Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Ik denk dat het hier nog wel even kan duren, omdat ik geen cyclus heb, maar het lijkt mij wel leuk om weer een zwanger worden groepje te maken :)
Jeetje Nienemunt, wat jij hebt meegemaakt is nogal wat. Dapper dat je een derde wel aandurft. Had je bij de eerste zwangerschap ook HG, of lees ik het goed dat dat niet zo was? Dat lijkt me echt één van de allerergste dingen aan zwanger zijn (en andere ernstige dingen als zware bekkenbodemklachten natuurlijk ook). Dat misselijk zijn is zó naar. Maar dan is het fijn dat je je nu al kan voorbereiden op een netwerk en dat je wel snel medicatie hebt, al begrijp ik uit jouw verhaal dat dat waarschijnlijk toch niet veel uithaalt/uithaalde.

Hoe ik erin sta/probeer te staan: We hebben de eerste ronde dus achter de rug en dat hele zwanger worden vind ik maar niets, want ik ben er toch wel veel mee bezig en waande me al zwanger. Het hielp natuurlijk niet mee dat ik geen idee had wat mijn LF moest zijn en ik al vanaf 5dpo in afwachting was van wel/niet menstruatie. Al moet ik zeggen dat dat op dit moment erg meevalt. Ik probeer echt te focussen op het feit dat ik twee geweldige kinderen heb (en een leuke man) en dat die derde meer een 'wanneer' vraag is dan een 'of' vraag. Betekent natuurlijk evengoed wel dat we het gezellig moeten maken rondom eisprong en dat kan me wel bezig houden. Maar ik heb maar geaccepteerd dat dat nu eenmaal zo is. Het kan me bezig houden, maar het hoeft mijn stemming niet te beïnvloeden.

Och, dat aankomen. Ik eet me het rambam en ben er sinds een maand vooral meer volle melk bij gaan drinken. Ik begin altijd vol goede moed aan zoiets, maar inmiddels eet ik niet meer zoveel als toen ik net begonnen was met aankomen. Grappig genoeg heb ik ook wel het idee dat mijn cyclus op gang kwam doordat ik ook weer meer ging eten/meer ging wegen. Dat was in de aanloop naar tweede zwangerschap ook zo. Ik eet nu 8-10 boterhammen per dag, 3 'tussendoortjes', twee stuks fruit, wat chocola, soms wat noten en 2 volle glazen volle melk. En natuurlijk avondeten. Maar al dat ge-eet doet wel wat met me, want na tig boterhammen heb ik ook geen zin meer in een Twix oid, terwijl dat soms misschien sneller zou helpen.
Nienemunt schreef:
14-09-2019 14:26
Ik denk dat het hier nog wel even kan duren, omdat ik geen cyclus heb, maar het lijkt mij wel leuk om weer een zwanger worden groepje te maken :)
Ah, maar bij je tweede zwangerschap ging het inderdaad ook snel!

Het lijkt mij ook wel leuk, al vond ik het heel fijn aan dit groepje van toen dat het niet zo groot was en je misschien door het langer geven van borstvoeding een bepaald type aantrekt ;-) Bedoel je dit topic een herstart te geven of een nieuw topic aan te maken 'borstvoeding/kinderwens, eind 2019'?

Bizar trouwens, dat het dus al weer 3 jaar geleden is dat dit topic van de grond kwam.
Morgenstond,
Ik had zelf ook nooit gedacht dat die wens van een derde ooit weer zou komen (we hadden altijd al een wens voor 3 kinderen, als dat zou lukken). Maar na ons goed geïnformeerd te hebben, gesprek met Vk en hulpverleners, wil ik het toch nog een kans geven. De wens voor een derde en waarschijnlijk laatste kindje is toch sterk geworden.
Bij de eerste heb ik inderdaad geen HG gehad. Wel wat extremer misselijk dan normaal zou moeten zijn, maar geen HG. Ook geen PPD, maar dat heeft met elkaar te maken gehad.
Medicatie was voor inderdaad niet het redmiddel, maar we vonden wel iets wat een beetje werkte tegen al het spugen. Dat zou ik nu ook eerder willen gebruiken.

Wat herkenbaar, het bezig zijn ermee en het moeilijk los kunnen laten. Ik vind de hele weg er naar toe ook niks en extra irritant dat ik nog geen cyclus heb. Maar aan de andere kant kan ik toch niet meer dan dan minder voeden en goed voor mijn lichaam zorgen.
Ik vind je instelling wel mooi, dat je wel de focus kunt leggen op de kinderen die je nu hebt. Het zou jammer zijn als je daar minder van geniet, als het zwanger worden de overhand neemt. Dus ik denk dat het wel goed is, je bewust te zijn van het hier en nu. De rest gaat komen.

Zo je eet inderdaad ook aardig door op een dag. Wordt je niet moe van al dat brood? Ik at eerst ook zo veel brood maar ben het nu gaan vervangen voor havermout, volle kwark/Griekse yogurt, noten oid en daarbij ook brood maar dan minder. En ik eet veel chocolade, maar dat is gewoon mijn verslaving haha. Ik heb ook een tijdje een soort drankjes van de huisarts gehad met veel calorieën. Dat hielp wel wat, maar daar ben ik nu een beetje klaar mee, liever met gewoon eten...
Wel positief om te horen dat bij jou het hielp meer te eten en te wegen voor een cyclus!
Waar zit je nu qua ronde?
Morgenstond_ schreef:
14-09-2019 19:38
Ah, maar bij je tweede zwangerschap ging het inderdaad ook snel!

Het lijkt mij ook wel leuk, al vond ik het heel fijn aan dit groepje van toen dat het niet zo groot was en je misschien door het langer geven van borstvoeding een bepaald type aantrekt ;-) Bedoel je dit topic een herstart te geven of een nieuw topic aan te maken 'borstvoeding/kinderwens, eind 2019'?

Bizar trouwens, dat het dus al weer 3 jaar geleden is dat dit topic van de grond kwam.
Bij de tweede ging het snel doordat ik toen gestopt ben met borstvoeding geven, maar nu wil ik nog niet helemaal stoppen. Hopelijk is dat deze keer ook niet nodig.
Vanaf wanneer kreeg jij weer een cyclus? Hoeveel voedde je toen?

Ja eens! Dat van het groepje. Ik hoef ook geen groot groepje, maar misschien zijn er al minder doordat het minder voorkomt dat je bv heeft en zwanger wil worden.
Zullen we een nieuwe aanmaken?

Echt heel bizar dat we alweer zo veel verder zijn qua tijd! Topic voelt heel oud haha.
Wat een leuk topic dames. Ik plaats even een voorzichtige tvp. Ik heb mijn oudste tot 3 jaar en 3 maanden gevoed, was toen 20 weken zwanger toen die stopte met drinken. Mijn jongste is nu 1,5 jaar, en was afgelopen maand onverwacht zwanger. Helaas is dit afgelopen week een miskraam geworden..

Succes met zwanger worden en met eten (zoooo herkenbaar) en wie weet sluit ik later nog eens aan!
Wat een heftige tijd is dat geweest Nienemunt! Knap dat je na zo’n ervaring weer voor de derde wil gaan. Maar ik snap wel wat je zegt dat je nu beter weet wat voor jou werkt. Is de kans groot dat je weer HG krijgt?

Pfoe wat moeten jullie veel eten op een dag zeg! Ik heb er gelukkig geen last van, ik ben juist express gestaag wat afgevallen sinds de laatste zwangerschap.
Kan goed zijn dat het invloed heeft op je cyclus. Bij het zwanger worden vd oudste merkte ik dat mijn cyclus regelmatiger werd toen ik een paar kilo af was gevallen (terwijl mijn bmi maar nét te hoog was).

Ik snap dat je bezig bent met zwanger worden hoor, dat had ik ook echt meteen weer bij de tweede. Maar af en toe relativeren en genieten van je andere twee kindjes is wel belangrijk!

Als jullie een nieuw topic aanmaken dan maak ik wel stiekem een tvp’tje :P
Mayo, er is een nieuw topic! Voel je (natuurlijk) vrij om daar mee te lezen (en schrijven).
Caramelfudge,
Wat mooi dat je je eerste zo lang hebt kunnen voeden!
Maar heftig dat het is misgegaan, begrijpelijk dat het wel iets aanwakkert. Voel je vrij aan te sluiten en ik hoop dat je het een beetje een plekje kunt geven. :redrose:

Mayolijn,
Ik had zelf ook niet gedacht het ooit weer aan te durven, maar toch sneller dan gedacht. Misschien door de hoop omdat ik het bij mijn eerste niet had.
Normaal is de kans op herhaling heel erg groot, dus daar houd ik wel rekening mee. Maar het blijft afwachten, want de meeste hebben het al bij de eerste. Ik dus niet. Al was ik wel extremer misselijk dan normaal is, het was geen HG.

Volgens heeft eten en gewicht dus erg invloed op je menstruatie en kans zwangerschap, beide kanten op. Dus de moeite waard om daar gezond mee bezig te zijn.

Ik zag dat je het nieuwe topic al gevonden hebt ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven