Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

maandag 5 augustus 2019 om 14:22
maandag 5 augustus 2019 om 14:43
Oh ja, die heb ik twee jaar terug gelezen. Wel op de ereader, had hem nog best snel uit. Heb je de serie ook gezien? We begonnen met de serie, zag later pas dat het van het boek was.Dreamer schreef: ↑05-08-2019 10:49Waarom ging je mindfullness doen, Lientje? Om rustiger te worden, in je hoofd. Of nee te leren zeggen. En zo nog wat dingen. Allemaal dingen, waarvan je zegt dat je dat niet kunt. Zelf. Maar die je misschien wel een beetje nodig hebt, anders ging je niet op deze cursus. Je zoekt tenslotte wat.
Van wat ik begrepen heb, zijn er bij mindfullness een aantal oefeningen. (ik heb ooit alleen workshops gehad en boeken/tijdschriften erover gelezen om erachter te komen dat ik veel dingen al mindfull doe) Begin met eentje die je het minst tegenstaat en probeer dat een paar dagen/weken vol te houden. Al is het elke dag 5-10 minuten stil zitten en voor je uit staren. Even niets. Bewust niets. Elk uur een halve minuut concentreren op rustige ademhaling.
Ook met mindfullness hoeft niet alles ineens. Sowieso, als dat een 'moeten' is, schiet je je doel natuurlijk voorbij. Wéér een klusje.
Suzy, ik lees Gevangen (under the dome) Slechts 976 pagina's.![]()
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 5 augustus 2019 om 15:03
Nee, ik heb 'm gelezen toen hij (net?) uit was. Oudste keek 2 jaar terug de serie en volgens mij klopte er veel niet. Toen wilde ik alweer gaan lezen, maarja, dik boek he. Nu toch in de vakantie begonnen.
Later is nu

maandag 5 augustus 2019 om 15:28
Heftig inderdaad, lees er ook af en toe wat mee als hij weer omhoog komt.
Ze schreef toch dat het slechter ging, maar waarom zijn meteen mensen dan aan het schrijven alsof ze al aan het doodgaan(
Dat is eigenlijk wel zo natuurlijk, maar alsof ze al niet meer leeft) is? Die snap ik niet helemaal.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

maandag 5 augustus 2019 om 15:43
Ik geloof wel dat het nu ineens heel snel kan gaan. De kans bestaat dat ze binnenkort (of zelfs nu al) niet meer alles leest. Dus in die zin snap ik de mensen wel die een woord van afscheid willen schrijven. Het blijft wel heel confronterend.Kohaku schreef: ↑05-08-2019 15:28Heftig inderdaad, lees er ook af en toe wat mee als hij weer omhoog komt.
Ze schreef toch dat het slechter ging, maar waarom zijn meteen mensen dan aan het schrijven alsof ze al aan het doodgaan(
Dat is eigenlijk wel zo natuurlijk, maar alsof ze al niet meer leeft) is? Die snap ik niet helemaal.
maandag 5 augustus 2019 om 15:47
Nou, ze schreef wel ‘het kan ineens afgelopen zijn’ dus ik heb zelf ook een afscheidsberichtje geschreven. Je weet niet hoe lang ze de berichtjes nog kan lezen. Liever iets schrijven nu het nog kan dus.
Ergotherapeut was hier. Hij ziet wel mogelijkheden. Hij wil me naar iemand doorsturen die hulpmiddelen maakt ofzo. Hij zou weer contact opnemen als hij contact met die persoon gehad heeft.
Ergotherapeut was hier. Hij ziet wel mogelijkheden. Hij wil me naar iemand doorsturen die hulpmiddelen maakt ofzo. Hij zou weer contact opnemen als hij contact met die persoon gehad heeft.

maandag 5 augustus 2019 om 16:16

maandag 5 augustus 2019 om 16:47
Ik volg haar topic ook. Maar vind het lastig nu nog iets te zeggen waar ze iets aan heeft.
Heb van de week nog iets gepost maar ga dat niet meer doen.
Heel verdrietig de ontwikkelingen nu. Vooral ook voor die jonge kinderen.
Heb van de week nog iets gepost maar ga dat niet meer doen.
Heel verdrietig de ontwikkelingen nu. Vooral ook voor die jonge kinderen.

lientje69 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 17:44
0.44% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
maandag 5 augustus 2019 om 17:24
Ik heb eens een online cursus van psychologie magazine gedaan. Beviel mij toen goed. Weet niet meer precies welke. 1 over piekeren of negatief denken. Ik dacht toen (waarschijnlijk door extreme vermoeiend) dat ik alles fout en stom deed. Moest toen qua hulp van artsen en in mijn werk goed voor mezelf opkomen. En daar hielp die cursus goed bij. Gewoon via internet.
Vind ze nu alleen duurder. Toen had ik 1 van 35euro. Nu zijn er ook van rond de 80 euro.
Misschien eens interessant om tussen te kijken. Deze is met leren NEE te zeggen en je niet schuldig voelen er over.
https://www.psychologiemagazine.nl/acad ... rtiviteit/
Vind ze nu alleen duurder. Toen had ik 1 van 35euro. Nu zijn er ook van rond de 80 euro.
Misschien eens interessant om tussen te kijken. Deze is met leren NEE te zeggen en je niet schuldig voelen er over.
https://www.psychologiemagazine.nl/acad ... rtiviteit/
maandag 5 augustus 2019 om 17:40
Hoi allemaal,
Ik vlieg even langs. Mega druk hier, dorpsfeesten 4 dagen en we zijn op de helft. Gelukkig kan ik overdag wel ook nog uitrusten zodat het best goed gaat nu 's avonds. Verder zijn vriend en ik nu echt officieel een stel, dus dat betekent ook elkaars vrienden ontmoeten enzo dat kost wel ff energie maar ach.
Ik las over mindfulness, ik heb ooit een introductiecursus gedaan maar ik kon er niks mee met de manier waarop het aangeboden werd. Wat ik wel herken is inderdaad het bewuster stil staan bij dingen, genieten van een wandeling, van mooie muziek etc. Op het werk probeer ik dit in te passen door sowieso consequent mijn pauzes te pakken en ook echt uit de klas te gaan in plaats van mijn eten snel achter mijn bureau naar binnen te proppen. Op momenten kies ik er ook voor om bewust alleen te gaan zitten, als ik erg moe ben of veel pijn heb. Collega's vinden dit lastig, maar sinds ik open ben geweest over hoeveel pijn ik heb accepteren ze het beter als ik aangeef echt even alleen te willen zijn.
Nog 1,5 week en dan zit mijn vakantie er gewoon al weer op. Ik weet dat ik niet mag klagen maar jeetje wat vliegen die weken voorbij dit jaar.
Ik probeer een beetje mee te lezen komende dagen maar kan niet garanderen dat dat lukt.
Ik vlieg even langs. Mega druk hier, dorpsfeesten 4 dagen en we zijn op de helft. Gelukkig kan ik overdag wel ook nog uitrusten zodat het best goed gaat nu 's avonds. Verder zijn vriend en ik nu echt officieel een stel, dus dat betekent ook elkaars vrienden ontmoeten enzo dat kost wel ff energie maar ach.
Ik las over mindfulness, ik heb ooit een introductiecursus gedaan maar ik kon er niks mee met de manier waarop het aangeboden werd. Wat ik wel herken is inderdaad het bewuster stil staan bij dingen, genieten van een wandeling, van mooie muziek etc. Op het werk probeer ik dit in te passen door sowieso consequent mijn pauzes te pakken en ook echt uit de klas te gaan in plaats van mijn eten snel achter mijn bureau naar binnen te proppen. Op momenten kies ik er ook voor om bewust alleen te gaan zitten, als ik erg moe ben of veel pijn heb. Collega's vinden dit lastig, maar sinds ik open ben geweest over hoeveel pijn ik heb accepteren ze het beter als ik aangeef echt even alleen te willen zijn.
Nog 1,5 week en dan zit mijn vakantie er gewoon al weer op. Ik weet dat ik niet mag klagen maar jeetje wat vliegen die weken voorbij dit jaar.
Ik probeer een beetje mee te lezen komende dagen maar kan niet garanderen dat dat lukt.
"After all this time?" "Always."

maandag 5 augustus 2019 om 18:01
Wat leuk dat jullie nu écht een stel zijn Severus!
Ik herken het, van de drukte.
Daarom heb ik besloten om tegen iedereen nee te zeggen de komende weken. Dat is me het weekend ook al 2 keer gelukt, ik kan het
Voelt ook wel goed om nu mijn grenzen aan te geven. Vind niet iedereen leuk, maar dat is hun probleem.
Die mindfulness is ook wel herkenbaar. Ik zit nog weleens te twijfelen of ik op yoga zal gaan maar dat is best prijzig en hier in de buurt zitten niet echt fijne studio's. En ik heb geen zin om eerst nog 3 kwartier te rijden voor een uurtje yoga
Maar wat er hier dan ook gezegd wordt, wandelen etc. geeft me ook rust. Dus ik denk dat ik mijn eigen weg er wel in vind.
Ik herken het, van de drukte.
Daarom heb ik besloten om tegen iedereen nee te zeggen de komende weken. Dat is me het weekend ook al 2 keer gelukt, ik kan het

Voelt ook wel goed om nu mijn grenzen aan te geven. Vind niet iedereen leuk, maar dat is hun probleem.
Die mindfulness is ook wel herkenbaar. Ik zit nog weleens te twijfelen of ik op yoga zal gaan maar dat is best prijzig en hier in de buurt zitten niet echt fijne studio's. En ik heb geen zin om eerst nog 3 kwartier te rijden voor een uurtje yoga

Maar wat er hier dan ook gezegd wordt, wandelen etc. geeft me ook rust. Dus ik denk dat ik mijn eigen weg er wel in vind.

maandag 5 augustus 2019 om 20:58