Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Hi Trolley Dolly, zou ik ook een pb met je instagram kunnen krijgen?
Bedankt!
TrolleyDolly schreef:
14-06-2019 15:57

Nooit gedacht dat dit topic zolang interesse zou blijven wekken.

Ik vind het ontzettend leuk om hier te schrijven dus ik doe voorlopig nog even door.

---
**************************8
Ja, en wij vinden het zó leuk om te lezen, hoewel we je niet persoonlijk kennen. Dus ga vooral door....! :applause:

Ik reageer nog even op de eerder genoemde pyjama. Betekent dat dat jullie werkelijk een deel van de vlucht in pyjama doorbrengen?

Onlangs kreeg ik van een familielid die met EVA Air gereisd had in de business class, de pyjama.
Afbeelding

Ook een heel klein Rimowa koffertje als toilettas. Ik ben dol op dat soort dingen.
Afbeelding

Die broek draag ik ook gewoon overdag, zo leuk vind ik hem... :yes:
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook een pb kunnen krijgen van je insta? :cheer:
Leukste topic van het forum dit. Je schrijft leuk! Even uit de meeleesstand om dat te vertellen.

Als je nog pb’s gaat sturen met je insta zou ik het ook super leuk vinden om
Mee te kijken!
Ik ben ook een (tot vandaag stille) enthousiaste meelezer! Misschien kun een blog beginnen?

Trouwens een tip voor mensen die meer van het stewardessenleven willen zien: kennen jullie het YouTube account van Co with the flow, een Nederlandse KLM-stewardess, al? https://m.youtube.com/channel/UCNP0U9I-69WH1bumd-R9LuA

Persoonlijk vind ik het minstens zo leuk om TrolleyDolly’s verhalen te lezen en dat je Dubai als woonplaats en uitvalsbasis hebt maakt het weer net even anders!
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Beter.Laat schreef:
15-06-2019 11:20
---

Ik reageer nog even op de eerder genoemde pyjama. Betekent dat dat jullie werkelijk een deel van de vlucht in pyjama doorbrengen?
Alleen als we naar de CRC (Crew Rest Compartment) gaan om wat te slapen/film te kijken. We kleden ons om en verdwijnen dan zsm. Als het even kan vermijden we het om in pyjama door de cabin te paraderen. Er is omkleedgelegenheid (een gordijn aan de nooduitgang) vlak naast de CRC. Op die manier blijft ons uniform netjes.

Wat een leuke spullen heb je verzameld! Ik vind die dingen ook heel leuk!
Liliane13 schreef:
15-06-2019 14:54
Ik ben ook een (tot vandaag stille) enthousiaste meelezer! Misschien kun een blog beginnen?
Ik heb het overwogen. Maar anoniem schrijven (voor mijn werkgever dan toch) geeft me meer vrijheid.

Ik hou het wel in mijn achterhoofd. Ik kan nog altijd toestemming vragen. Zoals jullie merken heb ik wat meer tijd nu ik gesetteld ben, dus een blog onderhouden kan in principe wel.
Ik zie niet echt het verschil tussen een blog en dit VIVA topic. Dus ik hoop dat je hier blijft hoor...
Wellicht wel Beter.laat. Ik vind het wel prettig dat ik even snel een tekst kan typen op mijn telefoon.

Ik heb nu toch maar even ingelogd via de computer want er komt (weer) een heel verhaal aan. :proud:

Mijn portfolio is klaar!!!!! :cheer2: Ik ben er niet helemaal tevreden mee, Ik moest naar de Mall of Emirates op de boel in kleur te kunnen uitprinten en eenmaal thuis merkte ik dat ik een paar voorbladen had vergeten te maken. Maar ach, dat is puur esthetisch. Alle opdrachten zitten erin. Ik ga echt niet nog eens terug. Het is daarnaast ook niet bepaald goedkoop om wat te laten printen. 5 Dirham per kleurenpagina! O_O En ik had ongeveer 40 pagina's. Tel maar uit...

En dan hebben we het nog niet gehad over het feit dat ik in mijn favoriete Mall rondliep. Ik heb mijn ogen ook niet in mijn zak zitten (helaas). Schade: Een jurkje van de H&M, een mascara van Benefit en lippenstift van Marc Jacobs. :facepalm: Maar ik had het natuurlijk allemaal heel erg nodig.

Het jurkje, omdat ik veel ben afgevallen en veel kledij nu te groot is.
De mascara, omdat ik gevoelig reageer op de huidige. Een huilende stess is ook geen zicht.
De lippenstift, omdat ik na maanden gebruik toch concludeer dat de lippenstift van Mac niet comfortabel is. Die is te droog voor aan boord. Het droogt mijn lippen gigantisch uit. Ik had steeds meer last van velletjes op mijn lippen. Ik kan hem wel nog gebruiken voor een avondje uit ofzo.

Ik zocht dus naar een lippenstift die minder droog is, goed blijft zitten en die fijner voelt. De verkoopster raadde mij die van Marc Jacobs aan en ze heeft gelijk! Het is een wereld van verschil. Ik vind de kleur ook heel mooi staan: 200 Oh Miley

Graduation

Morgen heb ik nog 1 vrije dag en dan is het zover: ik moet terug naar trainingcollege. Mijn batch is opgesplitst dus we zitten niet allemaal samen. Maar we zijn wel allemaal daar. Voor de graduation ceremony zijn we sowieso wel allemaal samen. Laat ik het daar nu spaans benauwd van krijgen...

Ik moet terug naar de batchgenoten die mij allemaal links hebben laten liggen. En wat nog erger is, de jongen (man klinkt zo oud) waar ik kort iets mee had, is er ook. Help! :'( De afgelopen maanden ben ik stiekem blijven hopen dat dit nog goed zou komen. Dat hij zou inzien dat hij een ENORME fout heeft gemaakt. Maar dit is geen romantische film en hij is niet Hugh Grant. Dit is het echte leven. Die hoop is dus verdwenen en heeft plaats gemaakt voor acceptatie. Maar dat wilt niet zeggen dat ik nu plots Miss Cool ben in zijn nabijheid. Integendeel.

Flashback

Het laatst had ik een voorproefje. Ik zat buiten elegant zittend op mijn koffer te wachten op de crewbus toen er plots een auto pal voor mijn neus stopte. Ik sloeg er niet veel acht op en keek ook niet op van mijn telefoon toen ik het portier open en dicht hoorde gaan. Tot een onbekend meisje "Heeeeeeey!!!" riep in de richting van de figuur die net was uitgestapt. Toen ik uiteindelijk opkeek zag ik dat hij het was. Recht voor mij. Mij compleet negerend. Dus ik deed hetzelfde. Ik zorgde er uiteraard voor dat mijn slanker geworden figuur goed zichtbaar was (mijn God... :facepalm: ) en keek pontificaal de andere kant op. Ik merkte dat mijn hartslag een stuk sneller ging maar stelde mezelf gerust: "JIJ KAN DIT! Je hebt het he-le-maal onder controle! Blijf gewoon ademen, dan is dit zo voorbij. Niemand heeft iets in de gaten!"

Opeens hoorde ik "Dolly?" en toen ik wederom opkeek zag ik een batchgenote naar me toelopen die zojuist uit diezelfde auto was gestapt. "Heeeeyyyyy!", zei ik overdreven blij en gelukkig. "Hoe gaat het met je?" -- Knuffel, kus, stuntelige conversatie --
In mezelf: het doet me helemaal niks dat deze knappe jongedame zojuist uit Ex zijn auto stapte en dat zij straks samen leuk uit gaan terwijl ik hoog in de lucht het riedeltje "Chicken or beef" weer moet afratelen. He-le-maal niks! Want vliegen is LEUK! Puur genieten. Bofkont! (lees dit met een sarcastische toon) Waar blijft die verdomde bus in hemelsnaam??

De bus kwam uiteindelijk pas opdagen nadat het hele gezelschap vrolijk de aftocht had geblazen. Ik was opgelucht dat het voorbij was, maar mijn humeur zat inmiddels ergens onder het vriespunt.

Inmiddels zijn we een maand verder en zoals gezegd, ik koester geen valse hoop meer en ik ben gestopt met hem te idealiseren. Dat zal ongetwijfeld helpen de komende dagen, maar ik kijk er niet naar uit.
Hallo,
Als trouwe meelezer volg ik met veel belangstelling je belevenissen😉. Graag
had ik een pb gekregen met je Instagram, alvast dikke mercie!!!
Vriendelijke groeten.
Ook ik zou je heel graag gaan volgen op Instagram, ik vind dit echt een superleuk topic. Zou je mij ook alsjeblieft een pb willen sturen?!
Meelezer hier. Wat een heerlijke verhalen! Mag ik je Instagram ook?
Bedankt voor je insta! Ik wilde je terug berichten met mijn insta-naam (wel zo eerlijk dat je weet wie er meekijken), maar mijn berichten komen niet aan.

Wou ik je even laten weten!

Wat een belevenissen weer. Toch klein wereldje. Supergrappig hoe je jezelf beschrijft. Heel herkenbaar :biggrin:
margana schreef:
15-06-2019 23:02
Bedankt voor je insta! Ik wilde je terug berichten met mijn insta-naam (wel zo eerlijk dat je weet wie er meekijken), maar mijn berichten komen niet aan.

Wou ik je even laten weten!

Wat een belevenissen weer. Toch klein wereldje. Supergrappig hoe je jezelf beschrijft. Heel herkenbaar :biggrin:
Jawel hoor! Poging nummer 2 is aangekomen.

Ik ben blijf dat je mijn gestuntel weet te waarderen. :proud: Dan is het toch nog ergens goed voor.

Ik heb het idee dat die 3 dagen training college weer een hoop schrijfmateriaal gaan opleveren.
Je schrijft superleuk en ik zou je ook graag volgen op Insta dus zou ik die mogen?
Hier nog een stille meelezer. Mag ik ook je instagram account volgen?
Veel succes met de cursus komende dagen!

Kan me voorstellen dat je bij die bushalte het liefst door de grond zou willen zakken, heel ongemakkelijk lijkt me.
Ik hoop dat je cursus ondanks alles leuk en interessant gaat zijn!
Hoi Dolly, ik geniet ook al 18 bladzijden van je avonturen. Je schrijft zo leuk! Dat je de energie nog hebt... knap :) Graag kijk ik ook mee op je insta.
impala schreef:
14-06-2019 14:23
Ik word nu ook wel erg nieuwsgierig naar je flat en uitzicht. Mag ik ook een linkje? Ik heb niet eens instagram, maar als het nodig is om te kunnen kijken maak ik er een aan. Die ene met nul vrienden en volgers ben ik dan dus :P

Mag ik ook je insta? Ik heb er ook geen dus hopelijk zie ik wel iets :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Elke maand rond de 16de stijgt de spanning onder de crew. Er worden elke maand een hoop facebookposts over geschreven en ook nu was het niet anders.

Het rooster is uit!!

Mijn oog viel als eerste op BRU. Ik ga naar huis!!!! Twee keer zelfs, onmiddellijk na elkaar. Daarnaast ga ik ook nog eens naar AMS. Ik heb een layover van 2 dagen in Sydney, met een meisje die ik ken van de opleiding. D

Op een rijtje:

Singapore (layover) za - ma
Off
Off
Lahore (Turnaround) do - vrij
Riyadh (Turnaround) za
Off
Amsterdam (layover) ma - woe
Off
Off
Istanbul (Turnaround) za - zo
Off
Brussel (Layover) di - do
Brussel (Layover) vrij - zo
Off
Off
Sydney (Layover) woe - zo
Off
Off
Kuala Lumpur (layover) woe - vrij

Dus maar liefst 10 dagen vrij. Nu zijn er ook nog "landingsdagen". De dagen waarop je weer terugkomt van een vlucht. Vaak is dat vroeg in de ochtend en heb je de rest van die dag om bij te komen.

95 blockhours (uren waarin het toestel in beweging is) Effectieve werkuren: geen idee. Ik denk dat je er per vlucht nog 4h moet bijtellen.
Super leuk om je verhalen te lezen. Ik ben zelf grondstewardess, zelfde wereldje maar toch heel anders als ik het zo lees. Ik vind het fijn dat ik ‘s avonds altijd weer in Mn eigen bed slaap.

Zou ik ook je Instagram mogen?
Pittig rooster! Altijd maar twee dagen vrij tussen layovers?
kadanz schreef:
16-06-2019 16:07
Pittig rooster! Altijd maar twee dagen vrij tussen layovers?
Nee, als je boft krijg je 3 dagen. Maar doorgaans is het 1 of 2 dagen.
Dolly, betekend Sidney layover woe-zo dat je woensdag daar aankomt en zondag terug vliegt? Dat klinkt best lang, en fijn... maar misschien lees ik het verkeerd?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ooooh 2 keer naar Brussel! Wat moet jij blij zijn geweest toen je dat zag! Kan je dan ook met je familie afspreken / naar ze toe gaan?
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven