Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Jeetje zeg, wat gaat het ineens snel... Wat fijn dat hij nog een helder moment had, ook al is 'jankerd' misschien niet wat je had verwacht ;)
Maar ik weet zeker dat je dit moment nog gaat koesteren. Sterkte!
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Ach wat een vreselijk verdrietig nieuws. Toen ik las over zijn verwardheid dacht ik al aan uitzaaingen in de hersenen. Wat is het snel gegaan en wat oneerlijk allemaal.
Ik kom zelf uit de zorg en inderdaad gaan deskundigen ervan uit dat het gehoor tot het laatst intact blijft.
Zeg hem dus alles wat je wilt zeggen tegen hem, ook al reageert hij niet. Hij hoort je zeker en vast.

Let ook op dat bezoek oplet met wat ze zeggen omdat ze denken dat hij niets meer meekrijgt.

Vrouw, ik wens je alle sterkte van de wereld en hoop dat je op een waardevolle manier (in zoverre dat mogelijk is in deze situatie) afscheid kunt nemen.. :rose:
:hug:
Wat vreselijk.. ze snel, zo oneerlijk..
Zeg inderdaad alles nog tegen hem wat je wilt zeggen.. ook al weet je niet zeker of hij het hoort. Misschien zachtjes z'n favoriete muziek aanzetten?

:redrose:
Ach meis.... :hug: :hug: :hug: :hug:
Woorden schieten tekort. Heel veel sterkte de komende tijd <3
Ik zit hier tot tranen geroerd op de bank. Oh lieve Pink, wat een verdriet. Wat gaat het snel. Zo oneerlijk. Verdomde rot ziekte. Ik huil met je mee :cry:

Je gaf aan dat je hem nog zoveel wilde zeggen en ik begrijp precies wat je bedoeld. Ik had met mijn zus afgesproken dat zij mee zou gaan naar onze tweede echo waarbij we het hartje van ons kindje zouden zien en horen kloppen. We zagen dat ze plotseling heel hard achteruit ging dus deze afspraak hebben we naar voren geschoven. Maar ze was plotseling zo warrig en voor we het wisten konden we niet eens meer met haar praten. En als ze al wakker was dan was ze in paniek omdat ze ademnood had. Toch heb ik haar, op de avond voor haar overlijden, ons filmpje laten horen met het kloppen van de hartslag van ons kleine meisje. Ik hoop zo dat ze het gehoord heeft. :heart: Mijn nichtje zat op dezelfde avond naast haar bed. Huilend in mijn armen. Intens verdrietig omdat ze toen pas besefte hoe ziek haar moeder was en echt zou komen te overlijden. Mijn zus zat op dat moment onder de morfine en slaapmedicatie omdat wakker zijn een te grote lijdensweg was. We dachten echt dat ze ons niet meer kon horen. Op het moment dat ik mijn nichtje zei dat ze best haar hand mocht pakken en haar mocht vasthouden, gingen haar ogen open. Heel even maar. Met haar laatste wilskracht, haar allerlaatste krachten, zochten de vingers van mijn lieve zus de handen van haar prachtige dochter. Daarna sloot ze haar ogen weer. De volgende ochtend is ze overleden....

Ik denk dus echt dat jouw man zal horen wat je zegt. Zeg het hem maar. Zeg hem alles wat je wilt zeggen. Vertel hem hoeveel je van hem houd. Hij hoort je. Dat weet ik zeker.

Ook al kennen we elkaar niet, ik ben in gedachten bij je. Woorden schieten mij echt tekort maar ik wens je heel veel sterkte en kracht toe. Hij is je maatje. Hij blijft je maatje. Voor altijd. :redrose:
Wat gaat het snel Pink. Zo vreselijk voor jullie. Veel sterkte :hug:
Dikke knuffel!
Woorden schieten te kort.
Ook vanuit hier een héle dikke knuffel!

x
:cry: :hug:
Ach wat verdrietig. Leef zo met je mee. Heel veel sterkte.
Beste Pinkwombat, bedankt dat ik mag meelezen met jou verhaal. Ik ken je niet maar je verhaal grijpt mij echt aan en kan ik weer inzien wat belangrijk is in het leven. Zit hier met tranen in mijn ogen. Ik wil je heel veel sterkte wensen...
Vreselijk dat het nu zo snel gaat, ik hoop dat je nog kunt zeggen wat je wil zeggen. Heel veel sterkte, ik leef echt met je mee :hug:
Heel veel sterkte :hug: :hug:
Alle liefde, kracht en sterkte jouw kant op lieve Pinkwombat. Woorden schieten tekort
Wat verdrietig... Heel veel sterkte :hug:
AnnA_C schreef:
17-07-2019 01:25
Ik lees je laatste bericht en lig nu keihard te huilen, dus ik kan me niet eens voorstellen hoe jij je nu voelt. Zeg inderdaad alles tegen hem, hij krijgt vast meer mee dan je denkt. En zo niet, dan helpt het jou waarschijnlijk.
Sterkte. :hug:
Voor jou ook een :hug: Anna. Dit zal denk ik voor jou heel confronterend zijn. Sterkte!
Shit, wat is het leven toch oneerlijk.
Veel kracht en sterkte :hug:
The eyes are useless when the mind is blind.
Afschuwelijk, ik kan me echt niet indenken hoe het is als je je grote liefde kwijt raakt op zo'n manier :(

Dat aanbod van hierboven geldt ook voor mij, ik denk dat ik ook heel dicht in de buurt woon. Mocht ik ooit iets voor je kunnen betekenen hoor ik het graag.

Heel veel sterkte PW.
Stille meelezer hier, maar zit zo te janken en wil graag zeggen dat ik het onnoemelijk naar vind dat je dit mega heftige traject mee moet maken. Tranen met tuiten. Ik gun je heel veel liefde en kracht en denk aan je ❤️ En wat mooi dat hij je ‘jankerd’ noemde, op een soort humoristische manier toch heel liefdevol?
Nogmaals, er word aan je gedacht. ❤️
Jee PW wat een onwijs heftige wending nu weer. Ik hoop dat je toch nog mooie momenten mag beleven met je man.
Ik wens je kracht om het goed door te komen, hopelijk heb je veel steun aan vrienden en familie.
if we all light up, we can scare away the dark...
Jeetje niet te doen dit! Sterkte, wat staat jouw leven op z'n kop. Geen woorden voor... :hug:
Stille meelezer sinds kort. Vorig jaar is mijn zwager overleden aan longkanker, in 4 maanden was het over, overal uitzaaiingen. Hij besefte het heel goed maar ook weer niet, hij geloofde het niet, dacht dat tijdelijk nog 20 jaar betekende. Pas bij de 3e "second" opinion toen hij al liggend vervoerd moest worden, mijn man en zijn moeder gingen mee, zijn vrouw kon het niet meer aan (wat ik ook heel goed begrijp), drong het echt tot hem door en kreeg hij rust, drie dagen later overleed hij. Dat vind ik zo goed van je, zo sterk en zo daadkrachtig maar denk ook aan jezelf. Het ziekenhuis stuurde hem de week ervoor naar huis, hij was te slecht. Een hospice kon niet meer. Maar thuis was heel fijn met verpleging voor de nacht en overdag iemand die een paar keer kwam kijken. Wij zijn om de beurt en ook samen bij hem gebleven. Hij stierf omringd door zijn naaste familie. Ik had niet eerder gereageerd, te moeilijk, te vers en te herkenbaar. Ook bij hem waren de uitzaaiingen in zijn hoofd en ergens wist ik het. Ik zei enkele weken voor het echt mis ging, dat mijn zwager zichzelf niet leek. Ik dacht toen aan een vroege vorm van dementie. Helaas had ik ongelijk.

Ik wens je heel veel kracht en sterkte. Zeg nog alles wat je wilt zeggen, koester je herinneringen.
angelica1408 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 12:31
Reden: aanvulling
2.38% gewijzigd
Lieve Pink,

Tot tranen geroerd door je laatste update.
Heel veel sterkte. Ik zou nog zoveel willen zeggen maar vind de juiste woorden niet.
Weet dat er aan jullie gedacht wordt en meegeleefd wordt.
Veel liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven