Net zwanger!

31-03-2009 18:52 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nu ongeveer vijf weken zwanger. Omdat ik het in mijn omgeving nog niet wil vertellen, zijn er weinig mensen waarmee ik deze eerste weken kan delen. Alle blijdschap, kwaaltjes en ook onzekerheden bijvoorbeeld... Daarom mijn vraag: wie is er ook net zwanger en hoe voel je je? Het is niet de bedoeling dat dit een topic wordt met tabel o.i.d., maar gewoon bedoeld om ervaringen uit te wisselen die je verder nog met (bijna) niemand kunt delen!

Zelf heb ik tot nu toe weinig kwaaltjes. Ik heb af en toe wat buikpijn (steekjes e.d.), soms een soort gevoel in buik en rug alsof ik ongesteld ga worden en ik heb gevoelige tepels. Van flinke moeheid of erge misselijkheid is nog niets te merken. Ik ben ontzettend blij met deze zwangerschap, maar ben ook nog wat voorzichtig. Zal het allemaal goed gaan?

Hoe voelen de anderen net-zwangeren zich??

Groetjes, Lispeltuutje
gefeliciteerd meid, ik ben wel stiekem een beetje jaloers!!
Gefeliciteerd!!

Het hele erge prille is er bij mij nu wel af, (bijna 12 weken) maar het blijft spannend!

Hoe voel je je verder?
Ben je al lang bezig om zwanger te worden, natadecoco? Dan kan ik je jaloerse gevoelens goed begrijpen! (trouwens, ook als je nog niet zo lang bezig bent hoor!) Als je besloten hebt om het te proberen, wil je het vaak het liefste zo snel mogelijk hè...
quote:natadecoco schreef op 31 maart 2009 @ 18:57:

gefeliciteerd meid, ik ben wel stiekem een beetje jaloers!!

Waarom jaloers?

TO, gefeliciteerd!
@ akka: ik voel me op zich prima, behalve de 'kwaaltjes' die ik in mijn eerste post beschreef. Wat fijn dat jij al bijna twaalf weken bent! Heb je al een echo gehad? En hoe voel jij je?
Gefeliciteerd Lispeltuutje!
Lispeltuut, van harte!

Ik ben inmiddels er gisteren achtergekomen dat ik (officieel vanaf eerste dag laatste menstruatie gemeten) een week of 4 en een half zwanger ben. Heb een eigen topic (waar je overigens ook van harte op bent!) maar vind het ook leuk om hier om diezelfde redenen van nog niet willen vertellen, ervaringen met je te delen.

Ik voel dus echt NIKS. Nou ja, beetje buikpijn (dacht ook echt ongesteld te moeten worden), beetje meer plassen, beetje moe soms. Erg gewenst maar nu al (ronde 2) was erg onverwacht.
Ha Tia Dalma!

Ik had stiekem af en toe al eens meegelezen op je andere topic;). Ook ik ben in januari met de pil gestopt en ook bij ons was het de tweede ronde dus al raak! Inderdaad, nooit verwacht maar wel erg fijn!

De eerste dag van mijn menstruatie van 17 februari. Als ik vanaf dan zou tellen zou ik al bijna 6 weken zwanger zijn, maar omdat ik een cyclus van vijf i.p.v. vier weken had, ga ik daar niet van uit (weet zeker wanneer ik mijn eisprong heb gehad, nl rond 11 maart).

Gek hè, weinig voelen en toch zwanger zijn? Er kan natuurlijk nog een heleboel veranderen, maar ik vind het zo'n bijzonder idee dat er een kindje groeit in mij... Ik kan het me eigenlijk nog steeds haast niet voorstellen (ook al heb ik ondertussen al vijf dagen geleden getest;))

Morgen komt de mevrouw van Moeders voor Moeders langs, wil daar toch wel graag aan meedoen. Zij gaat ook nog een test doen. Ergens ben ik daar een beetje 'huiverig' voor. Ik heb ergens de angst dat ik me vergist heb (na drie testen;)) en dat de test morgen helemaal niet uitslaat. Tja...:S
Vergeet ik je helemaal te feliciteren! Nou, bij dezen: gefeliciteerd!!!
quote:Tia Dalma schreef op 31 maart 2009 @ 19:24:

Lispeltuut, van harte!

Ik ben inmiddels er gisteren achtergekomen dat ik (officieel vanaf eerste dag laatste menstruatie gemeten) een week of 4 en een half zwanger ben. Heb een eigen topic (waar je overigens ook van harte op bent!) maar vind het ook leuk om hier om diezelfde redenen van nog niet willen vertellen, ervaringen met je te delen.

Ik voel dus echt NIKS. Nou ja, beetje buikpijn (dacht ook echt ongesteld te moeten worden), beetje meer plassen, beetje moe soms. Erg gewenst maar nu al (ronde 2) was erg onverwacht.Jij natuurlijk ook van harte
Verder niemand? ;)
Helaas niet... Maar jullie allemaal heel erg gefeliciteerd en geniet ervan! Ik zal stiekem meelezen zodat ik weet wat ik kan 'verwachten' als het voor ons ook zover is!
Geen nét zwangere meer, maar wel een felicitatie van mijn kant.
gefeliciteerd!

ik ben nog niet zwanger (denk ik) maar wel bezig. Heb wel sinds een week continu pijnsteken links en rechts in m'n onderbuik,moet iets vaker plassen en ben wel heel erg moe. terwijl ik volgende week pas ongesteld moet worden. waarschijnlijk allemaal psychisch omdat dit de eerste maand is dat we ermee bezig zijn en er erg veel aan denk.

hoe voelden jullie je de eerste 2 weken?
Aruba, jij ook gefeliciteerd!

Supermuis: achteraf gezien had ik de eerste twee weken af en toe steekjes in mijn buik en gevoelige tepels. Verder eigenlijk niks... Hoop voor je dat het bij jou ook voortekenen zijn!
En dat is twee...
anoniem_82483 wijzigde dit bericht op 31-03-2009 20:35
Reden: Drie keer dezelfde post...
% gewijzigd
Drie keer hetzelfde bericht is wat veel
Ongeveer zoals jij nu beschrijft supermuis

Ik ben moe, bij vlagen misselijk, lage rugpijnen, af en toe steekjes in m'n buik, maar voel me verder super!

Oja ik ben 8 weken zwanger.

Spannend allemaal hè TO?!
Gefeliciteerd allemaal!

Ik ben er nu net een weekje achter dat ik zwanger ben (5-6 wkn)! Ergens begin december uitgerekend! Dit is ons tweede kindje.

Merkte het al vrij snel omdat ik ontzettend misselijk was en erg last van maagzuur heb! Vandaag ook voor het eerst iets moe. En idd ook af en toe wat kramp in mijn buik en rug.

Moeders voor Moeders is langs geweest en mag vanaf vrijdag meedoen. Ik had vooraf een nachtmerrie dat de test niet positief zou zijn... Hahahaha en uiteraard ging de test ook mis, het hele scherm werd knalrose en er kwam ook geen controle streep! Stresssss! Gelukkig ging de tweede test wel goed.
@Fae: dat is inderdaad ook mijn doembeeld;) Dat lijkt me inderdaad echt stress zeg, als het mis gaat met die test. Nou ja, morgen eerst maar eens afwachten. Gefeliciteerd overigens! En inderdaad, een decemberkindje wordt het als alles goed gaat! Vind ik zelf niet de meest handige maand, maar planningen werken niet hè, op dit gebied! Voor alle duidelijkheid: ik zit daar verder echt niet mee hoor, ben heel blij dat het gelukt is om zwanger te worden!
December alweer. Jeeeeeetjemina wat gaat de tijd hard zeg. Er is trouwens ook nog geen ''Uitgerekend in December'' topic dus die primeur kan je nog pakken

Is het je eerste Lispeltuutje?
hahaha ja die test van MvM is toch een soort bevestiging he? Alsof het dan pas echt is

December wordt idd een druk maandje! Maar aan de andere kant is het ook een hele gezellige maand om jarig te zijn!

Is het jullie eerste kindje?
quote:Lispeltuutje schreef op 31 maart 2009 @ 19:30:

Ha Tia Dalma!

Ik had stiekem af en toe al eens meegelezen op je andere topic;). Ook ik ben in januari met de pil gestopt en ook bij ons was het de tweede ronde dus al raak! Inderdaad, nooit verwacht maar wel erg fijn!

Schat, en dan kom je niet eens zwááien?!?

quote:Gek hè, weinig voelen en toch zwanger zijn? Er kan natuurlijk nog een heleboel veranderen, maar ik vind het zo'n bijzonder idee dat er een kindje groeit in mij... Ik kan het me eigenlijk nog steeds haast niet voorstellen (ook al heb ik ondertussen al vijf dagen geleden getest;))

Ik geloof er ondertussen ook nog steeds geen bárst van!

quote:Morgen komt de mevrouw van Moeders voor Moeders langs, wil daar toch wel graag aan meedoen. Zij gaat ook nog een test doen. Ergens ben ik daar een beetje 'huiverig' voor. Ik heb ergens de angst dat ik me vergist heb (na drie testen;)) en dat de test morgen helemaal niet uitslaat. Tja...:S

Heb ook net de info gehaald vandaag. Ga eind deze week toch ook maar eens bellen al, ik meende dat dat nog niet zo vroeg kon al. Goed doel: wil ik zeker aan meewerken.

Leuk dit topic *zwaait naar de andere net-zwangeren*

*realiseert zich dat ze OOK een net-zwangere is*

Gefeliciteerd hoor! Ik ben dan wel geen net-zwangere - inmiddels alweer 29 weken - maar het is toch altijd leuk om te horen dat iemand er net achter komt en zo geniet van de eerste tijd!

Ik heb de tweede tot de vierde maand zoveel last gehad van misselijkheid! Gelukkig was het bij week zestien in een klap over (net als bij mijn vorige zwangerschap trouwens). Vanaf dat moment is het eigenlijk vooral genieten: niet meer moe en gewoon lekker in mijn vel.

Leuk dat het nog een geheimpje is, dat heeft ook z'n charme, ook als je het eigenlijk van de daken wil schreeuwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven