Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Dank jullie wel voor alle lieve reacties! Fijn als mensen begrijpen dat het overlijden van een huisdier voor verdriet kan zorgen. Wat een verschil met één van mijn collega's die vandaag reageerde met 'ach, het is toch maar een kat'.... :whip:

We hebben ons meisje vanmorgen naar het dierencrematorium gebracht. In de loop van de week kunnen we de as ophalen en dan is het hoofdstuk klaar. Praktisch gezien dan.... Ik zit nu thuis op de bank en de lege plek naast mijn schoot valt nu wel heel erg op.... Geen zwart ruggetje dat tegen me aanduwt om gekriebeld te worden... :cry: En als ik nies wordt er niet meer gemiauwd als reactie....
Zelfs haar stinkscheetjes mis ik...! :cat:

Madrid, knap dat je je er toch overheen hebt gezet en hem toch probeert wat losser te laten. Volgens mij is een kat die naar buiten kan wanneer hij/zij dat wilt, een gelukkige kat. Binnenhouden omdat het baasje bang is, is heel logisch, maar maakt een kat niet gelukkiger. Wat fijn voor hem dat je zo op zoek bent naar wat het beste voor hém is, daar boft ie mee! :hug:
Life is a party but you must self uphanging de slingers
MockTurtle schreef:
08-07-2019 20:10
En toch is het denk ik ook een kwestie van je kat kennen en soms zijn ze nou eenmaal ook zeer kieskeurig. Mijn achterblijver maak je de pis niet lauw met natvoer. Het enige wat ze soms nog wil is de mousse van Gourmet. Voor de rest likt ze de jus of gelei eruit en laat ze de brokjes liggen. Hoe grover het voer, hoe minder graag ze het wil. Dan trekt ze echt letterlijk haar neus op, staart in de lucht en loopt weg alsof ze de koningin zelf is. Heeft me al klauwen vol geld gekost, natvoer. Man, wat hou ik toch van katten :lol:
:lol: Zo herkenbaar!! Eerst enthousiast naar het bakje rennen, een keertje eraan snuffelen en dan met de staart omhoog weglopen met een blik van 'hoe durf je me dit voor te zetten...?'
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Ik herken het zo Darkcrystal. Ik ben nu bijna twee weken verder, maar het blijft leeg en stil, ondanks mijn achterblijver. En steeds wordt het korstje weer opengekrabd. Door een geluidje, een flits in je ooghoek. Het zal wennen en slijten, maar het doet zeer. Ik wens jou (jullie) heel veel sterkte.... :hug:
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Darkcrystal schreef:
08-07-2019 20:21
:lol: Zo herkenbaar!! Eerst enthousiast naar het bakje rennen, een keertje eraan snuffelen en dan met de staart omhoog weglopen met een blik van 'hoe durf je me dit voor te zetten...?'

Haha, ja dit! Trek je het blikje of zakje open, weten ze van gekkigheid niet wat ze moeten doen. Tot het op het bordje ligt....
Darkcrystal heel veel sterkte met het verlies! :hug:

Mijn katten vinden die straatvegersautootjes ook zo eng Madrid. Zelfs als ze binnen zitten en er zo'n karretje langs rijdt dan duiken ze nog weg.
En fijn dat ie de RC brokjes zo lekker vindt. Ik herken de zoektocht naar het beste voer heel erg. Maar mijn kater heeft sinds kort een allergie :( , nog onbekend waarvoor, dus ik ben nu overgestapt op speciaal dieetvoer. Eerst had ik van de dierenarts brokjes van RC (die vond ik écht duur :O ) maar mijn tweetal vond dat niet lekker. Afgelopen vrijdag heb ik bij een andere dierenarts Sanimed gehaald, en dat vinden ze gelukkig wél lekker. En nu maar hopen dat het zal helpen...

