er een plekje vrij is en je schrijft een tijdje mee, mag je er natuurlijk bij.

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder tegen bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Wil je in de tabel? Schrijf dan eerst een tijdje mee. Dit om het topic levend te houden.

Hier nog het linkje naar het vorige deel: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-wie-d ... ges/440360
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:07
26.73% gewijzigd
Seriously?
Gefeliciteerd Snoesje! :cheer2:

Ik had een paar jurken besteld. Al jaren fan van jurkjes van Vila, is de stof veranderd. Qua model staan ze dus erg mooi, zeker nu ik wat ben afgevallen, maar door de stof zie je echt elke ribbel. Die kunnen dus allemaal weer terug. :'(

Verder gaat het allemaal z'n gangetje. Ik heb het wel weer vaker koud en ben erg moe. Nu een paar dagen een lichtzeurende hoofdpijn gehad. Dacht dat ik te weinig dronk, maar gisteren ook echt genoeg gedronken. Merk dat mijn darmen ook wat rommelen de laatste week, dus daar zou het goed mee te maken kunnen hebben. Iets anders kan ik niet bedenken, maar ga maar op tijd naar bed. Helpt meteen tegen het snaaien.

Verder zit ik erover te denken om een touwtjespring challenge te gaan doen. Voordeel is dat ik het makkelijk kan meenemen naar bijv. mijn ouders of op vakantie en het kost niet veel tijd. Zal vandaag eens richting de Action gaan, daar zag ik ze voor 1 euro. Enige nadeel is wel dat ik er elke dag voor naar buiten moet, denk niet dat mijn buren blij worden als ik het binnen doe (niet dat zij nou zoveel rekening houden met mij, maar laat ik maar het goede voorbeeld geven).

@snouth; wat een mooi compliment van je dochter! :heart: En knap dat je twee keer naar de sportschool gaat. En die bikini is een goede motivatie. Ik had gisteren die van mij even aan i.v.m. de maandfoto, en ik dacht mwah als ik hierin naar de zee moet lopen, heb ik daar geen moeite mee. Dat in tegenstelling tot vorig jaar.. Mijn littekens en witte buik vind ik storender op dit moment.

@snoesje: Heb je ook een doel voor ogen als je je fiets hebt? Bijv. naar het werk fietsen ofzo (ik noem ook maar wat) Hier doe ik ook weinig aan mijn verjaardag hoor. Meestal een etentje met ouders en een borrel met vrienden. Komt ook omdat ik ver weg woon en de meeste het toch teveel vinden om langs te komen en ik een hele slechte gastvrouw ben bij grotere gezelschappen en zo'n avond mij vooral stress oplevert.

@rodetandenborstel: wat vervelend dat het even niet zo lekker gaat, maar je weet waar het doorkomt he. :hug: Ik zat in die week mezelf ook wat in de weg eigenlijk. Weinig zin, weinig motivatie. Niet echt fijn. Meten en foto's is voor mij een extra motivatie. Nu ben ik sowieso gek op getallen en grafiekjes waarin iets zichtbaar is, maar het helpt ook om te zien wat er met je lichaam gebeurt. Afvallen bij je borsten valt bijv. minder op dan bij je buik, maar daar ben ik wel de meeste cm kwijtgeraakt. Het voordeel van foto's is (het makkelijkste is om dat altijd in hetzelfde ondergoed, dan wel bikini te doen, dan zie je verschillen duidelijker) is dat je het echt ziet. Als ik zelf naar mijn lichaam kijk, zie ik niet zoveel of lijkt het juist minder mooi omdat mijn lijf verandert. Twee foto's naast elkaar zetten helpt. Helaas was ik zo dom om op mijn eerste foto mijn bovenbenen niet te zetten dus dat kan ik niet zien helaas. :facepalm:

@nickson Wat fijn he die complimenten! Ik denk dat wat je zegt wel klopt. Ik had vroeger een vriendin die echt dik was, bij haar zag je amper als ze wel wat afviel, maar als ze aankwam zag je het ook niet (zij vond het overigens prima, deed niet aan de lijn ofzo). Om het even oneerbiedig te zeggen, het verschil tussen bol en minder bol zie je gewoon minder dan als je lichaam echt vormen krijgt.
Seriously?
Ik denk inderdaad dat dat zo is ja. Enorm overgewicht of iets minder enorm overgewicht valt gewoon niet op. En vaak droeg ik dan ook grote tunieken ofzo, dus dan zie je het al helemaal niet. Ik verberg mijn lijf graag onder een hoop kleding :) Nu heb ik, ondanks overgewicht, wel vormen. Een taille enzo, die heb ik gewoon weer nu. Nu ik ook iets andere kleding draag, zie je het gewoon sneller.

Nu zelfs al iemand die zei dat ik wel genoeg was afgevallen :-? . Dat vind ik dan wel weer vreemd om te horen. Ik heb nog steeds geen gezond bmi en ben ook echt gewoon nog te dik. Natuurlijk blijf ik dus afvallen, want ik wil graag een gezond gewicht. Ik zal nooit fotomodellenslank worden, dat is ook helemaal niet mijn doel, maar ik wil wél een gezond gewicht en geen overgewicht meer. Maar blijkbaar is dat dan ineens een raar streven ofzo. Het zal wel. Ik doe het gelukkig voor mezelf en niet voor anderen :lol:
Ik vind dat dus zo'n rare opmerking Nickson. Slaat eigenijk helemaal nergens op en denk dan vooral waar bemoeit iemand zich mee. Je doet het voor jezelf en je eigen gezondheid. Alsof je omdat je ooit dik bent geweest niet een gezond gewicht mag hebben...

En dat van dat figuur krijgen heb ik dus ook. Denk ook dat het daardoor bij mij ook uit de hand is gelopen. Ik had geen figuur meer, dus zag je ook weinig verschil tussen de pakweg 90 en 84 kilo, terwijl je nu tussen de 84 en 80 veel veranderingen ziet. Gelukkig maar want het motiveert om door te gaan.
Seriously?
Een zandlopermodel heb je alleen als je borsten en billen hebt. Fotomodel-strijkplanken met twee doperwtjes zijn saai. Ondanks mijn buik- en kontspek heb ik wel duidelijk een taille, dankzij mijn borsten.

Als ik de fiets heb, ga ik braaf fietsen naar het werk. 10 kilometer heen, 10 kilometer terug. Dat doe ik nu niet omdat ik dan zo bezweet op het werk kom.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
@Nicksen: Ja, het is soms zo demotiverend hè als tijdens je menstruatie de weegschaal niet zo lief is... Maar we houden vol!
Fijn dat je nu goed resultaat ziet!
Bijzonder dat mensen nu al gaan zeggen dat je wel genoeg afgevallen bent. Zij zullen toch ook wel snappen dat je uiteindelijk graag een gezond gewicht wil...

@Meredith: Wat balen dat ze de stof van die jurkjes veranderd hebben. Dan denk je (eindelijk) leuke jurkjes te hebben gevonden, is het nog niks :(
Ik denk niet dat ik blij wordt van foto's van mijzelf in ondergoed momenteel :)
Leuk dat je gaat touwtje springen! Daar waag ik me maar niet meer aan, want dan ben ik bang dat ik in m'n broek plas, net als bij trampoline springen (ik had 2 hele zware kinderen bij de geboorte, sindsdien kan ik zulke dingen niet echt meer...)
@rodetandenborstel. De foto's zijn ook niet om blij van te worden, maar om uiteindelijk resultaat te gaan zien.. Geloof me, ik word echt niet blij als ik mijn startfoto's zie, sterker nog toen ik ze maakte kon ik wel janken.. Maar nu ik na een maand mijn lichaam zie veranderen is dat wel veranderd. En hoewel ik totaal niet blij ben met mijn buik, o.a. door forse littekens, laat ik ze soms zelfs aan vriendinnen zien. Zij zien namelijk nog meer verschil dan ik en daar haal ik motivatie uit.
Seriously?
Foto's maken en centimeters meten is eigenlijk best een goed idee. Ik ben 1.80 lang en alle kilo's verdelen zich redelijk evenredig over mijn lichaam. Ik heb ook een duidelijk figuur. Ik zie dus zelf niet echt dat ik afval, alhoewel ik het natuurlijk wel merk aan de weegschaal, riemen die strakker moeten omdat broeken losser gaan zitten. Mensen vermoeden vaak ook niet dat ik toch echt wel veel te zwaar ben.

