Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
dinsdag 27 augustus 2019 om 17:32
Is idd niet veel avondeten. Dat is toch voor één keer voor 2 personen, en dan is het nog niet echt een giga portie. Dat gaan we hier niet redden. Ik eet minder dan gemiddeld maar kind eet meer. Komt voor ons dus ook op gewoon voor 1 x.dianaf schreef: ↑27-08-2019 10:06Eens gekeken bij de Knorr Bobotie. Ik doe er altijd 450 g (ipv 350 g) sperziebonen in, 2 appels ipv 1, 200 g gehakt ipv 350 g en 200 ml crème fraiche ipv 125 ml. (Bij de meeste van die wereldgerechten doe ik er meer groente bij dan voorgeschreven en wat minder vlees.) Daar eten wij twee dagen van (2 personen) en dan hebben we voldoende, met de aangegeven hoeveelheden zouden we daar ook prima mee toe komen.
Ik denk dat wij gewoon niet zoveel eten of zo. Of teveel snoepen?
1 appel, 200 gr groente, 100 gr vlees... Daar doen de meeste mannen het echt niet voor.
dinsdag 27 augustus 2019 om 17:34
Wow nee, inderdaad.. Dat is voor mijn vriend een amusealoha66 schreef: ↑27-08-2019 17:32Is idd niet veel avondeten. Dat is toch voor één keer voor 2 personen, en dan is het nog niet echt een giga portie. Dat gaan we hier niet redden. Ik eet minder dan gemiddeld maar kind eet meer. Komt voor ons dus ook op gewoon voor 1 x.
1 appel, 200 gr groente, 100 gr vlees... Daar doen de meeste mannen het echt niet voor.

