Opknapwoning

09-08-2019 19:57 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Momenteel zitten wij in een 'moeilijke situatie'. Wij hebben een woning en deze gaan wij wsl met nogal wat winst verkopen. Hij staat al verkoopklaar zodat de woning meteen in de verkoop kan op het moment dat wij een andere woning hebben.

De huizenprijzen vliegen echt de pan uit. Alles is absurd duur...
Wij zijn vandaag naar de hypotheekadviseur geweest om mogelijke opties te bespreken: nieuwbouw of een opknaphuis.
Aangezien de prijzen voor een bestaande instapklare woning erg hoog zijn en ook zeer gewild.

Wij neigen naar een opknapwoning, je hebt hem dan uiteindelijk helemaal naar wens. Wij kennen mensen die in de bouw werken, waaronder mijn stiefvader (heeft een eigen bedrijf) . Echter geeft hij aan dat dit niets voor ons is, gezien ik nog studeer (ga nu het afstudeerjaar in). Dit betekent dat ik weinig tot niet mee kan helpen klussenk(we hebben een kindje en werken beiden, ik studeer ernaast nog) . Stiefvader geeft aan dat normaliter elk vrije uurtje in helpen met klussen gaat zitten.

Hebben er mensen ervaring met een huis opknappen? Hoe was dit? Ik ben benieuwd hoe die ervaring was.

Dit moet er gebeuren: beneden de vloer, beneden stuken, nieuwe keuken, boven nieuwe badkamer, beneden is ook een badkamer maar dit wordt een speelkamer dan, haard er uit slopen en schilderen.
Dan ben je ver klaar. Boven is alles, buiten de badkamer, in orde en netjes. Het is geen stripwoning, alles is netjes maar niet onze smaak (gedateerd).

Toevoeging: wij gaan pas in het huis als het ver klaar is dus niet in de troep zitten. Tot die tijd blijven we hier ivm de kleine. Dus paar maanden overlapping
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 20:40
20.03% gewijzigd
Tuin van 40m2 is te klein? Zit ik hier op drie hoog achter.
2019 schreef:
10-08-2019 13:38
Misschien in veel steden enz niet. Maar hier in de regio is dat echt klein.. De meeste huizen zitten hier boven de 80m2. Dit tuintje kan je vrij weinig. Kindje kan er straks iig niet echt spelen.
Roosje247 schreef:
10-08-2019 13:40
Misschien in veel steden enz niet. Maar hier in de regio is dat echt klein.. De meeste huizen zitten hier boven de 80m2. Dit tuintje kan je vrij weinig. Kindje kan er straks iig niet echt spelen.
Waarom kan een kind niet spelen in een tuin van 40m2?
2019 schreef:
10-08-2019 13:42
Waarom kan een kind niet spelen in een tuin van 40m2?
Kan hier geen zwembad of iets neer zetten. Kindje kan er straks ook niet met een skelter ofzo rijden. Het is gewoon te klein, al helemaal voor onze hond... Het zijn allemaal gemetselde muren waar je tussen zit, nee tis echt geen tuin. De helft is overkapping en stukje over is dan tuin.
Heb je barentzstraat 24 al eens overwogen te bezichtigen?
Ik zou inzetten op nieuwbouw. De kosten lopen inderdaad op maar ook weer niet zo snel en je kunt in die tijd ook nog wel iets sparen.
Daarnaast denk ik dat je moet kijken naar wat je nu echt wilt want jullie willen een nieuw huis dit is te klein vind je. Jullie willen over een jaar beginnen met een tweede kindje. Jullie willen over een jaar trouwen. Je moet nog afstuderen. Ik vind dat wel erg veel voor in een jaar tijd.
Ook zou ik eens gaan kijken hoeveel alles nu kost. In het (nu afgevallen) klushuis was je denk ik al zeker 30K kwijt aan materiaal en dan moet je nog iemand inhuren. Je zult stiefvader toch echt het volle pond moeten betalen als hij het als werk aanneemt anders verdient hij te weinig voor zijn eigen zaak. Dus vergelijk dat eens met de extra dubbele lasten bij een nieuwbouwhuis. Laat je stiefvader eens een offerte opstellen voor de kluswoning alleen aan arbeidsloon zodat je inzicht krijgt hoeveel alles kost. Loop eens bij badkamer/keukenzaken binnen en bij vloer/tegelzaken en kijk eens globaal naar wat je mooi vind en wat dat kost.
Toen wij ons nieuwbouwhuis kochten hebben we een mooie badkamer erin laten zetten maar de standaard nieuwbouwkeuken die erin zat laten zitten en pas later vervangen. Ook de tuin pas een jaar later laten doen we hebben het gered met de paar stoeptegels die er lagen als terras en voor de rest was het zand (een hele grote zandbak voor kinderen).
Ik moet zeggen dat ik ook wel eens wakker heb gelegen en dacht wat een hoop geld (dubbele lasten) en waar beginnen we aan maar achteraf gezien was het de beste keus die we ooit gemaakt hebben.
drominique schreef:
10-08-2019 14:33
In welke plaats ligt dat?
Dan kunnen we mee kijken!
drominique schreef:
10-08-2019 14:33
Jep. Maar ook tuin klein.
swannie12 schreef:
10-08-2019 15:22
In welke plaats ligt dat?
Dan kunnen we mee kijken!
Weert.
Roosje247 schreef:
10-08-2019 16:09
Jep. Maar ook tuin klein.
Ik denk dat al jouw wensen niet verenigbaar zijn met wat je wil betalen eerlijk gezegd...

En dat is niet omdat je mijn idee afserveert, maar omdat ik behoorlijk bekend ben in jouw omgeving.

Ik ben bang dat je in deze tijd met je beschikbare budget niet gaat vinden wat je zoekt + in welke staat je zoekt + de andere wensen die je hebt.

Is het een optie om je zoekgebied verder richting het zuiden uit te breiden?
drominique schreef:
10-08-2019 16:26
Ik denk dat al jouw wensen niet verenigbaar zijn met wat je wil betalen eerlijk gezegd...

En dat is niet omdat je mijn idee afserveert, maar omdat ik behoorlijk bekend ben in jouw omgeving.

Ik ben bang dat je in deze tijd met je beschikbare budget niet gaat vinden wat je zoekt + in welke staat je zoekt + de andere wensen die je hebt.

Is het een optie om je zoekgebied verder richting het zuiden uit te breiden?
Ik denk dat het er wel is. Maar het komt maar incidenteel.
https://www.funda.nl/koop/baexem/huis-8 ... rstraat-2/

Dit bijv. ook. Alleen liever niet in dat dorp.
Ook zo’n energielekkend huis. Jaren 70 - label D...
Roosje247 schreef:
10-08-2019 13:36
Het is een huis van 1961. Vorige eigenaren hebben het helemaal gemoderniseerd dus is heel netjes. 2 slaapkamers, badkamer en een klein studeerkamertje boven. Vlizotrap zolder. Beneden kleine woonkamer met keukentje, geen ruimte zoals een bijkeuken oid.
Tuin van 40m2 dus heel klein.
Wij lopen tegen meerdere zaken aan: 2 slaapkamers maar, geen vaste zoldertrap, we missen ruimte beneden waar we de wandelwagen, speelgoed etc neerzetten. Het staat nu allemaal in de woonkamer en staat gruwelijk in de weg. En we missen tuin.
Er is een vaste zoldertrap te maken maar de extra ruimte beneden of grotere tuin is niet te realiseren helaas. Ofja je kan wel aanbouwen maar dan heb je geen tuin meer. Het is geen woning met mogelijkheden, jammer want het is wel n nette woning.
Het is niet dat we er uit MOETEN, maar we lopen tegen zaken aan en met het oog op hopelijk ooit nog een tweede of derde kindje is dit hier niet mogelijk.
Ik snap wel dat je weg wilt maar het klinkt niet superurgent. Lekker blijven zoeken dus. Ik kreeg 2 kinderen in een 1890 appartement van 55m2 zonder buitenruimte en onze relatie heeft dat overleefd hoor. En de kinderen ook. Ze weten echt niet meer dat ze badderden in een campingbadje of dat de baby in de woonkamer sliep als wij naar bed gingen. Gewacht tot het moment dat de markt goed was en toen fijn huis kunnen vinden.
Moeilijk om iets te vinden wat aan al jouw wensen voldoet maar is het volgende een optie
https://www.funda.nl/koop/stramproy/hui ... kstraat-3/

Wel nog iets klussen maar niet zoveel.
Roosje247 schreef:
10-08-2019 16:47

Die prijs is lager omdat het in zo'n dorp is. Dezelfde woning zou in Nederweert meer kosten, gewoon omdat Nederweert groter is en meer voorzieningen heeft. Dus dit voorbeeld van jou past precies bij de conclusie van Drominique dat jouw wensen niet allemaal te vervullen zijn voor jullie budget.
Roosje247 schreef:
10-08-2019 13:44
Kan hier geen zwembad of iets neer zetten. Kindje kan er straks ook niet met een skelter ofzo rijden. Het is gewoon te klein, al helemaal voor onze hond... Het zijn allemaal gemetselde muren waar je tussen zit, nee tis echt geen tuin. De helft is overkapping en stukje over is dan tuin.
Weinig kinderen kunnen op eigen erf skelteren.
Orișa schreef:
10-08-2019 17:45
Als een kind oud genoeg is om te skelteren, wil het echt niet in de tuin blijven.
Dat kind wil de straat op!
swannie12 schreef:
10-08-2019 17:50
Als een kind oud genoeg is om te skelteren, wil het echt niet in de tuin blijven.
Dat kind wil de straat op!
Precies. En in die levenloze dorpen kan dat helemaal makkelijk.
Roosje247 schreef:
10-08-2019 16:47

Maar daar heb je ook praktisch geen tuin, ja een enorme voortuin, maar dan kun je je kind net zo goed op de stoep laten skelteren.
Vindt het ook een veel krapper huis dan wat je eerst wilde eerlijk gezegd?

Ligging is echt het belangrijkste en ik snap wel dat je in dit dorp niet wil wonen, maar dat is wel de consequentie wanneer je vasthoudt aan je wensen en budget.
Orișa schreef:
10-08-2019 17:45
En als je kan scelteren doe je dat buiten op straat met vriendjes.
Energie label D en wat is er nog meer mis het staat 5 maanden te koop en is al in prijs verlaagd.

Eisen bijstellen, en niet alles willen hebben, een kind, studeren, werken, een opknaphuis, trouwen meerdere kinderen..

Het is weliswaar de 10e vandaag..
2019 schreef:
10-08-2019 13:38
Hoe lang denk je dat een kind wil spelen in de achtertuin? ;-)
Christiana schreef:
10-08-2019 19:07
Hoe lang denk je dat een kind wil spelen in de achtertuin? ;-)
Hier precies 2 jaar. Nu ze weten dat het leven zich achter de voordeur bevindt ipv achter de achterdeur heb ik m tuintje weer terug! Heerlijk!
Beetje andere situatie, maar wij kregen de sleutels van ons nieuwe (opknap) huis de dag voor mijn bevalling.
Ik heb zelf welgeteld 1 muur geschilderd in de drie maanden dat 'we' aan het klussen waren. Gelukkig hielpen zowel mijn ouders als mijn schoonouders want het was veel werk!
Vergis je daar niet in hoor.

We wonen er nu ruim drie maanden en we zijn nog steeds niet klaar. Met een klein kind schiet het gewoon echt niet op.
Aan de andere kant kun je bepaalde klussen ook uitstellen tot het moment dat je er wel meer tijd voor hebt. Maar de praktijk leert dat het er dan niet meer van komt.

Edit. Ik heb niet alle reacties gelezen
navy-blue wijzigde dit bericht op 10-08-2019 21:29
Reden: Toevoeging
3.32% gewijzigd
Christiana schreef:
10-08-2019 19:06
Energie label D en wat is er nog meer mis het staat 5 maanden te koop en is al in prijs verlaagd.

Eisen bijstellen, en niet alles willen hebben, een kind, studeren, werken, een opknaphuis, trouwen meerdere kinderen..

Het is weliswaar de 10e vandaag..
Mijn huis is energielabel D: enkel glas, nul isolatie, ik zie letterlijk aarde door de kieren van mijn vloer. Idioot hoge stookkosten. Offerte om het te laten isoleren was al 30K en dat voor een huis van 50m2.

Het is de 10e! Even kijken of ik nu dat geweldige penthouse kan kopen ipv dat flatje 3 hoog ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven