Luxe in huis
woensdag 22 mei 2019 om 22:37
Wat vinden jullie echt een extra luxe in huis? Denk aan iets wat voor meer gemak zorgt, meer woongenot of iets anders leuks decadents!
Voor mij is dat de Quooker (meer gemak) en een bad hebben (luxe) Een tweede badkamer hebben zie ik ook wel zitten met mijn tieners in huis
dat voelt voor mij decadent.
Voor mij is dat de Quooker (meer gemak) en een bad hebben (luxe) Een tweede badkamer hebben zie ik ook wel zitten met mijn tieners in huis
donderdag 23 mei 2019 om 01:28
Je hebt badmensen en douchemensen
Een jacuzzi of hottub lijkt mij geweldig maar man wil er niet aan (“En wie mag dan weer steeds dat water controleren? Nee Lemoos, gooi gewoon zo’n bruisbal in je bad, borrelt ook”)
donderdag 23 mei 2019 om 01:30
Tijdschriftenverslindster schreef: ↑22-05-2019 22:49Ik heb een bovenwoning. Als je naar materiële zaken kijkt, zijn voor mij zijn een tuin, bad, wasdroger, en afwasmachine luxe. Ik heb het dan ook allemaal niet.
Als ik naar het immateriële kijk, vind ik alleen wonen een enorme luxe. Huis kunnen inrichten zoals je wilt, huis zo schoon en opgeruimd houden als je zelf wilt en niemand om rekening mee te hoeven houden.
Eens! Al zou een vaatwasser niet misstaan. Verder ben ik groot fan van radiatoren en verafschuw ik vloerverwarming (waar moet ik dan iets te drogen hangen?) en tuinen (geen groene vingers en tijd voor)
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
donderdag 23 mei 2019 om 01:31
Oh en de overdekte veranda met houtkachel, waar je ook in de winter onder een kleedje lekker buiten kan zitten. Glaasje rode wijn erbij of een warme choco. Dat is echt genieten. En een lieve hond in/rondom huis. Ik zou zelf zo graag een hond willen, maar aangezien ik alleen woon en veel werk, kan dat gewoon niet. Een hond hebben vind ik dus ook luxe.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
donderdag 23 mei 2019 om 01:33
Ik zou daar inderdaad gelijk mijn pannen, theepot, noedels etc mee doen. Maar wil dan wel de luxe versie die ook gekoeld water geeft en waar je bubbels mee toe kan voegen.
donderdag 23 mei 2019 om 06:10
Enorme luxe (met stip op 1) vind ik onze tuin met bomen, eekhoorntjes en heel veel vogels (en dat midden in de stad). En dat ons huis vrijstaand is.
Tweede badkamer lijkt mij zalig, maar komt er voorlopig niet.
Vaatwasser, wasmachine, die werken vind ik elke dag weer luxe.
Een quooker hebben we, maar die zou ik dan zelf weer nooit gekocht hebben.
Tweede badkamer lijkt mij zalig, maar komt er voorlopig niet.
Vaatwasser, wasmachine, die werken vind ik elke dag weer luxe.
Een quooker hebben we, maar die zou ik dan zelf weer nooit gekocht hebben.
donderdag 23 mei 2019 om 06:31
De dubbele douche! Heerlijk samen maar ook om alle 5 de kinderen tegelijk te douchen.
Tweede badkamer hebben we ook maar die is té lelijk, mag nog een renovatie hebben.
Verder geniet ik enorm van onze zonnige tuin. Lekker in de schommelstoel.
Quooker, vloerverwarming, open haard ( ik heb er zelfs 2), twee ovens en een speelkamer ( 5 kinderen need i say more) is zalig. Ik heb trouwens 2 vaatwassers in de keuken, maar in praktijk niet zo handig als ik dacht.
Tweede badkamer hebben we ook maar die is té lelijk, mag nog een renovatie hebben.
Verder geniet ik enorm van onze zonnige tuin. Lekker in de schommelstoel.
Quooker, vloerverwarming, open haard ( ik heb er zelfs 2), twee ovens en een speelkamer ( 5 kinderen need i say more) is zalig. Ik heb trouwens 2 vaatwassers in de keuken, maar in praktijk niet zo handig als ik dacht.
donderdag 23 mei 2019 om 06:56
donderdag 23 mei 2019 om 07:10
Bluetooth speaker voor heeele goede muziek in huis, heerlijk tijdens het schoonmaken. Ik heb een nespresso cupjes apparaat waar ik ook cappuccino, latte en dergelijke kan maken. Ook een fantastisch apparaat!
Verder hecht ik me aan mijn grote huis, ruimte genoeg en een ieder kan zich even afzonderen als het moet.
Verder hecht ik me aan mijn grote huis, ruimte genoeg en een ieder kan zich even afzonderen als het moet.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
donderdag 23 mei 2019 om 07:13
Het enige dat ik mis dat ik niet heb is een vaatwasser. Dat afwassen haat ik enorm. Helaas past er geen in mijn huidige keukentje. Ik heb mijn hele leven een vaatwasser gehad en het was enorm wennen om nu zonder te zitten toen ik hier ging wonen 2 jaar terug. Nu spaar ik meestal mijn vaat 2 dagen op voor ik het afwas. Dat bewaar ik onder de gootsteen in de afwasteil.
Verder heb ik eigenlijk alles wel. Geen dure apparaten of luxe smart TV's maar daar geef ik ook niets om. Geen bad, maar daar zat ik in mijn oude huis ook alleen maar in als kind. Ik leef best minimalistisch en het bevalt me prima.
Verder heb ik eigenlijk alles wel. Geen dure apparaten of luxe smart TV's maar daar geef ik ook niets om. Geen bad, maar daar zat ik in mijn oude huis ook alleen maar in als kind. Ik leef best minimalistisch en het bevalt me prima.
donderdag 23 mei 2019 om 07:18
Noodzaak? Een vaatwasser? Ik vind dat pure luxe hoor.
Zelf vind ik dus de vaatwasser luxe, de droger, een grote O-led t.v. en iets wat jullie misschien simpel vinden: ik ben erg blij met ons tweede toilet op de bovenverdieping.
En we hebben een eigen parkeerplaats voor de deur. Ook heel luxe!
donderdag 23 mei 2019 om 07:21
-Bladora- schreef: ↑23-05-2019 01:31Oh en de overdekte veranda met houtkachel, waar je ook in de winter onder een kleedje lekker buiten kan zitten. Glaasje rode wijn erbij of een warme choco. Dat is echt genieten. En een lieve hond in/rondom huis. Ik zou zelf zo graag een hond willen, maar aangezien ik alleen woon en veel werk, kan dat gewoon niet. Een hond hebben vind ik dus ook luxe.
Wat lief
donderdag 23 mei 2019 om 07:34
Het huis van je ouders klinkt echt geweldig. Een eigen bibliotheek hebben is een van mijn levensdoelen, haha-Bladora- schreef: ↑23-05-2019 01:15Ik heb niet echt luxe in m’n ‘huis’ ik woon 4 hoog achter in Amsterdam omdat iets anders niet te betalen is voor mij. Wél heb ik de luxe dat ik 35 m2 voor alleen mezelf heb, een vaatwasser, een lekkere douche en ik heb m’n keuken uitgerust met goede apparaten/pannen/spullen. Ben blij met m’n Creusets, magimix en goede messen.
Voor echte luxe ga ik eens in de zoveel tijd naar m’n ouders. Enorm huis, grote tuin, hottub/jacuzzi in de tuin, Finse sauna in de badkamer, bad, inloopdouche, dompelbad in de tuin, 2e badkamer, enorme keuken van alle luxe voorzien, inclusief fantastisch koffieapparaat, Google home ding voor alle lampen enz., waskamer, bijkeuken, drankkoelkast/kabinet, grote kelder en opkamer (gewoon zo lekker knus en ouderwets), bibliotheek met heerlijke heerlijke stoelen, houtkachel in meerdere ruimtes
. En een huge zolder waar ik al mijn spullen kan opslaan die ik niet in mijn kleine huisje kwijt kan. Plus een garage waar 6 auto’s in kunnen en ook een heerlijke kruiden- en groententuin. Dat je gewoon je tuin in kan lopen als je wat kruiden nodig hebt voor een gerecht, luxe! En dat ik ondanks al die jaren dat ik uit huis ben, nog steeds m’n eigen kamer heb, én dat er dan alsnog genoeg ruimte is voor vrienden/logés. Wat een luxe
mijn ouders hebben het beter gedaan dan ik Haha, maar dat is dan ook in Drenthe.
donderdag 23 mei 2019 om 07:35
Een droger vond ik ook lang echt overbodig. Erg slecht voor het milieu bovendien. Je was kan ook prima aan de lijn drogen - het slijt dan ook minder snel. Maar ik geef toe: nu we er eentje hebben en een baby op komst ben ik er wel blij mee. Als je alleen bent of samenwoont is het idd niet echt nodig en het geeft niet zoveel luxe als al die dingen die hier genoemd werden, waaronder een vaatwasser.
Die Quooker is ook niet echt nodig, maar wel echt een luxe hoor. Als je er eenmaal eentje hebt merk je hoeveel je m gebruikt. Even snel een kopje thee, maar ook bij het koken (rijst, aardappelen, pasta), schoonmaken en aangekoekte schalen. Als ik moest kiezen tussen de droger en de quooker, dan werd het die laatste.
donderdag 23 mei 2019 om 07:38
Luxe vind ik dat ik eindelijk in een appartement woon waar ik me echt gelukkig en thuis voel. Het is klein, maar groot genoeg voor mij alleen, het ligt in het midden van de binnenstad, maar het is er heerlijk stil en ik heb ook geen overlast van mijn buren. Ruime badkamer, keuken met oven en vaatwasser en een eigen wasmachine. Spullen die ik met zorg heb uitgezocht en waar ik echt blij mee ben, een paar boekenkasten vol boeken, mijn diertjes en mijn plantjes.
Het enige wat ik mis, is een balkonnetje en fatsoenlijke isolatie, maar dat heb je nou eenmaal als je gaat voor een pand van 200 jaar oud.
Een Quooker zou ik zelf nooit aanschaffen - we hebben er een op het werk en het is altijd drama met dat ding. Sowieso ben ik er lichtelijk bang voor, de kracht waarmee dat ding kokend water uitspuit.
Een Quooker zou ik zelf nooit aanschaffen - we hebben er een op het werk en het is altijd drama met dat ding. Sowieso ben ik er lichtelijk bang voor, de kracht waarmee dat ding kokend water uitspuit.
donderdag 23 mei 2019 om 07:39
Ja ik snap dat als je een gezin hebt je bepaalde dingen wel nodig hebt, zoals een vaatwasser of droger. Als single vind ik het niet echt nodig. Die vaatwasser heb ik op zich ook helemaal niet nodig natuurlijk. Ik heb gewoon een enorme hekel aan afwassen. Maar qua water verbruik ik wel minder dan ik zou doen met een vaatwasser.
Ik drink nooit thee, alleen koffie en verwarm mijn rijst gewoon in een pannetje met heet water, dan is het zo aan de kook. Dus voor mij ook niet nodig.
Oh en inderdaad, een eigen huis hebben vind ik al enorm luxe. Heb ik dertig jaar op moeten wachten. Geweldig.
Ik drink nooit thee, alleen koffie en verwarm mijn rijst gewoon in een pannetje met heet water, dan is het zo aan de kook. Dus voor mij ook niet nodig.
Oh en inderdaad, een eigen huis hebben vind ik al enorm luxe. Heb ik dertig jaar op moeten wachten. Geweldig.
donderdag 23 mei 2019 om 07:41
Ik ervaar vooral de ruimte in ons huis als luxe. Beneden twee eethoeken en twee zithoeken. Boven ieder een eigen kamer en nog een klein kamertje over. Grote 'studeerkamer' boven onze aanbouw.
En ons sleutelsysteem, één sleutel voor alle deuren in huis. Dat heeft wat geld gekost maar zo fijn dat iedereen maar één sleutel aan zijn bos heeft een overal in kan. (7 deuren)
En ons sleutelsysteem, één sleutel voor alle deuren in huis. Dat heeft wat geld gekost maar zo fijn dat iedereen maar één sleutel aan zijn bos heeft een overal in kan. (7 deuren)