Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Madrid, ik geef de mijne Applaws :) Hiervoor gaf ik ander voer, toen ben ik me er meer in gaan verdiepen en ben ik al vrij snel en zonder problemen overgestapt op Applaws. Ik merkte meteen verschil: ze zit sneller vol en haar vacht werd mooier. Ik ken echter ook genoeg katten die het er niet goed op doen (katten die het gewoon niet lusten of ervan moeten overgeven oid), maar het is hoe dan ook gezond en voedzaam voer met een hoog percentage vlees en geen granen. Applaws heeft ook brokken voor senioren, hier heb ik verder alleen geen ervaring mee.

Ik ken ook genoeg mensen die Royal Canin geven en hier tevreden over zijn, hoor. De meeste katten lusten het ook gewoon en vinden het erg lekker, maar echt voedzaam is het door de vele overbodige ingrediënten en het kleine percentage vlees niet. Nogmaals, katten kunnen het er echt prima mee doen en er gewoon oud mee worden, maar echt heel erg gezond is het niet ;-D
Mocht hij het wel lusten, RC dan krijgt hij dat gewoon denk ik. Maar hij lust bijna nooit droogvoer. Het is al een wonder dat hij deze 2 is gaan eten.
Het is een onmogelijke kat met droogvoer. Ik ben bang dat als hij de vis variant van Applaws al niet aanraakte hij de senioren versie ook niet hoeft.
Je kan ze ook alleen in 2 kilo verpakkingen halen bij zooplus. Dat vind ik wat veel, gezien de kans dat hij het niet aan zal raken groot is. Bij mijn kat geld niet alleen of het goed voor hem is maar ook of hij het lust. Het is geen makkelijke eter helaas.

We zijn net even buiten geweest, samen. Hij wilde zo graag maar het was geen succes. Hij was doodsbang en schoot van elk geluidje weg. Ik kon hem net op tijd pakken en snel weer naar binnen. Kan wel even duren voor hij weer gewend is aan buiten vrees ik. Ik ga het maar rustig opbouwen. Elke dag even samen buiten kijken op de rustigste tijden van de dag. Ik heb zo met hem te doen. :'(
Hij wil zo graag naar buiten maar ik vertrouw het niet. Zijn reactievermogen is ook niet zo snel nu en zijn pootje werkt ook niet mee.
Is de tuin afzetten geen optie? Dan weet je zeker waar die is.

kwa kieskeurigheid hier ook lastige eters. Tot ik RC ging testen en bingo.
Nee dat gaat helaas niet. Ik woon in een woonhuis op de eerste verdieping en de zolder, mijn onderburen hebben de tuin en benedenverdieping ( en die hebben 2 honden die altijd in hun tuin zitten ).
We delen wel een voortuin maar dat stelt niets voor en daar valt niets af te zetten. Bovendien zijn het sloophuizen en gaan we er waarschijnlijk volgend jaar uit.
Ik laat kat altijd via onze gezamelijke voordeur naar buiten en dan hobbelt hij rustig de tuintjes af. Hij gaat nooit ver weg en ligt meestal alleen voor pampus op de vuilnisbakken of voor de deur. Het ging altijd gewoon goed zo, tot het dus gruwelijk mis gegaan is. Wat er gebeurt is, geen idee. Aanrijding lijkt me het meest waaschijnlijk, of een flinke val gemaakt van een hek af ofzo.

Hij is goed bang in elk geval. Ik heb hem ook de eerste 9 maanden dat ik hem had gewoon binnen gehouden ( en op het afgezette balkon ) en dat vond hij ook best. Hij was wel wat luier dan nu. Nu hij buiten komt zie ik hem soms de halve dag niet. Dan is hij niet ver weg, dan ligt hij gewoon voor de deur, maar hij komt niet veel binnen. We hebben ook geen luik.

Dus jouw katten doen het goed op RC? Mooie vacht enzo? Gezond?
Morgen toch maar een verpakking halen bij de AH denk ik. Die Natural Health van de dierenwinkel raakt hij niet aan.
Madrid, als het een lastige eter is en hij bijna geen brokjes lust, denk ik dat Royal Canin wel een goed idee is! De meeste katten lusten dat wel. Soms is het gewoon beter dat ze iets eten en dat ze daar ook geen last van krijgen dan ze het allerbeste voer aan te smeren. Ik hoop in ieder geval dat hij het lekker gaat vinden en dat hij het er goed op gaat doen :)

Wat sneu dat hij zo angstig is buiten. Rustig opbouwen is inderdaad een goed idee. Hopelijk voelt hij zich snel weer veilig buiten! :heart:
Ja maar eens proberen inderdaad. Wie weet.

Ik vind het zo naar wat er met hem gebeurd is. Voel me er zo rot over. Ik neig er bijna naar om hem weer binnen te gaan houden, hoe sneu ik dat ook vind. Maar zeker nu ik weet dat hij flink ouder is dan gedacht vind ik het eigenlijk helemaal geen fijn plan meer om hem naar buiten te laten. Alles lijkt ineens gevaarlijk.
Maar ja ik moet zelf ook nog even bijkomen van de afgelopen dagen en ik kan niet echt rationeel denken momenteel. Het is even teveel geweest allemaal.

Maar goed, ander onderwerp, hoe is het met jullie katten?
Hoe slaapt jou poes nu Parachutes?
Hier in Nederland schijnt al het voer geschikt te zijn voor menselijke consumptie. Tuurlijk zit er verschil tussen de kwaliteit van het voer, maar geen enkel voer is echt slecht. Althans, zo zei de dierenarts, die mij aangaf dat RC meer dan prima voer is. En nee, zij verkopen Virdac, geen RC, dus zat geen verborgen agenda bij. En er zijn genoeg dierenartsen die RC en Hills verkopen. Mijn katten halen echt hun neus op voor al dat graanvrije voer, maar ook voor natuurlijke brokken. Ik geloof dat ik zo’n beetje alles heb geprobeerd. En op RC doet ze het zo ontzettend goed. Maar jij en je kat zullen het zelf moeten ervaren.

Vraagje voor ervaringsdeskundigen, die hier vast zitten. Mijn achterblijver is nu een week na het inslapen van mijn zwart-witte zo onrustig. Ze loopt zoekend door het huis en ze klinkt als een krolse kat. Duidelijk mist ze iets. Maar hoe weet ik of ze nu eenzaam is of dat ze haar maatje mist? Ze is 12 jaar samen geweest en nu ineens alleen, ook als ik de hele dag aan het werk ben. Ik vind het zo zielig voor haar.... Ik moet nog niet aan een andere kat denken, maar toch denk ik eraan. Ik wil niet dat mijn kat eenzaam wordt.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Katten rouwen ook als sterke banden en gewoonten doorbroken worden.
Voor mijn " wilde" kat ben ik aan de witjes begonnen.ze was heel erg sterk bevriend met mijn 20 jarige. Omdat ze zo schuw is keek ze altijd wat hij deed, daar haalde ze haar rust uit. Aan zwartwitje heeft ze niks, zij komt alleen maar om te eten. Zodoende de witjeskaters. De een mag ze wel graag en de andere helemaal niet. Degene die ze graag mag heeft hetzelfde rustige en vredelievende karakter als haar overleden vriendje. De jongste de witje is compleet anders, zijn gedrag krijgt geen waardering. Als je het overweegt zou je een goedmoedige, open en rustige kater kunnen kiezen.
Ik heb me juist laten vertellen dat je beter twee katten van hetzelfde geslacht bij elkaar kunt zetten en die qua karakter op elkaar lijken. Maar ook hier geldt weer: zoveel mensen, zoveel meningen. En internet geeft geen eenduidig antwoord: Een kitten bij een oudere dame, zodat de achterblijver niet opnieuw voor haar plekje hoeft te vechten. Een kat van dezelfde leeftijd, twee kittens. Ik weet het niet meer. Nu ben ik er sowieso nog niet aan toe, het verdriet is nog te vers. En ik heb over 7 weken pas vakantie, dan pas zou ik er de tijd voor hebben. Las zojuist dat het asiel bij mij in de buurt 95 (!) kittens in het asiel en bij gastgezinnen heeft zitten. En dat zal nu rond de vakantie waarschijnlijk alleen maar oplopen.
Madrid87 schreef:
05-07-2019 19:32
Ja maar eens proberen inderdaad. Wie weet.

Ik vind het zo naar wat er met hem gebeurd is. Voel me er zo rot over. Ik neig er bijna naar om hem weer binnen te gaan houden, hoe sneu ik dat ook vind. Maar zeker nu ik weet dat hij flink ouder is dan gedacht vind ik het eigenlijk helemaal geen fijn plan meer om hem naar buiten te laten. Alles lijkt ineens gevaarlijk.
Maar ja ik moet zelf ook nog even bijkomen van de afgelopen dagen en ik kan niet echt rationeel denken momenteel. Het is even teveel geweest allemaal.

Maar goed, ander onderwerp, hoe is het met jullie katten?
Hoe slaapt jou poes nu Parachutes?
Kan je niet weer met hem gaan wandelen met het tuigje om? Jij je gemoedsrust en hij toch lekker zijn wandeling buiten. Ik snap helemaal dat je er niet (meer) gerust op bent en deze stress niet meer wil. Neem nu nog maar geen beslissing, eerst inderdaad even bijkomen van alles. En probeer je alsjeblieft niet schuldig te voelen, je kon er niets aan doen.

Ik heb overigens prima ervaringen met RC. Twee katten hier vinden het heerlijk en doen het er heel goed op. Alleen de rooie is er niet zo gek op, die eet eigenlijk alleen Purina One Sensitive, nou prima. De zwartwitte eet RC obesity management omdat hij geneigd is teveel te eten en van het speciale voer zit hij sneller vol. Ik kan me niet voorstellen dat het slecht voer is, al ken ik de verhalen op internet. Ja er zitten granen in, ik kan me er niet druk om maken. Ik hoef mijn katten echt geen graanvrij voer voor te zetten, ze lusten het niet.
Volgens mij heeft RC meerdere keuzes in seniorenbrokjes en heeft Zooplus probeerzakjes van 400 gram.
MockTurtle schreef:
05-07-2019 20:57
Ik heb me juist laten vertellen dat je beter twee katten van hetzelfde geslacht bij elkaar kunt zetten en die qua karakter op elkaar lijken. Maar ook hier geldt weer: zoveel mensen, zoveel meningen. En internet geeft geen eenduidig antwoord: Een kitten bij een oudere dame, zodat de achterblijver niet opnieuw voor haar plekje hoeft te vechten. Een kat van dezelfde leeftijd, twee kittens. Ik weet het niet meer. Nu ben ik er sowieso nog niet aan toe, het verdriet is nog te vers. En ik heb over 7 weken pas vakantie, dan pas zou ik er de tijd voor hebben. Las zojuist dat het asiel bij mij in de buurt 95 (!) kittens in het asiel en bij gastgezinnen heeft zitten. En dat zal nu rond de vakantie waarschijnlijk alleen maar oplopen.
Ik denk dat het helemaal van het karakter van de kat afhangt Mock. Hier een kitten (kater) bij een 16-jarige gehad, daarna een kitten (poes) bij een 20-jarige, daarna een 11 jaar oude kat (poes) van een vriendin overgenomen en als laatste natuurlijk de rooie kater (ongeveer 6 jaar bij een poes van toen 12 en een kater van toen 2). Is allemaal prima gegaan, maar daar moet je ook een beetje geluk mee hebben natuurlijk. Sommigen werden dikke vrienden, sommige niet, nu met poes (nu 14), kater (nu 6) en de rooie (nu 10) gaat het meer dan uitstekend.

Doe wat voor jou goed voelt. Als je er nog niet aan toe bent, nog niet doen. Het kan even duren voordat je andere kat gewend is aan de nieuwe situatie. Toen mijn 21-jarige kater overleed is zijn maatje van 13 ongeveer twee weken lang blijven zoeken, wilde niet eten etc. maar uiteindelijk kwam het goed met hem en leefde hij weer op.
Mocht je toch weer een nieuwe kat willen over een tijdje dan denk ik persoonlijk dat het beste is om twee kittens uit het asiel te halen. Dan hebben die elkaar om mee te spelen en wordt je andere kat waarschijnlijk niet geconfronteerd met een overactieve speelse kitten.
Bedankt Calamity. Het is met katten ook vaak een gok, wat je ook doet. Ook dat heb ik me weer laten vertellen ;-)

Ik heb nagedacht over 2 kittens, maar ik weet niet zo goed hoe ik daarover denk. Ik vind persoonlijk 3 katten best veel. Ik lees hier dat jullie allemaal zoveel katten hebben, maar ik vond 2 katten wel een mooi aantal. Financieel gezien ook. Al snap ik dat het voor mijn oudere dame misschien minder leuk is om een kitten om zich heen te hebben. Dilemma, dilemma. Mijn hart heeft plek genoeg, mijn huis en portemonnee wat minder.

Hoe gaat het nu eigenlijk met jou Calamity?
MockTurtle schreef:
05-07-2019 22:01
Bedankt Calamity. Het is met katten ook vaak een gok, wat je ook doet. Ook dat heb ik me weer laten vertellen ;-)

Ik heb nagedacht over 2 kittens, maar ik weet niet zo goed hoe ik daarover denk. Ik vind persoonlijk 3 katten best veel. Ik lees hier dat jullie allemaal zoveel katten hebben, maar ik vond 2 katten wel een mooi aantal. Financieel gezien ook. Al snap ik dat het voor mijn oudere dame misschien minder leuk is om een kitten om zich heen te hebben. Dilemma, dilemma. Mijn hart heeft plek genoeg, mijn huis en portemonnee wat minder.

Hoe gaat het nu eigenlijk met jou Calamity?
Ja, snap ik. Drie katten is ook best veel. Je kan natuurlijk ook voor een wat oudere asielkat gaan. Zo trof ik vier jaar geleden de rooie met als gelukje dat het een allemansvriend is die jarenlang samen had geleefd met heel veel andere katten en de twee katten die ik had toen hij hier kwam wonen dus geen bedreiging waren en hij niet voor hen want hij wilde meteen vriendjes worden. Zoiets gun ik jou ook :hug: er zitten zoveel lieve en leuke volwassen katten in het asiel, er is er vast een die -als de tijd daar is- ook perfect in jouw huis en hart past.

Met mij gaat het redelijk. Soms heb ik er vrede mee dat mijn moeder nu haar rust heeft, soms zit ik weer volop in de rouw en ben ik heel verdrietig. Het is lastig, er spelen veel gevoelens en gedachten mee uit het verleden, de band tussen mij en mijn moeder was helaas niet zo goed. Verder een hoop gedoe op mijn werk (bezuinigingen, reorganisatie) en nog wat andere dingen die niet helemaal lekker lopen dus heb veel op mijn bordje maar probeer in mijn vrije tijd mijn ontspanning te vinden in de tuin en natuurlijk zijn de katten een enorme steun. Erg lief dat je het vraagt trouwens :)
Madrid, komt goed, neem zelf ook maar even de tijd inderdaad :) de rest komt allemaal later wel!

Mijn kat slaapt gewoon weer beneden nadat ze dus na een paar nachten bij mij op de slaapkamer ontdekte dat ze midden in de nacht over me heen kon rennen/lopen/springen. Na een week slecht slapen was de lol er wel af bij me en heb ik besloten haar 's nachts toch weer beneden te laten. Nu slapen we allebei weer goed door, haha.

Mijn achterburen zijn overigens bezig met het verbouwen van hun achtertuin, de helft van de schutting is eruit en in hun tuin is het nu één grote zandbak. Drie keer raden wie daar elke dag als een klein zwijn in zit te wroeten en elke avond heeeel erg vies thuis komt? :facepalm: :proud:
Ik heb nog even om erover na te denken gelukkig. Want als ik het doe, wil ik ook wel echt de tijd hebben. En niet even snel in het weekend een kat halen en dan maar zien waar het schip strandt. Dat verdient de oude dame ook niet. Die heeft ook al genoeg voor haar kiezen gehad. Verhuizing, haar maatje is weg.

Wat verdrietig dat dingen zo lopen. Soms lijkt het ook wel allemaal tegelijk te komen hè? Wat naar voor je.... Ik hoop dat er snel weer wat rust in je leven komt. :hug:
parachutes schreef:
05-07-2019 22:27
Madrid, komt goed, neem zelf ook maar even de tijd inderdaad :) de rest komt allemaal later wel!

Mijn kat slaapt gewoon weer beneden nadat ze dus na een paar nachten bij mij op de slaapkamer ontdekte dat ze midden in de nacht over me heen kon rennen/lopen/springen. Na een week slecht slapen was de lol er wel af bij me en heb ik besloten haar 's nachts toch weer beneden te laten. Nu slapen we allebei weer goed door, haha.

Mijn achterburen zijn overigens bezig met het verbouwen van hun achtertuin, de helft van de schutting is eruit en in hun tuin is het nu één grote zandbak. Drie keer raden wie daar elke dag als een klein zwijn in zit te wroeten en elke avond heeeel erg vies thuis komt? :facepalm: :proud:
:D Dat is natuurlijk ook allemaal reuzespannend en leuk!
Hier ligt bij de buren het halve terras overhoop en er ligt ook een grote zandhoop. Nou ja, het verhaal van de teckel kennen jullie. De rooie weet precies wanneer teckel niet thuis is of binnen zit, dan slaapt hij bovenop die zandhoop :biggrin:
MockTurtle schreef:
05-07-2019 22:30
Ik heb nog even om erover na te denken gelukkig. Want als ik het doe, wil ik ook wel echt de tijd hebben. En niet even snel in het weekend een kat halen en dan maar zien waar het schip strandt. Dat verdient de oude dame ook niet. Die heeft ook al genoeg voor haar kiezen gehad. Verhuizing, haar maatje is weg.

Wat verdrietig dat dingen zo lopen. Soms lijkt het ook wel allemaal tegelijk te komen hè? Wat naar voor je.... Ik hoop dat er snel weer wat rust in je leven komt. :hug:
Dank je wel. Komt wel goed hoor maar heeft net zoals het verlies van en de rouw om je geliefde kat (veel) tijd nodig :rose:
Calamitycat schreef:
05-07-2019 22:33
:D Dat is natuurlijk ook allemaal reuzespannend en leuk!
Hier ligt bij de buren het halve terras overhoop en er ligt ook een grote zandhoop. Nou ja, het verhaal van de teckel kennen jullie. De rooie weet precies wanneer teckel niet thuis is of binnen zit, dan slaapt hij bovenop die zandhoop :biggrin:
Ja, hoe vies ik het ook vind, ik vind het stiekem ook wel heel leuk dat ze zoveel plezier heeft, haha.

Ik moest zo hard lachen bij je verhaal van de teckel, heerlijk, en dat hij dus ook precies weet wanneer het veilig genoeg is om de zandhoop te betreden ;-D stoer, slim beestje heb je!
Mock,
katten schijnen wel echt te rouwen en hun structuur kwijt te zijn bij een overlijden zowel van het overlijden van een soortgenoot maar ook van hun baasje. Toen mijn moeder overleed deed onze Lizzeke ook zo vreemd dat ik met haar naar de dierenarts ging.
Die zei dat ze of dement werd (ze was al wat ouder) of dat ze verdriet had door het overlijden van mijn moeder. Na een paar maanden deed ze weer normaal het was dus echt verdriet.

Toen wij eind vorig jaar gingen kijken voor een maatje voor de rode dame duizelde het mij ook van de adviezen. Uiteindelijk op onze zwarte kanjer gekomen. Beide zijn ze vier jaar alleen de rode is een dame en de zwarte een heer. Gaat inmiddels echt wel goed.
Gisteren lagen ze samen op 1 kussen op de nieuwe krabpaal. Smelt smelt.
Overigens vinden wij 2 ook wel de max. Er staan inmiddels 3 kattenbakken in huis, 3 krabpalen, 2 waterfontein, 2 grote droge brokken bakken, 1 gewoon bakje water, 1 gewoon bakje droge brokken en ontelbaar veel speelgoed. Een beetje ruimte voor onszelf is ook fijn. ;-) Wil niet nog meer katten spullen.
Bovendien hebben we ze beide goed verzekerd en dat is ook wel aan de prijs.

Neem de tijd die je nodig hebt, katten wennen aan nieuwe situaties op den duur dus neem zeker geen overhaaste beslissingen.
Is ook gewoon heel verdrietig. :redrose:

De zwarte kanjer krabbelt aan het behang in de gangen helaas. (nu is hij gestopt ermee maar goed schade is al aangericht)
Ben nu even niet in staat om dingen aan te pakken in huis maar uiteindelijk willen we het vervangen voor structuurverf. Staat nu even wat sloeberig maar het is niet anders.

Ps waarom hebben we wel deze :duckie: :bunny: :puppy: smileys maar niet van een kat. Voel me achter gesteld. :whip:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Bedankt voor je verhaal IBIopviva. Katten schijnen inderdaad te rouwen. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik vanavond ook wel erg nerveus van haar word, hoe zielig ik het ook vind. Ze sjokt van plekje naar plekje en overal moet ze even miauwen. Er zit momenteel weinig rust in haar.

Ik herken precies wat je zegt over max. 2 katten. Overal staat wat. Of je breekt je nek weer over een speeltje. En als ik zie wat mijn katten met alles doen/deden... Vrijwel niets, alleen de krabpaal wordt flink gebruikt. Speeltjes kijken ze niet naar om.

Wel fijn dat de klik er tussen jouw katten wel is. Dat is wat ik die van mij ook gun. Een nieuw vriendinnetje. En mezelf ook trouwens.

Jammer dat zwarte aan je behang zit. Heb je effen behang? Misschien dat je met een kleurtester de ergste plekken kan camoufleren? Ik had ooit rauhfaser aubergine geschilderd. Vonden de katten erg gezellig. Gelukkig had ik de emmer saus nog, dus ik heb steeds de grootste stukken eraf getrokken en bijgewerkt met saus. En in mijn nieuwe huis geen behang meer ;-)
IBIopviva, we hebben deze! :cat:

:cheer2:
Snap het hoor dat je het ook irritant gaat vinden! Hopelijk komt de rust snel weer bij haar.

Nou de zwarte kanjer is helemaal gek van elk stukje speelgoed. Die hoor je zo vaak weer met een balletje, die vliegt door de tunnel, drentelt heen en weer als hij wil spelen met het laser lampje en haalt uit de gaten van de krabpaal zo vaak het speelgoed dat ik soms 3 keer per dag naar boven loop om het er weer in te doen. Eerlijk gezegd vind ik dat erg lekker. We hadden ook al veel voor de rode dame maar die doet er niks mee. Nu kijkt ze wel heel precies naar alles wat de zwarte doet maar blijft verder wel gewoon liggen of zitten.

Lijkt me heel gezond dat je op termijn een vriendinnetje wil voor jullie. Of vriendje uiteraard.

Nee geen effen behang en vind het ergens ook zonde om moeite en kosten te maken voor een tijdelijk iets. Had nog een paar keer de boel gewoon geplakt met pritt stift. Moet toegeven dat dit nog best lang gewerkt heeft maar die tijd is inmiddels ook voorbij.
Hoop me gewoon snel (psychisch) wat beter te voelen en dit soort dingen weer aan kan pakken.
Ik ben allang blij dat mij verder het wel met gemak lukt om 1 of 2 keer daags de kattenbakken uit te scheppen en indien nodig geheel verschonen, ook de bakken water ververs ik dagelijks en de brokken vervang ik ook dagelijks. Natvoer vergeet ik niet te geven en met de afwas nemen we die bakjes ook standaard dagelijks mee. Al met al hoop ik dat de katten iig weinig tot geen last hebben van mijn wat sombere periode.
Maar jeetje wat ben ik blij met ze! Kan gewoon niet geloven dat ik al die jaren geen kattenvriendjes gehad heb.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
parachutes schreef:
05-07-2019 23:15
IBIopviva, we hebben deze! :cat:

:cheer2:
:cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat:

:flirting: :flirting: :flirting: :flirting: :flirting:

:applause: :applause: :applause: :applause: :applause:

:high5:

Gelukkig maar! Wilde al in staking en de baricade op.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ibi, wat fijn dat je zo'n enorme steun hebt van je katten :hug: Ik herken het als geen ander, daarom is een leven zonder katten voor mij ondenkbaar. Ze geven zóveel kleur aan de dag en een kat aaien en/of knuffelen werkt natuurlijk heel erg stressverlagend. Ben zó blij met mijn rakkers, ze houden me echt op de been, zeker in moeilijke periodes :cat:

Hier trouwens glasvezelbehang. Dat is echt niet kapot te krijgen. Ik heb het hier blauw geschilderd om te voorkomen dat het op een kantoor lijkt, is erg mooi vind ik. En het is gewoon handig, want ben ik het blauw zat dan verf ik het gewoon weer over met een andere kleur, ideaal.
Calamitycat schreef:
05-07-2019 21:44
Kan je niet weer met hem gaan wandelen met het tuigje om? Jij je gemoedsrust en hij toch lekker zijn wandeling buiten. Ik snap helemaal dat je er niet (meer) gerust op bent en deze stress niet meer wil. Neem nu nog maar geen beslissing, eerst inderdaad even bijkomen van alles. En probeer je alsjeblieft niet schuldig te voelen, je kon er niets aan doen.

Ik heb overigens prima ervaringen met RC. Twee katten hier vinden het heerlijk en doen het er heel goed op. Alleen de rooie is er niet zo gek op, die eet eigenlijk alleen Purina One Sensitive, nou prima. De zwartwitte eet RC obesity management omdat hij geneigd is teveel te eten en van het speciale voer zit hij sneller vol. Ik kan me niet voorstellen dat het slecht voer is, al ken ik de verhalen op internet. Ja er zitten granen in, ik kan me er niet druk om maken. Ik hoef mijn katten echt geen graanvrij voer voor te zetten, ze lusten het niet.
Volgens mij heeft RC meerdere keuzes in seniorenbrokjes en heeft Zooplus probeerzakjes van 400 gram.
Dat tuigje heb ik weggegooid, dat was toch geen succes. Hij had zich er meteen al uitgewurmd. Nee, ik zal hem echt opnieuw moeten loslaten en hij zal opnieuw moeten wennen aan buiten zijn. We zijn net nog even samen buiten geweest, voor de voordeur. Even een beetje verkennen, dat ging al aardig. Beter dan gisteren. Hij schrikt wel snel en ik heb hem snel weer binnengehaald.
Maar goed hij heeft toch weer een frisse neus gehaald. Nu ligt hij me boos aan te kijken dat hij niet langer buiten mag blijven. We gaan vanavond laat nog eens als het verkeer heel rustig is op straat. We wonen aan een weg waar geregeld auto's en fietsers langs rijden.

Hij heeft nog niet gepoept sinds hij thuis is en ook maar een keer geplast. Nu weet ik nog van toen hij binnen ging dat hij ook niet zovaak ging.
Maar nu doet hij het graag buiten dus wellicht dat hij daarom zo graag naar buiten wil. Maar hij heeft 2 bakken staan met vers grit dus als hij moet dan gaat hij wel neem ik aan. Hij heeft er ook al op geplast.

Ik ga straks wat RC voor hem halen. Ik snap al dat gedoe om graanvrij ook niet, dan zit er geen granen in maar wel tarwe, dat is toch bijna hetzelfde? Ik snap het verschil niet zo goed. Of zou het om het zetmeel gaan? Ik heb al meerdere sites gelezen over voeding voor katten maar ik word er niet wijs uit hoor, de een roept dit, de ander dat.
Als RC slecht zou zijn zouden alle reacties van baasjes toch niet zo positief zijn? Ik lees zelden een slechte review.
Nou ja. Hij heeft goed geslapen en eet en drinkt nog steeds goed. Ook hebben we net even gespeeld samen en heeft hij zijn medicijnen weer goed gegeten. Hij loopt al veel makkelijker dan gisteren.
We hebben echt mazzel gehad, dit had zoveel fouter kunnen aflopen.

Jij nog heel veel sterkte gewenst met je moeder en alles waar je nu tegenaan loopt. :redrose: :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven