Roken afknapper
woensdag 3 juli 2019 om 16:35
Hallo allemaal,
Ik had pas een hele leuke date met een man die ik ken via via. Hij zei dat hij me heel leuk, grappig en mooi vind. Nu komt dus de maar; hij wilt geen relatie met me omdat ik rook en hij daar echt een hekel aan heeft. Nu vind ikzelf dit erg overdreven en denk dan hij vindt me vast niet leuk genoeg want hij heeft nieteens gevraagd of ik ermee zou willen stoppen oid. Hij zei dat ik vast iemand anders tegenkom die me niet wilt veranderen.....
Wat vinden jullie ervan (en ja ik weet dat het stinkt, slecht is en duur)?
Ik had pas een hele leuke date met een man die ik ken via via. Hij zei dat hij me heel leuk, grappig en mooi vind. Nu komt dus de maar; hij wilt geen relatie met me omdat ik rook en hij daar echt een hekel aan heeft. Nu vind ikzelf dit erg overdreven en denk dan hij vindt me vast niet leuk genoeg want hij heeft nieteens gevraagd of ik ermee zou willen stoppen oid. Hij zei dat ik vast iemand anders tegenkom die me niet wilt veranderen.....
Wat vinden jullie ervan (en ja ik weet dat het stinkt, slecht is en duur)?
woensdag 3 juli 2019 om 17:57
Sja, je kunt om allerlei redenen afknappen op iemand natuurlijk. Kan en mag allemaal. Als ik denk aan zaken waar ik echt op zou afknappen... al was het (vul hier een algemeen erkende leuke meneer in) himself, ik zou er niet onder willen liggen.
Dan moet je iemand al echt heeeeel leuk vinden wil je eens proberen om over die afknapper heen te stappen. Zo kun je het ook bekijken.
Dan moet je iemand al echt heeeeel leuk vinden wil je eens proberen om over die afknapper heen te stappen. Zo kun je het ook bekijken.
woensdag 3 juli 2019 om 18:02
Misschien wil hij niet iemand die pas zo’n slechte gewoonte gaat aanpakken als het een dealbreaker voor iemand anders is. Zou voor mij ook gelden, ook als ik die man heeeel leuk zou vinden. Geeft toch inzicht in een bepaalde karaktertrek die ik niet aantrekkelijk vind.Vergeetmenietje12 schreef: ↑03-07-2019 17:00Ik heb echt geen ruwe stem, en mijn tandvlees is prima want ik poets mijn tanden 3 keer per dag. Ik snap dat het een afknapper is maar als ik aangeef ik ben best bereid om te stoppen, hij aangeeft dat hij me niet wilt veranderen is meer voor mij een teken dat hij mij niet leuk genoeg vindt en niet de ballen heeft dit eerlijk te zeggen.
woensdag 3 juli 2019 om 18:29
Nou... Ik had een collega die een keertje haar sigaretten vergeten was. Agressief dat ze werd op werk... Om alles schoot ze uit haar slof. En ook toen ze uiteindelijk stopte met roken, was ze de eerste maanden niet te genieten.Ice-coffee schreef: ↑03-07-2019 17:49Als ex-rookster zou ik tegen een roker zeggen die heel leuk is dat hij niet moet roken waar ik bij ben. Geen reden om hem het bos in te sturen als hij echt leuk is.
Waar ik op afknap is een man die alcohol drinkt. Een of 2 glazen een enkele keer kan wel.
Een alcoholist maakt jou ook kapot iemand die rookt slaat je niet zomaar tegen de vlakte met als excuus de volgende dag sorry lieverd ik had teveel gerookt.
Die vent poeiert je gewoon af op een laffe manier ook nog. Afknapper haha
¡Apagando las luces!
woensdag 3 juli 2019 om 18:31
En niemand die effe aanbood zelf om een pakje en een aansteker te lopenSombraOnline schreef: ↑03-07-2019 18:29Nou... Ik had een collega die een keertje haar sigaretten vergeten was. Agressief dat ze werd op werk... Om alles schoot ze uit haar slof. En ook toen ze uiteindelijk stopte met roken, was ze de eerste maanden niet te genieten.
Ze gaan maar op een ander niet-genietbaar zijn.
Als zo'n stopper mij te gortig wordt qua gedrag, stop ik er gewoon terug sigaretten in.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 03-07-2019 18:32
1.65% gewijzigd
woensdag 3 juli 2019 om 18:31
Precies dit. Ik associeer roken echt met tokkie (vast niet terecht, maar in mijn vriendengroep rookt niemand) en ongezonde leefstijl. Bovendien zijn rokers toch altijd met hun verslaving bezig en dat zou me mateloos irriteren. Dat past niet bij mij dus heb ik op mijn tinderprofiel staan dat ik geen rokers date. Iemand die al een tijd gestopt is, vind ik prima. Iemand met mooie plannen om te stoppen kansloos. Ik vind het knap van je date dat hij het toch wilde proberen, schijnbaar vindt hij je verder dus echt heel leuk.Elastiekje22 schreef: ↑03-07-2019 18:02Misschien wil hij niet iemand die pas zo’n slechte gewoonte gaat aanpakken als het een dealbreaker voor iemand anders is. Zou voor mij ook gelden, ook als ik die man heeeel leuk zou vinden. Geeft toch inzicht in een bepaalde karaktertrek die ik niet aantrekkelijk vind.
woensdag 3 juli 2019 om 18:33
Ik ga andermans verslaving niet financieren
¡Apagando las luces!
woensdag 3 juli 2019 om 18:34
Als mijn vriend had gerookt dan had ik geen relatie met hem! En als ik had gerookt dan had hij geen rekatie met mij gewild. Dat hebben we echt naar elkaar uitgesproken.
Ik heb nooit gerookt, alleen de lucht al..... vroeger bij mijn opa en oma op verjaardagen verdween ik al gauw naar de slaapkamer met een stapel DD, alleen maar om de sigarenrook te ontwijken. In de trein bleef ik liever staan dan te gaan zitten in een rookcoupé. Zelfs als kind was ik daar heel stellig in.
En nu is het ook bekend hoe ongezond het is.....
Het zou voor mij een afknapper zijn, dus ja ik begrijp die mannwel! Tuurlijk kan ie je leuk, lief en aardig vinden. Dat zijn sommige rokers ook best, wil alleen niet zeggen dat hij een relatie met je wil....
Ik heb nooit gerookt, alleen de lucht al..... vroeger bij mijn opa en oma op verjaardagen verdween ik al gauw naar de slaapkamer met een stapel DD, alleen maar om de sigarenrook te ontwijken. In de trein bleef ik liever staan dan te gaan zitten in een rookcoupé. Zelfs als kind was ik daar heel stellig in.
En nu is het ook bekend hoe ongezond het is.....
Het zou voor mij een afknapper zijn, dus ja ik begrijp die mannwel! Tuurlijk kan ie je leuk, lief en aardig vinden. Dat zijn sommige rokers ook best, wil alleen niet zeggen dat hij een relatie met je wil....
woensdag 3 juli 2019 om 18:53
Voor mij zijn er twee grote verschillen tussen roken en alcohol drinken: sigaretten zijn vanaf de eerste dodelijk en roken stinkt verschrikkelijk.Frenky1983 schreef: ↑03-07-2019 18:46Neem iemand zoals die persoon is, ga niet iemand iets opleggen heeft geen zin! Je komt exht wel iemand tegen die je neemt zoals je bent! Met of zonder sigaret! Er zijn ook mensen die een hekel hebben aan alcohol drink je dan ook helemaal geen alcohol meer?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 3 juli 2019 om 18:55
Klopt. Sinds ik niet meer rook knap ik er zelf ook op af. Eerder nooit beseft dat het zó smerig is. Dat ruik je pas als je zelf niet meer rookt.
.
woensdag 3 juli 2019 om 18:57
Haha ja dat snap ik dan weer niet mensen die heel naar gaan doen als ze stoppen. Best lang gerookt en al jaren gestopt maar als je omdenkt als in: gelukkig hoef ik niet meer te roken en hoesten of kijk hoeveel geld je overhoud word je vrolijk van stoppen. Een man die gaat snauwen van dat soort dingen is toch niks voor mij.
Pestbui mag maar stampvoeten en janken want ik moet nu roken of drinken of iets lekker eten is onaantrekkelijk ik wil een vent geen peuter haha
Pestbui mag maar stampvoeten en janken want ik moet nu roken of drinken of iets lekker eten is onaantrekkelijk ik wil een vent geen peuter haha
woensdag 3 juli 2019 om 19:02
Roken/drinken is geen eigenschap maar een nare verslaving. Zelfs een (nare) eigenschap in iemands karakter hoef je niet te accepteren, reden genoeg om aan iemand voor bij te gaan.Frenky1983 schreef: ↑03-07-2019 18:46Neem iemand zoals die persoon is, ga niet iemand iets opleggen heeft geen zin! Je komt exht wel iemand tegen die je neemt zoals je bent! Met of zonder sigaret! Er zijn ook mensen die een hekel hebben aan alcohol drink je dan ook helemaal geen alcohol meer?
De man legt haar juist niks op, ziet haar verslaving als iets waar ze alleen zelf iets aan kan veranderen.
woensdag 3 juli 2019 om 19:04
Roken heeft alleen maar nadelen. Dat je dan toch niet stopt, zegt iets over jouw persoonlijkheid (weinig doorzettingsvermogen/zelfdiscipline) en hoe je in het leven staat. Je vindt gezondheid minder belangrijk dan je verslaving.
Dát is onaantrekkelijk en zou voor mij ook een afknapper zijn.
Oja, ik raad je aan om sowieso te stoppen, voor jezelf.
woensdag 3 juli 2019 om 19:07
Alleen deze reactie gelezen. Helemaal mee eens!kittyfantastico schreef: ↑03-07-2019 19:04Roken heeft alleen maar nadelen. Dat je dan toch niet stopt, zegt iets over jouw persoonlijkheid (weinig doorzettingsvermogen/zelfdiscipline) en hoe je in het leven staat. Je vindt gezondheid minder belangrijk dan je verslaving.
woensdag 3 juli 2019 om 19:15
Dat klopt, maar wat ik wil zeggen je kan wel voor iemand veranderen. Maar blijf altijd je zelf! Want ooit verander je terug naar wie je bent!Lillybit schreef: ↑03-07-2019 19:02Roken/drinken is geen eigenschap maar een nare verslaving. Zelfs een (nare) eigenschap in iemands karakter hoef je niet te accepteren, reden genoeg om aan iemand voor bij te gaan.
De man legt haar juist niks op, ziet haar verslaving als iets waar ze alleen zelf iets aan kan veranderen.
woensdag 3 juli 2019 om 19:17
Dus als je stopt met roken dan verander je jezelf?Frenky1983 schreef: ↑03-07-2019 19:15Dat klopt, maar wat ik wil zeggen je kan wel voor iemand veranderen. Maar blijf altijd je zelf! Want ooit verander je terug naar wie je bent!
woensdag 3 juli 2019 om 19:20
Inderdaad. Je verandert jezelf niet, je stopt met een slechte gewoonte.
Overigens vind ik het ook niet meteen zo veel over je karakter zeggen als dit aanleiding is om te stoppen. Iemand leuk vinden die afknapt op roken, kan net het zetje zijn. Waarom je uiteindelijk stopt is ook je eigen zaak.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 3 juli 2019 om 19:22
Klopt Frenky dat heb ik meegemaakt met iemand die zou stoppen met drinken. Echt afkicken en alles maar na 7 jaar is hij toch weer gaan drinken omdat het nu wel kon zo af en toe. Al snel was hij weer vaak dronken en sloeg de boel en mij kort en klein wat mensen niet konden geloven hij leek zo aardig.
Mensen die na jaren gestopt te zijn weer beginnen met roken drinken of drugs zal ik wel nooit snappen want de tweede keer weet je heel goed waar je aan begint zo zonde al die kapotte longen levers en relaties en ook nog kapotte mensen die er bij staan en niks kunnen doen.
Mensen die na jaren gestopt te zijn weer beginnen met roken drinken of drugs zal ik wel nooit snappen want de tweede keer weet je heel goed waar je aan begint zo zonde al die kapotte longen levers en relaties en ook nog kapotte mensen die er bij staan en niks kunnen doen.
woensdag 3 juli 2019 om 19:24
Toen ik mijn man leerde kennen rookte hij ook. Ik vond het geen afknapper maar vond het wel jammer. Ik begon me er echter steeds meer aan te irriteren, dus hij is afgelopen jaar gestopt met roken voor mij. Begin dit jaar is hij gediagnostiseerd met longkanker, hij zal niet meer genezen.
Dus ik snap jouw date wel, mocht ik ooit in de toekomst weer open staan voor een relatie, dan mag hij niet roken. Anders geen relatie.
Dus ik snap jouw date wel, mocht ik ooit in de toekomst weer open staan voor een relatie, dan mag hij niet roken. Anders geen relatie.