Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Omelette wat urgh allemaal zeg :hug:
Bij jou ook Lotte :hug:
Goed zo Sunny! Hoe voel je je?
Susie hoe is het bij jullie?
Denk aan je meis :redrose:

Gut wilde ovulatietest doen, zijn ze op .Vandaag maar even halen . Volgens mij gebeurt nog niks, weinig slijm. En volgens app is eisprong zaterdag.
Sterkte Lotte. Blijft dubbel he.
Niet leuk Ommelette.
Zowel vruchtbaar als ongesteld met deze hitte BAH.
Liever vruchtbaar dan ongesteld in hitte. Wij hebben vorige ronde ook echt veel gelachen in de hitte :mrgreen:

Vriendlief beetje op gang te krijgen vanes?
Nog niet optimaal helaas.

Susie, heel veel succes vandaag!!!
Ik ben al bijna aan de beurt.
Duim voor je!
Helaas nog niet veel duidelijkheid, het beeld op de echo is nog hetzelfde. Maar het lijkt erop dat 3x "pech" toch niet zo'n pech is als gedacht werd.
Om dingen zeker te weten word toch een vruchtwaterpunctie aangeraden.
C'est la vie
jemig Susie, vind het zo ongelooflijk :swear:en verdrietig voor jullie!
Gaan jullie de vruchtwaterpunctie doen? Als je wilt delen, waar wordt aan gedacht?
Dikke plak :hug:
Hier beetje vreemd gebeuren met ovu test, gistermiddag licht streepje.
Vanochtend bijna geen streepje, zometeen nog maar eens kijken. Misschien wel te veel water gedronken. Gisteravond al wel gezellig gehad, met ventilator boven ons :bye:
Vanes hoe is het gegaan vandaag?
Beetje jammer van je vent. Al is die hitte nou niet echt helpend :P

in "Slechte 20 weken echo" wordt je genoemd, misschien dat jij haar kan helpen?
zwanger/slechte-20-weken-echo/list_mess ... ?start=150#
Lieve Susie, ik vind dit zo ontzettend verdrietig voor jullie... waarom nou toch :hug: wat zijn de volgende stappen? Hoe snel denk je meer zekerheid te hebben?
Wat moet dit ontzettend slopend voor jullie zijn... ik denk aan jullie :heart:
Bijzonder Okkie! Nog getest?

Ik had dus woensdag een streep maar niet zo'n extreme streep, Dond 9 uur echo en toen zei ze je eisprong is net geweest.
Ze zei bij een pos test spring ie binnen 12 uur en ben je max 48 uur vb. Nou alle beschrijvingen zeggen anders. Maar goed tis haar vak dus ze zal t wel weten.
Al had ik dankzij lieve Tink testen gehad en gister nog een Smilie dus dat vertekend de boel wel!
Alles zag er verder goed uit. Aug nog een sperma test en 29-8 bloeduitslagen en testen bespreken.

Susie wat naar. Ik had gehoopt dat de echo's verbeterd waren. En nu?
Super fijn vanes! Helpt beetje voor vertrouwen?
Hier weer een heel licht streepje, nou ja het zal... later weer testen.
Als wel eerder is geweest maak me niet zo druk want we zijn wel actief geweest :)
Fijn dat alles er goed uitzag Vanessa! Alleen wel vreemd dat je dan nog een positieve test had terwijl je eisprong al geweest was volgens die arts... dan kan je ook niet op die testen vertrouwen :bonk: heb je je eisprong wel kunnen benutten de afgelopen dagen?

Jullie zijn goed bezig Okkie :lol: hopelijk met een heel goed resultaat over 2 weken!!
Even inbreken omdat mijn pbs nooit aankomen. Lieve Susie, ik wil je een dikke knuffel geven. Heel veel sterkte met wachten. Ik duim dat het niet zo is. En dat er een gezonde baby in je buik zit. X June
Lief june!
Susie hoe gaat het vandaag met je?
Sunny hoe heb jij het?
Vanes en hoe staat het met de testen?
Hier loopt streepje op , eindelijk. Digitale gaf geen piek aan. Zal later vandaag wel zo zijn verwacht ik. Wat een gedoe :sherlock:
Veel plezier de komende dagen Okkie! Gelukkig is de ergste hitte weg :worship:

Hier gaat het goed. We zijn aan het inpakken voor de vakantie dus ik heb genoeg afleiding. Ik voel ook nog niet veel dus ik ben er nog niet zoveel mee bezig.
Fijne vakantie Sunny!

Niet meer getest Okkie omdat ze don zei dat ie al gesprongen was.
Toen ook voor t laatst sex gehad.
Hoe is het met de meiden op de wachtbank? Al een voorgevoel?
Ik geen gevoel. Hoest met jou?
Afwachten dus... hier gaat het goed! Heerlijk van de vakantie aan het genieten! En wat zwangerschap betreft steek ik mn kop nog in het zand...
Sunny hier even heel diep zwart gat momenteel en er eigenlijk niet mee bezig. Hopen dat dit snel weer wat beter gaat want zo is er écht niets aan :(

Ergens ben ik ook bang dat ik nu juist zo diep zit omdat er misschien wel zwangerschap weer is. Want juist hormonen maken mij vaak zo. Heb eerder een prenatale depressie gehad en was direct over zodra ik was bevallen.

Als het dat niet is, is het voorlopig even niet slim ben ik bang. Maar het is nu afwachten op gesprek huisarts en ook op mijn NOD .

Fijn dat je wel van de vakantie aan het genieten bent! Logisch van je kop in het zand. Maar mega goed dat je toch wel van de vakantie dus kan genieten.

Vanessa spannend, duim voor je.

Susie hoe is het bij jou? :hug:

Okkie hoe is het?

En de rest?
oh dames ik reageer later op iedereen, maar hier zondag t/m gisteren koorts, verkouden en zere keel. Nu nog nog verhoging en knapt langzaam weer op, pfff mega tegenvaller. Echt zuur, omdat ik me donderdag voor eerst sinds tijden goed voelde en nu dit gedoe. Zaterdag positieve ovu test en seks gehad maar zondag en maandag niet want ja ziek. En als ik ziek ben, is alles gewoon even k...
Verwacht niet zoveel van deze ronde :whiteflag:

:hug: allen!!
Dikke knuffel voor jou Omelette :hug: wanneer is je NOD? Kan je ondertussen al testen? Spannend hoor...

Pfff wat ontzettend balen Okkie! Waarom nou precies tijdens je eisprong :cry: maar nog niet de moed opgeven he want mss was dit wel een lucky shot! Bij mn vorige zwangerschap ben ik ook zwanger geraakt in de ronde dat m'n man ziek was en we amper seks hadden gehad... maar ik ff snap je teleurstelling wel hoor! :hug:
Omelette soms kan het echt zo donker zijn allemaal. Ik hoop voor je dat zwangerschapshormonen zijn. Waarvoor naar huisarts?
Sunny heerlijk vakantie! Snap helemaal datje je kop in zand steekt, gun je dat er een moment gaat komen waarop het door dringt en dat er ook moment mag komen voor wat blijdschap... alles op z’n tijd :
Vanes hoe gaat met jou?
Susie denk aan jullie! Weten jullie al iets meer? :hug:

Vandaag kan al wat positiever kijken een kans is een kans. Iemand moet die lage kans pakken, vind dat wij dat nu wel mogen zijn aangezien we ook de meest droevige lage kans hebben gepakt . En met “we” bedoel ik ons allemaal.
Dacht dat ik alle data nu wel voorbij was, schoot me gisteren opeens te binnen dat ik vorig jaar op 8-9 een positieve test in handen had van zoonlief* .
Zojuist dacht ik zal eens even kijken in m'n app. Als ik deze ronde niet zwanger ben, dan is mijn volgende nod op 8-9...... :flag: ene kant mooi als dat zo is, andere kant lijkt me doodeng omdat je exact hetzelfde tijdspad afgaat..... Nu kan ik gaan zeggen dat ik dat niet zal trekken, maar goed ik dacht ook dat ik een kind verliezen niet zou overleven en tadaa :) :bonk: Plus, zou wel erg toevallig zijn als je dan een positieve test in handen hebt.

Voor de rest wel aardig opgeknapt van ziek zijn, nog wel erg moe. Gisteren voor grafsteen gekeken voor zoonlief* We hebben een ontwerp laten opmaken, oftewel heel benieuwd, zo getekend op papier voelt het goed. En fijn om er nu echt concreet mee bezig te zijn. Vandaag verjaardag gehad waar veel kindjes waren, thuis even flink gejankt, oh wat mis zoon intens.

Op de wachtbank nog geen bijzonderheden gemerkt.
Sorry lange ego post.

Hoe gaat het met een ieder? Vanes nog op wachtbank? Sunny en Wolzijde hoe voelen jullie je?
Susie :hug:
Wat bijzonder van die datum Okkie! Misschien is het een teken van jullie zoontje en heb je straks op die dag een positieve test in handen :heart: maar eerst nog hoop voor deze ronde!

Enja we zijn sterker dan we van te voren denken :hug: wat voor harde klappen je ook krijgt, we blijven overeind en gaan door zo goed en zo kwaad als het gaat!

Fijn dat jullie nu een ontwerp hebben voor het grafsteentje. Het steentje van L* komt als het goed is ook na onze vakantie. Ik ben erg benieuwd hoe het eindresultaat is... en het maakt het ook wel soort van definitief ofzo :(

Even lekker janken lucht soms gewoon op. Heel logisch dat je het er moeilijk mee had en op zulke momenten je zoontje extra mist! :hug: hij had er gewoon bij moeten zijn!!

Oh en egopost bestaan niet hoor! Je mag gewoon zeggen hoe je je voelt!

Hier verschilt het per dag... vandaag over een week hebben we net de echo gehad en ik merk dat ik wel al zenuwachtig begin te worden. Het ene moment ben ik vol goede moed en het andere moment zie ik alles somber in... Gelukkig nog genoeg afleiding deze week! Verder misselijk en moe, maar dat neem ik voor lief!

Susie, ik ben ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat! Ik denk veel aan jullie :hug:

En de meiden op de wachtbank, sterkte nog met wachten! :sherlock: Ik duim voor positieve testen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven