Entertainment alle pijlers

F1/Max Verstappen Part 3

09-07-2017 20:26 3430 berichten
Deel 3 alweer. Nieuw topic, nieuwe kansen!

Is de pech voor Max vanaf nu verleden tijd?
Blijft het een strijd tussen alleen Hamilton en Vettel?
Of kunnen anderen zich nog in die strijd mengen? Bottas, Ricciardo misschien?
Hoe gaat dit jaars Silly Season eruit zien?

Kortom, het F1-topic over alles wat er maar mee te maken heeft!

Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-07-2019 10:21
Ook zoiets: waarom kreeg Ferrari alleen een boete vanwege een unsafe release bij de pitstop terwijl toen Max het deed hij 5 seconden straf kreeg? Dat is toch krom?
Dit is niet alleen krom, dit is een vrijbrief om voortaan coureurs maar gewoon de baan op te gooien in een ultieme poging een concurrent voor te blijven. Gaat het goed, helemaal top, gaat het mis, ach, het team betaalt de boete wel..

Maar goed, voor Ferrari gelden wel vaker andere regels natuurlijk.
Ik heb nog even naar de verklaring van de FIA gekeken en het schijnt dat die geldboete de normale straf is. Max kreeg een tijdstraf omdat er een aanrijding was. Die straf was dus eigenlijk meer voor de botsing dan voor de unsafe release. Tja.
RikM schreef:
29-07-2019 12:53
Ik heb nog even naar de verklaring van de FIA gekeken en het schijnt dat die geldboete de normale straf is. Max kreeg een tijdstraf omdat er een aanrijding was. Die straf was dus eigenlijk meer voor de botsing dan voor de unsafe release. Tja.
Dit is de eerste keer dat de FIA een boete uitdeelt aan het team bij een unsafe release. Ooit.

Dat is prima als ze dat voortaan altijd doen, maar ergens betwijfel ik dat.
julius schreef:
29-07-2019 13:18
Dit is de eerste keer dat de FIA een boete uitdeelt aan het team bij een unsafe release.

Dat is prima als ze dat voortaan altijd doen, maar ergens betwijfel ik dat.
Dat is niet waar. Meerdere teams hebben afgelopen paar jaar diezelfde boetes gehad voor unsafe releases. In traingen, kwalificaties en races.
Vroeger was de straf voor een unsafe release zelfs een stop-and-go penalty en tien plaatsen gridstraf bij de volgende race. Dat vonden de rijders veel te streng dus toen hebben ze het aangepast naar een geldboete voor het team. Maar dan moet je dus niet botsautootje gaan spelen, dan volgt een hogere straf.

Eigenlijk valt die vijf seconden tijdstraf die Max kreeg nog mee, dat is zo ongeveer de lichtste straf die je kunt krijgen tegenwoordig. Met een stop-and-go (bestaan die eigenlijk nog?) is het meteen achteraan aansluiten.
Moeten we hier nog grappen over maken of is dat te makkelijk? ;)

Truck Renault F1 Team crasht op snelweg in Hongarije

Afbeelding
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 29-07-2019 17:56
36.57% gewijzigd
:-D
Hadden we bijna voor niets voor de buis gezeten zondag. o_o

Vlammenzee bracht tv-uitzending Duitse Grand Prix in gevaar
Het scheelde niet veel of de Grand Prix van Duitsland kon niet worden uitgezonden op televisie. In de nacht van vrijdag op zaterdag brak er een grote vlammenzee uit in een truck, waarmee de Formule 1-uitzendingen geregeld werden. Er heerste grote paniek achter de schermen, maar leenapparatuur van externe partners zorgde ervoor dat men over de hele wereld toch kon genieten van de race.

https://www.gpfans.com/nl/artikelen/429 ... in-gevaar/
Pfoe, zou Max zijn pole kunnen houden? Zou wel mooi zijn!
wij slapen nooit.
Yes!
:cheer2: :applause: :cheer2:
What have we done....
:blob:
Tjezus, wat vals
Echt goed! Zat ff met kippenvel, pole ontbrak nog.
wij slapen nooit.
:cheer2:

Godver, wat was dat spannend.
Jeeeeej! :cheer:
Nu maar bidden dat ie weer eens een probleemloze start heeft. Anders heb je weinig aan die pole. Maar wat kan die gozer rijden zeg.
Ze hebben bij Honda de mappings voor de start nog niet helemaal in orde dus ik zou niet helemaal op een goede start rekenen. Hij zal zich breed moeten maken.
RikM schreef:
03-08-2019 23:01
Ze hebben bij Honda de mappings voor de start nog niet helemaal in orde dus ik zou niet helemaal op een goede start rekenen. Hij zal zich breed moeten maken.
Och met de vorige starts is het uiteindelijk ook goed gekomen :-D
Spannend!
Hou mijn hart vast voor de start....
Denk dat het een zware race gaat worden voor Bottas, kan me niet indenken dat Mercedes hem voor Hamilton gaat laten finishen.
What have we done....
ook erg benieuwd naar de start idd
Ik ben ook bang voor de start.. maar dat ligt niet bij hem. Maar denk dat ik dan wel even op puntje van de bank zit.

Hoop ook echt op een goede eerste bocht door en dat de motor het blijft doen.
Hoppa mooie start van MAx
Goed weg hoor, wauw.
wij slapen nooit.
Yess!!!!
What have we done....
Ahhhgr. Mooi zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven