Kort naar lang
zondag 19 mei 2019 om 20:35
Echt? Ik ben net 40 en grijs, en ga het lekker grijs laten groeien! Zoveel krachtiger dan dat geverfde haar. En lang uiteraard. Geen kort haar.
Geloof niet alles wat je denkt.
maandag 20 mei 2019 om 10:12
Met halflang haar vroeg iedereen aan me of ik ziek was geweest of iets onder de leden had. Het stond me simpelweg niet.Jufjoke schreef: ↑19-05-2019 19:17Typisch om te lezen hoe veel mensen hun eigenwaarde en vrouwelijkheid uit hun lange haar halen. Natuurlijk mag iedereen mooi vinden wat je maar mooi vindt, maar Kom op. Ik heb zelf geen mooi haar. Ik ben wel handig met de föhn, dus ik kan met goed fatsoen wegkomen met hooguit een bob. Meestal is het korter dan dat. Maar met die lengtes ziet mijn haar eruit alsof het mooi haar is. Dat is het dus niet, dus langer dan dat betekent sliertjes. Daar word ik niet knapper van. Mijn kapsel past bij mijn gezicht, haar type en uitstraling en ik vind dat ik er leuk uit zie. Met langer haar zie ik er veel minder leuk uit, omdat het gewoon niet klopt.
maandag 20 mei 2019 om 10:15
Ik ben 60. Het zal me een rotzorg zijn of ik sexy gevonden wordt. Ben nooit een zwoel, verleidelijk type geweest en zal dat ook nooit meer worden.
Ik ontleen mijn gevoel van eigenwaarde niet aan het begeerd worden door willekeurige mannen.
En toch ben ik heel vrouwelijk en wordt zelfs mooi gevonden. Had gisteren bij een concertje waar ik alleen aanwezig was zelfs sjans. Maar dat zal in de ogen van sommigen van jullie vast onmogelijk zijn.
Ik ontleen mijn gevoel van eigenwaarde niet aan het begeerd worden door willekeurige mannen.
En toch ben ik heel vrouwelijk en wordt zelfs mooi gevonden. Had gisteren bij een concertje waar ik alleen aanwezig was zelfs sjans. Maar dat zal in de ogen van sommigen van jullie vast onmogelijk zijn.
maandag 20 mei 2019 om 10:22
Vre-se-lijk! Zou veel mooier zijn tot op de schouder, dat maakt zachter. Deze lengte accentueert haar lange gezicht.
Bovendien vind ik de kleur niet mooi. Grauw en flets. Er zijn prima produkten in de handel om grijs haar te laten glanzen.
amarna wijzigde dit bericht op 20-05-2019 10:29
17.85% gewijzigd
maandag 20 mei 2019 om 10:28
maandag 20 mei 2019 om 10:34
Nee, in 5 minuten red je dit niet maar zo veel werk is het nu ook weer niet hoor als je handig bent met een carmenset. Het indraaien duurt bij mij een 5 minuten. Dan even af laten koelen terwijl ik me opmaak , eruit halen en de borstel er doorheen en klaar.
maandag 20 mei 2019 om 10:38
Bij zo'n mooi gezicht staan alle kapsels.
Helaas loopt een heel groot deel van alle Nederlandse vrouwen en meisjes met zulke saaie, steile pieken rond een minder mooi gezicht.
Met een wat korter model kun je de aandacht trekken naar je mooie trekken.
Dat saaie steile hanghaar is onbarmhartig voor veel vrouwen.
maandag 20 mei 2019 om 10:43
Anders lees je het nog een keer ok?
maandag 20 mei 2019 om 11:05
toen ik wat met mijn man kreeg had ik lang(er) haar. Hij heeft heel lang gezeurd of ik het af wilde knippen, want hij vindt kort haar leuker. Dus of álle mannen daar echt over klagen, dat betwijfel ik eerlijk gezegd.Sylphide75 schreef: ↑19-05-2019 13:48Mee eens. Heel veel vrouwen boven een bepaalde leeftijd knippen hun haar kort en ik hoor de mannen er allemaal over klagen. Ik heb zelf lang haar en zou het nooit afknippen, kort haar vind ik gewoon niet sexy en aantrekkelijk, het is iets voor mannen. Trouwens, bij een man kan ik lang(er) haar ook wel waarderen.
Inmiddels heb ik het kort gehad en weer lang(er) gehad (bij mij wordt het nooit echt lang) en nu probeer ik het weer te laten groeien. Helaas heb ik tegenwoordig last van droog haar bovenop, wat dan als een soort bos stro uitstaat. Ik ben allergisch voor alle verzorgingsproducten, maar heb toch vanalles geprobeerd. Hielp niets.
Nu het een tijd kort is geweest, probeer ik dus opnieuw, maar ook grote kans dat het er weer afgaat. En dat is bij veel vrouwen het geval. Dan 'klaagt' zo'n man wel over het korte haar van z'n vrouw, maar als het droger en dunner wordt, staat het nooit meer zoals toen ze jong was. In model houden, gezond houden, het wordt allemaal lastiger. En die man maar klagen dat ze er niet meer uitziet als 25. Zo jammer.
Gek genoeg vindt mijn man mij dan weer sexy met lang en kort haar. (en dik en dun)
Later is nu
maandag 20 mei 2019 om 11:10
Sjulia schreef: ↑19-05-2019 19:08Lang haar is sexy. Zoals mooie borsten, slanke taille. Dus het heeft idd wel die allure denk ik. Maar ik zie toch ook best vaak dat een bob heel sexy kan staan. Steil en glanzend..Ik vind dat dan wel erg mooi. Maar dat is misschien ook niet echt kort. Echt kort vind ik nooit mooi nee. Dan liever slap en sliertjes lang haar. Maarrrr zoals iemand zei; smaken verschillen. Ik heb wel een ex gehad die echt viel op vrouwen met kort haar.
Er zijn echt zoveel actrices die er geweldig uitzien met kort haar.
En ja, als ik die dan noem hier op het forum (bij een vorig topic over dit onderwerp) dan krijg je als reactie "Ja, maar die zijn ook mooi". Dit geldt natuurlijk ook voor vrouwen met lang haar. De gezondheid en dikte van het haar, de kleur en het gezicht erbij bepalen of het mooi is.
Soms hebben vrouwen een heel mooi gezicht, maar staat hun haar er gewoon niet bij. (vind ik) Zeker als dat zo dun is.
Later is nu
maandag 20 mei 2019 om 11:25
Is ook zo. En eerlijk; lang haar mag sexy worden bevonden, maar wanneer je gewoon geen mooi gezicht hebt maakt het ook niet-echt uit. Daarom snap ik dat geklaag vanuit de man over korte pittige koppies ook niet zo, want het is niet alsof het seksbommen waren geweest met lang haar. Dun lang haar is geen gezicht. Nog erger: lang gefrituurd haar. Gezond haar vind ik wel het belangrijkst. Ik zou alles eraf scheren als het een doffe gespleten boel was. Ik heb haar tot mijn taille en ik heb er echt uren werk aan per week qua verzorging en in model brengen. Dat moet je ook maar net willen.Dreamer schreef: ↑20-05-2019 11:10Er zijn echt zoveel actrices die er geweldig uitzien met kort haar.
En ja, als ik die dan noem hier op het forum (bij een vorig topic over dit onderwerp) dan krijg je als reactie "Ja, maar die zijn ook mooi". Dit geldt natuurlijk ook voor vrouwen met lang haar. De gezondheid en dikte van het haar, de kleur en het gezicht erbij bepalen of het mooi is.
Soms hebben vrouwen een heel mooi gezicht, maar staat hun haar er gewoon niet bij. (vind ik) Zeker als dat zo dun is.
maandag 20 mei 2019 om 11:40
Sjulia schreef: ↑19-05-2019 19:37Ja eh, jij vroeg om feiten. De onderzoekers resultaten zijn er. Maar los daarvan merk ik het toch ook wel aan de man in het dagelijks leven. Lang haar is meestal toch favoriet. In ieder geval het compliment dat ik het meeste krijg. Zelf hou ik ook heel erg van mooi en lang haar. Ik zie het als de perfecte accessoire. Maar ik ben niet tegen kort haar hoor. Sowieso kan ik een mooie bob altijd erg waarderen.
Dat kan, maar niet bij iedereen is het haar mooi als het lang is. En dat kun je niet zomaar verhelpen
Later is nu
maandag 20 mei 2019 om 11:54
Jij merkt het aan de man in jouw dagelijks leven.Sjulia schreef: ↑19-05-2019 19:37Ja eh, jij vroeg om feiten. De onderzoekers resultaten zijn er. Maar los daarvan merk ik het toch ook wel aan de man in het dagelijks leven. Lang haar is meestal toch favoriet. In ieder geval het compliment dat ik het meeste krijg. Zelf hou ik ook heel erg van mooi en lang haar. Ik zie het als de perfecte accessoire. Maar ik ben niet tegen kort haar hoor. Sowieso kan ik een mooie bob altijd erg waarderen.
Ik heb in mijn omgeving nog nooit een man een woord horen uiten over haarlengte. Niet over mijn haar of van welke vrouw dan ook. Wel of een vrouw een lekker wijf is , of een schoonheid/beauty, maar dat heeft nooit iets met de haarlengte van de betreffende vrouw te maken.
In alle gevallen gaat het om het totaalplaatje.
maandag 20 mei 2019 om 11:55
Ach, dan is dat probleem er in elk geval niet dat je er vanachteren zoveel jonger uitziet dan je bent, want dat schijnt dan ook alweer heel erg storend te zijn voor sommige mensen
Later is nu
maandag 20 mei 2019 om 11:57
amarna schreef: ↑20-05-2019 11:54Jij merkt het aan de man in jouw dagelijks leven.
Ik heb in mijn omgeving nog nooit een man een woord horen uiten over haarlengte. Niet over mijn haar of van welke vrouw dan ook. Wel of een vrouw een lekker wijf is , of een schoonheid/beauty, maar dat heeft nooit iets met de haarlengte van de betreffende vrouw te maken.
Ik heb wel eens van een vrouw gehoord, die kaal werd en daarom verschillende pruiken uitprobeerde. Met een grote bos rode krullen had ze het meeste sjans. Dus het klopt wel een beetje, maar dan moet je wel een hele opvallende bos haar hebben, denk ik. Dat leidt ook af van het gezicht, natuurlijk.
Later is nu
maandag 20 mei 2019 om 11:59
Van achteren lyceum, van voren museum?
Het zal me een zorg zijn....wie me lelijk vindt, draait zijn/haar hoofd maar om. Het is niet mijn doel in het leven om 24/7 seksueel aantrekkelijk te zijn.
maandag 20 mei 2019 om 12:03
Vandaar dat ik de biologische wetenschappelijke onderzoeken erbij haalde. Mijn ervaringen heb ik er idd persoonlijk benoemt. Een lekker wijf of een schoonheid heeft meestal ook lang haar, dat is niet zomaar.amarna schreef: ↑20-05-2019 11:54Jij merkt het aan de man in jouw dagelijks leven.