Pfoe, ik had na het werk zo'n zin in een vette snelle hap. Dat is echt het nadeel van in de stad wonen, er zijn zoveel afhaal- en fastfoodtenten om de hoek, om nog maar te zwijgen van thuisbezorgd. Dat was ook echt een van mijn probleempunten doordeweeks. Gelukkig heb ik de verleidingen kunnen weerstaan :yes:
Ik zie zo niet hoedat moet maar zal er pp letten meredith :-D

Groot verschril op de weegschaal snap het niet helemaal gisteren 70.00 en vandaag 69.2 hopelijk klopt het :lol:
[quote=nicksen80 post_id=29931191 time=1557997029 user_id=309375]

Wat een lullige opmerking zeg! Wie zij dat dan?
@Meredith: Eigenlijk denk ik dat je ook wel gelijk hebt wat betreft foto's maken, maar ik denk dat ik het wat te confronterend vind momenteel en dat ik daar dan niet blij van word... Maar ik ga er over nadenken.

@Cindy: Wat goed dat je de verleiding hebt weerstaan!! Wat kun je dan trots zijn op jezelf!

@Helene: Wat fijn dat je zo'n groot verschil had qua gewicht!

Morgen ga ik lekker in m'n eentje shoppen. Ga op zoek naar een leuk jurkje en een badpak. Beide voor volgend weekend, want dan ga ik een weekendje weg, waar we waarschijnlijk ook gaan zwemmen. Mijn huidige badpak is wat te ruim nu (jippie!) dus tijd voor een nieuwe. Hoeft niet een hele bijzondere te zijn, want het plan is dat ik nog wel een maatje kleiner eindig over een tijdje :)

Ik wilde even zeggen dat ik het echt fijn vind dat hier dagelijks geschreven wordt! Zo blij met een actief afval-topic! Het helpt voor mij echt!
rodetandenborstel schreef:
17-05-2019 13:16

@Helene: Wat fijn dat je zo'n groot verschil had qua gewicht!

Morgen ga ik lekker in m'n eentje shoppen. Ga op zoek naar een leuk jurkje en een badpak. Beide voor volgend weekend, want dan ga ik een weekendje weg, waar we waarschijnlijk ook gaan zwemmen. Mijn huidige badpak is wat te ruim nu (jippie!) dus tijd voor een nieuwe. Hoeft niet een hele bijzondere te zijn, want het plan is dat ik nog wel een maatje kleiner eindig over een tijdje :)

Ik wilde even zeggen dat ik het echt fijn vind dat hier dagelijks geschreven wordt! Zo blij met een actief afval-topic! Het helpt voor mij echt!
Heerlijk even alleen shoppen !! geniet ervan!
Ik ga volgende week ook ff shoppen.
Laat mn oudste 2 bij papa en neem mn jongste mee die weigert tot nu toe fanatiek de fles.
@helene.. Ik bedoelde dus gewoon als je iemand aanspreekt je voor je zin @helene typt. Zoals ik hier doe. Niets ingewikkelds :) Wel fijn het verschil op de weegschaal!

@rodetandenborstel is het shoppen gelukt? Bij mij is het niet blij worden van de foto's juist de motivatie om door te zetten.

@cindie goed dat je de verleiding hebt weerstaan. Ik had gisteren hetzelfde, had me opgegeven voor een proefles yoga en dat was een rottijd. Uiteindelijk toch maar boodschappen gedaan en zat om half tien aan twee gevulde portobello's. Scheelde meteen een snackmoment in de avond.

Gisteren dus yoga gedaan, wilde het eens proberen, maar het is niet echt mijn ding. Na de verhuizing wordt het denk ik toch echt een boksschool.

Verder baal ik een beetje want op de plek waar ik altijd graag loop en ook wil gaan hardlopen is deze week iemand doodgestoken. Politie denkt dus dat het ook willekeurig kan zijn en degene is nog niet gepakt dus ik mijd dat stuk maar een beetje, maar baal er wel van.. Gelukkig ga ik vanaf zondag een paar dagen naar mijn ouders en hopelijk is die gast dan gepakt. Geeft toch een wat onveilig gevoel dat hier zo'n iemand rondloopt.

Zondag staat er een barbecue op het programma. Ben heel benieuwd, spaar mijn weekendpunten daar dus maar voor want ik heb er wel zin in. Mijn moeder heeft een nieuwe jurk gemaakt, die voor haar heel geschikt is voor mijn sollicitatie dus ben benieuwd. Moet erg veel voorbereiden, maar heb er wel zin in. Als ik dus iets minder reageer, weten jullie waarom :)
Seriously?
Het is pas zaterdag, maar ik geef toch alvast de nieuwe cijfers door. Hoop dat je dat niet vervelend vindt Meredith...

Nicksen80
Start: 84,7
Streef: 77
Huidig: 81,4
Afgevallen: 3,3
Tussendoel: 81,0 op 1 juni

Mijn tussendoel komt alweer in zicht :-D
@Meredith, veel plezier dit weekend. Heerlijk, zo'n barbecue in het vooruitzicht. En kijk inderdaad maar uit dan met je hardlooprondje. Wat een griezelig idee o_o En wanneer verhuis je eigenlijk?

@rodetandenborstel, veel plezier met winkelen vandaag. Ik hoop dat je slaagt! Ik ga 1 juni met een vriendin de stad in. Geniet van het 'slanker' shoppen :-D

En @Helene...was de weegschaal nog steeds positief?

@Cindy, wat goed dat je de verleiding hebt weerstaan! Lastig kan dat zijn hè, als je zo makkelijk toegang hebt tot al die lekkere en makkelijke maaltijden. Woon zelf boven een winkelcentrum dus ik begrijp wat je bedoelt. Kom ik hongerig uit het werk, moet ik eerst langs de heerlijk geurende kipshoarma :lol:

Dochter is bij haar vader dit weekend. Heb mijn handen vrij. Ga eerst maar eens het huis op orde brengen. Mijn vader zou een lamp komen ophangen, maar gisteravond heb ik het toch zelf geprobeerd en hij hangt! Kostte wat zweet, maar het is gelukt.

Heb (zelfgemaakte) champignonsoep uit de vriezer gehaald voor vanavond. Morgen bak ik een tartaartje voor op brood. Ik doe lekker makkelijk qua eten dit weekend. Menu voor volgende week heb ik ook al gemaakt en de boodschappen worden vanavond bezorgd. Hoef dus geen supermarkt meer in. Maar het eerste dat ik dacht nadat ik van de (positieve) weegschaal af stapte vanmorgen was: "dan mag ik wel wat lekkers!". Bizar hè, dat ik mezelf wil belonen met taart als ik ben afgevallen :facepalm:
@nickson ik heb het vast aangepast. Zit toch even te wachten tot de vaatwasser klaar is. Bizar he, dat belonen voor jezelf. Ik heb die neiging soms ook. Ik vind het ook geen fijn idee. Het is niet de eerste keer dat zoiets hier gebeurt en omdat je niet weet waarom, geeft het een wat onveilig gevoel. Aan de andere kant kan ik ook niet binnen blijven zitten natuurlijk, maar ben wel wat alerter en mijdt dat stuk maar even.

Ik weet nog niet wanneer ik ga verhuizen, alleen dat het gaat gebeuren als ik een andere baan heb. In mijn vakgebied is niet veel werk te vinden als je buiten de Randstad woont en vaste contracten worden al helemaal niet gegeven. Ik ben hier dus zeg maar wel klaar en wil ook graag ergens wonen waar ik een langere tijd kan blijven i.p.v. elke zoveel jaar verhuizen. Dus dat het gebeurt weet ik wel, alleen niet wanneer en waar naartoe. Ondertussen ben ik wel al het eea aan het voorbereiden. Heb ondanks nieuwe handdoeken etc. gekocht, ik kijk wat ik mooi vind qua meubels etc. Het is iets waar ik erg naartoe leef, en van mij mag het nu ook wel duidelijk zijn wanneer het zover is.

Voor de rest, ik heb even bij iedereen een * achter de naam in de tabel gezet. Dan kan ik makkelijker bijhouden van wie ik de gegevens heb bijgewerkt en niet:D. Ik probeer het maandag of dinsdag te doen, maar hangt even af van de tijd. Lukt het niet, dan heb ik na woensdag gewoon weer tijd hoor!

Ik vertrek zo richting mijn ouders en blijf daar een paar dagen. Ik zou eigenlijk pas maandag gaan, maar door de sollicitatiegesprekken volgende week kon ik dan maar erg kort blijven dus de hele planning omgegooid. Weeg maandag wel op een andere weegschaal dus, hoop dat dat niet veel verschil maakt. Heb wel ongeveer in mijn hoofd zitten wat hij ongeveer zou moeten aangeven, dus dan zien we wel of het klopt.
Seriously?
@nicksen80 ja vandaag zei ie 68.8 dus werd ik erg vrolijk van!
Gisteren leek mijn wijzertje naar de 89 te gaan en vandaag weer naar de 90. Nou ja, zolang hij maar niet boven die 90 gaat komen.

Vanavond stamppot boerenkool met spekjes, blijer kan ik mijn puber niet krijgen, geloof ik.

Vanmiddag hoorde ik bij de Action Reitdiephaven twee mannen over die steekpartij praten. Zij gaan er voorlopig ook niet lopen.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 10:26
0.29% gewijzigd
Snoesje666
89,5 kilo
-6,5 kilo
Zo te zien gaan we allemaal de goede kant op. Super!

Gisteravond songfestival aan gehad. Niet afgekeken, werd me echt te laat. Maar in plaats van een bak chips, een voetenbadje genomen. Natuurlijk niet om te knabbelen :biggrin: , maar wél lekker. Lekker zitten tutten dus in plaats van snaaien.

Vandaag rustig dagje voor de boeg. Lekker relaxen.
Het eerste tussendoel is in zicht :mrgreen:

Huidig: 90,4
Afgevallen: 5,6

Ik verwacht volgende week wel mijn eerste tussendoel behaald te hebben. Aan mijn tweede tussendoel wil ik ook een datum gaan hangen, anders blijft het erg vrijblijvend. Ik ga van de week eens bekijken wat ik nou zo gemiddeld per week ben afgevallen.
Ik heb mijn startgewicht en mijn huidige gewicht ingevuld bij zo'n bmi-calculator.

Van 36,1 naar 33,9. Dus van extreme obesitas naar obesitas.

Doorzetten, dus.
Ik heb de hele week al zin om naar het all-you-can-vreet restaurant te gaan...

Hoe praat ik dat goed voor mezelf? Me aan de Atkinsregels houden? Maar dan zou ik geen sushi mogen. Dan alleen maar gegrild vlees en vis met wat groenten?

Altijd beter dan de pizzeria (ook weer een smoes).

:|
Ik ben gezwicht. Ze smaken heerlijk.

Afbeelding
Zo, de barbecue staat aan! En op een speklapje na, past alles goed binnen de WW. Op het menu staat: Kip, gamba's, watermeloen van de barbecue, maiskolfjes, gepofte aardappel en dus het speklapje. Verder een salade erbij en de sausjes heb ik allemaal verantwoord gemaakt. Mijn vader toch kunnen overtuigen dat dat een beter idee was:D

Heb vanmiddag ook al een eind gewandeld en verder een goede dag gehad. Had vandaag een jurkje aan en heb een foto van vorig jaar en nu gemaakt. Wat een verschil zeg.

@snoes: wat goed dat je uit de extreme obesitas bent :cheer: Ik doe met etentjes etc. gewoon waar ik zin in heb en pas zoveel mogelijk aan in ww. Dus geen friet, gebakken aardappelen etc. maar wel de lekkere dingen. En volgens mij loopt er voorlopig niemand meer rond het Jaagpad. Ik ging dus ook altijd naar die Action, maar dan moet ik hetzelfde stuk lopen. Ik wacht wel even.

@cindie goed bezig zeg.

@nickon: het is heel wat anders dan een bakje chips, maar wel een goed idee. Ik denk dat ik vanavond eens ga genieten van een bad.
Seriously?
Ik lig al een tijdje in bed, maar slapen lukt bog niet dus geef ik maar even m'n gewicht van vanmorgen door 84 kg. 7kg afgevallen. Ik denk dat ik een concreter doel wil, een tussen-streefgewicht op een bepaalde datum. Ik denk er nog even over na en geef dat dan morgen door.
Zal morgen ook even verder reageren. Ik hoop dat ik nu snel in slaap val, want afgelopen nacht het songfestival afgekeken, dus toen was het half 2 dat ik naar bed ging. Kan dus eigenlijk wel wat slaap gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven