Buren

06-06-2019 23:02 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nieuw op het forum en wil graag jullie advies.

Afgelopen vrijdag hebben wij de sleutel gekregen van onze nieuwe woning. We waren helemaal blij, totdat we gelijk gezeur met de buren kregen.

De voortuin/oprit met de buren is open en er zit geen schutting/ beplanting tussen. Nu komt het wel eens voor dat wij of de visite per ongeluk over haar stukje lopen. Afgelopen zondag kreeg ik al commentaar van haar dat we niet op haar grond mogen lopen. Toen hadden we net pas 1,5 dag de sleutel.

Ook hebben wij een anonieme brief gekregen met de regels over geluidsoverlast zoals dat er tussen 13:30-15:00 geen lawaai mag worden gemaakt. Op zondag niet klussen, als er geboord moet worden dat je de buren waarschuwde etc.

Vanavond heeft de visite weer commentaar gekregen dat zij over haar grond naar de auto liepen. Wij kunnen moeilijk iedere keer tegen de visite zeggen dat ze niet op haar oprit mogen lopen.

Om van dit gezeur af te zijn willen wij een schutting gaan plaatsen.

Hoe zouden jullie er mee omgaan als je er nog geen eens week woont? Mijn plan is morgen naar haar toe te gaan en te vertellen dat we een schutting gaan plaatsen op onze eigen grond.

Graag jullie advies:)

Groetjes, Saskia
Nitflex schreef:
07-06-2019 08:41
Ja, de bible belt is natuurlijk wat anders. Lekker hun zondagsrust, maar wel op maandagochtend naar de supermarkt. Hoe die producten daar gekomen zijn op maandagochtend maakt blijkbaar niet uit. Wat ik maar zeggen wil (ook buiten de zorg); genoeg mensen hebben een ander weekritme, en soms is je zondag gewoon lekker je dag om dingen te doen.
Precies!!!!

Oh en ik zou geen bomen plaatsen.
Krijg je weer gezeur over vallende blaadjes 🍃🍂🍁
blijmetmij schreef:
07-06-2019 09:52
Als je er zo in staat, kan het alleen maar escaleren. Probeer je in te leven in iemand die een beetje bang is voor gedrag van anderen, die daar onhandig in manoeuvreert en dus vreselijk baalt van "nieuwe buren" omdat ze WEET dat het snel op gedoe uitdraait. Dat gedoe veroorzaakt ze mede zelf, maar ze weet blijkbaar niet wat de sociaal handige manier is...

Daarom zeg ik ook: ga ermee praten. Maar verwacht geen resultaat want wat moet je met iemand die zulke onredelijke eisen stelt? Daar kun je toch helemaal niets mee? Moet je dan voortaan maar altijd op je tenen lopen in je eigen huis?
Wat je ook doet; ze zullen altijd overgevoelig blijven voor jouw gedrag. Alles zien ze in het licht van mogelijke overlast; is het niet vandaag of morgen dan misschien toch overmorgen of de dag daarop. En daar moeten ze alvast iets tegen doen.

Het zal wel angst zijn maar dergelijke gevoelens voeden zichzelf totdat ze besluiten zich te vermannen en zich met iets anders bezig te gaan houden. Wat niet makkelijk zal zijn want ze hebben geen inhoud in hun leven behalve jou.
Dan moet het maar zoals het kan
47084 schreef:
07-06-2019 09:10
Ik heb een keer gehad dat het bezoek van de notabene OVER buren mijn binnenplaats op reed, uitstapte en op de koffie bij de overburen wilde gaan. Dus je hebt ook onbeschofte bezoekers, natuurlijk.
Bij mijn vorige woning hadden wij een oprit waar mijn partner en ik beiden onze auto's konden parkeren. Op een dag kwam ik uit mijn werk en kon ik mijn auto niet parkeren. Er stond een onbekende auto geparkeerd, nogal onhandig want ik kon mijn auto er niet meer bij zetten of voor die auto parkeren. Ik had geen idee van wie de auto was, bleek uren later de visite van de overburen te zijn.
Ik zou een laag hekje op eigen terrein neerzetten, dat was ook het eerste wat ik heb gedaan nadat er opeens een auto door mijn voortuin reed. Dat waren inderdaad asociale bezoekers van de buren, die vonden het blijkbaar heel normaal om eerst via mijn oprit en vervolgens door de tuin te rijden om de voordeur van de buren te bereiken. En toen ze vertrokken reden ze dezelfde route weer achteruit, echt ik was gewoon te verbaasd dat iemand dit in zijn hoofd haalde om er iets van te zeggen. Heb wel gelijk een hek besteld om bezoek van de buren uit mijn tuin te houden, maar het kan ook werken om je eigen bezoek op jouw terrein te houden.

Hier ook ervaringen met vreemde auto’s op mijn oprit, echt hoor wat bezielt sommige mensen toch. Ook daar hebben we maar een poort geplaatst.

Misschien dat de buurvrouw overtrokken reageert maar het zou ook kunnen dat ze een hoop heeft meegemaakt met jullie voorgangers.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Wittelamp schreef:
07-06-2019 01:23

Klussen op zondag vind ik asociaal, ik heb het ook alleen meegemaakt in een armoedige tokkiebuurt waar ik even gewoond heb. Normaal gesproken doe je dat niet, of als het echt niet anders kan dan laat je het even redelijk vantevoren weten zodat mensen plannen kunnen maken om het huis uit te gaan voor de dag. Niks zo vervelend om na een week werken je te verheugen op een dagje welverdiende rust en een zondags krantje en dat dan de buurman de klopboor in de muur zet.
Op zondag klussen aso?? De hele week werken,op de zaterdag vaak verplichtingen en dan de zondag mag je niet eens klussen? Wanneer moet je dat dan doen? Ik heb zwaar christelijke buren en die klussen ooK gewoon op zondag hoor! Beetje realistisch zijn.

To,nodig ze uit voor koffie en probeer het eerst vriendelijk te bespreken. Daarna kun je altijd nog met schuttingen gaan gooien ;-)
blijmetmij schreef:
07-06-2019 09:52
Als je er zo in staat, kan het alleen maar escaleren. Probeer je in te leven in iemand die een beetje bang is voor gedrag van anderen, die daar onhandig in manoeuvreert en dus vreselijk baalt van "nieuwe buren" omdat ze WEET dat het snel op gedoe uitdraait. Dat gedoe veroorzaakt ze mede zelf, maar ze weet blijkbaar niet wat de sociaal handige manier is...

Als je met zo iemand in gesprek gaat, kan het luisterende oor ( en daarmee het bewijs dat de nieuwe buren geen gekke tokkies zijn) ontzettend opluchten. En daarmee wordt zij weer ontvankelijker voor water in de wijn.

Ik parkeerde vorige week mijn auto hier ergens in de omgeving in het bos naast een hele grote woning met allemaal manege-achting voorzieningen ( maar dan niet openbaar). Dat was uit nood geboren omdat ik anders een stuk terug al moest parkeren waar veel honden los liepen. Ik wilde juist enkel naar het deel met aanlijngebod omdat mijn teefje met hechingen loopt, en als ik met haar tussen die honden door moet, krijg je toch allemaal ongevraagde (te drukke) interactie.

Bij terugkomst zei de eigenaar bars of ik het normaal vond om in de tuin van een ander te parkeren. Het zag er uit als een parkeerstrook; niet als tuin, maar ik ben met mijn hond aan de lijn even naar hem toe gelopen voor excuses en een praatje. Ik heb mijn situatie uitgelegd; hij heeft zijn situatie uitgelegd (gedoe met gemeentegrenzen, parkeerders etc) en toen heb ik vriendelijk toestemming gevraagd of ik misschien nog 1 of 2 x bij hem mag parkeren tot de hechtingen beter zijn (komende maandag al). Nou; op zondag komen zijn kinderen en moet hij al 5 auto's kwijt, maar dan zoek ik dus een ander bos.

Helemaal netjes opgelost, terwijl hij echt nors begon...
Ik vind dat toch wel een beetje vrijpostig om dat te vragen eerlijk gezegd. Netter was geweest om je excuses aan te bieden en te beloven het niet meer te doen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 19:13
2.20% gewijzigd
Bedjeindezon schreef:
07-06-2019 09:02
Ramen lappen, huishouden doen, religie? Waar heb je het over? Het is gewoon oervervelend als er veel HERRIE gemaakt wordt op een normaal rustige dag in het weekend. Wittelamo heeft het over een klopboor... dat is toch iets andrs dan gezellig buiten je auto wassen. Ik ben het echt helemaal met haar eens dat dat asociaal is.
Ik schreef ook klussen en daar hoort voor mij de klopboor gelukkig gewoon bij op zondag. Ik vind er niets asociaals aan. Niemand stoort er zich hieraan en het zou pas een probleem zijn als er niet geklust mocht worden op zondag. Op zondag is hier net zoveel herrie als op andere dagen en dat waardeer ik. Heb me ook nog nooi gestoord aan klusgeluid van een ander op welke dag dan ook.
Ik zou ook niet willen wonen op een plek waar ik op zondag niet normaal en vrij kan leven, maar me aan allerlei ongeschreven regeltjes moet houden, buiten hetgeen er wettelijk is vastgelegd.
Onzin ook dat de zondag een normaal rustige dag is. Dat is het al heel lang niet meer.
De meeste winkels zijn geopend met het geratel van de winkelkarretjes, er zijn muziekfestivals en in veel huishoudens wordt op zondag ook gewoon geklust. Al was het maar omdat het voor veel mensen gezien werk de enige optie is.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 18:58
1.22% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
07-06-2019 08:35
Ik woon op een plek met veel gereformeerden en hou dus wel rekening met de zondagsrust.

En ik vind dat best heel prettig, want iedereen doet dat hier, dus het is altijd lekker rustig op zondag.

Natuurlijk hoor je wel eens wat, en als het een keer niet anders kan, doet ook niemand daar moeilijk over.

Maar geluidsoverlast is voor iedereen beter te velen als je weet dat er ook een dagje rust aan komt.
Zou ook niet gewaardeerd worden, als je dat structureel naliet ;)
Dat laatste punt gaat voor mij niet op, maar iedereen is anders.
Fijn dat jij er in elk geval met plezier woont.
Tijdschriftenverslindster schreef:
07-06-2019 18:47

Ik zou ook niet willen wonen op een plek waar ik op zondag niet normaal en vrij kan leven, maar me aan allerlei ongeschreven regeltjes moet houden, buiten hetgeen er wettelijk is vastgelegd.
Onzin ook dat de zondag een normaal rustige dag is. Dat is het al heel lang niet meer.
Dan woon jij gelukkig op een plek die goed bij jou past. En ik woon op een plek die ik koester, en waar de zondagsrust dus nog wel in ere wordt gehouden.

En ik voel me trouwens vrij zat, hoor. Zoals ik al schreef, doet niemand er moeilijk over als je hier een keer wel herrie maakt met klussen of in de tuin werken op zondag. En ja, zelfs de zwaar gereformeerde buren doen dat ook wel eens. Maar niet vaak, en niet als het ook anders kan. En daar gaan we allemaal zo mee om, waardoor het hier over het algemeen lekker rustig is op zondagen.

Het is dus niet dat je boze blikken krijgt als je wel herrie maakt. Het is eerder dat het gewaardeerd wordt als je het niet doet. En als iedereen daar blij van wordt, waarom zou je dan (binnen het redelijke) geen rekening met elkaar houden?
Nitflex schreef:
07-06-2019 18:39
Ik vind dat toch wel een beetje vrijpostig om dat te vragen eerlijk gezegd.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Iemand geeft al aan het niet prettig te vinden. En nu je weet dat je doodleuk op het terrein van een ander hebt geparkeerd, zou ik alleen excuses maken en niet vragen of het nog een paar keer mag. Die man kent je helemaal niet. In zijn plaats zou ik het brutaal en irritant vinden.
Nummer*Zoveel schreef:
07-06-2019 19:03
Dan woon jij gelukkig op een plek die goed bij jou past. En ik woon op een plek die ik koester, en waar de zondagsrust dus nog wel in ere wordt gehouden.

En ik voel me trouwens vrij zat, hoor. Zoals ik al schreef, doet niemand er moeilijk over als je hier een keer wel herrie maakt met klussen of in de tuin werken op zondag. En ja, zelfs de zwaar gereformeerde buren doen dat ook wel eens. Maar niet vaak, en niet als het ook anders kan. En daar gaan we allemaal zo mee om, waardoor het hier over het algemeen lekker rustig is op zondagen.

Het is dus niet dat je boze blikken krijgt als je wel herrie maakt. Het is eerder dat het gewaardeerd wordt als je het niet doet. En als iedereen daar blij van wordt, waarom zou je dan (binnen het redelijke) geen rekening met elkaar houden?
Precies; je houdt rekening met elkaar. En daar hoort in jouw woonomgeving weinig klussen op zondag bij. Hier wel. En beide houden we rekening met de buren. Ik weet dat op zondag klussen hier voor iedereen prima is.
Als ik een feestje geef met alleen bezoek en geen muziek (heb een bovenwoning) of er moet een monteur komen e.d., informeer ik altijd de buren. Waarom? Omdat het buiten het gewone valt en dan is het goed/netjes dat men het weet. En klussen doe ik graag op zondag, maar zal ik nooit doen op tijden dat het mag, maar buurkindje van twee huizen verder slaapt. Daar houd ik echt wel rekening mee. Maar de zondag is voor iedereen hier gewoon een dag als alle andere dagen van de week.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 08-06-2019 12:43
5.19% gewijzigd
anoniem16121612 schreef:
07-06-2019 18:03
Op zondag klussen aso?? De hele week werken,op de zaterdag vaak verplichtingen en dan de zondag mag je niet eens klussen? Wanneer moet je dat dan doen?
Door de week? Neem je een vrije dag. Dat is een stuk aardiger en realistischer dan dat de buren die ook werken door de week en op zaterdag vanalles moeten allemaal een vrije dag moeten nemen om toch even tot rust te kunnen komen in hun eigen huis.

Klussen op zondag is prima, moet iedereen zelf weten, maar teringherrie maken liever niet.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Argentovivo schreef:
07-06-2019 02:10
Ik zou met ze gaan praten. Dergelijk gedrag heeft meestal een achtergrond. Die zou ik willen weten.

Waarschijnlijk boeit het ze geen reet als jouw gasten een centimeter over hun erf lopen en gaat het ergens anders over. Misschien zitten ze zelf in een stressvolle situatie waarin elke verandering qua buur teveel is of komt dit door het gedrag van de vorige buren?

Vind dat eerst uit en zie dan nog wat je hier post.

+1

Met een beetje mazzel kom je tot een gesprek van mens tot mens, en snap je hun aanvankelijk nogal vreemde reactie.

Lukt dat niet, kun je altijd nog verder kijken/oordelen.

Succes!
merano schreef:
07-06-2019 19:29
Door de week? Neem je een vrije dag. Dat is een stuk aardiger en realistischer dan dat de buren die ook werken door de week en op zaterdag vanalles moeten allemaal een vrije dag moeten nemen om toch even tot rust te kunnen komen in hun eigen huis.

Klussen op zondag is prima, moet iedereen zelf weten, maar teringherrie maken liever niet.
Natuurlijk liever niet. Toen wij onze keuken verbouwden lichtte ik de buren steeds in en maakten afspraken. Naderhand een grote bos bloemen gebracht.
Maar dat duurde drie maanden, zoveel vrije dagen opnemen kan bijna niemand hoor.
Maar ik begrijp dat het locatie gebonden is. Zoals ik al zei zijn onze buren heel erg gelovig en zelf kom ik uit een gereformeerd gezin. Alleen niet in de biblebelt, dat klussen op zondag aso is kende ik niet.
anoniem16121612 schreef:
08-06-2019 09:20
Zoals ik al zei zijn onze buren heel erg gelovig en zelf kom ik uit een gereformeerd gezin. Alleen niet in de biblebelt, dat klussen op zondag aso is kende ik niet.
Je komt zelf uit een gereformeerd gezin en je weet niet dat klussen op zondag “not done” is? :O

Ik heb in verschillende dorpen (allen overigens buiten de Biblebelt) gewoond waar veel gereformeerden woonden, en deze mensen kwamen van verschillende stromingen binnen dat geloof, maar zondagsrust was overal belangrijk.

Toen mijn moeder als boerenmeid (dus gewend aan 24/7 werken) er begin jaren ‘80 ging wonen en de was op zondag buiten hing, werd ze daar zelfs nog op aangesproken. Voor haar was het wel even wennen, maar de gemeenschap zelf was op zondag zo streng in de leer dat zelfs op de fiets naar de kerk verboden was. Zondag was rustdag en dan deed je niets dan lopend naar de kerk en in de bijbel lezen.

De meesten zijn de afgelopen decennia wel wat toleranter naar anderen geworden, en soms zijn ze voor zichzelf ook iets minder streng in de leer, maar nog altijd wordt de zondagsrust grotendeels nagestreefd.
Jillian69 schreef:
07-06-2019 19:17
Dat was ook mijn eerste gedachte. Iemand geeft al aan het niet prettig te vinden. En nu je weet dat je doodleuk op het terrein van een ander hebt geparkeerd, zou ik alleen excuses maken en niet vragen of het nog een paar keer mag. Die man kent je helemaal niet. In zijn plaats zou ik het brutaal en irritant vinden.
Ja, “netjes opgelost”. Voor zichzelf ja, haha!
Ik vraag me af of TO nog komt reageren, maar:

Hebben jullie je wel vriendelijk voorgesteld? Dat vergeten veel mensen tegenwoordig vaak. Ik zou de buren dus ook gewoon eens uitnodigen. Het is lastiger zeiken tegen hele aardige mensen.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
MarindaH schreef:
08-06-2019 10:21
Ik vraag me af of TO nog komt reageren, maar:

Hebben jullie je wel vriendelijk voorgesteld? Dat vergeten veel mensen tegenwoordig vaak. Ik zou de buren dus ook gewoon eens uitnodigen. Het is lastiger zeiken tegen hele aardige mensen.

Ze hadden net anderhalve dag de sleutel. Anderhalve dag en buurvrouw komt al klagen!
RikM schreef:
08-06-2019 10:50
Ze hadden net anderhalve dag de sleutel. Anderhalve dag en buurvrouw komt al klagen!
Een warm welkom inderdaad. Buurvrouw zal vast zo haar shit hebben meegemaakt, maar misschien kan ze beter even naar een praatgroep gaan om haar ervaringen te verwerken in plaats van nietsvermoedende mensen aan te vallen.
RikM schreef:
08-06-2019 10:50

Maar dus wel al meerdere keren het huis in en uit. Op de zondag kwam de buuf klagen, dus de sleutel is waarschijnlijk vrijdag ontvangen.. Hoe eerder je je voorstelt, hoe beter. Blijkt ook hier weer.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Nitflex schreef:
08-06-2019 10:10
Ja, “netjes opgelost”. Voor zichzelf ja, haha!
Die reactie zegt meer over jullie dan over de situatie.
Ik heb die man super netjes te woord gestaan (en idd meteen mijn verontschuldigingen aangeboden) en eerst ook eens naar zijn verhaal geluisterd. En toen bleek waar zijn probleem zat, en dat zat eigenlijk niet bij mij en mijn auto. Daarom noemde ik het ook als voorbeeld bij dit topic; het gaat er om dat met elkaar praten vaak ruimte geeft die er eerst niet lijkt te zijn.

Hij heeft frustraties over de gemeente, gemeente grenzen (die door zijn tuin lopen), beroerde handhaving etc. Hij heeft 2 stroken naast zijn huis (en bij de stallen) vrijgemaakt om van parkeerproblemen af te zijn. Daar staat overdag dus echt bijna niemand, of 1 auto ofzo (er kan wel een auto of 7 worden geparkeerd). En hij begreep dat ik geen lakse wandelaar ben, maar dat ik bewust dat stuk voor korte tijd opzocht ivm de hechtingen (hij heeft zelf ook 3 honden). Dus hij vond mijn vraag helemaal niet vervelend, en ik hem hem ook ruimte gegeven om te weigeren; voor zondag heeft hij ook een grens getrokken ivm eigen bezoek en dat vond ik logisch. Voor de rest maakt het hem echt geen drol uit dat ik daar nog 2x geparkeerd heb na ons gesprek.
blijmetmij schreef:
08-06-2019 13:19
Die reactie zegt meer over jullie dan over de situatie.
Ik heb die man super netjes te woord gestaan (en idd meteen mijn verontschuldigingen aangeboden) en eerst ook eens naar zijn verhaal geluisterd. En toen bleek waar zijn probleem zat, en dat zat eigenlijk niet bij mij en mijn auto. Daarom noemde ik het ook als voorbeeld bij dit topic; het gaat er om dat met elkaar praten vaak ruimte geeft die er eerst niet lijkt te zijn.

Hij heeft frustraties over de gemeente, gemeente grenzen (die door zijn tuin lopen), beroerde handhaving etc. Hij heeft 2 stroken naast zijn huis (en bij de stallen) vrijgemaakt om van parkeerproblemen af te zijn. Daar staat overdag dus echt bijna niemand, of 1 auto ofzo (er kan wel een auto of 7 worden geparkeerd). En hij begreep dat ik geen lakse wandelaar ben, maar dat ik bewust dat stuk voor korte tijd opzocht ivm de hechtingen (hij heeft zelf ook 3 honden). Dus hij vond mijn vraag helemaal niet vervelend, en ik hem hem ook ruimte gegeven om te weigeren; voor zondag heeft hij ook een grens getrokken ivm eigen bezoek en dat vond ik logisch. Voor de rest maakt het hem echt geen drol uit dat ik daar nog 2x geparkeerd heb na ons gesprek.
Mooi zo. Het zegt inderdaad wat over mijzelf, want ik zou dat dus niet vragen. Gewoon excuses en het gebeurt niet weer. Als het geen drol uitmaakte was hij er ook niet iets van komen zeggen.
Nitflex schreef:
08-06-2019 13:23
Mooi zo. Het zegt inderdaad wat over mijzelf, want ik zou dat dus niet vragen. Gewoon excuses en het gebeurt niet weer. Als het geen drol uitmaakte was hij er ook niet iets van komen zeggen.
Nee; hij was het komen zeggen omdat hij van een aantal dingen baalt, en hij had daardoor weinig tolerantie voor luie recreanten die zomaar doen alsof zijn terrein openbaar gebied is. Maar toen hij me had kunnen uitleggen dat het geen openbaar gebied is, en ik duidelijk had gemaakt dat ik geen luie recreant was, was de angel er uit. Door toestemming te vragen, erkende ik juist heel erg dat hij het voor het zeggen had, en ik denk dat hij dat wel prettig vond (omdat hij voor zijn gevoel te weinig grip heeft op wat er gebeurt, mede door de houding van 2 gemeenten). Ik was niet van te voren van plan om die toestemming te vragen; ik had ook naar een ander gebied kunnen gaan om hem verder te ontzien. Maar ik merkte hoe het gesprek verliep, dat die ruimte er gewoon was. Dus nu kan ik nog even afwisselen tussen 2 gebieden waar aanlijnplicht heerst; mijn hond begint zich ontzettend te vervelen nu ze bijna beter is, dus dan ga ik in de ochtend naar het ene gebied, en in de middag naar de andere. En morgen laat ik hem dus met rust. Maar als ik mijn hond binnenkort weer "gewoon" uitlaat (als ik verderop kan parkeren) en ik loop langs zijn huis, dan zullen we elkaar waarschijnlijk wel groeten en is er ruimte voor een praatje.

Ik heb dit een beetje van mij buurvrouw geleerd; de buurt was in het begin nogal vijandig naar haar, (eigenlijk naar alle nieuwkomers), en zeker als alleenstaande vrouw met 2 kinderen waren sommigen negatief. Maar zij zei tegen mij dat ze zelf geen ruzie met die mensen had, en dat ze zich daar ook niet naar gaat gedragen. Ik zou die mensen dus ook ontzettend mijden (doe ik eigenlijk ook wel), maar zij vraagt ze gewoon af en toe of ze hun ladder mag lenen of andere dingen die gewoon nodig zijn. En het helpt wel om zaken langzaam te normaliseren; na het lenen geeft ze een vriendelijk bedankje (doosje aardbeien ofzo) en ze blijven zo steeds minder makkelijk volharden in vanaf een afstand oordelen. Toen haar zoon hard met zijn schenen op de trampoline rand gevallen was, ging ze ook JUIST naar de norse buurman die behoorlijk sterk is, terwijl ze ook naar ons (een aantal deuren verder) had kunnen lopen om te vragen of we konden helpen haar zoon even in de auto te tillen. Zo krijgt die man ook een rol in de burenrelatie, en echt wel dat hij hielp. En dan komt hij toch een dag later nog wel even vragen hoe het met haar zoon ging ;-).
blijmetmij Dat klinkt prachtig allemaal, maar ik zou dat dus niet gedaan hebben, dat is alles. Fijn dat het voor jullie zo werkt.

Verhaal met norse buurman is weer totaal iets anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven