Eeuwige twijfel?
vrijdag 14 juni 2019 om 19:51
Zeven maanden geleden een hele mooie, leuke vrouw ontmoet, met een enorm heftige connectie (we zijn beide eind dertig). We wisten niets van elkaar en elke date was geweldig (nog steeds). We houden van dezelfde reizen, muziek, eten, sporten, documentaires, uitjes. Verder delen we ook alle kosten eerlijk, omdat we allebei een huishouden hebben. Toch blijft maar die eeuwige twijfel. Als ik drie dagen met haar ben, voel ik mij geweldig, maar soms wil ik ook een paar dagen thuis zijn, mijn eigen ding doen. We zijn al een week op vakantie geweest en dit ging ook goed, op enkele kleine woordenwisselingen na. We hebben beide twee kinderen en zij woont in het huis van familie, ze maakt haar uitkering helemaal op voordat ze weer aan het werk gaat. En ze heeft het heel veel over samenwonen, al dan niet nadat ze weer een baan heeft. Zelf ben ik heel (te?) beschermend over mijn kinderen (en de woning waar ik nu in woon), samenwonen stel ik het liefst zo lang mogelijk uit, maar alle momenten dat ik geen kinderen heb is ze welkom. Al nachten slaap ik slecht als ik alleen ben, ik blijf maar piekeren. Ook zoek ik wellicht teveel op Internet. Verder of verbreken.
Heeft iemand weleens hetzelfde meegemaakt? Advies?
Heeft iemand weleens hetzelfde meegemaakt? Advies?
vrijdag 14 juni 2019 om 20:04
Tja...nu ben je verliefd dan wil je feiten niet zien...zoals tot de max een uitkering trekken terwijl je een gat in je c.v. ook niet zomaar weg poetst en het maar de vraag is of je zo weer aan de slag komt. Dat feit alleen al zou voor mij genoeg reden zijn waarom iemand nooit meer wordt dan een scharrel: geen ambitie en kan niet financieel voor zichzelf zorgen...
Tijdelijk voor een studie of door ziekte prima maar als mentaliteit zoals zij daar zou ik nou niets mee hebben....
Tijdelijk voor een studie of door ziekte prima maar als mentaliteit zoals zij daar zou ik nou niets mee hebben....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 14 juni 2019 om 20:07
Dit.ReginaMills schreef: ↑14-06-2019 19:57Bespreek latten gewoon nog eens met haar. Leg haar uit dat je met haar verder wil maar voorlopig nog niet wil samenwonen. Praat met elkaar.
Jij voelt heel goed wat je wilt. Dit vind ik juist gezond, ook omdat je kids hebt.
Een relatie met haar, maar een LAT relatie.
Hoe lang? Tot het voor jou anders voelt.
Het is jou gevoel.
Kan wel zo zijn TO dat zij dus een relatie wilt , maar samenwonen zsm.
Het is aan haar dan om te kiezen voor jou (latten) of breken met jou en op zoek
Gaan naar iemand die ook wil samenwonen.
vrijdag 14 juni 2019 om 20:12
Dankjewel voor je verhelderende antwoord, ik had het zelf niet beter neer kunnen zetten.viva-amber schreef: ↑14-06-2019 20:04Tja...nu ben je verliefd dan wil je feiten niet zien...zoals tot de max een uitkering trekken terwijl je een gat in je c.v. ook niet zomaar weg poetst en het maar de vraag is of je zo weer aan de slag komt. Dat feit alleen al zou voor mij genoeg reden zijn waarom iemand nooit meer wordt dan een scharrel: geen ambitie en kan niet financieel voor zichzelf zorgen...
Wat ze wel gedaan heeft is dit jaar een studie en een bedrijf opgezet. Alles staat klaar (product/dienst, inclusief KVK) maar starten doet ze niet. Ik heb hier al een paar keer opmerkingen over gemaakt. Ze is erg slim. Ze gaat dit naar mijn idee straks ook gebruiken om het gat in haar CV te vullen. Maar soms bekruipt mij ook het gevoel dat als we eenmaal samen zijn in een huis, dat ze het weer rustiger aan gaat doen, want ze houdt er ook wel van naast haar goede diploma's en zakelijk verleden om huismoeder te zijn. Ze laat ook heel af en toe weleens vallen, klaar te zijn met een kantoorbaan.
Sorry, ik blijf maar twijfelen. Misschien komt het ook wel, omdat ik bang ben voor het antwoord. De verbinding is zo ontzettend sterk, ik wil dat eigenlijk niet kwijt.
lacasa wijzigde dit bericht op 14-06-2019 20:28
10.90% gewijzigd
vrijdag 14 juni 2019 om 20:21
Ja maar.....dat bedrijf gaat niet van 0 naar 100 mbt inkomen wanneer je niets doet.LaCasa schreef: ↑14-06-2019 20:12
Wat ze wel gedaan heeft is dit jaar een studie en een bedrijf opgezet. Alles staat klaar (product/dienst, inclusief KVK) maar starten doet ze niet. Ik heb hier al een paar keer opmerkingen over gemaakt. Ze is erg slim. Ze gaat dit naar mijn idee straks ook gebruiken om het gat in haar CV te vullen. Maar soms bekruipt mij ook het gevoel dat als we eenmaal samen zijn in een huis, dat ze het weer rustiger aan gaat doen, want ze houd er ook wel van naast haar goede diploma's en zakelijk verleden om huismoeder te zijn. Ze laat ook heel af en toe weleens vallen, klaar te zijn met een kantoorbaan.
Misschien is ze iets te uitgekookt slim
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 14 juni 2019 om 20:25
Dat is blijkbaar hip? Dan kan je ook in barretjes met te dure koffie gaan zitten met je laptop met andere vrouwen met een bedrijfje.
vrijdag 14 juni 2019 om 21:01
Ben benieuwd of ze je nog zo leuk vind als je niet wil samenwonen en haar en kinderen wil onderhouden. Ikzou vooral zorgen dat jullie financieel zelfstandig n onafhsnkelijk blijven en apart blijft wonen. En dat vooral ook duidelijk melden. Ben benieuwd hoelang de liefde dan duurt van haar kant. Niet zo lang denk ik
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 14-06-2019 21:17
0.78% gewijzigd
vrijdag 14 juni 2019 om 21:09
7 maanden is nog maar heel kort he? Haar mentaliteit klopt niet. Wel tot het uiterste een uitkering trekken, ipv haar stinkende best doen een baan te vinden.
Ze wil samenwonen zodat jij haar en haar kinderen ook kunt onderhouden.
Zeg dat je zeker nog de komende jaren wilt blijven latten (denk dat haar liefde dan snel over is).
Zeg dat je zeker nog de komende jaren wilt blijven latten (denk dat haar liefde dan snel over is).
ik geef mn bek ook maar een douw
vrijdag 14 juni 2019 om 21:15
Dat valt best meeviva-amber schreef: ↑14-06-2019 20:04Tja...nu ben je verliefd dan wil je feiten niet zien...zoals tot de max een uitkering trekken terwijl je een gat in je c.v. ook niet zomaar weg poetst en het maar de vraag is of je zo weer aan de slag komt.
.
vrijdag 14 juni 2019 om 21:23
Madeliefjees schreef: ↑14-06-2019 21:097 maanden is nog maar heel kort he? Haar mentaliteit klopt niet. Wel tot het uiterste een uitkering trekken, ipv haar stinkende best doen een baan te vinden.
Lekker kort door de bocht. Ken je haar en weer je haar motivatie om het op deze manier te doen? Volgens mij weet TS dat niet eens en die is ook maar aan her invullen i.p.v. dat ie eens aan haar vraagt wat motivatie is / haar toekomst beeld etc
vrijdag 14 juni 2019 om 21:32
Doe niet zo naief. Het is toch duidelijk wat die vrouw wil?stouteschoenenenzo schreef: ↑14-06-2019 21:23Lekker kort door de bocht. Ken je haar en weer je haar motivatie om het op deze manier te doen? Volgens mij weet TS dat niet eens en die is ook maar aan her invullen i.p.v. dat ie eens aan haar vraagt wat motivatie is / haar toekomst beeld etc
vrijdag 14 juni 2019 om 21:57
Haar motivatie om niet een baan te gaan zoeken is, dat ze zo voor de kinderen kan zorgen zo lang mogelijk. Haar toekomst beeld is, of het bedrijf succesvol te maken (maar ik vind haar nu daar traag in) of een baan te zoeken.stouteschoenenenzo schreef: ↑14-06-2019 21:23Lekker kort door de bocht. Ken je haar en weer je haar motivatie om het op deze manier te doen? Volgens mij weet TS dat niet eens en die is ook maar aan her invullen i.p.v. dat ie eens aan haar vraagt wat motivatie is / haar toekomst beeld etc
vrijdag 14 juni 2019 om 21:58
Zolang jij het maar gelooft lieverd. Zolang jij het maar gelooft.
vrijdag 14 juni 2019 om 22:56
Ja en nou en ? Dat doen toch zoveel vrouwen ? Of dat zouden ook mannen mogen doen maar meestal doen dat de vrouwen . Bij beide maken ze gebruik van regelingen , dan wel ouderschapsverlof of uitkering . Komt op hetzelfde neer.
Het zou de mens sieren om te accepteren dat iedereen het op een andere manier doet . Wie weet heeft zij meer tijd dan jij nodig om een bedrijf succesvol te maken / live te gaan of weet ik veel wat. Veel vrouwen acteren daar anders in dan mannen. Zij zoeken veel meer de bevestiging etc .
In plaats van haar te veroordelen maar te vragen naar haar motivatie of beweegreden en te accepteren dat de ander anders in het leven staat en helemaal geen profiteur is zou je sieren en een hoop relatie perikelen schelen . Ieder mens is anders !
vrijdag 14 juni 2019 om 22:57
Naïef ? Het is vooral hoe de waard is vertrouwd ie zijn gasten
vrijdag 14 juni 2019 om 23:29
Nou wat is er mis om thuis mama te zijn.
Zoveel collega’s van mij waren paar jaar thuis mama en later gingen ze alsnog werken.
En een van mijn buren is thuis moeder, die wil nooit meer werken zegt ze.
Is toch een keuze.
vrijdag 14 juni 2019 om 23:37
Is niks mis mee, maar een uitkering is niet bedoeld om tijd te rekken zodat jij nog een paar maanden/jaar voor je kinderen kan zorgen.Ilovefairytales schreef: ↑14-06-2019 23:29Nou wat is er mis om thuis mama te zijn.
Zoveel collega’s van mij waren paar jaar thuis mama en later gingen ze alsnog werken.
Is toch een keuze.
zaterdag 15 juni 2019 om 00:09
Niks mis mee. Maar dan hoeft TO haar niet te onderhouden en haar 2 kinderen. Ze dringt aan op samenwonen zodat zij thuis op dr luie reet kan blijven zitten. Die wil echt niet meer werken hoor.Ilovefairytales schreef: ↑14-06-2019 23:29Nou wat is er mis om thuis mama te zijn.
Is toch een keuze.