dinsdag 27 augustus 2019 om 17:37
Kleine porties.. wij eten ze met tweeën in 1x, soms blijft er nog wat over voor een kind maar dit is zeker niet voor 5 personen.ToosTosti schreef: ↑26-08-2019 12:27Ik denk inderdaad ook dat het hier mis gaat. Met een maaltijdpakket bedoelde ik pakketten waarin allerlei verse groenten zitten, een soort hello fresh maar dit kan je gewoon kopen in de supermarkt. Daarin zitten vaak een hele aubergine / komkommer/ paprika/ meerdere tomaten/ ui, als je daar nog kip bij gooit en rijst kookt is dat echt genoeg voor 5 man. Als de andere schrijfsters het over een Knorr wereldgerecht hadden dan is dat inderdaad voor 6 man veel te weinig maar dat vind ik dan ook geen maaltijdpakket omdat je daar nog van alles zelf moet bijkopen vaak. Maar dan is dit waarschijnlijk een misverstand geweest over welk soort maaltijdpakket er werd gemaakt![]()
dinsdag 27 augustus 2019 om 17:43
dinsdag 27 augustus 2019 om 17:45
Oh ik snap je helemaal en vind het een goede actie. Wat ik me echter afvraag is wat manlief van het gedrag van vriend vindt. En wat vond hij van jouw actie?petra123456 schreef: ↑27-08-2019 01:24Vandaag was ik gierig.
Vriend van mijn man nodigde zichzelf uit voor het eten.. om half 8. Stomme eikel.
Nu hebben wij afgelopen 3 maanden 3 keer daar gegeten. Of beter gezegd honger geleden na een zeer matige kleine portie eten. Een broodmaaltijd, margarine, pindakaas en jam op witbrood. 2 sneetjes de man.. met een glas water. Een currymaaltijd met zonder vlees en met zonder groente (rijst,kokosmelk en currypoeder) en de portie rijst in de pan was niet eens een eenpersoonsportie. Een keer patat met zonder saus en zonder snack. Een eenpersoonsbakje delen met drie. Op uitnodiging nota bene.
Bij ons schranst meneer makkelijk een heel stokbrood met boter, salades, kaas en worst uit het vuistje, gegrilde groente, lasagne, toetje en de koffiekoekjes. Hij alleen vreet meer dan 5 andere volwassenen samen. Altijd. En dat was ik megabeu. Wij zouden vandaag restjes eten. Met brood, rauwe groente, en wat dan ook erbij..
Vanavond heb ik een perzik, 100 gram kip, een half kopje rijst, een blikje tomatenpuree en een beetje sambal en ketjap op tafel gezet. Met niks na, geen knabbelgroente erbij en de allersmerigste koffie met zonder koekjes die ik ooit heb gezet toen meneer koffie eiste.
Zodra hij de deur uit was een pizza in de over geschoven en een fatsoenlijke salade gemaakt. Laat hem nou maar eens 2 uur reizen met net genoeg in zijn maag om beroerd van de trek te zijn.
Ik verwacht geen 5gangenmenu, geen Sterrenkwaliteit, geen bijzonder lekker eten. Maar iedereen kan 3 personen patat met 3 kroketten bestellen en ophalen. En een komkommer en een paprika snijden en op een zak sla gooien.
Het is verdomme tijd dat hij als hij 3 man te eten uitnodigt een keer zorgt dat er voor 4 man fatsoenlijk eten is. Tot die tijd ben ik klaar met zijn schranspartijen bij ons.
Maaltijden die ik voor twee maak laten zich vaak makkelijk uitrekken naar zes volwassenen. Vooraf een soepje, wat stokbrood met salades, gegrilde groente of sla en rauwkost ernaast, dik toetje achteraf.
Soms is bij ons de koelkast ook leeg, als het onverwacht voorvalt, dan is er de supermarkt..of de snackbar.
Had je vriend niet gewoon weg kunnen sturen? Zo van komt niet uit Frits, haal maar een patatje op het station. Een portie helemaal voor jou alleen.
We’re all mad here
dinsdag 27 augustus 2019 om 17:58
Herkenbaar dat je soms aan dit topic moet denken en afvragen of iets gierigs is.
Zo bood ik zelden tot nooit benzinekosten aan. door dit topic, ben ik het wel gaan doen. Het resultaat.... Alleen maar verbaasde reacties en dat dat toch niet hoeft.
Blijken mijn vrienden toch echt op mij te lijken op dat gebied, want ik zou het ook nooit vragen.
Ik merk bij mijn vrienden dat het vanzelf gaat, dan betaalt die iets en dan weer die. Dan kookt die en dan neemt die weer wat mee. Hoe dat uiteindelijk optelt, geen idee. Volgens mij valt dat pas op als het altijd dezelfde is en dat is mij nooit opgevallen.
Zo bood ik zelden tot nooit benzinekosten aan. door dit topic, ben ik het wel gaan doen. Het resultaat.... Alleen maar verbaasde reacties en dat dat toch niet hoeft.
Blijken mijn vrienden toch echt op mij te lijken op dat gebied, want ik zou het ook nooit vragen.
Ik merk bij mijn vrienden dat het vanzelf gaat, dan betaalt die iets en dan weer die. Dan kookt die en dan neemt die weer wat mee. Hoe dat uiteindelijk optelt, geen idee. Volgens mij valt dat pas op als het altijd dezelfde is en dat is mij nooit opgevallen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 27 augustus 2019 om 18:22
Ik snap de aangegeven hoeveelheden op zo'n Knorr pak ook nooit.... We hebben er met z'n tweeën net aan genoeg aan (als in; gaat makkelijk op) en ik vind er altijd zó weinig groenten in hoeven! Bij ons gaat er al 500 gram sperziebonen in bijvoorbeeld, voor twee.
Volgens dat pak komt je aan 100 á 150 gram groente per persoon.... Das de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid (en sowieso is 300 gram groente beter....)
Kaasfondue uit zo'n pakje ook bijvoorbeeld; pak zegt: voor 3 a 4 personen; wij eten twee van die pakjes op met z'n tweeën
Volgens dat pak komt je aan 100 á 150 gram groente per persoon.... Das de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid (en sowieso is 300 gram groente beter....)
Kaasfondue uit zo'n pakje ook bijvoorbeeld; pak zegt: voor 3 a 4 personen; wij eten twee van die pakjes op met z'n tweeën

dinsdag 27 augustus 2019 om 18:28
Popje: Dan zit bij jou, net als bij mij, de algehele balans goed. Zie mijn eerdere post.
Als ik mensen niet zo goed ken en een keer meerijd dan bied ik niet aan maar geef gewoon een bedrag (dat het mij zou gekost hebben om er te komen). Geen gesprek, geen onderhandeling, geen gedoe. Gewoon aj.. briefje, muntjes... En dank je wel dat jij gereden hebt! Soms gesputter en dat wuif ik weg door te zeggen dat de auto niet op water rijdt. Daag!!
En dat doe ik vooral om nooit in het krijt te staan. Me niet schuldig te voelen om een volgende keer als het mij niet uitkomt te zeggen dat iemand niet mee kan rijden omwille van bv andere plannen nadien. Ik moet wel zeggen dat dat vooral met kennissen is en niet met vrienden.
Als ik mensen niet zo goed ken en een keer meerijd dan bied ik niet aan maar geef gewoon een bedrag (dat het mij zou gekost hebben om er te komen). Geen gesprek, geen onderhandeling, geen gedoe. Gewoon aj.. briefje, muntjes... En dank je wel dat jij gereden hebt! Soms gesputter en dat wuif ik weg door te zeggen dat de auto niet op water rijdt. Daag!!
En dat doe ik vooral om nooit in het krijt te staan. Me niet schuldig te voelen om een volgende keer als het mij niet uitkomt te zeggen dat iemand niet mee kan rijden omwille van bv andere plannen nadien. Ik moet wel zeggen dat dat vooral met kennissen is en niet met vrienden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 27 augustus 2019 om 18:31
@Blond precies dat. Heb er daardoor echt nooit aangedacht dat je dat moest vragen of aanbieden
Probeer er nu wel meer op te letten, maar kennelijk tref ik steeds mensen die er hetzelfde in staan
Overigens bij lange afstanden vind ik het vanzelfsprekend om dat te splitten.

Probeer er nu wel meer op te letten, maar kennelijk tref ik steeds mensen die er hetzelfde in staan

Overigens bij lange afstanden vind ik het vanzelfsprekend om dat te splitten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 27 augustus 2019 om 18:33
Dit. Als je het gevoel hebt dat het goed zit dan denk je daar ook niet over na. Wij wonen ver van de meeste familie en vrienden. Als zij onze kant uitkomen hebben ze al behoorlijk wat kosten gehad. Dan is er geen haar op mijn hoofd dat hen iets ter plekke laat betalen. Andersom hebben wij ook al een tank benzine en tijd gespendeerd om naar hen te reizen en verwacht ik ook dat we gewoon goed onthaald worden. En dat gaat meestal gewoon vanzelf.lollypopje schreef: ↑27-08-2019 17:58
dinsdag 27 augustus 2019 om 18:37
Popje: Hier is vaak de discussie als het structureel is. 1 rijdt altijd en net een beetje om om 2 op te halen en ook weer een beetje om om 2 terug te brengen. En dat elke week en de tijdsverantwoordelijkheid ligt dan ook nog eens bij de chauffeur die dus bij eigen calamiteit zich druk maakt omdat 2 op tijd opgehaald moet worden. Dan is het wel anders vind ik. Dan vind ik het logisch om kosten van reizen te delen. En de chauffeur af en toe een keer een drankje te trakteren.
Maar dat soort situaties heb ik niet.
dinsdag 27 augustus 2019 om 18:40
Eens, maar dat heb ik eigenlijk nooit. Maar in zo'n geval zou ik mij echt bezwaard voelen om dat steeds aan te nemen. En als de ander niks wil, zorg ik wel voor een kleinigheidje of trakteer een keer.Oudblond schreef: ↑27-08-2019 18:37Popje: Hier is vaak de discussie als het structureel is. 1 rijdt altijd en net een beetje om om 2 op te halen en ook weer een beetje om om 2 terug te brengen. En dat elke week en de tijdsverantwoordelijkheid ligt dan ook nog eens bij de chauffeur die dus bij eigen calamiteit zich druk maakt omdat 2 op tijd opgehaald moet worden. Dan is het wel anders vind ik. Dan vind ik het logisch om kosten van reizen te delen. En de chauffeur af en toe een keer een drankje te trakteren.

dinsdag 27 augustus 2019 om 20:14
Ik zit wel eens te dubben over de balans. Buurvrouw heeft op het huis gelet, de plantjes, kranten, container aan de straat. Is de chocolade die ik heb meegenomen voldoende of te weinig? Bij haar vakantie is één van haar kinderen thuis, bleek toen we het erover hadden.Oudblond schreef: ↑27-08-2019 16:59Aviv: Dat heeft zich hier heel natuurlijk uitgekristalliseerd. Iedereen weet dan man en ik graag koken en bakken en samen al echt voorpret hebben als we eters krijgen en ook een uitgebreide maaltijd op tafel zetten met een 'groots' dessert. Vrienden weten dat ik het fijn vind in mijn eigen huis. En zij nemen de moeite om heen- en terug te reizen en brengen meestal wel een flesje wijn o.d. mee dat tijdens het eten geschonken wordt.
Ik cater ook regelmatig op feestjes van vrienden. En dat is vooral omdat ik daar lol in heb en ik liever een 'taak' heb op een feestje. Zij betalen dan de ingrediënten en willen me vaak nog iets extra geven, maar dat vind ik niet nodig. Dat werd soms vervelend dus kwam vanzelf de 'koken voor je feestje is jouw cadeau'-regel. Hoef ik ook niet meer te shoppen (waar ik een bloedje hekel aan heb). 1 Vriendin zet specifiek op haar verlanglijstje 'catering door Blond'![]()
Andersom weten vrienden dat ik een simpele maaltijd prima op prijs stel en dat ik (door ziekte) al vrij vroeg wil dineren of al een hapje nodig heb voor het diner en daar houden ze prima rekening mee. Zij zijn dan weer beter in het onderhouden van de contacten en mensen samen brengen. Daar ben ik te ongeduldig voor, dus als er een datum moet geprikt worden voor de vriendengroep dan geef ik alleen door wanneer ik niet kan en bemoei me er verder niet mee. Ik vind het heel fijn dat zij er al van uit gaan dat ik daar het voortouw niet neem en gewoon aanschuif.
Qua cadeau's bedenk ik wat de ontvanger echt leuk zou vinden. En ik kijk daarbij bijna niet naar de prijs. Dus soms wel een duur ding/iets, soms iets met veel betekenis en minder waarde. De aandacht die er aan besteed wordt vind ik belangrijk. Zelf ben ik bijna onmogelijk om een cadeau voor te verzinnen dus meestal krijg ik 'tijd' cadeau in combi met een etentje. Dus een dagje met BFF alleen, op haar kosten en dan samen ergens al van in de middag hangend bijbeppen en daarna eten en bijtijds weer naar ons eigen nest na een hele leuke dag. Heerlijk vind ik dat!
En zo voelt de balans bijna altijd prima.
En dan degene die voor mij huisdieren zorgt terwijl ik ook voor de zijne zorg in zijn vake, had ik ook wat meegenomen, maar hij gaf aan "dat had niet gehoeven!" tja...
dinsdag 27 augustus 2019 om 20:37
Ik had laatst twee weken op de buurkat gepast: Binnen/buiten/eten/water/knuffel...
Nadat de buren een aantal dagen terug waren van vakantie ben ik zelf maar de sleutel gaan terugbrengen. Ik hoorde niets van ze.
Tóch een beetje raar.
Toen ze op mijn kat pasten heb ik natuurlijk wel een aardigheidje meegebracht. Ik hoop dat ik ze een beetje opvoed zo
Nadat de buren een aantal dagen terug waren van vakantie ben ik zelf maar de sleutel gaan terugbrengen. Ik hoorde niets van ze.
Tóch een beetje raar.
Toen ze op mijn kat pasten heb ik natuurlijk wel een aardigheidje meegebracht. Ik hoop dat ik ze een beetje opvoed zo

dinsdag 27 augustus 2019 om 20:50
woon jij ook naast mijn buren ippy? die van mij appen me ongeveer 2 weken van te voren dat ze dan en dan zolang weg zijn, en of ik dan de post en tuin wil verzorgen en de bak aan de straat wil zetten. prima hoor, geen probleem. een sleutel heb ik hier standaard. maar daarna hoor ik niks meer van ze, en is het voor mij maar gissen of ze nou wel of niet al weg zijn of juist weer terug omdat ze altijd aangeven dat ze in het weekend van.. vertrekken/terug komen, dat kan dus zowel vrijdag/zaterdag als zondag zijn
ik begin dus altijd maar standaard op maandag en hou er op vrijdag mee op, komen ze pas zondag terug dan moeten ze de post van zaterdag zelf maar uit de brievenbus halen. dat is op zich natuurlijk geen probleem, maar ook ik vind het toch wel een beetje gek dat ze niets meer van zich laten horen nadat ze terug zijn gekomen. voelt voor mij toch een beetje als stank voor dank

dinsdag 27 augustus 2019 om 22:42
Haha ja hier ook! Dag vóór de vakantie: “Ippy, kun je voor de kat zorgen?” Wat nou als ik niet kan?lizenlotte schreef: ↑27-08-2019 20:50woon jij ook naast mijn buren ippy? die van mij appen me ongeveer 2 weken van te voren dat ze dan en dan zolang weg zijn, en of ik dan de post en tuin wil verzorgen en de bak aan de [...]. voelt voor mij toch een beetje als stank voor dank![]()

dinsdag 27 augustus 2019 om 23:37
Jaren geleden bij bevriend koppel de dag doorgebracht.
Na een flinke boswandeling kwamen de hapjes op tafel:
Doosje met melba toast: Hij pakte er 1 pakje toastjes uit en daarnaast zette zij een bakje salade, een half overgebleven puntje brie , schaaltje worteltjes en 4 plakjes komkommer neer.
Hij smeerde het eerste toastje en at het zelf op. Sneed vervolgens stukje brie af en at het zelf op. En zo herhaalde hij het tot pakje toastjes leeg was (dat ene pakje uit het pak), de brie nog wat verder op was en het bakje salade half leeg.
Zo, nu pakken we het maar in, want anders lusten we het avondeten niet....
Het mesje was geen moment uit zijn hand geweest, dus zelfs als we wat hadden willen pakken...
Man en ik vielen haast van de bank. Ons restte alleen de paar worteltjes en 4 plakjes komkommer.
Het avond eten:
Een halve bloemkool (ik haat bloemkool), 2 bio schnitzels (speciaal voor mij gehaald: BIOLOGISCH!) met 35% sticker erop en een grote pan aardappels.
Zelf schepten ze als eerste op: en terwijl zij de bloemkool en aardappels aan het prakken (!!) waren, konden man en ik het met een halve aardappel pp doen met allebei een roosje bloemkool.
De schnitzels werden op dezelfde manier verdeeld: man en ik beide 1/3 schnitzel en zij ook, hij een hele. Oeps sorry, ja, heb er nu al van gegeten, nou ja, maakt niet uit toch, er is genoeg! (Ja, lege pannen, misschien bedoelde hij de schillen van de aardappels die nog op het aanrecht lagen?)
Nadien kwam het pak dubbelvla op tafel met weer de 35% sticker en jawel, reeds aangebroken.
We hebben na het eten beleefd de koffie afgeslagen: we moeten nog 2 uur rijden...en zijn vanuit daar linea recta naar de Mac gereden.
Jaar later hetzelfde meegemaakt met pan spaghetti. Gelukkig vantevoren thuis goed gegeten.
Tegenwoordig gaan we maar uit eten met ze, vaak een tapas restaurantje, dan kan ieder zijn eigen portie grootte bepalen uiteindelijk.
Grappige is dan dat hij voortdurend commentaar geeft op onze grote eetlust en toch echt niet meer kan...ondertussen steevast van de bestelrondes van man, mij en zijn vriendin mee te eten.
Einde van de avond heeft hij meeste op.
En zo kan ik nog wel doorgaan.
Het zijn schatten van mensen, maar etentjes voor meer personen dan alleen hun 2....
Doosje met melba toast: Hij pakte er 1 pakje toastjes uit en daarnaast zette zij een bakje salade, een half overgebleven puntje brie , schaaltje worteltjes en 4 plakjes komkommer neer.
Hij smeerde het eerste toastje en at het zelf op. Sneed vervolgens stukje brie af en at het zelf op. En zo herhaalde hij het tot pakje toastjes leeg was (dat ene pakje uit het pak), de brie nog wat verder op was en het bakje salade half leeg.
Het mesje was geen moment uit zijn hand geweest, dus zelfs als we wat hadden willen pakken...
Man en ik vielen haast van de bank. Ons restte alleen de paar worteltjes en 4 plakjes komkommer.
Het avond eten:
Een halve bloemkool (ik haat bloemkool), 2 bio schnitzels (speciaal voor mij gehaald: BIOLOGISCH!) met 35% sticker erop en een grote pan aardappels.
Zelf schepten ze als eerste op: en terwijl zij de bloemkool en aardappels aan het prakken (!!) waren, konden man en ik het met een halve aardappel pp doen met allebei een roosje bloemkool.
De schnitzels werden op dezelfde manier verdeeld: man en ik beide 1/3 schnitzel en zij ook, hij een hele. Oeps sorry, ja, heb er nu al van gegeten, nou ja, maakt niet uit toch, er is genoeg! (Ja, lege pannen, misschien bedoelde hij de schillen van de aardappels die nog op het aanrecht lagen?)
Nadien kwam het pak dubbelvla op tafel met weer de 35% sticker en jawel, reeds aangebroken.
We hebben na het eten beleefd de koffie afgeslagen: we moeten nog 2 uur rijden...en zijn vanuit daar linea recta naar de Mac gereden.
Jaar later hetzelfde meegemaakt met pan spaghetti. Gelukkig vantevoren thuis goed gegeten.
Tegenwoordig gaan we maar uit eten met ze, vaak een tapas restaurantje, dan kan ieder zijn eigen portie grootte bepalen uiteindelijk.
Grappige is dan dat hij voortdurend commentaar geeft op onze grote eetlust en toch echt niet meer kan...ondertussen steevast van de bestelrondes van man, mij en zijn vriendin mee te eten.
Einde van de avond heeft hij meeste op.

Het zijn schatten van mensen, maar etentjes voor meer personen dan alleen hun 2....

machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 27-08-2019 23:46
4.54% gewijzigd
Nope
dinsdag 27 augustus 2019 om 23:44
En ja, die verse maaltijdpakketten eten man en ik ook met zijn 2-en schoon op.
Wel met minder vlees: aangepast voor 2 personen, maar vaak wel met extra groentes erin.
Hoe je van die pakketten met 6 moet eten??? Misschien als je een voor -en nagerecht erbij hebt. Soep en vla/yoghurt, dan misschien, maar zonder, nope.
Knorr wereldgerechten maakte ik vroeger wel eens, al jaren niet meer gedaan. Daar hadden we wel vaak van over, maar in die tijd aten we ook nog vaak een toetje (vla of yoghurt) na.
Wel met minder vlees: aangepast voor 2 personen, maar vaak wel met extra groentes erin.
Hoe je van die pakketten met 6 moet eten??? Misschien als je een voor -en nagerecht erbij hebt. Soep en vla/yoghurt, dan misschien, maar zonder, nope.
Knorr wereldgerechten maakte ik vroeger wel eens, al jaren niet meer gedaan. Daar hadden we wel vaak van over, maar in die tijd aten we ook nog vaak een toetje (vla of yoghurt) na.
Nope
woensdag 28 augustus 2019 om 07:38
Er is niks mis met iets in de korting kopenMachutookunbietjemeerzijn schreef: ↑27-08-2019 23:37Jaren geleden bij bevriend koppel de dag doorgebracht.
Het avond eten:
Einde van de avond heeft hij meeste op.![]()
Het zijn schatten van mensen, maar etentjes voor meer personen dan alleen hun 2....![]()
woensdag 28 augustus 2019 om 08:25
De schnitzels, de toastjes, de brie...

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 28 augustus 2019 om 09:10
Je bent iig niet gierg geweest met het quoten van mijn verhaal om je punt te maken dat met korting kopen niets mis is.

En nee, daar is idd niets mis mee. Doe het zelf ook heel vaak. En zet dat ook rustig voor aan gasten. En dan mogen ze ook rustig de sticker zien.
Ze hebben beiden een goed betaalde baan. Voor het geld hoeven ze het niet te doen. En ik ben zeker tegen verspilling, helemaal van vlees.
En hoe en waar iemand geld aan uitgeeft, gaat mij ook niets aan.
Vind alleen wel, als je mensen uitnodigt voor eten, dan zorg je dat er genoeg is of je deelt het en schept zeker als gastheer en vrouw niet als eerste op.
Zij maakt de meest lekkere spaghettisaus. Met 1 bikje tonijn, verder veel groentes en uiteraard tomatensaus.
Dus 1 blikje tonijn voor 4 volwassenen. En wel een half pak slierten. Tijdens die maaltijd mis ik geen vlees/ vis, maar wel pasta. Zij schepten weer als eersten op en wij hadden een eetlepel pasta en vooral saus.
Spaghetti was er niet meer, ze dachten oprecht dat een half pakje wel voldoende zou zijn.
Wij hebben toen 2 sneetjes brood bij de saus gehad. Niet meer, anders hadden ze geen brood voor het ontbijt.
En sindsdien gaan we echt uit eten of zeggen wij dat we andere plannen hebben.
machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 28-08-2019 09:12
Reden: Per ongeluk foutieve smiley
Reden: Per ongeluk foutieve smiley
0.33% gewijzigd
Nope