Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
zaterdag 22 juni 2019 om 18:53
Gaat dat op senioriteit, wanneer je in aanmerking komt om daar te werken? En waarom zijn de veiligheidsprocedures anders eigenlijk? Ik neem aan dat de commando's en noodprocedures het zelfde zijn als in economy.TrolleyDolly schreef: ↑22-06-2019 12:22Enkel economy. De service in Business Class en First Class is helemaal anders. Veiligheidsprocedures ook. Onder andere voor de service betalen mensen zoveel extra geld. Je moet dus een nieuwe opleiding volgen om daar te mogen opereren. Die opleiding is kort maar best pittig.
Die crew krijgt maandelijks ook meer loon dan de economy crew.
zaterdag 22 juni 2019 om 19:29
Als de first class passagier net onder de douche zit tijdens een noodgeval, dan gelden er wellicht wat aangepaste procedures
zaterdag 22 juni 2019 om 19:33
Ja zoiets. Als er plaatsen vrij komen dan sturen ze mails naar de "volgenden in rang" met de vraag of ze interesse hebben om in Business Class te werken. Tegenwoordig moet je een bar of 3 wachten voor het zover is. Daarna gaan ze kijken of je inderdaad in aanmerking komt op basis van je dossier.
Momenteel is er zelfs een pauze in het upgraden. Ze hebben momenteel geen crew nodig.
Business class heeft totaal andere stoelen en First Class heeft suites, daarnaast heb je de lounge. Daar heb je aangepaste procedures voor nodig. Het "bevriezen" van de suites tijdens take-off en landing bvb. Passagiers kunnen hun windowblinds dan niet meer dicht doen, of hun deur niet meer sluiten. Dat gaat namelijk elektrisch met een druk op de knop dus crew kan die functie tijdelijk uitschakelen.
Momenteel is er zelfs een pauze in het upgraden. Ze hebben momenteel geen crew nodig.
Business class heeft totaal andere stoelen en First Class heeft suites, daarnaast heb je de lounge. Daar heb je aangepaste procedures voor nodig. Het "bevriezen" van de suites tijdens take-off en landing bvb. Passagiers kunnen hun windowblinds dan niet meer dicht doen, of hun deur niet meer sluiten. Dat gaat namelijk elektrisch met een druk op de knop dus crew kan die functie tijdelijk uitschakelen.
zaterdag 22 juni 2019 om 19:40
Een uitstekend voorbeeld!
Uiteraard zijn de Spa's ook voorzien van zuurstofmaskers voor in het geval van een decompressie. Als ik me niet vergis, net buiten de douche.
zaterdag 22 juni 2019 om 19:41
Waaaaat? Een spa in het vliegtuig? Is dat een grap?TrolleyDolly schreef: ↑22-06-2019 19:40Een uitstekend voorbeeld!![]()
Uiteraard zijn de Spa's ook voorzien van zuurstofmaskers voor in het geval van een decompressie. Als ik me niet vergis, net buiten de douche.
.
zaterdag 22 juni 2019 om 19:45
zaterdag 22 juni 2019 om 19:47
Heel filmpje:
https://m.youtube.com/watch?v=f_zoPfji9oc
Er staat zelfs parfum!
Wel beetje jammer dat de föhn kennelijk gejat is
https://m.youtube.com/watch?v=f_zoPfji9oc
Er staat zelfs parfum!
Wel beetje jammer dat de föhn kennelijk gejat is
.
zaterdag 22 juni 2019 om 19:56
We hebben ook parfum in economy. Maar die zetten we nooit neer. Bij het minste schokje moet je die namelijk uit de wcpot vissen.
Maar vraag er gerust naar als je lichaamsgeur wat hulp kan gebruiken!
Tandenborstel met tandpasta, slaapmasker, oordopjes,.. ook allemaal aanwezig maar je moet het even vragen.
Maar vraag er gerust naar als je lichaamsgeur wat hulp kan gebruiken!
Tandenborstel met tandpasta, slaapmasker, oordopjes,.. ook allemaal aanwezig maar je moet het even vragen.
zaterdag 22 juni 2019 om 20:04
Moet je daar om vragen? Dat valt dan weer tegenTrolleyDolly schreef: ↑22-06-2019 19:56
slaapmasker, oordopjes,.. ook allemaal aanwezig maar je moet het even vragen.
.
zaterdag 22 juni 2019 om 20:17
Op lange vluchten krijg je inderdaad de kit (met sokken) voor we opstijgen.
En je krijgt mij erbij die 's nachts de ronde doet als iedereen slaapt, om je raampje dicht te doen zodat het nakende ochtendgloren je niet zal wakker maken en om je scherm uit te doen zodat het licht je nachtrust niet verstoord. Ik doe ook regelmatig een rondje met drankjes zodat je iets kan drinken als je toch wakker bent.
Op die manier creëerde ik afgelopen nacht in mijn eentje een callbellvrije nachtvlucht. We hadden maar 160 passagiers aan boord en ik blijf liever bezig.
zaterdag 22 juni 2019 om 20:24
Sweet!TrolleyDolly schreef: ↑22-06-2019 20:17Op lange vluchten krijg je inderdaad de kit (met sokken) voor we opstijgen.Dat hoeft geen nachtvlucht te zijn. Op korte(re) vluchten is het grootste deel van de inhoud van die kit echter ook los beschikbaar maar dan op verzoek.
En je krijgt mij erbij die 's nachts de ronde doet als iedereen slaapt, om je raampje dicht te doen zodat het nakende ochtendgloren je niet zal wakker maken en om je scherm uit te doen zodat het licht je nachtrust niet verstoord. Ik doe ook regelmatig een rondje met drankjes zodat je iets kan drinken als je toch wakker bent.
Op die manier creëerde ik afgelopen nacht in mijn eentje een callbellvrije nachtvlucht. We hadden maar 160 passagiers aan boord en ik blijf liever bezig.
Het grappigste dat ik ooit heb meegemaakt was tijdens een vlucht van Cathay Pacific. De wijn ging er al in limonadebekers (vol!) maar de stewardessen liepen ook steeds met volle flessen door het gangpad te zwaaien, en vroegen steeds wie er nog 'een glaasje' wilde. Ik denk dat ze ons zo snel mogelijk onder zeil wilden hebben
Oh ja, en een piloot van Lufthansa die maar blééf lullen, zeg maar brallen, door de intercom. Iedereen was ervan overtuigd dat hij lam was. We zaten niet zo lekker, die vlucht.
.
zaterdag 22 juni 2019 om 20:40
Wanneer heb jij voor het laats gevlogen?
Ik heb al heel lang niets meer gekregen in de Economy.
Vroeger altijd een tasje met inhoud plus slippers, een drankje plus nootjes en een vochtig handdoekje. Bij singapore airlines zelfs champagne voor vertrek. Nu niets meer van dat alles.
Ook tijdens de vlucht is het een stuk minder geworden. Ik weet nog dat er zakjes chips, chocola, appels, en soms ijsjes werden rond gedeeld.
Op verzoek hadden ze cup noodle. Soms kreeg je zelfs een goed gevulde snackbox.
zaterdag 22 juni 2019 om 20:46
Ik vlieg een paar keer per jaar. Het slaapmasker krijg ik nog steeds op nachtvluchten. Maar de rest wordt steeds minder ja. Hoewel het op intercontinentale vluchten nog best meevalt.Merel7 schreef: ↑22-06-2019 20:40Wanneer heb jij voor het laats gevlogen?![]()
Ik heb al heel lang niets meer gekregen in de Economy.
Vroeger altijd een tasje met inhoud plus slippers, een drankje plus nootjes en een vochtig handdoekje. Bij singapore airlines zelfs champagne voor vertrek. Nu niets meer van dat alles.
Ook tijdens de vlucht is het een stuk minder geworden. Ik weet nog dat er zakjes chips, chocola, appels, en soms ijsjes werden rond gedeeld.
Op verzoek hadden ze cup noodle. Soms kreeg je zelfs een goed gevulde snackbox.
impala wijzigde dit bericht op 22-06-2019 20:48
1.26% gewijzigd
.
zaterdag 22 juni 2019 om 20:49
Ik vond het volgende.... Ik vind vliegen echt verschrikkelijk, maar als ik het geld had, geloof ik dat ik in onderstaande first class het ineens een stuk minder vervelend zou vinden! Is dit echt hoe jullie first class er uit ziet, Dolly?
https://liveandletsfly.boardingarea.com ... ss-review/
zaterdag 22 juni 2019 om 20:50
Kost wel minimaal 10.000 euro he. Dan mag je ook wel wat verwachten.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑22-06-2019 20:49Ik vond het volgende.... Ik vind vliegen echt verschrikkelijk, maar als ik het geld had, geloof ik dat ik in onderstaande first class het ineens een stuk minder vervelend zou vinden! Is dit echt hoe jullie first class er uit ziet, Dolly?
.
zaterdag 22 juni 2019 om 20:55
Haha, ik heb het beter opgelost.
Vlieg tegenwoordig business class. Kost wat, maar dan heb je ook wat
Het eten is niet te vergelijken met economy, maar het grootste voordeel is dat je heerlijk languit kunt slapen.
zaterdag 22 juni 2019 om 20:57
Ik ben een keer 'geupgrade' naar BC. Bij Air Maroc. Verheugde me er enorm op, maar stelde niks voor. Ook het eten niet. Het stonk en ik ben er zelfs ziek van geworden.
.
zaterdag 22 juni 2019 om 20:58
Haha, ja, dat zal best inderdaad....
Ik blijf het apart vinden; voor mij is vliegen iets wat mij snel (en veilig) van A naar B brengt. Ik snap best dat, bijvoorbeeld, zakenmensen die langer en vaker in een vliegtuig zitten dan een afspraak duurt, graag comfortabel reizen, en dus best iets meer willen betalen voor een betere stoel met iets meer ruimte en zo. Zoiets als eerste en tweede klas in de trein. Maar complete aparte compartimenten met spa's? Heel bijzonder
zaterdag 22 juni 2019 om 22:02
Er staan foto's op van zowel onze business class als first class. Maar zo zien ze er inderdaad uit.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑22-06-2019 20:49Ik vond het volgende.... Ik vind vliegen echt verschrikkelijk, maar als ik het geld had, geloof ik dat ik in onderstaande first class het ineens een stuk minder vervelend zou vinden! Is dit echt hoe jullie first class er uit ziet, Dolly?
Over onze snacks en services in economy: het verschilt van vlucht tot vlucht. Vlieg je naar Aziatische landen dan hebben we inderdaad cup noodles aan boord voor een hongertje tussen de services door: op verzoek.
Vlieg je van München naar Dubai dan krijg je een volledige maaltijd en later nog popcorn of Kitkat als snack.
Op lange vluchten heb je 2 services en dan staan er snacks en bananen klaar in de galley. Mag je gewoon komen halen als je trek hebt.
We hebben trouwens altijd koekjes aan boord als je dan nog steeds honger hebt. En zoute snacks met hopen.
Echt, je moet het maar vragen. Het is er allemaal nog. Maar sommige dingen zijn afhankelijk van de vluchtduur en/of bestemming.
Maar dat is vaak een probleem. Passagiers die net een lange vlucht hebben gehad vragen op hun kortere connectievlucht weer om een banaan. Als ik hen dan zeg dat we die niet hebben op deze vlucht dan kijken ze me aan met een blik waar het ongeloof vanaf druipt. Die denken dan dat ik te lui ben om er 1 te brengen of dat ik ze liever allemaal zelf op eet ofzo.
zaterdag 22 juni 2019 om 23:13
Ik heb ooit een intercontinentale (terug)vlucht gehad met KLM waarbij de stewardessen gewoon verdwenen en je geacht werd zelf iets te snacken te pakken. Dat was echt armoe, kleffe mini broodjes met kaas en de andere optie had varkensvlees erin wat ik niet eet. Toen ze eindelijk weer verschenen kregen we een raketje. Ik heb zo’n honger gehad, eerste wat ik deed na het landen was eten zoeken.
M’n heenvlucht was met een andere maatschappij, maar de passagiers naast me die waren heen vast ook met KLM gekomen want die haalden een heel pakket aan sandwiches uit hun tas.
M’n heenvlucht was met een andere maatschappij, maar de passagiers naast me die waren heen vast ook met KLM gekomen want die haalden een heel pakket aan sandwiches uit hun tas.
•