Anyway, ik heb ook al een kapitaal uitgegeven aan kattenvoer. Niet alleen de laatste tijd, maar eigenlijk altijd al. Maar ze verdienen het dan ook, de schatjes. :verliefd: :cat:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Het leek allemaal prima te gaan gisteren tot er iets gebeurd is buiten waar hij toch weer heel erg van geschrokken is. Dus toch maar weer snel naar binnen gehaald en hij heeft toen de hele avond verstopt op de stoel gelegen. Grote ogen, dikke staart. Net stond hij weer onderaan de trap maar hij durfde amper voorbij de deur te lopen dus toch maar weer mee naar binnen genomen. Wederom erg angstig, dikke staart en paniekerig. Geen idee waar hij zo van geschrokken is want het ging gisteren de hele tijd gewoopn prima. Nu zit hij lekker uit het raam te kijken en blijft hij maar fijn binnen, ik moet zo weer werken, de vakantie zit erop en ik wil niet dat hij dan buiten is.
Geen kattenluik hier dus het is of binnen of buiten en als ik hem nu kwijtraak kan ik hem niet gaan zoeken omdat ik weg moet. Vanavond ga ik naar mijn moeder voor haar verjaardag, dan blijft hij ook maar lekker binnen.

Zo jammer, ik dacht dat het vooruit ging maar ik heb blijkbaar toch weer onderschat wat hij meegemaakt heeft. Het zal een lange weg worden vrees ik. Misschien toch maar weer met het tuigje gaan oefenen.

Mijn kat vindt bijna al het natvoer lekker al is hij nu ineens niet meer zo happig op tonijn. Qua brokken is hij veel lastiger. Ik ben straal vergeten de DA te bellen gisteren, nou ja dat kan wel even wachten. Ik vermoed zomaar dat ze toch brokken zullen voorschrijven.
Voor zijn nieren zijn natvoer altijd goed dus dat blijft hij gewoon lekker krijgen elke dag.

Ach Darkcrystal, wat naar zeg. En ongelooflijk dat mensen dat zeggen, het is maar een kat? Echt? Wat een eikels. Zo'n oud beestje die jaren bij je gewoond heeft is een lid van je familie toch? Hoe kan je zoiets nou zeggen.
Gelukkig was mijn planner heel lief aan de telefoon toen ik anderhalf uur voor mijn dienst afbelde vanwege mijn kat donderdag. Hij begreep het helemaal. Zo kan het ook. Bah, ik haat dat soort mensen.
Ik kan me je verdriet heel goed voorstellen, het is een rouwproces, ook al was het "maar een kat."
Wees lief voor jezelf en doe het in kleine stapjes.

Serengeti, ja dat dierenartsvoer is echt duur he. Niet normaal. Oh balen dat je kat een allergie heeft. Kan je andere kat dat ook wel eten dan? Of moet je dat dan gescheiden voeren? Dan krijgt hij zeker voer met een eiwitbron erin? Dat hadden ze mijne ook gegeven een tijdje terug, want ze vermoeden hier ook een allergie maar Jaime lustte het niet. HIj trok zijn neus ervoor op. Bovendien denk ik persoonlijk dat het geen allergie is. De symptomen komen niet overeen.
Tja ik wil hem eigenlijk geen RC voeren vanwege het zetmeel en de tarwe maar ja. Als hij het graag lust. En echt, ik zweer dat zijn vacht nu al mooier is.
Zachter en glimmender. Zo maf.

Dat herken ik ook, ik geef ook veel te veel geld uit aan mijn kat. Meer bijna dan aan mezelf. En nu is het geld op, na het bezoek aan de DA van donderdag. En er is amper werk voor me momenteel dus dat is balen. Daar gaat de spaarrekening waar al niet veel op stond. En dan zit ik toch weer te overwegen om een nieuwe drinkfontein voor hem te kopen en 30 euro aan natvoer op zooplus. Dat ga ik dus niet doen, want dat kan ik echt niet missen. Ik haal hier bij de dierenwinkel wel gewoon goed natvoer.
Hij is elke cent waard die ik aan hem uitgeef trouwens.

Ik hoop dat je kat snel herstelt met dit goede voer. Hoe merk je dat hij een allergie heeft? Waar heeft hij last van?

Jaime zit nu op het balkon op een tuinstoel, ik laat de balkondeur op de haak vandaag, kan hij lekker op het balkon als ik weg ben. Hij kan er toch niet af springen.
Och jee sterkte met het overlijden van je lieverd dark. Wat een stomme opmerking van die collega zeg. Een inlevingsvermogen van een garnaal.
Natuurlijk mis je hem, katten zijn onderdeel van je gezin/leven.

Onze katten eten ook steeds vaker alleen het vocht of gelei op. Soms gedurende de nacht toch wat meer. De zwarte kanjer is elke dag toch enthousiast als ik het voer neer zet maar de rode dame komt tegenwoordig niet eens meer ruiken en blijft gewoon op haar lievelingsplekje liggen.
De brokken die we geven zijn van het merk Carocroc en dat eten ze beide graag en ze lijken het er ook goed op te doen.
Mooie vacht, goede ontlasting dat soort dingen.

Madrid,
Onze beide katten zijn echt enorm fan van onze drinkfonteintjes (heb er 2) maar ik heb er 1 nieuw gekocht en die vond ik inderdaad erg duur. De andere heb ik via marktplaats gekocht en dat scheelde echt enorm. Zijn aardig wat mensen die zo'n ding kopen en dan blijkt de kat er bang voor te zijn of sowieso niet naar om kijken. Wellicht kun je daar een fontein vinden die wel binnen budget past.

Hier lijkt de rust weer wedergekeerd te zijn op kattengebied. Ze hebben ieder een "eigen" plekje op de nieuwe krabpaal en de derde kattenbak wordt het meest gebruikt van alle 3 dus blijkbaar lag het toch aan het feit dat de andere kattenbak in de hal staat.

Heel vaak merken we toch nog wat verschillen bij de zwarte kanjer die in feb zo angstig hier binnen kwam. Nog vrijwel elke dag maakt hij stappen. Zo blijft hij inmiddels zelfs liggen op bed als 1 van ons zich omdraait. Tot voor kort was dat reden om weg te hollen. Eerst om niet meer terug te komen, later om na 5 minuten er toch weer bij te komen, toen een minuutje en nu dus gewoon blijven liggen. En zo is het met veel meer dingen. Als ik nu de waterfontein wil verschonen wanneer hij bij het bakje ernaast aan het eten is blijft hij niet alleen staan nee hoor hij blijft zelfs door eten!
Mijn man en ik zeggen regelmatig: wie had dat gedacht toen we hem zo zagen bibberen op een plankje ergens hoog boven in het asiel.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
09-07-2019 09:06

Heel vaak merken we toch nog wat verschillen bij de zwarte kanjer die in feb zo angstig hier binnen kwam. Nog vrijwel elke dag maakt hij stappen. Zo blijft hij inmiddels zelfs liggen op bed als 1 van ons zich omdraait. Tot voor kort was dat reden om weg te hollen. Eerst om niet meer terug te komen, later om na 5 minuten er toch weer bij te komen, toen een minuutje en nu dus gewoon blijven liggen. En zo is het met veel meer dingen. Als ik nu de waterfontein wil verschonen wanneer hij bij het bakje ernaast aan het eten is blijft hij niet alleen staan nee hoor hij blijft zelfs door eten!
Mijn man en ik zeggen regelmatig: wie had dat gedacht toen we hem zo zagen bibberen op een plankje ergens hoog boven in het asiel.
Wat leuk om te zien hoe een kat zich kan ontwikkelen van een angsthaasje naar een relaxte huiskat.
Ibi, hij heeft al een drinkfontein hoor maar ik vind dat ding wat viezig worden en ik krijg het groene alg er niet af. Op zich zijn nieuwe niet zo duur, een euro of 25 maar ik zit echt heel krap deze maand.
Het kan nog wel een maandje wachten, hij drinkt er gewoon uit en krijgt een plens water bij zijn natvoer dus ik geloof het wel even.

Na de paniek van eergisteravond is de rust nu weer terug gekeerd bij hem. Hij is net al een tijdje buiten geweest en is alle tuinen opnieuw aan het verkennen. Ook die aan de overkant van de weg. Hij durft een stuk meer nu. De angst lijkt eindelijk wat weg te ebben. Ook wilde hij weer spelen gisteravond. Dat is ook nieuw.
Stukje bij beetje komt het wel goed met hem, vermoed ik zo.

Hij had wel wat diarree ineens gisteravond, waar hij eerder op de dag nog stevige poep had. Zou dat komen door het RC voer? Maar even in de gaten houden denk ik. Ik heb hem 4 dagen op 75% oud voer en 25% RC gezet en ben vandaag over gegaan op 50/50.
En 50/50 qua ratio natvoer en droogvoer.

Wat fijn dat je nieuwe kat het nu zo goed doet IBI! Helemaal top. Mooi om hem zo te zien opbloeien. Dan vindt hij het dus duidelijk heel fijn bij jullie.
Veel katten vinden het asiel maar een enge plek, dus het is heel fijn dat de kat bij jullie zo op zijn plek is en de rust gevonden heeft om zichzelf te zijn.
Vandaag twee weken geleden mijn meiske in laten slapen. Vandaag, precies twee weken later en zelfs op bijna het exacte tijdstip van inslapen, heb ik de aandenkens (plukje haar + pootafdruk) opgehaald bij de dierenarts. De cirkel is nu rond. Hopelijk kan ik dan nu echt beginnen met het een plekje geven. Het hele rauwe, bijna allesverterende verdriet is gelukkig voorbij, het gevoel dat ze zomaar onder het bed vandaan kan komen helaas nog steeds niet. Nou ja, dat wilde ik nog even met jullie delen :hug:
Het is natuurlijk raar. Jaren heb je samengeleefd en dan zijn ze weg. Samen met hun unieke gewoontes en dingetjes.

@ Madrid het heeft verder niets van doen met de honden daar?
Zijn angst bedoel je? Met de honden van bij mij beneden? Nee want die komen nooit buiten en daar is hij aan gewend. Er lopen hier wel wat honden in de straat maar niet zoveel. Meer katten.
Ik heb geen idee waar hij van geschrokken was maar het gaat vandaag al de hele dag top met hem. Hij is al bijna de hele dag buiten en ik heb nog geen spoor van angst gezien bij hem. Het gaat prima en hij lijkt weer veel gelukkiger. Hij volgt me ook alweer op een rondje door de straat. Ik vind het zo fijn dat het zo goed gaat. Uiteraard hou ik hem scherp in de gaten maar ik heb zeker hoop dat het helemaal goed met hem komt.

De RC brokjes heb ik in de kliko gegooid, hij zat ook veel meer te krabben aan zijn vacht dan normaal. Ga nu Purizon Sterilized proberen, daar is het eiwit gehalte wel hoog in maar het vetgehalte erg laag. En hij gaat voornamelijk over op natvoer heb ik besloten. 80-20. Ik heb mijn huiswerk gedaan en ben overtuigd dat goede kwaliteit natvoer beter is dan brokjes.
Dus we gaan langzaam de brokjes wat minder neerzetten.

Wat heftig MockTurtle. Fijn dat het rauwe randje eraf is maar ik kan me voorstellen dat het nog lang zal duren voor je erover heen bent. Wees lief voor jezelf meid. :hug:
Madrid, ik had ook groene/grauwe aanslag in de drinkfontein. Kreeg het niet weg, totdat ik bedacht dat het wel eens gewoon kalkaanslag kon zijn.
Dus meerdere velletjes keukenpapier met azijn over de plekken gelegd en zo voor een paar uurtjes laten staan. Daarna kon ik de aanslag zo wegvegen! Was dus inderdaad kalkaanslag, waar groene aanslag in genesteld zat.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Madrid87 schreef:
09-07-2019 08:06
....... quote even ingekort......

Dat herken ik ook, ik geef ook veel te veel geld uit aan mijn kat. Meer bijna dan aan mezelf. En nu is het geld op, na het bezoek aan de DA van donderdag. En er is amper werk voor me momenteel dus dat is balen. Daar gaat de spaarrekening waar al niet veel op stond. En dan zit ik toch weer te overwegen om een nieuwe drinkfontein voor hem te kopen en 30 euro aan natvoer op zooplus. Dat ga ik dus niet doen, want dat kan ik echt niet missen. Ik haal hier bij de dierenwinkel wel gewoon goed natvoer.
Hij is elke cent waard die ik aan hem uitgeef trouwens.

Ik hoop dat je kat snel herstelt met dit goede voer. Hoe merk je dat hij een allergie heeft? Waar heeft hij last van?

Jaime zit nu op het balkon op een tuinstoel, ik laat de balkondeur op de haak vandaag, kan hij lekker op het balkon als ik weg ben. Hij kan er toch niet af springen.

Op een bepaald moment kreeg mijn kat een steeds dikkere onderlip. En hij had erg last van jeuk, kreeg wat kale plekken. De diagnose was eosinofiel granuloom. Hij is toen op de Prednoral gezet en dat hielp, maar zodra de kuur af was kwam de jeuk terug.
Nu krijgen ze (ik geef het aan beide katten, voor het gemak) dus Sanimed Skin Atopy brokjes. Die bevatten gehydrolyseerde eiwitten. Ik ben erg blij dat ze het erg lekker vinden, in tegenstelling tot de RC variant, en nu blijf ik duimen en hopen dat het gaat helpen.

Omdat ik nog niet weet of zijn allergie daadwerkelijk aan het voer ligt heb ik ook al andere dingen gedaan. Ik heb de metalen voerbakjes vervangen voor aardewerken bakjes, heb nu Neutral wasmiddel en heb daar ook kleedjes e.d. mee gewassen, heb de klontvormende kattenbakvulling vervangen voor een andere soort. Ik gebruik even geen gezichtscrème en handcrème meer, want hij wil mij af en toe ook nog wel eens aflebberen.
En ik had mijn huis volstaan met zelfgezaaide planten. Die heb ik gisteren verbannen naar mijn dakterras waar de katten nooit komen (ze komen wel op mijn andere balkon).
Nu dus hopen dat één van die acties resultaat zal opleveren. Zijn 2e Predkuur is bijna afgelopen dus het wordt de komende week spannend.

Ik heb vandaag nog twee nieuwe speeltjes gekocht. Naar de één kijken ze nauwelijks om maar de kater sleept nu steeds de muis (die aan zo'n stok met touw zit) door het huis. :D

Een drinkfontein heb ik nog nooit in huis gehad. Ik heb zo'n vermoeden dat ze er niets van moeten hebben. Maar misschien kan ik via Marktplaats ooit nog een keer eentje scoren om te proberen.

Natvoer kregen mijn katten ook altijd. (Vóór de allergie). Vaak was dat Almo Nature, ieder een blikje per dag. Iedere dag een andere smaak. Dat was best prijzig, en bij de AH haalde ik dan vervolgens AH Basic producten voor mijzelf. ;-D
MockTurtle: wat een gemis! :hug:

En Ibi
Wat mooi dat jullie kat nog steeds zoveel vorderingen maakt. En wat fijn dat jullie hem de kans hebben gegeven! :heart:
Het is een enorm gemis. Eigenlijk gaat het over het algemeen best okay. Ik mis haar enorm, wat ook wel logisch is na zoveel jaar. Maar vandaag.... Ik weet niet wat het is of hoe het komt, maar ik heb een hele slechte dag vandaag. De hele dag een brok in mijn keel en de tranen lopen af en toe over mijn wangen.

Mijn andere kat is ook nog steeds niet zichzelf. Ze blijft maar miauwen en ronddwalen. Ze is zelfs op slooptoer. Zo heeft ze bijvoorbeeld een boek helemaal kapot gekrabd en ze heeft aan mijn plant lopen kauwen. Helaas kan ze me niet vertellen wat er is. Maar ik vermoed dat ze haar vriendinnetje mist, of dat ze eenzaam is en zich verveelt. Of een combinatie. Maar ik vind het wel ontzettend zielig voor haar.
Ach wat verdrietig MockTurtle.

En je andere kat zal haar ongetwijfeld ook missen.
Ik had ooit twee katten die elkaar niet heel erg graag mochten maar elkaar tolereerden. Toen er één overleed was de ander ook een tijd behoorlijk down en lusteloos. Alsof hij ook echt aan het rouwen was.

Ik zou haar maar zoveel mogelijk aandacht geven en lekker knuffelen. Sterkte voor jullie allebei.
MockTurtle, rouwen is zwaar en duurt lang. :hug: Het is mij toen erg tegengevallen. Ik hoop dat het gauw iets makkelijker wordt.

Joost haar hart is goed gelukkig. :heart: Het ruisje komt mogelijk door de bloedarmoede. Donderdag moeten we weer terug voor bloedonderzoek vanwege de nieren en de bloedarmoede.
Drackie schreef:
14-07-2019 22:30
MockTurtle, rouwen is zwaar en duurt lang. :hug: Het is mij toen erg tegengevallen. Ik hoop dat het gauw iets makkelijker wordt.

Joost haar hart is goed gelukkig. :heart: Het ruisje komt mogelijk door de bloedarmoede. Donderdag moeten we weer terug voor bloedonderzoek vanwege de nieren en de bloedarmoede.
Ja, het valt mij ook vies tegen. Dit is niet de eerste keer dat ik een huisdier verlies, maar wel de eerste keer dat het mijn huisdier is. Dat maakt het - voor mij blijkbaar - toch moeilijker dan toen we de gezinshonden in moesten laten slapen. Het wordt vast makkelijker, dat wordt het nu ook al. Behalve met thuiskomen en bepaalde rituelen. En vandaag dus...

Als ik dit van Joost zo lees, denk ik: heb ik dan wel genoeg voor mijn meisje gedaan? Ze had ook een hartruis. Maar zware bloedarmoede. Tong was witter dan hoort, tandvlees was wit, oortjes wit. Heb ik allemaal gemist. De dierenarts zei dat hij haar kon oplappen, maar dat ze nooit meer beter zou worden. Maar is dat ook echt zo? Had ik niet verder moeten gaan? Dat zijn vragen die me nog wel bezighouden. Maar wel heel blij voor jou dat het hart van Joost goed is! Het zou fijn zijn als ze snel helemaal beter is!
Ik denk dat ook vaak als ik nadenk over Zwelgje. Zij heeft een ongeluk gehad en ze was niet meer te redden, maar was dat wel zo? Was ze ook niet te redden als ik daar al het geld van de wereld voor over had gehad? Het voelt alsof ik haar in de steek heb gelaten. Ze is met haar kapotte lijf nog naar huis gekomen, ze vroeg mijn hulp... en ik besloot haar dood te laten maken (heel cru, maar het voelt soms echt zo!). Ik probeer me er maar aan vast te houden dat de dierenarts het vast het beste weet. Voor Joost konden ze nog wel wat doen, maar niemand had er nog vertrouwen in. Als ze desondanks tóch alles hebben geprobeerd (en met succes dus) dan hadden ze mijn Zwelgje ook echt wel geholpen als er ook maar een klein beetje hoop voor haar was.

Maar het is moeilijk. Zwelgje was ook mijn eerste eigen huisdier. Ik had wel verwacht dat het verdriet me zou overspoelen, maar zólang? Het is in september een jaar geleden en nog steeds heb ik verdriet. Maar ik huil niet meer elke dag, zelfs niet elke week, en kan nu ook met een glimlach terugkijken op wie ze was. Maar soms wil ik in een hoekje kruipen. Dan wil ik de tijd terugdraaien en wilde ik dat ik haar die bewuste avond had binnengehouden. Maar ik had dit natuurlijk nooit kunnen voorspellen. En als ik er nu zo over schrijf merk ik ook dat de tranen toch weer branden. Een huisdier verliezen is echt zo afschuwelijk. :'(
Ja, als er hoop was geweest, had de dierenarts vast wat gedaan. Bloedtransfusie, medicatie, wat dan ook. Misschien als het eerder ontdekt was, dat er nog iets gedaan had kunnen worden. Maar ze was nu al zo verzwakt... En dat neem ik mezelf zo ontzettend kwalijk. Ook als ik het hier op het forum teruglees. Ik heb het in eerste instantie op de warmte gegooid, maar binnen drie dagen was ik haar kwijt. Want ze bleek ernstig ziek. Maar ik heb er niets aan om mezelf zo gek te maken, daar komt ze niet mee terug. Ik weet ook niet of die paar dagen verschil hadden gemaakt en dat zal ik ook nooit weten. Ik weet wel dat ik hiermee op moet houden. Maar ik heb nog even te gaan als het net zo lang duurt als bij jou...

Verdrietig verhaal van Zwelgje. Fijn dat je nu toch met warme gevoelens aan haar terug kan denken, al doet het soms nog steeds zeer. :hug:
mockturtle wijzigde dit bericht op 15-07-2019 11:03
2.76% gewijzigd
Serengeti schreef:
14-07-2019 21:10
Op een bepaald moment kreeg mijn kat een steeds dikkere onderlip. En hij had erg last van jeuk, kreeg wat kale plekken. De diagnose was eosinofiel granuloom. Hij is toen op de Prednoral gezet en dat hielp, maar zodra de kuur af was kwam de jeuk terug.
Nu krijgen ze (ik geef het aan beide katten, voor het gemak) dus Sanimed Skin Atopy brokjes. Die bevatten gehydrolyseerde eiwitten. Ik ben erg blij dat ze het erg lekker vinden, in tegenstelling tot de RC variant, en nu blijf ik duimen en hopen dat het gaat helpen.

Omdat ik nog niet weet of zijn allergie daadwerkelijk aan het voer ligt heb ik ook al andere dingen gedaan. Ik heb de metalen voerbakjes vervangen voor aardewerken bakjes, heb nu Neutral wasmiddel en heb daar ook kleedjes e.d. mee gewassen, heb de klontvormende kattenbakvulling vervangen voor een andere soort. Ik gebruik even geen gezichtscrème en handcrème meer, want hij wil mij af en toe ook nog wel eens aflebberen.
En ik had mijn huis volstaan met zelfgezaaide planten. Die heb ik gisteren verbannen naar mijn dakterras waar de katten nooit komen (ze komen wel op mijn andere balkon).
Nu dus hopen dat één van die acties resultaat zal opleveren. Zijn 2e Predkuur is bijna afgelopen dus het wordt de komende week spannend.

Ik heb vandaag nog twee nieuwe speeltjes gekocht. Naar de één kijken ze nauwelijks om maar de kater sleept nu steeds de muis (die aan zo'n stok met touw zit) door het huis. :D

Een drinkfontein heb ik nog nooit in huis gehad. Ik heb zo'n vermoeden dat ze er niets van moeten hebben. Maar misschien kan ik via Marktplaats ooit nog een keer eentje scoren om te proberen.

Natvoer kregen mijn katten ook altijd. (Vóór de allergie). Vaak was dat Almo Nature, ieder een blikje per dag. Iedere dag een andere smaak. Dat was best prijzig, en bij de AH haalde ik dan vervolgens AH Basic producten voor mijzelf. ;-D
Ah ik snap het. Dat is lastig inderdaad als je niet weet waarvoor hij allergisch is. Wat lief dat je je huis zo aanpast aan hem en zelfs je planten naar buiten verhuisd. Fijn dat je katten het speciaalvoer lekker vinden. Krijgen ze nu helemaal geen natvoer meer? Het lijkt me ook lastig, als je 2 katten hebt en er maar een op speciaalvoer hoeft.
Als ik een nieuwe drinkfontein scoor mag je mijne wel gratis overnemen hoor, ik heb hem weer mooi schoon gekregen en hij werkt nog prima. Maar voorlopig moet ik nog even rustig aan doen met de centen want het is een hele dure maand geweest, alweer. :facepalm:
Maar ik ben ook zo'n muts die de kat het beste voer geeft wat er is en zelf op een houtje gaat bijten. :proud:

Ik had 11 van die Almo legend blikjes gehaald voor hem en voor de helft trok hij al zijn neus op. Zalm wil hij niet terwijl hij normaal met mouse en reepjes in saus gek ik op zalm. Maar hij moet sowieso weinig hebben van die hele stukken vis. Hij eet liever mouse.
De kip variant gaat er wel goed in en de rund zowaar ook. Ik heb net bij Zooplus de Sterilised versie van Purizon besteld ( 400 gram om te proberen ) voor hem en nog een berg natvoer van Cosma, Thrive, Animonda, Greenlands en nog meer. Was allemaal redelijk goedkoop en kreeg nog extra korting dus ja, toch maar proberen.
Voor de 2 kilo Purizon brokken die ik nog heb trekt hij nu ook zijn neus een beetje op dus ik hoop dat hij de Sterilised wel gaat eten. Ik blijf het maar mengen met zijn Wild Freedom. Dat vind hij wel heerlijk. Al is dat volgens de voedingswijzer ook weer niet zo goed als gedacht.
Ik heb nog blikjes van de Aldi en die maak ik toch maar op, ondanks dat er suiker in zit. Daar is hij echt gek op.

Het gaat verder heel goed met hem, zijn wondjes genezen goed en hij loopt allang weer de hele dag buiten net als vroeger. Het trauma lijkt helemaal te zijn verdwenen. :yes:
Oh mijn kat is ook helemaal gek op zijn muis aan stok, daar kan hij best een tijdje achteraan rennen.

@MockTurtle, sterkte meid. :hug:
Ik kan me zo goed voorstellen dat het nog flink pijn doet. Wees lief voor jezelf. :redrose:

@ Drackie, wat fijn dat het goed gaat met Joost haar hart! Wat moet dat een opluchting zijn. :cheer2:
Heb jij trouwens een verzekering voor je katten? Ik kan me voorstellen dat al die onderzoeken peperduur zijn. Ik baal nog steeds dat ik Jaime niet meer kon verzekeren omdat hij te oud was, anders had ik dat meteen gedaan. Wat een geld die dierenarts.
Hier zitten mijn dames ook op Purizon Sterilised + Almo Nature Legend natvoer....gelukkig vinden ze het allebei lekker! :yes:
Madrid, mijn katten zijn godzijdank verzekerd ja! Toen Zwelgje overleed (zij was toen nog de enige met een verzekering omdat ik haar het eerste had en het voor de rest simpelweg nog niet geregeld had) heb ik direct de andere katten verzekerd. Als Zwelgje het namelijk wel had gered, had ze een hele dure heupoperatie moeten krijgen omdat haar heup uit de kom was. Zij was dus verzekerd, maar toen dacht ik wel: ik wil echt nooit dat geld een issue is in of ik iets wel kan behandelen. En Joost haar verzekering heb ik er nu al uit voor de rest van haar leven denk ik dus ik ben er echt heel blij mee.
Drackie schreef:
15-07-2019 12:13
Madrid, mijn katten zijn godzijdank verzekerd ja! Toen Zwelgje overleed (zij was toen nog de enige met een verzekering omdat ik haar het eerste had en het voor de rest simpelweg nog niet geregeld had) heb ik direct de andere katten verzekerd. Als Zwelgje het namelijk wel had gered, had ze een hele dure heupoperatie moeten krijgen omdat haar heup uit de kom was. Zij was dus verzekerd, maar toen dacht ik wel: ik wil echt nooit dat geld een issue is in of ik iets wel kan behandelen. En Joost haar verzekering heb ik er nu al uit voor de rest van haar leven denk ik dus ik ben er echt heel blij mee.

Daarom heb ik ook een verzekering voor mijn twee dames.
Het is juist om iets groots op te vangen, iets waarvan je hoopt dat poes het natuurlijk nooit krijgt!

Als ik de €35 per maand zelf zou sparen, dan is dat €420 per jaar voor twee katten. Dat vind ik te weinig om achter de hand te hebben.

Ik hou ook mijn hart vast voor de 3 seniortjes van een familielid van mij. Die zit momenteel in de financiële put en alle reserves zijn op, met nog geen snelle fix in de toekomst.
Die beesies hebben ook graanvrij voer nodig anders vallen ze af en gaat hun vacht gelijk matten (hoop trial en error qua voer). Alleen kan dit familielid dat nu niet meer betalen. Het voer koop ik dus nu, want ik wil niet dat die schatten van katten lijden.
Maar mocht daar een duur dierenartsbezoek nodig zijn, dan weet ik even niet in hoeverre ik bij kan springen :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven