Toeval, zo sterk?

04-09-2019 15:36 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ooit al eens "unfinished business" op relatiegebied gehad? Je weet wel. Iemand die je toch niet zo 1,2,3 kunt vergeten.
Dat na jaren elkaar niet gezien en gesproken te hebben, die vonk toch weer overslaat wanneer je elkaar weer ergens tegenkomt.
En dat zelfs mensen (oude vriendenkring) in de omgeving hier zenuwachtig van worden.

Je twijfelt of je er iets mee moet doen. Of dat je het onbeantwoord laat.
Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
vivautrecht85 schreef:
05-09-2019 14:45
Om nog even antwoord op je vraag te geven: Ja hier ook jarenlang van die unfinished buisness gehad. Hij blies me van mijn sokken, het was verliefdheid op het eerste gezicht, de X-factor, alles. De omstandigheden waren er niet naar omdat hij per jaar slechts enkele weken in Nederland was vanwege zijn beroep als dj. Ik ben dan ook weer niet zo'n romantisch type die alles uit haar handen laat vallen om hem achterna te gaan en rationeel is altijd wel duidelijk geweest dat het niet zou werken.En toch, als hij dan weer eens belde, was ik totaal van de leg. Het zwijmelgehalte werd natuurlijk vooral versterkt door het gegeven dat het onafgemaakt leek. Langzaam heb ik het losgelaten omdat het gewoon totaal onrealistisch was. Als ik hem op de radio of iets dergelijks hoor, kan ik een glimlach niet onderdrukken. Ik heb het gewoon gehouden voor wat het is: een mooie herinnering en een blijvende zwak voor hem.
Dat heb je mooi verwoordt!
socialgoodwoman schreef:
05-09-2019 14:37
Ik weet zeker dat ze hierover gaan beginnen. Ik ken ze al langer dan vandaag. Mocht hij tegen hun hebben gezegd dat hij er na afgelopen zaterdag ook nog zo over denkt, en graag met mij in contact komt, weet ik of ik er iets mee kan of niet.
Hij heeft i.i.g. al aan hun laten weten dat hij het jammer vond, dat hij geen kans kreeg om een gesprek aan te gaan. Zoals al eerder gezegd, werd hij telkens door zijn vriendin weg/meegetrokken.
Oke....apart, dit rechtvaardigt toch haar jaloerse gedrag compleet? Beetje kinderachtig allemaal.
Jenny80 schreef:
05-09-2019 14:38
Om even terug te komen op je vraag in het Topic, 'Geloof je in het Lot? ' ..ehh nee!
Als je iets wil, zal je er zelf voor moeten zorgen.

Je zegt morgen gezellig naar zijn broer te gaan. Daar zal het vast ook wel over vroeger gaan en dat het leuk is dat jullie elkaar weer zijn tegen gekomen en bla bla bla...Je geeft even aan dat je het leuk vond om je ex weer eens te zien, en jammer te vinden dat hij in een relatie zit, Punt.

Zijn broer zal dat echt wel door vertellen. Dan is het aan hem om er vervolg aan te geven. Doe hij dat niet, vergeet hem! Zo ja, dat mag hij wel eerst even zijn relatie uit maken.

Is dit gestook in een relatie? ja!...is dat netjes?, nee!. Maar je leeft je eigen leven en niet de leven die wij in dit forum aan je opdringen.

Daarnaast, als het mijn man zou zijn die liever bij zijn ex zou zitten als die daar de kans voor krijgt...dan mag hij gaan. Liever gisteren dan vandaag.
De leven haha, nu moet ik denken aan dat liedje.

Ik zou dit echt afraden. Sterker nog; als dit de insteek zou zijn, zou ik die hele afspraak afblazen. Beetje lullig om de tijd van die broer en zijn vriendin te verdoen voor dit soort spelletjes. En als dit nodig is om de ex te strikken, zit er iets niet goed hoor.
vivautrecht85 schreef:
05-09-2019 14:53

Ik zou dit echt afraden. Sterker nog; als dit de insteek zou zijn, zou ik die hele afspraak afblazen. Beetje lullig om de tijd van die broer en zijn vriendin te verdoen voor dit soort spelletjes. En als dit nodig is om de ex te strikken, zit er iets niet goed hoor.
Ik lees het nu ook..'de'..auw :-$

Maar ik ga er even van uit dat ze echt voor de gezelligheid gaat. Echter wil ze blijkbaar wel meer, anders had ze het topic niet geopend.
Zo zet ze hooguit een kier open. Wss wil ze de hele deur wel openzetten, maar tja.
Heb je hem nou al geappt?
Damned if I don’t
Jenny80 schreef:
05-09-2019 14:58
Ik lees het nu ook..'de'..auw :-$

Maar ik ga er even van uit dat ze echt voor de gezelligheid gaat. Echter wil ze blijkbaar wel meer, anders had ze het topic niet geopend.
Zo zet ze hooguit een kier open. Wss wil ze de hele deur wel openzetten, maar tja.
Ze zal vast ook voor de gezelligheid gaan, maar ze zegt ook dat "morgen even afwacht". Alsof ze iets wil bereiken met het bezoek.
vivautrecht85 schreef:
05-09-2019 15:00
Ze zal vast ook voor de gezelligheid gaan, maar ze zegt ook dat "morgen even afwacht". Alsof ze iets wil bereiken met het bezoek.
Ja, dat denk ik ook.
vivautrecht85 schreef:
05-09-2019 14:53

Nee dat is zeker niet de insteek. Ook als de ontmoeting me niks had gedaan, had ik met zijn broer en zijn vriendin afgesproken.
Rita3 schreef:
05-09-2019 14:49
Oke....apart, dit rechtvaardigt toch haar jaloerse gedrag compleet? Beetje kinderachtig allemaal.
Het bevreemdt me vooral dat er zoveel via verschillende kanalen wordt doorgebrieft. Want dit is dus blijkbaar na het feest allemaal besproken en vervolgens doorgeklept aan TS. Al die analyses.

Ik ben volgens mij een stuk ouder dan TS, maar kan mij echt niet voorstellen dat ik hele gesprekken over zulke dingen voer met meerdere mensen.
het was dus heel pijnlijk en verdrietig voor jou, de breuk
als het pijnlijk en verdrietig is en jullie zogenaamd zoveeeeel van elkaar zouden houden waarom zou je het dan uitmaken? het “samen” uitmaken bestaat niet, iemand is erover begonnen en de ander heeft zich daar snel bij aangesloten omdat zij niet gedumpt wilde worden

hij heeft het dus uitgemaakt
jij hebt het nooit verwerkt
en nu projecteer je dit op hem
vivautrecht85 schreef:
05-09-2019 15:08
Het bevreemdt me vooral dat er zoveel via verschillende kanalen wordt doorgebrieft. Want dit is dus blijkbaar na het feest allemaal besproken en vervolgens doorgeklept aan TS. Al die analyses.

Ik ben volgens mij een stuk ouder dan TS, maar kan mij echt niet voorstellen dat ik hele gesprekken over zulke dingen voer met meerdere mensen.
Nou precies, komt allemaal nogal onvolwassen over. Allemaal via via, hier iets gezegd, daar iets gehoord, oogcontact, weggetrokken door jaloerse vriendin.
vivautrecht85 schreef:
05-09-2019 15:08

Ja, op het feest heb ik weer telefoonnummers uitgewisseld met zijn broers en hun vriendinnen.
Zo is ook de afspraak tot stand gekomen. Ik kreeg in de daaropvolgende dagen meerdere appjes.
Vandaar dat ik weet, dat hij er ook aan heeft gedacht.
Die oude vriendengroep zal ook wel op van de zenuwen zijn van de elektriciteit tussen jullie.
Damned if I don’t
Er zijn wel heel veel mensen/buitenstaanders betrokken bij jullie“ unfinished business “. Dat wil je toch niet?
S-Meds schreef:
05-09-2019 15:10
het was dus heel pijnlijk en verdrietig voor jou, de breuk
als het pijnlijk en verdrietig is en jullie zogenaamd zoveeeeel van elkaar zouden houden waarom zou je het dan uitmaken? het “samen” uitmaken bestaat niet, iemand is erover begonnen en de ander heeft zich daar snel bij aangesloten omdat zij niet gedumpt wilde worden

hij heeft het dus uitgemaakt
jij hebt het nooit verwerkt
en nu projecteer je dit op hem

Nee, ik ben erover begonnen. Uiteindelijk hebben we het samen besloten.
Nogmaals. Omdat we geen eigen individu waren. We wisten niet wie wij zelf als persoon waren, apart van elkaar.
Omdat je nog zo jong bent, wil je zoiets eerst uitvogelen. Dan kun je nog zo veel van iemand houden.
Rita3 schreef:
05-09-2019 15:20
Er zijn wel heel veel mensen/buitenstaanders betrokken bij jullie“ unfinished business “. Dat wil je toch niet?
Nee dat klopt. Ik heb dit ook liever niet. Vind het nu ook allemaal een beetje kinderachtig verlopen.
Maar ik heb momenteel geen enkele contactgegevens van hem. Dus een beetje hulp kan ik wel gebruiken.
socialgoodwoman schreef:
05-09-2019 15:20
Nogmaals. Omdat we geen eigen individu waren. We wisten niet wie wij zelf als persoon waren, apart van elkaar.
Omdat je nog zo jong bent, wil je zoiets eerst uitvogelen. Dan kun je nog zo veel van iemand houden.
Je zegt het als een feit. Maar ik heb dat zelf nooit zo ervaren met mijn man (ook heel jong bij elkaar)
hoezo kan je wel een beetje hulp gebruiken. je was toch niet te gaan wroeten in zijn relatie, zoals je eerder zei?? dan heb je dus ook geen contactgegevens nodig.
socialgoodwoman schreef:
05-09-2019 15:23
Nee dat klopt. Ik heb dit ook liever niet. Vind het nu ook allemaal een beetje kinderachtig verlopen.
Maar ik heb momenteel geen enkele contactgegevens van hem. Dus een beetje hulp kan ik wel gebruiken.
Je wilde toch uit principe zelf niks ondernemen?
En als je hulp van derden inroept, kun je niet tegelijk zeggen dat je liever geen inmenging van buitenaf wilt. Dan vraag je er namelijk zelf om, letterlijk.
VGM1980 schreef:
05-09-2019 15:25
hoezo kan je wel een beetje hulp gebruiken. je was toch niet te gaan wroeten in zijn relatie, zoals je eerder zei?? dan heb je dus ook geen contactgegevens nodig.
Juist. Die heb ik ook niet perse nodig. Maar een beetje hulp qua mensen die me het e.e.a. kunnen vertellen is dan wel fijn.
socialgoodwoman schreef:
Maar je wilde toch niets doen juist? Jij geloofd toch in het lot? Dan heb je geen hulp nodig hoor.
Rita3 schreef:
05-09-2019 15:24
Je zegt het als een feit. Maar ik heb dat zelf nooit zo ervaren met mijn man (ook heel jong bij elkaar)
Ik vermoed dat TS zo bevangen is van deze romantiek dat ze eigenlijk niet wil erkennen dat ze misschien toch niet zo bij elkaar pasten. Je kunt een ontzettende chemie hebben maar toch gewoon niet echt relatiemateriaal voor elkaar zijn. Wellicht is het niet voor niks dat TS deze vraag eerst onbeantwoord liet.
Even voor de duidelijkheid. Ik heb nergens gezegd dat ik geloof in het lot. Mijn vraag was letterlijk: Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
socialgoodwoman schreef:
Hij zit in een relatie. Als hij wat met je wil, dan weet hij je vast te vinden via zijn broers. Ik hoop dan alleen dat hij het wel eerst uitmaakt met zijn vriendin, ongeacht of het tussen jullie weer wat zou kunnen worden. Die is dan kennelijk 2e keus namelijk.
weet je, wees gewoon eerlijk tegen jezelf. Ons ben je niks verschuldigd maar erken voor jezelf hoe het echt zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven