Roken afknapper

03-07-2019 16:35 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik had pas een hele leuke date met een man die ik ken via via. Hij zei dat hij me heel leuk, grappig en mooi vind. Nu komt dus de maar; hij wilt geen relatie met me omdat ik rook en hij daar echt een hekel aan heeft. Nu vind ikzelf dit erg overdreven en denk dan hij vindt me vast niet leuk genoeg want hij heeft nieteens gevraagd of ik ermee zou willen stoppen oid. Hij zei dat ik vast iemand anders tegenkom die me niet wilt veranderen.....
Wat vinden jullie ervan (en ja ik weet dat het stinkt, slecht is en duur)?
Het zou voor hem toch een behoorlijke afknapper kunnen zijn dat je rookt. Tuurlijk kan het ook een excuus zijn maar dat hoeft niet per se. Je zou tegen hem kunnen zeggen van joh wat zou je er van vinden als ik er mee zou stoppen. Als hij dan blijft door gaan dat hij het niet wil dan is het duidelijk
Stop eens een paar weken met roken, en ga dan eens zoenen met iemand die rookt.

Dan heb je daar je antwoord waarom hij het niet zo frisjes vind.
Ik geef hem gelijk jij wilt roken hij een leuke vriendin die niet rookt.
Ik snap hem wel.

Een date vragen om te stoppen met roken? Hij is je vader niet he?
Ik denk dat hij je niet leuk genoeg vindt. Als je iemand echt leuk vindt stap je over dat roken heen.
Ik ben altijd behoorlijk anti-roken geweest. Mijn vriend rookte toen ik hem leerde kennen, en ik vond dat niet leuk maar hij was verder zo leuk dat ik dat roken accepteerde. Inmiddels is hij gestopt gelukkig.
Rosalind schreef:
03-07-2019 16:43
Ik snap hem wel.

Een date vragen om te stoppen met roken? Hij is je vader niet he?
Dat mag je hopen inderdaad.
Overigens zou je tijdens een date wel je best kunnen doen om niet of zo min mogelijk te roken.
Mega afknapper, bah.
Hmm ik vind roken ook een afknapper maar heb toch een relatie met iemand die rookt. Denk dat hij je niet leuk genoeg vindt.
Ik zou het ook verschrikkelijk vinden. En nu (ik ben niet verliefd) zeg ik inderdaad: afknapper.
Ik vind het ook een afknapper. Feest-roker, oke, prima. Maar dagelijks? Nop. Sorry.
Ik weet idd dat het stinkt, ben gestopt geweest, en toen feestje...wijntje...toch weer sigaretje. Ik heb ook aangegeven dat ik zou kunnen nadenken om te stoppen maar dan geeft hij als antwoord dat hij me niet wilt veranderen.
Vergeetmenietje12 schreef:
03-07-2019 16:46
Ik weet idd dat het stinkt, ben gestopt geweest, en toen feestje...wijntje...toch weer sigaretje. Ik heb ook aangegeven dat ik zou kunnen nadenken om te stoppen maar dan geeft hij als antwoord dat hij me niet wilt veranderen.
Jammer dan. Op naar de volgende date.
Dan vindt hij je idd niet leuk genoeg.
Ik vind het ook echt een afknapper, dat roken.
Ik zou ook geen roker daten: vies en ongezond. Daarnaast heb ik een dubbele longontsteking gehad die laat ontdekt is en ik heb dus echt last. Ook vind ik het een slecht voorbeeld voor kinderen. Daarnaast krijg je er een lelijk gezicht van en lelijke tanden...ik geef hem gelijk. Dit is iets wat hij niet wil.

Het is aantrekkelijk wanneer iemand goed voor zichzelf zorgt en niet wanneer iemand van plan is om ooit goed voor zichzelf te gaan zorgen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 03-07-2019 16:50
18.52% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
03-07-2019 16:46
Fijne vent zeg, zonde dat je rookt. Voor mij ook een dealbreaker, als ex roker.
En dat vind ik nou zo raar want hij zegt nogsteeds dat hij me leuk, mooi etc vindt maar hij wilt niet dat ik voor hem stop omdat hij niet wilt dat iknstop voor hem omdat hij me niet wilt veranderen.
03-07-2019 16:52
En dat vind ik nou zo raar want hij zegt nogsteeds dat hij me leuk, mooi etc vindt maar hij wilt niet dat ik voor hem stop omdat hij niet wilt dat iknstop voor hem omdat hij me niet wilt veranderen.
Hij wil je niks opleggen.
Als je stopt doe je dat voor jezelf, niet voor hem.
Roken is een gigantische afknapper.
Jij ruikt het wellicht niet, maar hij ruikt het wel. De stink walm die om je heen hangt, de ruwe stem, de gele tanden, in erge gevallen de zwarte / donkere tandvlees.

Het is alsof je aan het daten bent met een vuur korf, al mag ze nog zo leuk zijn roken is een no-go... (Waar is mijn kots emoticon? :-? )

Verder zou ik je oprecht aanbevelen lekker te stoppen, goed voor de portemonnee, goed voor je lichaam, goed voor je date leven ;-)
Je zegt zelf dat je een tijdje gestopt was maar tijdens een avondje uit de verleiding niet kon weerstaan. Daar heeft hij gewoon geen zin in.
03-07-2019 16:52
Vind je dat echt zo gek?
Ik zou ook geen eisen stellen aan het daten met mij.. :-?
Ik ben niet je meerdere ofzo hea als man zijnde... Ik ben je gelijke, wil jij roken prima! Maar verander aub niet voor mij omdat ik het niet prettig vind, verandering moet vanuit jezelf komen...
Roken is voor mij een mega afknapper en niet alleen omdat het stinkt. Maar vooral omdat je daarmee bewust (want we weten al heel veel jaren beter) een enorm risico met je gezondheid neemt. En met de gezondheid van mensen om je heen, aangezien meeroken ook niet bepaald gezond is. Kan ik niet bij.

Ik heb geen hekel aan rokers, er zijn er zelfs een paar waar ik best veel van hou, maar ik zou er nooit een relatie mee kunnen hebben,
duufje wijzigde dit bericht op 03-07-2019 17:01
0.35% gewijzigd
Als mijn man had gerookt, waren we nooit bij elkaar gekomen en dat is wederzijds, zo smerig en ongezond vinden we het allebei. Bij roken is het niet de vraag of je er wat van krijgt, maar wat.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven