Driehoeksverhouding

07-06-2019 09:10 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindresultaat vandaag als volgt. Een punt achter relatie gezet. Man geeft aan moeder niet los te kunnen laten, gaat hier wel hulp voor zoeken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-06-2019 14:15
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
97.96% gewijzigd
Ik snap niet zo goed waarom mensen zoveel willen verassen.

Maar om een lang verhaal kort te maken: slaan is toch echt wel de druppel. Wegwezen daar.

Edit: heb nu wat meer gelezen, blijkbaar een soort van 'soort zoekt soort'. In dat geval trek ik mijn advies in.
anoniem_64833f9ed6645 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 22:39
27.67% gewijzigd
Donna1971 schreef:
07-06-2019 11:20
Wat vervelend zeg.

Jouw vriend vind ik ook een slappe hap en klinkt als een zak.

Hij wordt lijkt gedreven door zijn moeder tot waanzin.
Dat zegt iets over hem dus dat hij dit allemaal toestaat.
Niet dat hij ineens een goedzak zou zijn zonder zijn moeder maar goed.

Als eerste zou ik je fb zo instellen dat zij niks meer op jouw pagina kan plaatsen.
Ook de functie 'niet meer volgen' aanzetten.

Ga er vanaf nu op een totaal andere manier mee om.
Probeer haar als lucht te zien, als een sneue, kortzichtige kip waar jij verreweg boven staat.
Als ze je weer lastig valt bedenk dan dat zij met al haar gestook, geroddel een zielig figuur is waar je alleen maar medelijden mee kunt hebben.
Als ze weer zit te piepen doe je net of je niks hoort of vraagt ongeïnteresseerd of er iemand iets zei.
Lach het bij wijze maar weg en neem haar niet serieus.

Je kunt ook het contact tot nul laten komen of af en toe en ga van mijn part een tijdschrift lezen.
Jammer dan..

Ben heel hard wat dat betreft maar mijn ex schoonmoeder was me er een.
Zou haar nu nog kunnen wurgen bij wijze.
Same here.
Dontknowwhattodoooo schreef:
07-06-2019 11:01
Jeetje iedereen steld zich blind op de hond. Als je goed heb gelezen heb ik mijn verhaal opgesteld over hoe het is begonnen. Met de hond dat was van het eerste deel hoe het alllesmaal is begonnen. De kleine domme dingen die steeds groter werden en de conclussie ervan is dat er met haar niet over valt te praten, over niks. Want niks is goed als het haar niet zint. Ik zou haar nu niet eens op mijn voortuin laten passen. Vertrouw dat mens met 0
Dat zijn maar feitjes, het gaat erom dat hij en zijn moeder geen gezonde relatie hebben en daardoor jij ook niet met hen en dat dat ook niet gaat veranderen. Who cares about the dogs?!!
lilalinda schreef:
07-06-2019 12:01
elke dag, die jij langer blijft in een situatie waarin jij mishandeld wordt, is een dag te veel
Elke dag, die jij je kind langer blootstelt aan een onveilige thuissituatie maakt je een slechtere moeder
Deze waarheid heeft mij de juiste beslissing doen maken toen ik in dezelfde situatie zat als TO (maar dan zonder de honden :)).
07-06-2019 17:19
En zeker duwen en slaan is niet goed. Hij zegt er ook van te zijn geschrokken. En de duw was niet bedoeld om mij extra op de grond te duwen. Meer dat ik gewoon weg moest gaan zei hij. Dat geloofde ik ook wel opzich. Maar het slaan was wel gewoon recht een klap in mijn gezicht. En dat zal ik hem ook nooit vergeven.
En.......komt er nog consequentie?
07-06-2019 20:56
Ik zeg 🖕🏼 Met je domme commentaar
Ik zeg, haal die plaat eens voor je harses vandaan en word volwassen.
07-06-2019 14:28
Klopt, als hij haar niks meer aan de neus hangt heeft ze ook geen steukmateriaal. En als hij zijn mond eens open doet dat ze moet ophouden met dat bemoei en de bullshit op fb ( zij post het op haar eigen fb btw niet op mijn tijdlijn) het is ook niet dat ik haar check want ze had me voor de bevalling overal op geblokkeerd. Maar mijn vriendinnen zijn toen op haar fb gegaan om te kijken wie ze was aangezien ik hun vertelde over de ellende. Ik heb erna ook aangegeven dat mij dat niks boeit en het dus niet hoef te weten. Maar het irriteert mij zeker! Maar dat is niet mijn hoofdprobleem indd, mijn vriend laat dat allemaal toe, komt niet voor mij op. Houd haar het handje continu boven het hoofd.. voor mij is het duidelijk dat zijn moeder schijnbaar belangrijker is. Of dat hij bang is voor haar geen idee. We hoorden ook rond kerst van zijn opa en oma dat zijn moeder hem vroeger heel erg heeft geclaimd. Zo ook dat hij altijd bij haar op schoot moest zitten als klein kind. En vrijwel niks zelf mocht doen. Hij is daardoor ook een heel onzeker iemand, die altijd liever op de achtergrond blijft en socialiteit ontbreekt enorm.. ik heb er met hem overgepraat en hem echt op het hart gedrukt, veranderd dit niet dat ik dan echt besluit om samen met de kleine muis het geluk weer op te zoeken en hem met zijn moeder achter te laten. Niet dat ik de kleine bij hem weg zou houden absoluut niet! Maar wel uit mijn privé te verwijderen zodat een van hun niks meer kunnen vergallen. Hij heeft beloofd echt er wat mee te doen. Hij zag het nu in... pas na 12 maanden maar oke🧐 maar als hij bij haar is zoals straks als ik er niet bij ben. Weet ik toch niet of hij voor mij opkomt ja of nee😴 dusja iets beloven waar ik nooit achter kom.. makkelijk

Het fijt is gewoon:

Het geluk van t huisje het samenwonen en inrichting is gewoon verpest alles ging met een hoop ellende en gedoe

Het bekend maken van de naam van de kleine was niet goed. Was ze op de gender reveal over aan fluisteren en dom aan kijken naar mijn vriend.

De babyshower heeft ze verpest omdat ze dingen ging verzinnen en familie niet inlichten over de datum en tijd. Dus voor hem was er niemand

Dus zowat de hele zwangerschap heeft ze verpest. Hoop stress en ellende. Werd er niet goed van. En indd ook nog eens de hormonen dus nog erger.

Antw voor 2019:
Nee, verder hebben wij nooit ruzie. Buiten kleine discussies of meningsverschillen maar nooit tot schreeuwen of geweld. Hij zei zelfs voor deze ellende begon: jij word echt nooit boos he? ... omdat ik altijd heel open en eerlijk ben, vooral betreft mijn gevoel of mening. Maar door dit is het echt allemaal een beetje verziekt geworden. Omdat er zo onterecht en zonder een rede zo word gedaan. Als ik het zelf schuld was prima. Dan zou ik het wel verdienen. Maar als ik nu vraag waarom en hoe en wat. Dan is het; weet ik niet. Met mam kan ik gewoon altijd goed praten. En dan praat hij het van haar weer goed. Want dan is het van: jaa ik denk dat ze zo over jou doet omdat haar eigen relatie niet zo gaat hoe zij dat wilt.

🙄🙄

En werk heb ik en oppas is ook allang geregeld

Dit is inderdaad een secreet. Deze zieke vrouw heeft jouw vriend opgevoed, lieverd...dat belooft niet veel goeds voor de toekomst, maar daar ben je nu wel achter hoop ik.
07-06-2019 17:16
Ze zijn beide fout bezig. Hij maar ook zij. Als je een goede moeder bent, en je zoon komt zijn hart luchten bij je, omdat hij blijkbaar goed met je te kunt praten. Kun je hem toch ook fatsoenlijk advies geven ipv de tokkie uit te hangen
En als jij een goede moeder bent, dan laat je die 2 lekker links liggen en kies je voor jezelf en vooral die kleine van je. Je bent zo gefixeerd op die schoonmoeder dat je de rest helemaal “ vergeet “. Wat wil je hier mee bereiken. Je verpest en je eigen leven en van die kleine mee. Het slaan vergeef je hem nooit weer, wat voor consequenties zet je daar op? Tis in elk geval een puinzooi als ik het zo lees. Sterkte met het maken van de juiste oplossingen
ZaraZara100 schreef:
07-06-2019 23:16
Ik zeg, haal die plaat eens voor je harses vandaan en word volwassen.

Zo kan het ook ja, klinkt al beter dan die onzin van toenstraks..
Hier ben ik al gestopt met lezen: 'En toen kreeg ik direct commentaar van mijn vriend: doe eens normaal tegen mijn moeder.'

Als ik het goed zag slaat hij je ook en is helemaal gek met mams.

Hij is de oorzaak van alle problemen, je verstopt de problemen met die jongen achter de rug van zijn moeder. Jongen; van een man kan je niet spreken.
Waarom blijf je bij dat stel? Jij bent het vijfde wiel aan de wagen hoor, besef dat goed.

Je kán ook weggaan uit die situatie en lekker op jezelf gaan wonen. Wie weet kom je een leuke man tegen die niet slaat en het voor je opneemt als iemand jou onheus bejegend al is het zijn moeder.
Echt ga bij hem weg. Dit komt niet meer goed en nu is je kind nog klein. Hoe ouder je kind wordt hoe moeilijker en hoe meer die mee krijgt dat het niet goed gaat tussen pappa en mamma.
LolitaFleur schreef:
07-06-2019 23:23
En als jij een goede moeder bent, dan laat je die 2 lekker links liggen en kies je voor jezelf en vooral die kleine van je. Je bent zo gefixeerd op die schoonmoeder dat je de rest helemaal “ vergeet “. Wat wil je hier mee bereiken. Je verpest en je eigen leven en van die kleine mee. Het slaan vergeef je hem nooit weer, wat voor consequenties zet je daar op? Tis in elk geval een puinzooi als ik het zo lees. Sterkte met het maken van de juiste oplossingen
:worship:
08-06-2019 03:44
Zo kan het ook ja, klinkt al beter dan die onzin van toenstraks..
Uh nou nee, want jíj reageert op alles hier met het onzinexcuus 'ja maaaaaar' dus als jij nou eens begint met die dooddoeneronzin uit je hoofd te halen, kom je al een stuk verder.
Niet wij, maar jij hebt hier jouw probleem gepost. En net als de anderen blijf ik zeggen: ga met die vriend van je aan de slag, of kies voor jezelf en kind.

Je bent kennelijk met je 26 jaar nog steeds te jong om dit in te zien, lieve kind, en door al jouw ge-jamaaaaaar ook te onvolwassen om mijn cynismemodus van eerder te begrijpen. Maar je bent nu verantwoordelijk voor jezelf én een kind, dus tijd om je puberjaren af te sluiten. Handel daar dus naar.
mater_matuta schreef:
07-06-2019 22:26
Maar wat zitten moeders en jij in elkaars vaarwater? Jij bent net zo goed fout/raar bezig door jouw vriendinnen op haar FB te laten neuzen. Blokkeer elkaar en laat elkaar met rust zeg.

Idem voor de gender reveal party. (Sowieso dikke onzin maar goed.) Waarom ga je daar de naam vertellen? Het is toch geen name reveal party? Bedenk een naam en maak m wereldkundig na de geboorte van jullie kind, punt. En mensen uitnodigen moet je ook niet door je schoonmoeder laten doen, wil je iemand op je party hebben dan stuur je hem/haar een bericht, desnoods per post als je er geen nummer van hebt.

Je schoonmoeder klinkt als een tokkie bitch maar ik vind jou ook niet zo fijn klinken als ik eerlijk ben. Met opa en oma tijdens kerst roddelen over hoe moeders vroeger was, je mening klaar hebben over hoe en welk advies ze aan haar zoon moet geven, klagen dat ze niet op de hond past... Laat elkaar met rust. Echt.

