Overdrijf ik??

21-06-2019 22:17 84 berichten
Gisteren en vandaag ontzettende ruzie gehad met mijn man. Ik voel me onwijs onbegrepen en hij vind dat ik overdrijf en begrijp mij niet. Overdrijf ik echt en zo niet hoe kan ik hem laten begrijpen dat ik dit niet oke vind?

Ik werk fulltime en reistijd van mijn werk naar huis is ca 1,5 uur. Daarnaast heb ik een niet westerse achtergrond maar ben ik vrij "verkaast" in twgenstelling tot de familie..

Gisteravond belde mijn man mij op met de vraag of ik thuis was. Ik was net 5 minuten thuis en zei dat ik net aankwam rond 19 uur. Toen zei hij ok Piet (zoon van zn zus,9 jaar) komt straks langs maar ik moet nu werken tot zo en hij hing op in mijn oor. 5 minuten later komen de zoons van mijm schoonzus en het eerste wat ze zeggen is tante ik heb honger. Alleen tante (ik dus) had niet gerekend op mee eters en had dus niet genoeg eten gekookt eergisteren. Ik heb als een gek gekookt , hun te eten gegeven ondertussen kwam mijn man om 20.15 uur en moest ik ook zijn eten klaar zetten en pas om 20.30 kon ik eten. En toen.. kwam de vraag terwijl ik goed en wel eindelijk zat, mag ik iets drinken en ontplofte ik. Ik snauwde dat hij weet waar glazen zijn en dat hij zelf zn drinken kan pakken. Mijn man boos dat ik zo tegen zijn neef je praat en ik zei tegen hem ik ben ook moe, ik heb ook honger, mag ik even rustig eten? Maar nee ik ben een zeur en als de kinderen willen komen moet dat gewoon kunnen.

Zeur ik inderdaad, als ik zeg dat ze mij van te voren moeten vragen of ik er zin in heb? Ik werk fulltime buitenshuis en mijn man doet niet veel in het huishouden. En normaal vind ik dat prima maar dat mensen hun kinderen zo bij mij dumpen en niet eens het fatsoen hebben om kinderen met een gevulde buik naar mij te sturen maar met honger en verwachten dat ik daar wel zorg voor draag, dat vind ik verschrikkelijk.. overdrijf ik nu echt?
Marana schreef:
21-06-2019 22:37

Wat betreft je man, blijkbaar heb jij vanaf het begin altijd alles gedaan. Tijd om hem bij te brengen dat het huishouden van jullie gezamenlijk is.
Huh? Waar staat hier in het topic dat to altijd alles alleen heeft gedaan? Is dat niet een beetje overtrokken en voorbarige conclusie?
Ik weet niet wat de reden is dat de kids ineens kwamen to? Misschien had hun moeder (of vader) een noodgevalletje..en heeft je man een drukke baan en kwam ook uitgeblust thuis?

Je kunt aan de hand hiervan toch niet stellen dat alle verhoudingen scheef zijn?!

Pffff..iets met mug en olifant..

Succes ermee to ;)
Ik vind dat je niet zeurt. Je schoonzus, je neefjes en je man misbruiken jou als bediende.
Je had de kinderen ook een boterham kunnen geven.

Als ik jou was zou ik het uitpraten met je man en dan meteen betere afspraken maken over de taakverdeling. Als jullie allebei fulltime werken is het normaal dat jullie het huishouden 50/50 verdelen.
shining_star schreef:
21-06-2019 22:33
Dit is een grapje hoop ik :facepalm:
Want? Ik zou hetzelfde doen. Daag, ik kom net uit m’n werk, het is 7 uur, dan mag ik toch hopen dat ze allang gegeten hebben? En anders gaan ze thuis maar eten hoor, ik ben geen dagopvang.
shining_star schreef:
21-06-2019 22:43
Huh? Waar staat hier in het topic dat to altijd alles alleen heeft gedaan? Is dat niet een beetje overtrokken en voorbarige conclusie?
Ik weet niet wat de reden is dat de kids ineens kwamen to? Misschien had hun moeder (of vader) een noodgevalletje..en heeft je man een drukke baan en kwam ook uitgeblust thuis?

Je kunt aan de hand hiervan toch niet stellen dat alle verhoudingen scheef zijn?!

Succes ermee to ;)
Misschien moet jij iets beter lezen? TO zegt het toch echt zelf hoor, in de OP nog wel.
Hahaha wat een dramaqueens hier :mrgreen:
Heerlijk al die mensen die de kinderen dan wel even buiten zetten met hun lege buikjes. Daahaaaag :bye: je red je maar. En man die laat thuis komt? Je weet zelf de potten en pannen wel te vinden hé toedeloe! :bye:
anoniem_63972f32e201f wijzigde dit bericht op 21-06-2019 22:48
0.38% gewijzigd
shining_star schreef:

Succes ermee to ;)
Noodgeval had ik niet erg gevonden, dan sta ik altijd klaar. Dit was een gevalletje maar ze wilden zo graag komen.. en wat ik wil maakt blijkbaar niet uit.

Maar zoals een van de dames zegt de volgende keer wordt het gewoon een boterham met kaas haha
shining_star schreef:

DIt staat in de openingspost: Ik werk fulltime buitenshuis en mijn man doet niet veel in het huishouden.
En aangezien TO eerst hem van eten moest voorzien en ook het drinken voor de neefjes moest regelen ga ik er zo maar van uit dat 'niet veel' een understatement is.
hoii schreef:
21-06-2019 22:48
Noodgeval had ik niet erg gevonden, dan sta ik altijd klaar. Dit was een gevalletje maar ze wilden zo graag komen.. en wat ik wil maakt blijkbaar niet uit.

Maar zoals een van de dames zegt de volgende keer wordt het gewoon een boterham met kaas haha
Ja precies een boterham was toch prima geweest :) ..maak het jezelf niet te moeilijk..
shining_star schreef:
21-06-2019 22:48
Hahaha wat een dramaqueens hier :mrgreen:
Heerlijk al die mensen die de kinderen dan wel even buiten zetten met hun lege buikjes. Daahaaaag :bye: je red je maar. En man die laat thuis komt? Je weet zelf de potten en pannen wel te vinden hé toedeloe! :bye:

Al die mensen? Dat zijn er maar een paar he. De meesten zeggen 'iets makkelijks', 'patatjes' of 'een boterham'.
Marana schreef:
21-06-2019 22:49
DIt staat in de openingspost: Ik werk fulltime buitenshuis en mijn man doet niet veel in het huishouden.
En aangezien TO eerst hem van eten moest voorzien en ook het drinken voor de neefjes moest regelen ga ik er zo maar van uit dat 'niet veel' een understatement is.
Misschien is de man van to wel hersenchirurg en heeft misschien wel wat beters te doen dan te wassen en te koken...we.. weten..het..niet.
shining_star schreef:
21-06-2019 22:51
Misschien is de man van to wel hersenchirurg en heeft misschien wel wat beters te doen dan te wassen en te koken...we.. weten..het..niet.
Sinds wanneer is dat een reden om minder in huis te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had neefjes weer naar huis gestuurd en schoonzus gebeld dat ik moe ben en het nu echt niet uitkomt.
Klaar.
Niet over je heen laten lopen.
ik geef mn bek ook maar een douw
shining_star schreef:
Wat een kulredenering! TO heeft met een fulltime baan ook wel iets beters te doen dan het huishouden. Niets ontslaat je van je verantwoordelijkheden thuis.
polydox schreef:
21-06-2019 22:53
Nou sorry hoor daar ga ik niet eens op in :bonk:
polydox schreef:
21-06-2019 22:53
Nee maar dan zouden ze een ober of dienstmeisje in dienst hebben?
Een hersenchirurg hoeft thuis niks te doen, als hij wat aan zn handen krijgt, kan hij niet meer opereren.
lolly-pop schreef:
21-06-2019 22:55
Wat een kulredenering! TO heeft met een fulltime baan ook wel iets beters te doen dan het huishouden. Niets ontslaat je van je verantwoordelijkheden thuis.
Volledig mee oneens :-D
shining_star schreef:

Tja, dat heeft TO ook met haar fulltime baan.

Zij kookt en wast ook naast haar baan en reistijd.
Dubbel.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 23:01
97.58% gewijzigd
Dubbel
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 23:00
98.18% gewijzigd
Dubbel.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 22:59
97.58% gewijzigd
4x hahaha
shining_star schreef:
Ach, als iemand een studie tot hersenchirurg kan volgen dan zitten er genoeg ontwikkelde hersencellen in waardoor hij regelmatig een wasmachine aan kan zetten, een badkamer te schrobben of een maaltijd te koken hoor. Zo moeilijk is dat niet.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Madeliefjees schreef:
21-06-2019 22:56
Een hersenchirurg hoeft thuis niks te doen, als hij wat aan zn handen krijgt, kan hij niet meer opereren.
Huh?
shining_star schreef:

En dus moet TO met haar fulltimebaan dan alles doen?

Wie is er hier nou van alles aan het invullen?

De feiten zijn
- TO werkt fulltime en heeft een lange reistijd
- Man van TO doet heel weinig in het huishouden

Ik zie niet waarom TO het huishouden dan wel zou moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven