Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

woensdag 7 augustus 2019 om 09:49
Dat wel, maar als ik moet kiezen tussen stempelen en vingerverf of de keuken boenen of de ramen wassen, ga ik voor knutselen met de kinderen. Dat huishoudelijke schuif ik dan vooruit tot ooit...Teckeltje88 schreef: ↑07-08-2019 09:44Ik ben ook geen goede huisvrouw. Vind poetsen echt vreselijk maar het is wel altijd fijn als het gedaan is. Beetje dubbel.
woensdag 7 augustus 2019 om 10:12
Ja hier hetzelfde! Fijn dat niet iedereen hetzelfde ambieert...Nijntje* schreef: ↑07-08-2019 09:15Ik zou ook zo’n stilte laten vallen tbh. Gewoon omdat ik er niet aan moet denken. Ik hou van mijn kinderen, maar ook van even geen kinderen vermaken. Heerlijk om te werken soms. Dus ja, ik zou even moet schakelen van mijn eigen gevoel naar ‘oh wacht, een ander denkt daar natuurlijk anders over en is daar juist heel blij mee!’
Dezelfde stilte zou ik ook laten vallen als iemand me zegt 40 uur te willen werken. Ook iets wat ik zelf niet wil en wat heel even moet landen voor ik realiseer dat een ander dat wél wil. Het is gewoon schakeltijd![]()
Ik ben ook een vreselijke huisvrouw. Heb er zo'n hekel aan, blijf alles altijd uitstellen. Behalve de was dan, daar mag vriendlief ook niet aankomen haha. Gelukkig doet tie veel andere dingen in huis.

woensdag 7 augustus 2019 om 10:19
Zoooo sorry even druk geweest heel het weekend verjaardag dingetjes van dochter en daarna achterstallig onderhoud en zieke kat die vandaag ingeslapen moet worden dus even beetje minder gepost hier.
Zindelijk worden is hier gaat ze soms op het potje als maar nog niet echt intresse dus ik laat het maar voor wat het is.
Envelop vind zo knap van je dochter zeg!
Ik heb hie rook denk ik niet genoeg energie erin gestopt om het aantrekkelijk te maken voor haar , met dreumes erbij even te druk.
Rosings, wat fijn dat het zo een leuek dagen waren en jullie genoten hebben , de nasleep met wassen is dan even minder maar goed belangrijkste is dat jullie het leuk hebben gehad.
Fiona, je hebt het wel even geflikt zeg! Topper.
Heel slim van peuter om smorgens dan om een schone luier te vragen hahah , ze zijn slimmer dan we soms denken
Haha dat gezicht van je man indd zie ik smorgens 2 keer in de week als man thuis beide kids heeeeeel de dag is.
Bij ons is het soort van omgedraaid ik werk 5 dagen en hij 2. Dus hij is de huisman in dit geval, en nu na 2 jaar begint hij zen draai te vinden.
Hij werkt in het weekend dus ik heb ze dan 2 dagen alleen en doe dan alles erom heen nog schoonmaken, boodschappen ect ect dat lukt man echt niet in die 2 dagen.
Glitter ben benieuwd zeg hoe je het jullie straks vergaat in het neiuewe huis met tuin en schuur , heerlijk toch straks die ruimte.
en je bedrijf verkocht wauw. Heb je wel nog plannen qua werk? Of echt fulltime thuis?
Ik trek echt voor iedere thuisblijf moeder men hoed, seriues ik kan het niet.
Ik hou zielsveel van men kinderen maar ik ben toch echt ook gek op men werk, ik denk dat ik daardoor ook een betere moeder ben meer in balans, en door mijn kinderen functioneer ik ook beter op men werk, kijk heel anders naar dingen en ben zoveel rustiger geworden.
Gisteren zei mijn man dat we eigenlijk niet echt ouders zijn zoals je ze soms ziet , huh ? Ik bedoel nee ik ben geen standaard moeder die hele dagen over haar kinderen praat , ik werk graag , maar ik ben ook graag met mijn kinderen ! Ik heb in mijn 2 weken vakantie ook gewoon de kinderen alle 3 de dagen die ze normaal weg zijn nu ook van huis, zodat ik even achterstallig werk kan verrrichten en ook even wat voor mezelf kan doen.
Ieder moet het voor zich weten maar ik wil ook soms nog even alleen ik zijn , ik sta al 24/7 per dag aan, en wil soms gewoon even op de uitknop drukken.
Zindelijk worden is hier gaat ze soms op het potje als maar nog niet echt intresse dus ik laat het maar voor wat het is.
Envelop vind zo knap van je dochter zeg!
Ik heb hie rook denk ik niet genoeg energie erin gestopt om het aantrekkelijk te maken voor haar , met dreumes erbij even te druk.
Rosings, wat fijn dat het zo een leuek dagen waren en jullie genoten hebben , de nasleep met wassen is dan even minder maar goed belangrijkste is dat jullie het leuk hebben gehad.
Fiona, je hebt het wel even geflikt zeg! Topper.
Heel slim van peuter om smorgens dan om een schone luier te vragen hahah , ze zijn slimmer dan we soms denken
Haha dat gezicht van je man indd zie ik smorgens 2 keer in de week als man thuis beide kids heeeeeel de dag is.
Bij ons is het soort van omgedraaid ik werk 5 dagen en hij 2. Dus hij is de huisman in dit geval, en nu na 2 jaar begint hij zen draai te vinden.
Hij werkt in het weekend dus ik heb ze dan 2 dagen alleen en doe dan alles erom heen nog schoonmaken, boodschappen ect ect dat lukt man echt niet in die 2 dagen.
Glitter ben benieuwd zeg hoe je het jullie straks vergaat in het neiuewe huis met tuin en schuur , heerlijk toch straks die ruimte.
en je bedrijf verkocht wauw. Heb je wel nog plannen qua werk? Of echt fulltime thuis?
Ik trek echt voor iedere thuisblijf moeder men hoed, seriues ik kan het niet.
Ik hou zielsveel van men kinderen maar ik ben toch echt ook gek op men werk, ik denk dat ik daardoor ook een betere moeder ben meer in balans, en door mijn kinderen functioneer ik ook beter op men werk, kijk heel anders naar dingen en ben zoveel rustiger geworden.
Gisteren zei mijn man dat we eigenlijk niet echt ouders zijn zoals je ze soms ziet , huh ? Ik bedoel nee ik ben geen standaard moeder die hele dagen over haar kinderen praat , ik werk graag , maar ik ben ook graag met mijn kinderen ! Ik heb in mijn 2 weken vakantie ook gewoon de kinderen alle 3 de dagen die ze normaal weg zijn nu ook van huis, zodat ik even achterstallig werk kan verrrichten en ook even wat voor mezelf kan doen.
Ieder moet het voor zich weten maar ik wil ook soms nog even alleen ik zijn , ik sta al 24/7 per dag aan, en wil soms gewoon even op de uitknop drukken.
anoniem_276399 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 12:24
2.89% gewijzigd

woensdag 7 augustus 2019 om 10:54
Ja hier niet zo. Of soms vaak als ze tegelijk slapen kies ik er voor om te Netflixen of ook te slapen.Maartje2016 schreef: ↑07-08-2019 09:49Dat wel, maar als ik moet kiezen tussen stempelen en vingerverf of de keuken boenen of de ramen wassen, ga ik voor knutselen met de kinderen. Dat huishoudelijke schuif ik dan vooruit tot ooit...

woensdag 7 augustus 2019 om 11:04
Heerlijk lijkt me dat, thuisblijfmoeder. Financieel is dat niet haalbaar voor ons, dus werk ik. Maar mn werk vind ik ook heel leuk hoor.
Maar thuis vind ik toch rustiger, in het speciaal onderwijs heb ik niet zoveel rust..
Huishouden hou ik wel goed bij. Aleen de grotere klussen zoals ramen zemen stel ik ook vaak uit. Maar vind ik dan ook niet zo belangrijk.
Nu in de zomervakantie gaat zoon ook nog 2 dagen naar het kdv en heb ik rust, heel fijn, zeker nu ik zwanger ben, kan ik dat wel gebruiken.
Maar thuis vind ik toch rustiger, in het speciaal onderwijs heb ik niet zoveel rust..
Huishouden hou ik wel goed bij. Aleen de grotere klussen zoals ramen zemen stel ik ook vaak uit. Maar vind ik dan ook niet zo belangrijk.
Nu in de zomervakantie gaat zoon ook nog 2 dagen naar het kdv en heb ik rust, heel fijn, zeker nu ik zwanger ben, kan ik dat wel gebruiken.

woensdag 7 augustus 2019 om 11:17
Het is voor ieder anders en goed of fout betsaat denk ik niet , we doen allemaal wat haalbaar is en wat goed voelt.GlitterCupcake schreef: ↑07-08-2019 11:00Mijn wensen voor de toekomst (meer kinderen en daar meer bij willen zijn) is trouwens geen commentaar op meer werkende ouders. Ik zie geen goed of fout in wel/niet werken![]()
Schoonmaken hier gebeurd altijd beetje tussendoor, nou heb ik wel de beste poetshulp , dochter dweilt en poetst heel graag en helpt graag overal mee, en dan is het prima te combineren , ik probeer namelijk als ze op bed liggen zelf ook beetje te slapen of even te rusten en als er dan nog was ligt dan dikke prima.

woensdag 7 augustus 2019 om 12:29
Quest, nog van harte met je dochter. Nu officieel een peuter. Leuke dag gehad? Is ze verwend?
En schoonmaken gaat hier ook vaak tussendoor idd. Zoon vind het ook leuk om mee te helpen dus dan hebben we ook weer een activiteit, zeker als het regent wel prettig. Maar het schiet er daardoor wel eens bij in. Maar ik doe liever wat leuks met de kinderen en dat het huis een rommeltje is. Was vouwen doe ik tegenwoordig in de avond voor de tv. Dat gaat momenteel niet met zoon erbij.
Wij vieren dit weekend zijn tweede verjaardag.
En schoonmaken gaat hier ook vaak tussendoor idd. Zoon vind het ook leuk om mee te helpen dus dan hebben we ook weer een activiteit, zeker als het regent wel prettig. Maar het schiet er daardoor wel eens bij in. Maar ik doe liever wat leuks met de kinderen en dat het huis een rommeltje is. Was vouwen doe ik tegenwoordig in de avond voor de tv. Dat gaat momenteel niet met zoon erbij.
Wij vieren dit weekend zijn tweede verjaardag.

woensdag 7 augustus 2019 om 12:55

woensdag 7 augustus 2019 om 13:19
Ja we zijn eruit. Hij krijgt van ons een fiets. Waren van de week in decathlon en hij zat prinsheerlijk op een 14inch fiets met zijwielen. Trappen snapte hij al bijna. Dus daar gaat hij vast veel plezier aan beleven. Van opa en oma van mijn kant krijgt hij een mooie houten garage en van de andere opa en oma krijgt hij een onderzeeër en nog een ander voertuig weet even niet meer wat van Green toys. Schoonzusje komt ook nog en heeft ook nog wat maar weet niet wat.
En hema bleek een slagroomtaart met krokodil te verkopen dus die hebben we voor ons krokodillen monster besteld.
En hema bleek een slagroomtaart met krokodil te verkopen dus die hebben we voor ons krokodillen monster besteld.

woensdag 7 augustus 2019 om 13:42
Dit is vrij absurd. Heb die taart gisteren besteld en nu niet meer te vinden op de site. Hij heette circus taart en viel onder het kopje verjaardags- en kindertaarten.Maartje2016 schreef: ↑07-08-2019 13:26Heb je een link voor die krokodillentaart? Ik kan hem niet vinden op de siteBen wel nieuwsgierig of die ook wat voor de komende verjaardag hier kan zijn...
woensdag 7 augustus 2019 om 13:55
Geniet er dan maar extra van!Teckeltje88 schreef: ↑07-08-2019 13:42Dit is vrij absurd. Heb die taart gisteren besteld en nu niet meer te vinden op de site. Hij heette circus taart en viel onder het kopje verjaardags- en kindertaarten.

woensdag 7 augustus 2019 om 14:01
Gaat vast lukken. Jouw zoon ook gek van krokodillen?

woensdag 7 augustus 2019 om 14:06
Die had ik voor rozetje ook. Was erg lekkerTeckeltje88 schreef: ↑07-08-2019 13:42Dit is vrij absurd. Heb die taart gisteren besteld en nu niet meer te vinden op de site. Hij heette circus taart en viel onder het kopje verjaardags- en kindertaarten.
woensdag 7 augustus 2019 om 14:17
Oo teckel wat een mooie cadeau’s en een coole taart! Dat wordt een leuke dag!
Qua werken denk ik ook niet dat er een goed of fout is. Ik werk drie dagen en merk dat ik dat heel prettig vindt. Heb veel respect voor moeders die thuis blijven want het is hard werken.
Man en ik doen een rondje woonkamer als mini naar bed toe is. Even opruimen en eventueel stofzuigen. In het weekend ga ik in de ochtend als een razende roelie even de dingen af die verder gedaan moeten worden.
Qua werken denk ik ook niet dat er een goed of fout is. Ik werk drie dagen en merk dat ik dat heel prettig vindt. Heb veel respect voor moeders die thuis blijven want het is hard werken.
Man en ik doen een rondje woonkamer als mini naar bed toe is. Even opruimen en eventueel stofzuigen. In het weekend ga ik in de ochtend als een razende roelie even de dingen af die verder gedaan moeten worden.
woensdag 7 augustus 2019 om 23:23
Thanks allemaal!
M'n nick slaat op moeder en kinderen
Ik werk 2,5 dag, maar wel met 6 uur reistijd er bij. En dat vind ik eigenlijk teveel, maar het kan even niet anders... Huishouden ligt ook echt op z'n gat, maar daarvoor hebben we een schoonmaakster en de ah bezorgservice
Man houdt de was bij, en ik zorg er één keer per week voor dat alles opgevouwen wordt en in de kasten komt. Maar het is eigenlijk altijd rommelig... Naja, beter een rommelig huis en een leuke moeder, dan nooit tijd voor leuke dingen!
@fiona, wat fijn dat je thuis kunt werken en niet hoeft te kolven! Ik kolf nog steeds op een lange werkdag, en het is nou niet echt m'n hobby!
14 inch fiets, wow! Mijn bijna 3,5 jarige fietst op een 12 inch! Maar ze is ook klein, maat 92/98 nu. Alleen zakt alles van haar billen, want die maat houdt nog rekening met een luier, maar die draagt ze niet meer.
M'n nick slaat op moeder en kinderen

Ik werk 2,5 dag, maar wel met 6 uur reistijd er bij. En dat vind ik eigenlijk teveel, maar het kan even niet anders... Huishouden ligt ook echt op z'n gat, maar daarvoor hebben we een schoonmaakster en de ah bezorgservice

@fiona, wat fijn dat je thuis kunt werken en niet hoeft te kolven! Ik kolf nog steeds op een lange werkdag, en het is nou niet echt m'n hobby!
14 inch fiets, wow! Mijn bijna 3,5 jarige fietst op een 12 inch! Maar ze is ook klein, maat 92/98 nu. Alleen zakt alles van haar billen, want die maat houdt nog rekening met een luier, maar die draagt ze niet meer.
vrijdag 9 augustus 2019 om 09:22
Voor iedereen die nog twijfelt over de bioscoop: op 11 augustus hebben ze in de vue cinema's (door heel Nederland) de minimorning met Juf Roos. Dat is de gewone film, maar dan met aangepast geluid, zaallicht en een filmdiploma aan het eind. En bij de appie kan je nu zegels voor het tweede dagje uit gratis sparen, die kan je als het goed is ook inleveren bij de vue, dan dan zou je nog goedkoper kunnen gaan ook. (Ik heb me er niet in verdiept of het bij deze film ook kan, en hoe dat dan zou moeten)

vrijdag 9 augustus 2019 om 10:12
Jij bent echt goed op de hoogte van uitjes en dingen die te doen zijn! Ik las via jou laatst ook al over dat water corso hier in de buurt.Maartje2016 schreef: ↑09-08-2019 09:22Voor iedereen die nog twijfelt over de bioscoop: op 11 augustus hebben ze in de vue cinema's (door heel Nederland) de minimorning met Juf Roos. Dat is de gewone film, maar dan met aangepast geluid, zaallicht en een filmdiploma aan het eind. En bij de appie kan je nu zegels voor het tweede dagje uit gratis sparen, die kan je als het goed is ook inleveren bij de vue, dan dan zou je nog goedkoper kunnen gaan ook. (Ik heb me er niet in verdiept of het bij deze film ook kan, en hoe dat dan zou moeten)
Verder schrijf (en lees) ik hier niet echt meer mee. Er zit voor mij te veel verschil tussen een net/bijna peuter van 2 en die van mij van 3.5.

vrijdag 9 augustus 2019 om 10:13
dat klinkt leuk zeg!Maartje2016 schreef: ↑09-08-2019 09:22Voor iedereen die nog twijfelt over de bioscoop: op 11 augustus hebben ze in de vue cinema's (door heel Nederland) de minimorning met Juf Roos. Dat is de gewone film, maar dan met aangepast geluid, zaallicht en een filmdiploma aan het eind. En bij de appie kan je nu zegels voor het tweede dagje uit gratis sparen, die kan je als het goed is ook inleveren bij de vue, dan dan zou je nog goedkoper kunnen gaan ook. (Ik heb me er niet in verdiept of het bij deze film ook kan, en hoe dat dan zou moeten)
vrijdag 9 augustus 2019 om 10:22
Die van mij is ook alweer bijna 3Morgenstond_ schreef: ↑09-08-2019 10:12Jij bent echt goed op de hoogte van uitjes en dingen die te doen zijn! Ik las via jou laatst ook al over dat water corso hier in de buurt.
Verder schrijf (en lees) ik hier niet echt meer mee. Er zit voor mij te veel verschil tussen een net/bijna peuter van 2 en die van mij van 3.5.

En eerlijk is eerlijk, uitjes worden nu steeds leuker nu die wat ouder is, zonder slaap kan en zijn mening kan geven