Hond en scheiding

27-06-2019 12:50 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-06-2019 19:17
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
99.47% gewijzigd
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 14:54
Ik ook. Hij wilde eerst ook geen relatie en dat stond ook niet op de planning. Maar ja, als je allebei in de zevende hemel bent... sommige dingen kun je niet plannen. Mijn vriend laat over zich heen lopen omdat hij bang is om zijn dochter te verliezen of dat zijn dochter de dupe is van deze echtscheiding. Hij gaat dus de confrontatie uit de weg en zij loopt daar overheen.
Mijn planning was ook niet om direct samen te wonen nadat mijn relatie was verbroken. Maar je bent graag bij elkaar en hij kon niet of nauwelijks in zijn eigen huis zijn.
Nou, dat kan nu wél.

Enne, je wilde eerst geen relatie en toen vervolgens niet al gelijk samenwonen. Hoe zelfstandig en standvastig ben jij?

Hij had toch niet persé bij jou in hoeven trekken, had toch ook een kamer kunnen regelen of naar zijn ouders kunnen gaan? Vonden jullie dit allebei wel makkelijk en fijn, zo na een verbroken relatie? Een wederzijdse rebound?

Echt, ik zou eerst gaan latten en de boel weer tot rust laten komen.
tia.dalma wijzigde dit bericht op 27-06-2019 15:01
24.18% gewijzigd
lilalinda schreef:
27-06-2019 14:55
en dus neemt hij dan met alle liefde de hond in huis

als je het de ene week wel wil, en de andere niet. ben je gewoon principieel aan het etteren ipv aan denken, wat goed is voor het kind

Tip, krijgt alsjeblieft nooit kinderen met deze man! Het is geen goeie vader en wordt dat ook niet voor jullie kinderen
Waarom zou zijn ex-vriendin geen verantwoordelijkheid voor de hond kunnen nemen in de week dat de dochter bij haar is?
bettinahoekstra schreef:
Ik ook. Hij wilde eerst ook geen relatie en dat stond ook niet op de planning. Maar ja, als je allebei in de zevende hemel bent... sommige dingen kun je niet plannen. Mijn vriend laat over zich heen lopen omdat hij bang is om zijn dochter te verliezen of dat zijn dochter de dupe is van deze echtscheiding. Hij gaat dus de confrontatie uit de weg en zij loopt daar overheen.
Mijn planning was ook niet om direct samen te wonen nadat mijn relatie was verbroken. Maar je bent graag bij elkaar en hij kon niet of nauwelijks in zijn eigen huis zijn.
Verliefd worden kun je niet plannen, wat je ermee doet wel.

En je vriend (en zijn dochter) heeft gewoon recht op een fatsoenlijke omgangsregeling. Juist om zijn dochter niet de dupe te laten worden. Daar zou hij zich eens in moeten verdiepen.
Ik zou die hond zeker niet nemen. Als de moeder geen huis wil zoeken waar die hond wel mag wonen dan houdt het op. Vervelend misschien voor de dochter maar daar komt ze wel overheen.
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 14:59
Waarom zou zijn ex-vriendin geen verantwoordelijkheid voor de hond kunnen nemen in de week dat de dochter bij haar is?
Mag toch niet, in haar huis? Of gaan ze om en om wisselen van huis? (Nog een reden om niet nu al bij hem in te trekken)
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 14:59
Omdat zij aangeeft, dat het niet kan
en daarbij is het voor de hond beter, dat jouw vriend (of jij) de vaste baas wordt. Dat geeft minder gedoe. je kunt beter fulltime een leuke hond in huis hebben, dan om de week een losgeslagen dier.
Dochter kan nog niet de nr1 baas zijn
Rooss4.0 schreef:
27-06-2019 14:58
Waarom reageer je niet op vragen over het huurcontract?
Als dat boven water is is dit probleem getackled volgens mij. Of durft je vriend dat ook niet te overleggen met zijn ex?
Volgens mij staat er in het huurcontract niks vermeld. Mijn vriend wil deze week naar de huisbaas toe om het verhaal uit te leggen en te vragen of het toch mogelijk is dat de hond daar om de week is, omdat hij het idee heeft dat zijn ex-vriendin het nauwelijks heeft geprobeerd.
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 14:58
Ik begrijp wel dat het lijkt alsof ik direct bij hem intrek, maar eigenlijk wonen mijn vriend en ik al vanaf november samen omdat hij niet of nauwelijks in zijn eigen huis kan. Zijn ex-vriendin woont nu in het huis. Het eerste plan was dat ze om de week in het huis zouden wonen zodat ze de zorg voor de dochter om de week zou hebben en dat het een stabiele basis zou zijn voor haar... maar zij is nooit uit het huis weggegaan en heeft het huis (en daarmee de dochter) haar toegeëigend.
Dus heb je schijt aan dochter. En hij ook.
Verliefd enzo, begrijp ik wel.
Maar als volwassenen hebben jullie de taak om aan het welzijn van het kind te denken.
Ik neem aan dat je het kind niet of nauwelijks kent.
Jij kunt toch in jouw woning blijven voorlopig en dan eerst het kind langzaam aan de nieuwe situatie laten wennen.
Cum non tum age
Waarom is het eigenlijk zo erg, dat de hond wel bij jullie komt wonen??
kastella schreef:
27-06-2019 14:43
Ben je hier om te stoken of om te helpen?
Precies wat ik me afvroeg
bettinahoekstra schreef:
Je vriend moet echt beter voor zichzelf opkomen.

Is er een omgangsregling of ouderschapsplan voor de dochter.
Is het bezit van het gezamenlijke huis afgewikkeld?
Zijn ze officieel gescheiden (of waren ze nooit getrouwd)

Dit moet je vriend zelf oppakken. Je kan em daarbij hooguit moreel steunen, maar als je het moet sturen is het niet goed.

Als ik het zo lees is de hond de meest prangende kwestie maar bijna de minst belangrijke. Besef je dat zelf eigenlijk wel?

@Anneleke: de vraag beantwoord, dank je.
kastella wijzigde dit bericht op 27-06-2019 15:08
1.88% gewijzigd
kastella schreef:
27-06-2019 15:07
Als ik het zo lees is de hond de meest prangende kwestie maar bijna de minst belangrijke. Besef je dat zelf eigenlijk wel?
Dit viel mij ook al op.
Eigenlijk wel bijzonder dit. In mijn omgeving gaat het er altijd over bij scheiding dat men de kat/hond niet wil delen. Beide partners willen het beestje fulltime in huis! Er wordt dan een omgangsregeling bij de rechter afgedwongen.
Rosalind schreef:
27-06-2019 15:00
Verliefd worden kun je niet plannen, wat je ermee doet wel.

en samenwonen is helemaal behoorlijk te plannen
Jeetje wat een trieste situatie voor hond en dochter.

Mijn eerste reactie was dat vriend de hond in huis moest nemen. Omdat moeder bruikbaar geen optie is en ik de dochter haar maatje gun.

Maar aangezien vader de hond niet wil en de hond dus ongewenst is, vind ik dat de hond ook beter verdient. De hond is nog jong en heeft aandacht, liefde, training, opvoeding nodig en ik vermoed niet dat vriend dat kan geven.
Dus wellicht toch een nieuw baasje zoeken die wél tijd en aandacht aan die hond wil geven. Al is dat dan weer superverdrietig voor dochter. :( Echt zo triest dit.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Poker schreef:
27-06-2019 15:08
Eigenlijk wel bijzonder dit. In mijn omgeving gaat het er altijd over bij scheiding dat men de kat/hond niet wil delen. Beide partners willen het beestje fulltime in huis! Er wordt dan een omgangsregeling bij de rechter afgedwongen.
dat was slimmer geweest van de ex van TO: de hond opeisen!! grote kans dat haar man dan ineens de hond ook fulltime wilde :rolling:
lilalinda schreef:
27-06-2019 15:10
dat was slimmer geweest van de ex van TO: de hond opeisen!! grote kans dat haar man dan ineens de hond ook fulltime wilde :rolling:
Ex en ik hadden voor de aanschaf van de kat al bedacht wie de kat houdt bij een eventueel scheiding. En zodra we de kat hadden hebben we dat ook notarieel vast laten leggen. Vooruitkijken bespaart veel ellende.
kastella schreef:
27-06-2019 15:07
Je vriend moet echt beter voor zichzelf opkomen.

Is er een omgangsregling of ouderschapsplan voor de dochter.
Is het bezit van het gezamenlijke huis afgewikkeld?
Zijn ze officieel gescheiden (of waren ze nooit getrouwd)

Dit moet je vriend zelf oppakken. Je kan em daarbij hooguit moreel steunen, maar als je het moet sturen is het niet goed.

@Anneleke: de vraag beantwoord, dank je.
Ja dat klopt, je hebt helemaal gelijk. Mijn vriend moet inderdaad voor zichzelf opkomen en hij vindt het heel moeilijk om een patroon van de afgelopen jaren te doorbreken. Ik probeer de rol van buitenstaander in te nemen, maar ik zie te veel gebeuren hierin en heb daarbij mij eigen gevoelens. De hond is inderdaad een prangende kwestie geworden omdat dit ook samenhangt met verantwoordelijkheid nemen en de manier waarop de ex-vriendin nog controle neemt over zijn leven. Zij kiest ervoor om een huis te huren waar ze 9 maanden op moet wachten en daarmee zowel letterlijk als figuurlijk ruimte op te eisen. Ze kiest ervoor om een huis te huren waar ze geen hond mag hebben en daarmee de verantwoordelijkheid voor de hond bij mijn vriend te leggen. Zij verteld doodleuk dat ze de hond niet kan hebben omdat mijn vriend niet voor de hond wil zorgen. Het meisje is dan helemaal in tranen. Het wordt gewoon uitgespeeld en ik vind dat te pijnlijk om te zien. Naar mijn idee moet de dochter geen eens in de stress zitten over de hond en moeten ouders het samen maar uitvechten. Alleen het uitvechten betekent nu dus dat mijn vriend de hond moet nemen of een oplossing moet zoeken.
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 14:38
ik zie ook iemand die bang is zijn dochter te verliezen in de strijd met zijn ex, omdat zij nou eenmaal sterker is.
Bullshit. Als hij bang is om zijn dochter te verliezen, had hij een huis voor zichzelf gezocht i.p.v. om meteen bij jou in te trekken.
kastella schreef:
27-06-2019 14:25
Omdat ze WEL een beslissing over een hond voor de dochter forceert, waar vriend blijkbaar niet echt achter stond en dan vervolgens ook nog eens niet de verantwoordelijkheid wil nemen, voor het door HAAR geforceerde besluit. Geld willen lappen voor die hond is geen verantwoordelijkheid nemen. Dat is afschuiven.

Als TO inderdaad een jaar een relatie heeft en de hond is inderdaad een jaar oud, dan wist vriend dat hij vreemdging en dus de relatie op scherp zette, terwijl ex er vermoedelijk nog vanuit ging dat ze nog lang en gelukkig samenbleven. En dan kon ze happily ever after voor de hond blijven zorgen.

Wij hebben ook een hond in huis waarvan man gelijk aangaf er niets mee te willen doen. En aangezien we nog steeds bij elkaar zijn, gaat dat goed.
Later is nu
Ik vind het wel opvallend dat niemand het raar vindt dat moeder een huis huurt waar ze geen hond kan hebben terwijl ze een paar maanden daarvoor nog zo graag een hond wilde voor haar dochter.
vivapimpelmees schreef:
27-06-2019 15:20
Bullshit. Als hij bang is om zijn dochter te verliezen, had hij een huis voor zichzelf gezocht i.p.v. om meteen bij jou in te trekken.
Dit kan financieel niet.
Als ze er 9 maanden over heeft gedaan om een woning te vinden, heeft ze misschien niet zo veel keuze.

Edit ze moest 9 maanden wachten op dit huis? Wat vreemd, of is het een sociale huurwoning?
anoniem_64df35cce50ab wijzigde dit bericht op 27-06-2019 15:24
31.53% gewijzigd
vivapimpelmees schreef:
27-06-2019 15:20
Plus... waarom moet mijn vriend een huis zoeken? Ex-vriendin zou een huis zoeken. Moet hij dan een tijdelijk huis zoeken omdat zij 9 maanden op een huis moet wachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven