Ergernissen in de supermarkt deel 3
vrijdag 23 augustus 2019 om 02:47
Alleen dat kind wat dat broodje vanuit haar mond terug deed dat vind ik te ver gaan.
Als ouders besluiten hun kind al te laten eten en drinken van iets in de winkel. Vind ik dat niet het ergste.. Vaak rekenen ze de (aangebroken) artikelen ook gewoon af. Kinderen hebben soms gewoon op
onhandige momenten honger of dorst. Elk ouder bepaald zelf hoe die dat oplost vind ik. Zolang een ander daar niet de dupe van is zie ik het probleem niet.
Als ouders besluiten hun kind al te laten eten en drinken van iets in de winkel. Vind ik dat niet het ergste.. Vaak rekenen ze de (aangebroken) artikelen ook gewoon af. Kinderen hebben soms gewoon op
onhandige momenten honger of dorst. Elk ouder bepaald zelf hoe die dat oplost vind ik. Zolang een ander daar niet de dupe van is zie ik het probleem niet.
vrijdag 23 augustus 2019 om 07:27
Ook mee eensGinnyJones schreef: ↑23-08-2019 01:29Maak jij je daar serieus druk om? Zolang het niet afgekauwd wordt teruggelegd is er toch niks aan de hand? En het feit of het wel of niet al betaald is zijn echt jouw zaken niet. Het is immers niet jouw winkel. Als de medewerkers er moeite mee hebben dan zeggen ze er wel iets van hoor.

Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 23 augustus 2019 om 08:31
Toch vind ik het eten in een supermarkt niet netjes. Natuurlijk staan er schaaltjes met kleine blokjes kaas e.d., maar een kind dat een heel broodje eet houd je niet zo lang in het oog, kruimelen de hele winkel door, gooien misschien een afgekloven stukje tussen de witlof, etc. Heb jaren in een supermarkt gewerkt en het wordt echt niet gewaardeerd.
Verbaas me enorm over hoe makkelijk erover wordt gesproken. Jullie zullen allemaal wel kleine kinderen hebben en het makkelijk vinden zo, maar let er dan ook op! En dat kan dus niet, boodschappen doen en je kind constant in de gaten houden. Verwende kinderen ook trouwens. Dreinen en meteen je zin krijgen. Walgelijk.
Verbaas me enorm over hoe makkelijk erover wordt gesproken. Jullie zullen allemaal wel kleine kinderen hebben en het makkelijk vinden zo, maar let er dan ook op! En dat kan dus niet, boodschappen doen en je kind constant in de gaten houden. Verwende kinderen ook trouwens. Dreinen en meteen je zin krijgen. Walgelijk.
harkjes wijzigde dit bericht op 23-08-2019 08:40
0.37% gewijzigd

vrijdag 23 augustus 2019 om 08:34
Als je trouwens ziet wat sommige ouders in Amerika hun kinderen laten aanrichten in winkels dan maak je je niet meer druk om een stokbroodje. Echt schandalig dit.

(via dit blog)

(via dit blog)

vrijdag 23 augustus 2019 om 08:40
Mijn kind kreeg dat broodje van thuis in de wandelwagen. Dis liep er niet de winkel mee dootHarkjes schreef: ↑23-08-2019 08:31Toch vind ik het eten in een supermarkt niet netjes. Natuurlijk staan er schaaltjes met kleine blokjes kaas e.d., maar een kind dat een heel broodje is houd je niet zo lang in het oog, kruimelen de hele winkel door, gooien misschien een afgekloven stukje tussen de witlof, etc. Heb jaren in een supermarkt gewerkt en het wordt echt niet gewaardeerd.
vrijdag 23 augustus 2019 om 08:42
Precies dit is ook mn puntHarkjes schreef: ↑23-08-2019 08:31Toch vind ik het eten in een supermarkt niet netjes. Natuurlijk staan er schaaltjes met kleine blokjes kaas e.d., maar een kind dat een heel broodje eet houd je niet zo lang in het oog, kruimelen de hele winkel door, gooien misschien een afgekloven stukje tussen de witlof, etc. Heb jaren in een supermarkt gewerkt en het wordt echt niet gewaardeerd.
Leer kinderen gewoon even te wachten

vrijdag 23 augustus 2019 om 10:36
Ik denk dat leeftijd ook wel meespeelt. Bij een kind van 5+ zou ik inderdaad ook het kind laten wachten en geduld proberen bijt e brengen. Maar bij kleinere kinderen is het soms een uitkomst. Peuter van 2 gaat hier soms mee naar de winkel, zeker als we daarvoor al even de stad door zijn geweest kan hij echt overprikkeld raken en vervelend gaan doen. Kan dat kind zelf ook net helpen natuurlijk maar dan zoek je afleiding. Als een kind afgeleid is met een broodje zodat je rustig je boodschappen kan doen, niemand op zijn of haar zenuwen werkt met een krijsend kind en het gewoon afrekent dan zie ik daar echt geen probleem in. Peuter hier eet trouwens nooit in de supermarkt, hij knaagt liever op een verpakking.Harkjes schreef: ↑23-08-2019 08:31

vrijdag 23 augustus 2019 om 10:41
Goeie! Gelukkig weet ik ze nu staan. Ik had nog aan een collega gevraagd hoe dat hier genoemd wordt want ik ken het alleen als 'croustades'. Vrees dat ik dan echt met lege handen naar huis was gegaan.

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

vrijdag 23 augustus 2019 om 10:42
Herkenbaar.. maar.. deden wij dit vroeger ook niet als kind? Dergelijke grotemensenzaken zijn voor kinderen totaal niet interessant en dus gaan ze zichzelf vermaken. Ik vind het ook weleens irritant hoor, maar probeer me altijd voor de geest te halen hoe ik het vond als kind, dat mijn zusje en ik ook gingen rennen, verstoppen of met het winkelwagentje gingen racen. Scheelt een hoop ergernis

vrijdag 23 augustus 2019 om 10:48
Ik maak vandaag vol en vent met frietjes.
Volgens familierecept. Beetje zoals: https://www.libelle-lekker.be/bekijk-re ... and-mere-1
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

vrijdag 23 augustus 2019 om 10:51
Ziet er lekker uitOudblond schreef: ↑23-08-2019 10:48Ik maak vandaag vol en vent met frietjes.
Volgens familierecept. Beetje zoals: https://www.libelle-lekker.be/bekijk-re ... and-mere-1
vrijdag 23 augustus 2019 om 11:09
Dat van die lege koffiebekertjes in de rekken vind ik ook zo asociaal, dus zeg ik daar wat van. Pas nog een stel precies voor mijn neus, deponeert twee bekertjes tussen de artikelen in de rekken. Ik vroeg vriendelijk of ze het wilden opruimen en toen stierde een enorme vent op mij af. Ik was al bang voor een vuistslag, maar hij ging toch netjes de bekertjes opruimen na wel een boze blik en een snauw.schorpioentje28 schreef: ↑22-08-2019 03:34Dit is bij onze Appie vooral heel erg..een pak met kipfilet tussen de frisdrank ofzo..en de winkel gooit het misschien wel weg, maar wat als een andere klant denkt “das zonde, ik leg ze wel even terug”, dan krijg jij dus rauw vlees wat ik weet niet hoelang buiten de koeling gelegen heeft![]()
In het verlengde hiervan: overal die smerige lege koffiebekertjes in de rekken. Je pakt aan het begin van de winkel koffie, als je bij de hagelslag bent is je koffie op, dus daar pleur je het lege bekertje in het rek. Waarom??
En dan nog regelmatig aangevreten pakken met koeken in het rek..pak van 10 stroopwafels waar er bijv nog 9 inzitten. Daar verdenk ik diezelfde mensen van... koffie zonder koekje is ook zo saai![]()
vrijdag 23 augustus 2019 om 11:13
Dan zorg je dat je toch altijd iets te eten bij je hebt en dan eet je iets voor je de winkel binnengaat? Of je koopt 1 ding, rekent het af, eet het op en doet dan de rest van je boodschappen.SombraOnline schreef: ↑22-08-2019 11:28Tja. Zeg dat meer tegen mensen met diabetes of die een maagverkleining hebben gehad. Die moeten soms iets eten, anders gaan ze van hun stokje.
Ik doe het zelf niet, maar je weet niet waarom andere mensen het doen. En in dir geval zou ik het niet erg vinden, en liever een stuk stokbrood dan een of ander zoet koekje of snoepje.
vrijdag 23 augustus 2019 om 11:29
Misschien even verder lezen dan alleen mijn bericht? Heeft iemand een heel verhaal getypt

¡Apagando las luces!
vrijdag 23 augustus 2019 om 11:35
Vanmorgen met een volle boodschappenkar aan het einde van een gangpad, stond stil. Komen er twee jongetjes gillend van de pret de hoek om rennen en eentje daarvan knalt met zijn kin recht op mijn winkelwagen. Dat werd dus gillen van de pijn. Ik zeg tegen zijn broertje “waar is mama?” want wil met kind meelopen naar haar toe. Kind zegt, terwijl mama om de hoek komt, dat “die mevrouw” tegen broertje aangereden is met de kar. Mama van de leg, pissig en of ik niet kon uitkijken.
Die heb ik even rechtgezet...
Ouder stel stond in hetzelfde gangpad achter me en die hadden gezien wat er gebeurd was. Zeiden dat ook. Daarop excuses van die moeder.
Ik heb zelf kinderen en ik weet dat je wat zij zeggen beter eerst even verifieert voordat je uit je panty knapt. Ze doen het niet altijd met opzet, ze interpreteren een situatie soms gewoon anders of omschrijven het niet op de juiste manier of missen de helft of weet ik veel.
Kom op zeg. Alsof ik met mijn winkelwagen op mijn hoge hakken door de gangpaden van een supermarkt race in de hoop een kind overhoop te jagen... Even logisch nadenken is er tegenwoordig ook al niet meer bij.
Die heb ik even rechtgezet...
Ouder stel stond in hetzelfde gangpad achter me en die hadden gezien wat er gebeurd was. Zeiden dat ook. Daarop excuses van die moeder.
Ik heb zelf kinderen en ik weet dat je wat zij zeggen beter eerst even verifieert voordat je uit je panty knapt. Ze doen het niet altijd met opzet, ze interpreteren een situatie soms gewoon anders of omschrijven het niet op de juiste manier of missen de helft of weet ik veel.
Kom op zeg. Alsof ik met mijn winkelwagen op mijn hoge hakken door de gangpaden van een supermarkt race in de hoop een kind overhoop te jagen... Even logisch nadenken is er tegenwoordig ook al niet meer bij.
vrijdag 23 augustus 2019 om 11:40
Een van de speelgoedhoeken van een kringloop hier in de buurt ziet er ook altijd zo uit als ik er kom. Er ligt ook niks meer dat wat verkoopbaar is want er wordt gewoon overheen gelopen, dus alles is incompleet of kapot.
Ik zou daar zelf ook geen speelgoed wat ik een tweede leven gun heenbrengen.
vrijdag 23 augustus 2019 om 14:04
vrijdag 23 augustus 2019 om 22:40
Het gebeurt ook niet bij iedereenKitKeller schreef: ↑22-08-2019 14:36Wat heftig... Ik wist niet dat het zo erg was met een maagverkleining. Dat je dus ineens (uit het niks?) binnen een paar minuten iets MOET eten omdat je anders flauwvalt?
Dat lijkt me een naar idee. Ik zou in dat geval inderdaad proberen altijd iets bij me te hebben.

Sorry voor het weer omhoog halen, wilde alleen nog eventjes op dit bericht reageren

zaterdag 24 augustus 2019 om 09:44
Nee, dat deden wij niet want dan grepen mijn ouders in. Gillen, rennen en spelen doe je op een speelplaats. In de winkel loop je mee of staat in de buurt iets te doen waar niemand last van heeft. Met winkelwagentjes racen??? Mijn kop zou nu nog achterstevoren gestaan hebben. Dat is gewoon geen normaal gedrag in een winkel.GinnyJones schreef: ↑23-08-2019 10:42Herkenbaar.. maar.. deden wij dit vroeger ook niet als kind? Dergelijke grotemensenzaken zijn voor kinderen totaal niet interessant en dus gaan ze zichzelf vermaken. Ik vind het ook weleens irritant hoor, maar probeer me altijd voor de geest te halen hoe ik het vond als kind, dat mijn zusje en ik ook gingen rennen, verstoppen of met het winkelwagentje gingen racen. Scheelt een hoop ergernis![]()

zaterdag 24 augustus 2019 om 09:50
Nou dit! Dit hoefde ik ook niet te proberen! Mijn kinderen trouwens ook niet. We hoeven toch niet alles goed te vinden?lotus77 schreef: ↑24-08-2019 09:44Nee, dat deden wij niet want dan grepen mijn ouders in. Gillen, rennen en spelen doe je op een speelplaats. In de winkel loop je mee of staat in de buurt iets te doen waar niemand last van heeft. Met winkelwagentjes racen??? Mijn kop zou nu nog achterstevoren gestaan hebben. Dat is gewoon geen normaal gedrag in een winkel.
Mijn kinderen hebben nooit eten gekregen in de supermarkt zelf. Hoe lang ben je bezig...max half uur. En over die maagverkleining....slecht excuus. Als je volwassen genoeg bent voor een maagverkleining hen je ook volwassen genoeg om met regelmaat te eten.
zaterdag 24 augustus 2019 om 09:54
Mooi he? Sommigen worden gelijk agressief als je ze ergens op wijst. Dan voelen ze zich betrapt.Fizz schreef: ↑23-08-2019 11:09Dat van die lege koffiebekertjes in de rekken vind ik ook zo asociaal, dus zeg ik daar wat van. Pas nog een stel precies voor mijn neus, deponeert twee bekertjes tussen de artikelen in de rekken. Ik vroeg vriendelijk of ze het wilden opruimen en toen stierde een enorme vent op mij af. Ik was al bang voor een vuistslag, maar hij ging toch netjes de bekertjes opruimen na wel een boze blik en een snauw.
zaterdag 24 augustus 2019 om 10:27
dit idd, ik haalde dat echt niet in mijn hoofd, en mijn kinderen kennen mijn mantra onderdehand ook wel; niet rennen en niet gillen in de winkel!!lotus77 schreef: ↑24-08-2019 09:44Nee, dat deden wij niet want dan grepen mijn ouders in. Gillen, rennen en spelen doe je op een speelplaats. In de winkel loop je mee of staat in de buurt iets te doen waar niemand last van heeft. Met winkelwagentjes racen??? Mijn kop zou nu nog achterstevoren gestaan hebben. Dat is gewoon geen normaal gedrag in een winkel.
Don't cry, buy a bag and move on.
zaterdag 24 augustus 2019 om 10:29
ja idd. ik vind die filmpjes op internet ook altijd zo mooi; mensen gooien afval uit het autoraampje en een voorbijganger raapt het op en gooit het zo weer de auto in!!minnimouse schreef: ↑24-08-2019 09:54Mooi he? Sommigen worden gelijk agressief als je ze ergens op wijst. Dan voelen ze zich betrapt.
Don't cry, buy a bag and move on.