Stripper en boos
zaterdag 15 juni 2019 om 12:11
Ik was onlangs jarig. Naar aanleiding van die gelegenheid had ik een feestje georganiseerd.
Mijn zus (extravert) bleek voor mij een stripper geregeld te hebben. Ik hou hier helemaal niet van. Niet eens omdat ik preuts ben, maar omdat ik introvert ben en het verschrikkelijk vind om op die manier in de belangstelling te staan. Ik ben niet iemand die dan ‘leuk mee kan doen’. Ik kan dan echt door de grond gaan van schaamte.
Ik ben zo altijd geweest en eerlijk gezegd snap ik niet dat ze dit gedaan heeft.
Ik heb die stripper geweigerd en uiteindelijk werd iemand anders het ‘slachtoffer’. Mijn ouders begrijpen me niet en zeggen dat ik ‘weet hoe zus is’. Man begrijpt me wel.
Ik heb er verder niet veel van gezegd omdat ik het feestje niet wilde verpesten, maar het voelt wel naar. Alsof mijn mening of gevoel niet belangrijk is.
Overdrijf ik nu?
Mijn zus (extravert) bleek voor mij een stripper geregeld te hebben. Ik hou hier helemaal niet van. Niet eens omdat ik preuts ben, maar omdat ik introvert ben en het verschrikkelijk vind om op die manier in de belangstelling te staan. Ik ben niet iemand die dan ‘leuk mee kan doen’. Ik kan dan echt door de grond gaan van schaamte.
Ik ben zo altijd geweest en eerlijk gezegd snap ik niet dat ze dit gedaan heeft.
Ik heb die stripper geweigerd en uiteindelijk werd iemand anders het ‘slachtoffer’. Mijn ouders begrijpen me niet en zeggen dat ik ‘weet hoe zus is’. Man begrijpt me wel.
Ik heb er verder niet veel van gezegd omdat ik het feestje niet wilde verpesten, maar het voelt wel naar. Alsof mijn mening of gevoel niet belangrijk is.
Overdrijf ik nu?
zaterdag 15 juni 2019 om 12:44
Ik snap je volkomen! Ik zou ook not amused zijn!
Maar ben ik nou gek of ben ik echt de enige die een stripper als je al getrouwd bent heel erg not done vind? Precies de reden waarom ik een stripper op een vrijgezellenfeest ook een slecht idee vind.
Maar ben ik nou gek of ben ik echt de enige die een stripper als je al getrouwd bent heel erg not done vind? Precies de reden waarom ik een stripper op een vrijgezellenfeest ook een slecht idee vind.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
zaterdag 15 juni 2019 om 12:45
zaterdag 15 juni 2019 om 12:45
Wel een keer uitspreken.19-Femke-86 schreef: ↑15-06-2019 12:33En het stomme is: ergens diep van binnen weet ik wel dat ze het waarschijnlijk helemaal niet vervelend bedoelde. Dat ze er gewoon niet over nagedacht heeft ofzo.
Maar toch zit ik ermee.
Dat je diep van binnen weet dat ze het waarschijnlijk helemaal niet vervelend bedoelde, maar dat ze zoiets nooit meer moet doen omdat je het niet leuk vond en ook nooit leuk zal gaan vinden. En daar geen discussie over aangaan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 15 juni 2019 om 12:53
Verschrikkelijk. Ik zou of stripper hebben weggestuurd of zelf weg zijn gegaan. Jouw feest maar jij houdt hier niet van totaal ongepast en je zou denken dat je eigen zus je toch wel kan inschatten.
Zelfs aanzien hoe hij "een ander slachtoffer" vermaakt gaat mij te ver.
Ik zou dit ook zeker nog benadrukken naar zus toe en haar niet meer uitnodigen voor je verjaardag.
Zelfs aanzien hoe hij "een ander slachtoffer" vermaakt gaat mij te ver.
Ik zou dit ook zeker nog benadrukken naar zus toe en haar niet meer uitnodigen voor je verjaardag.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 15 juni 2019 om 13:09
Nou, ik denk dat er genoeg extraverte mensen zijn die deze actie ook niet zouden kunnen waarderen.RikM schreef: ↑15-06-2019 12:40Ik heb altijd al gevonden dat extraverte mensen zich heel slecht kunnen inleven in introverte mensen. Extravert lijkt de norm te zijn, en daar moet je maar in meegaan want "dat is toch leuk?". Dat er ook mensen zijn die dat soort dingen echt niet leuk vinden snappen ze niet.
Maar inderdaad die instelling dat je er maar in moet meegaan is zwaar irritant. Getuigt van weinig inlevingsvermogen als je zo over andermans grenzen gaat. Dat is geen extraversie meer, maar egocentrische lompheid.
Volgens mij kunnen heel veel mensen zich slecht inleven in anderen, los van extra- of introvert.RikM schreef: ↑15-06-2019 12:40Ik heb altijd al gevonden dat extraverte mensen zich heel slecht kunnen inleven in introverte mensen. Extravert lijkt de norm te zijn, en daar moet je maar in meegaan want "dat is toch leuk?". Dat er ook mensen zijn die dat soort dingen echt niet leuk vinden snappen ze niet.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Zijn er eigenlijk dames die een stripper wél leuk vinden?
zaterdag 15 juni 2019 om 13:21
Klopt, ik ben ook verlegen.vivautrecht85 schreef: ↑15-06-2019 12:38Tja, en nu weet ze het nog niet want je hebt het niet aangekaart. Dus de volgende keer kan ze weer met zoiets aankomen. Wat is de reden dat je het niet wilt of kunt bespreken?
Verder is introvert niet hetzelfde als verlegen..
De reden dat ik het niet wil bespreken is dat ik het gevoel heb dat ik niet serieus genomen wordt en dat het voor wrijving of een afstand zorgt.
Ja ik ben een pleaser ... ik weet het.
zaterdag 15 juni 2019 om 13:23
Tuurlijk heeft zij betaald. Iemand anders heeft de deur geopend en de rest van de aanwezigen vond het wel leuk. Degene die zich als vrijwilliger aanbood deed dat gretig.
zaterdag 15 juni 2019 om 13:24
zaterdag 15 juni 2019 om 13:24
zaterdag 15 juni 2019 om 13:25
Ja dat is zo, maar het is fijn om het even van me afgeschreven te hebben en te horen dat ik me dus niet aanstel.
zaterdag 15 juni 2019 om 13:48
#metooRikM schreef: ↑15-06-2019 13:24Ik heb een keer meegemaakt op kantoor (!) dat er een mannelijke homoseksuele stripper was geregeld voor een mannelijke heteroseksuele collega. De dames vonden het hilarisch maar ik vond het vreselijk gênant om te zien. Het "slachtoffer" vond het ook zichtbaar niet leuk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 15 juni 2019 om 13:50
Dit!RikM schreef: ↑15-06-2019 12:40Ik heb altijd al gevonden dat extraverte mensen zich heel slecht kunnen inleven in introverte mensen. Extravert lijkt de norm te zijn, en daar moet je maar in meegaan want "dat is toch leuk?". Dat er ook mensen zijn die dat soort dingen echt niet leuk vinden snappen ze niet.
Ik zou een stripper ook vreselijk vinden.
zaterdag 15 juni 2019 om 13:55
Regelen van een stripper voor een collega mag worden toegevoegd aan het lijstje redenen voor ontslag op staande voet.RikM schreef: ↑15-06-2019 13:24Ik heb een keer meegemaakt op kantoor (!) dat er een mannelijke homoseksuele stripper was geregeld voor een mannelijke heteroseksuele collega. De dames vonden het hilarisch maar ik vond het vreselijk gênant om te zien. Het "slachtoffer" vond het ook zichtbaar niet leuk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 15 juni 2019 om 14:01
Je bent niet alleen! Ben jaren geleden een keer op een feestje geweest waarbij de jarige (die een smaakvol feestje probeerde te geven en daarbij ook ouders & schoonouders had uitgenodigd) werd getrakteerd op een goedkope stripper. Hij liep ook de deur uit. en is de rest van de avond niet meer terug gezien op zijn eigen feest.
Zijn vrienden, die de stripper hadden betaald, vroegen haar om de act gewoon af te maken met een andere gozer uit het publiek. Ik vond het zo sneu en gênant voor de jarige.
Ik snap nooit waarom mensen de jarige of vrijgezel in verlegenheid willen brengen. Als je dan toch zo`n klap geld uitgeeft, regel dan iets waar die persoon echt blij mee is. Je stelt je zeker niet aan!
Zijn vrienden, die de stripper hadden betaald, vroegen haar om de act gewoon af te maken met een andere gozer uit het publiek. Ik vond het zo sneu en gênant voor de jarige.
Ik snap nooit waarom mensen de jarige of vrijgezel in verlegenheid willen brengen. Als je dan toch zo`n klap geld uitgeeft, regel dan iets waar die persoon echt blij mee is. Je stelt je zeker niet aan!
zaterdag 15 juni 2019 om 14:06
Maar je zus weet niet hoe jij bent. Balen dat zij niet de moeite nam zich even in jou te verdiepen.19-Femke-86 schreef: ↑15-06-2019 12:11Mijn ouders begrijpen me niet en zeggen dat ik ‘weet hoe zus is’.
Nee, jij overdrijft niet. Jij voelde je rot, voor het blok gezet. Dat had ze niet hoeven doen.
zaterdag 15 juni 2019 om 14:11
Was wel 20 jaar geleden hoor, toen bestonden dingen zoals #metoo (en hashtags) nog niet.
zaterdag 15 juni 2019 om 14:15
Mijn buurvrouw had onlangs ook een stripper cadeau gekregen, aan de geluiden te horen. Heel cliché: eerst werd er op de deur gebonkt, vervolgens hoorde ik een sirene en muziek en even later een groep gillende vrouwen. 
Ik sprak later de buurvrouw en ik had de indruk dat het van haar ook niet zo nodig hoefde.
Ik sprak later de buurvrouw en ik had de indruk dat het van haar ook niet zo nodig hoefde.
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 15-06-2019 14:25
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
16.73% gewijzigd