En richt je op het werkelijke probleem: je hebt een vent die duwt en slaat.
exact dit
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
ZaraZara100 schreef:
08-06-2019 10:20
En net als de anderen blijf ik zeggen: ga met die vriend van je aan de slag, of kies voor jezelf en kind.

Ja dit :thumbsup:

Blijf niet zo doorlummelen TO en onderneem actie. Alleen klagen gaat je niet verder helpen.
TO besef je je, dat je schoonmoeder een betere moeder is dan jij?
Zij komt namelijk voor haar kind op, jij laat jouw kind in een onveilige situatie opgroeien
Jullie hebben gelijk. Dit had ik even nodig. De situatie blijft zich herhalen als hij er niks mee doet, zolang hij voor elke scheet naar zijn moeder blijft rennen ipv met mij er over te praten. Hij geeft aan heel enorm moeite mee te hebben. Zijn moeder is een manipulatieve vrouw die hem van geboorte af aan geclaimd heeft en dit alles nog steeds blijft doen. Hij barstte toenstraks echt in tranen uit. En gaf zelf aan hulp te gaan zoeken
Goed van je TO, sterkte komende tijd. Wie blijft in het huis wonen?

Mijn ex rende ook steeds naar z'n mammie en pappie, het verschil was alleen dat ze zich nergens mee bemoeiden en geen partij wilden trekken.
Dankjewel. Wij gaan deze week eens goed om de tafel zitten alles bespreken. Gaat nog wat worden.. hij is heel koppig dus hoop dat we er samen uitkomen zonder gedoe..

Dat is wel een geluk dan.. zijn moeder geniet er juist van om zich ermee te bemoeien en heb te beïnvloeden. Gekukkig zie ik nu in en geeft hij ook toe dat hij dat van haar allemaal gewoon blijft pikken en nooit boos op haar kan worden. Psychische problemen , waar hij hulp voor gaat zoeken. Maar is beide onze eige weg te gaan. Vooral alle ellende en geweld kan ik niet mee leven, ookal zou het echt niet meer gebeuren. Het is gebeurd en is niet meer goed te draaien.
Met z'n tweeen aan tafel zitten toch?

Ja, hij kan koppig blijven, maar daar heeft hij alleen zichzelf mee. Zo kan je toch nooit een fijne en liefdevolle relatie met een vrouw, een liefdespartner opbouwen?

Maar misschien wil hij dat wel met z'n moeder....ik snap zulke mensen echt niet.
08-06-2019 21:32
Dankjewel. Wij gaan deze week eens goed om de tafel zitten alles bespreken. Gaat nog wat worden.. hij is heel koppig dus hoop dat we er samen uitkomen zonder gedoe..

Dat is wel een geluk dan.. zijn moeder geniet er juist van om zich ermee te bemoeien en heb te beïnvloeden. Gekukkig zie ik nu in en geeft hij ook toe dat hij dat van haar allemaal gewoon blijft pikken en nooit boos op haar kan worden. Psychische problemen , waar hij hulp voor gaat zoeken. Maar is beide onze eige weg te gaan. Vooral alle ellende en geweld kan ik niet mee leven, ookal zou het echt niet meer gebeuren. Het is gebeurd en is niet meer goed te draaien.
Heel verstandig en flink van je! Het zal zwaar en moeilijk zijn maar hier kom je sterker uit. Je doet het niet alleen voor jezelf maar ook die kleine. Die wil je het goede voorbeeld geven. Liever een sterke flinke gelukkige mama en alleen. Dan samen met 2 ouders die constant ruzie en gedoe hebben . Als je t niet ziet zitten, zoek iemand om mee te praten of schrijf het hier van je af ;)
TO, je hebt een pb :)
Dapper dat je hier de confrontatie bent aangegaan en hebt ingezien dat je relatie van meet af aan al niet goed zat.

Ik hoop dat jullie als ouders omwille van jullie kind goede afspraken kunnen maken en wens jou veel sterkte!
Gefeliciteerd en sterkte!
Goed gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven