Waarom zou je kinderen willen?
zondag 1 september 2019 om 15:45
dinsdag 17 september 2019 om 22:26
Ik vind kinderen leuk. Vaak voor een paar uur. Als je ze zelf maakt heb je ze daarna ook nog. De beperkte keuzevrijheid van kleine kinderen vind ik sneu. Dan loop ik in een supermarkt of andere winkel en dan zit daar zo'n huilend kind in de buggy. Tja, het zal er wel bij horen, maar alleen als je kinderen maakt.
dinsdag 17 september 2019 om 23:02
Ik ben laag opgeleid, mijn man hoog opgeleid. Hij wilde een kind. Ik niet. Nu hebben we er 1 en dat is meer dan genoeg. Ik ben moeder, mijn man vader, ik maak het allemaal mee maar toch genoeg geld, ruimte en vrije tijd over. Prima balans zo. En kind is natuurlijk het leukste kind op aarde.
Oh en een prima seksleven, genoeg vrienden en 1 kind is ook nog beter voor het millieu enzo...
Oh en een prima seksleven, genoeg vrienden en 1 kind is ook nog beter voor het millieu enzo...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
dinsdag 17 september 2019 om 23:07
Heb je het nu over je moeder?Kandijsuiker schreef: ↑17-09-2019 22:07Kinderen zijn voor de lagere iq's ook eerder een soort pop dan een echt individu.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
dinsdag 17 september 2019 om 23:10
Het is een hormonaal ding. Ineens schreeuwt zou een hoofd om een baby.Kandijsuiker schreef: ↑01-09-2019 15:48Ik vraag me oprecht af welke voordelen, anders dan een mini-me, men ziet. Er wordt gezeikt ovet vliegen en co2 maar ondertussen werpt de gemiddelde vrouw 1.5 kind. Zelfs als ik 2x per jaar vlieg is dat beter voor de natuur!
dinsdag 17 september 2019 om 23:15
Tjonge jonge jonge heb maar een paar dingen gelezen en het enige wat ik dan kan bedenken is ben je wel goed bij je hoofd ??? Wat een onzin eerste klas zeg. Mensen die geen kinderen willen nemen moeten dat ook zeker niet doen. Maar voor andere mensen (zoals ik) is het gewoon het allermooiste wat er is. Daar kan niks tegenop, grootste geluk en liefde die je ooit zal ervaren.
dinsdag 17 september 2019 om 23:21

Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

dinsdag 17 september 2019 om 23:33
Wat ik soms jammer vind is dat - in mijn beleving - veel mensen met kinderen bijna nergens anders mee bezig zijn. Veel gesprekken gaan over de kinderen, tijdens een afspraak zijn ze tussendoor met de kinderen bezig bij elke vraag of ‘huiltje’. Ook wordt elk klein ding uitvergroot; hun kind is zo fantastisch, bijzonder en slim. Hij zei laatst dit en hij deed laatst dat. Zó bijzonder dat hij dat al kan op die leeftijd.
Of de kinderen moeten laten zien of horen hoe goed ze al praten, hoe goed ze iets al kunnen, hoe goed ze namen van allerlei dingen al kennen.
Ook bij de opa’s en oma’s: er is geen ander gespreksonderwerp dan de kleine kinderen en hoe fantastisch die zijn.
Ik vind het soms leeg, dat je blijkbaar niks anders hebt om over te praten of mee bezig te zijn.
Of de kinderen moeten laten zien of horen hoe goed ze al praten, hoe goed ze iets al kunnen, hoe goed ze namen van allerlei dingen al kennen.
Ook bij de opa’s en oma’s: er is geen ander gespreksonderwerp dan de kleine kinderen en hoe fantastisch die zijn.
Ik vind het soms leeg, dat je blijkbaar niks anders hebt om over te praten of mee bezig te zijn.

woensdag 18 september 2019 om 22:04
Ik ken er helaas juist heel veel.
En daar zitten ook echt mensen bij die voor die tijd een leuk leven met allerlei activiteiten, etentjes en hobby's hadden.
Het zijn wel vooral mensen met kleinere kinderen.
Bij collega’s zie ik het bij oudere kinderen minder worden. Maar daarna komt het weer terug (en in nog ergere vorm lijkt wel) met de kleinkinderen.
Ik snap ook best dat de kinderen belangrijk zijn en dat mensen daar graag over praten. En tot op zekere hoogte vind ik dat ook leuk en prima.
Maar het slaat soms wel erg door...
Ook in hoe geweldig en bijzonder het kind is en wat ‘ie allemaal weet en kan.
woensdag 18 september 2019 om 22:28
Ik ben zo’n ouder die (vaak) een heel leuk leven had voor mijn kind er was, en nu heb ik (vaak) een heel leuk leven met mijn kind erin. En ik onderneem nog steeds heel veel dingen, maar ik praat ook heel graag met en over mijn kind. Wel met mensen die daarin geïnteresseerd zijn, althans dat hoop ik. Ik ervaar mijn leven juist helemaal niet als leeg, maar als heel rijk.
Als ik zie wat een lelijke dingen er door TO over kinderen geschreven worden, werkt dat een beetje op mijn lachspieren. Alsof ze zelf nog een (verwend) kind is dat verontwaardigd is omdat ze de publieke ruimte met anderen moet delen. Maar die associatie heb ik met wel meer fervente kinderhaters. Waar ik overigens niet de gemiddelde bewust kindvrije persoon mee bedoel.
Als ik zie wat een lelijke dingen er door TO over kinderen geschreven worden, werkt dat een beetje op mijn lachspieren. Alsof ze zelf nog een (verwend) kind is dat verontwaardigd is omdat ze de publieke ruimte met anderen moet delen. Maar die associatie heb ik met wel meer fervente kinderhaters. Waar ik overigens niet de gemiddelde bewust kindvrije persoon mee bedoel.
donderdag 19 september 2019 om 10:41
Ik heb er ook veel gekend hoor. Het gaat in bijna alle gevallen om een vrouw, mannen blijven toch meer hun gebruikelijke interesses behouden.
En ik denk dat die vrouwen het type zijn dat ook hun vriendinnen in de steek liet voor hun vriendje destijds. Je hebt veel vrouwen die zichzelf helemaal in een relatie kunnen verliezen. Of dat nou vriend/man is of hun kind.
Ik weet echter dat niet alle moeders dit doen. En het verschilt ook wel per omgeving. Want destijds in Eindhoven was het minder erg dan hier op het platteland. Misschien is het platteland wat behoudender en is dat de reden.
donderdag 19 september 2019 om 10:46
Ben je direct een kinderhater als je signaleert dat kinderen vaak jengelen? Ik was laatst voor het eerst op een roompotcamping. Voor mij nooit meer. Te veel jengelende kinderen. Er was altijd wel ergens het alarmpje der ontevredenheid dat af ging. Dat moet toch vermoeiend zijn, steeds een ontevreden jengelende peuter die slechts zijn zin wil doordrijven?Griebus67 schreef: ↑18-09-2019 22:28
Zelf vind ik kinderen leuk vanaf een jaar of 4. Dan kun je er mee praten en kunnen ze uiting geven aan hun gevoel en hun gedachtes. Kleuterlogica. Dat kan heel leuk zijn.
donderdag 19 september 2019 om 10:53
Nee hoor.
donderdag 19 september 2019 om 11:00
Er zijn veel mensen zonder seksleven en die zijn heel gelukkig. Ze hebben er geen behoefte aan omdat ze geen gevoel voor een bijzonder persoon in hun leven hebben. Pas zodra die er is, krijgen ze behoefte aan seks. En dat is dan alleen met die ene persoon. Mensen zijn immers verschillend. De een heeft meer seksdrive dan de ander.
donderdag 19 september 2019 om 11:37
Nee, ik schrijf toch ook dat ik de meeste bewust kindvrijen daar niet toe reken?
Overigens zit in 'jengelen' al wel een waardeoordeel besloten, dat moet je toch toegeven. Kinderen huilen vaker dan volwassenen omdat ze ten eerste hun emoties minder goed kunnen reguleren en ten tweede vaak nog niet in staat zijn om met woorden duidelijk te maken wat ze dwarszit.
En natuurlijk zijn er ook kinderen die opvallend veel huilen en 'zeuren' in het openbaar, en hoewel daar vast een aanleiding voor is, werkt mij dat gerust ook weleens op de zenuwen.
Maar goed, ik denk dat de mensen die hier reageren zelf wel weten of ze kinderhaters zijn of niet. Wie de schoen past...
donderdag 19 september 2019 om 18:07
Jengelen is een vorm van huilen. Maar huilen is niet een vorm van jengelen. Je hebt zeurhuilen, wat jengelen is. Maar je hebt ook écht huilen. Dat komt echt voort uit onmacht of echte pijn. En in de meeste gevallen is daar geen sprake van.Griebus67 schreef: ↑19-09-2019 11:37Nee, ik schrijf toch ook dat ik de meeste bewust kindvrijen daar niet toe reken?
Overigens zit in 'jengelen' al wel een waardeoordeel besloten, dat moet je toch toegeven. Kinderen huilen vaker dan volwassenen omdat ze ten eerste hun emoties minder goed kunnen reguleren en ten tweede vaak nog niet in staat zijn om met woorden duidelijk te maken wat ze dwarszit.
En natuurlijk zijn er ook kinderen die opvallend veel huilen en 'zeuren' in het openbaar, en hoewel daar vast een aanleiding voor is, werkt mij dat gerust ook weleens op de zenuwen.
Maar goed, ik denk dat de mensen die hier reageren zelf wel weten of ze kinderhaters zijn of niet. Wie de schoen past...
woensdag 9 oktober 2019 om 14:46
1. Je seksleven is klaar
WAAR, LIJKT MIJ!
2. Zeer weinig vrije tijd
WAAR!
3. Als je geluk hebt is je kind gezond, anders zit je met een gehandicapte opgescheept die nooit zelfstandig wordt
Van een gezond kind kun je anders nog meer ellende krijgen, hoor.
4. Vriendschappen verwateren
WAAR!
Ik heb ze dan ook zelf niet.
WAAR, LIJKT MIJ!
WAAR!
3. Als je geluk hebt is je kind gezond, anders zit je met een gehandicapte opgescheept die nooit zelfstandig wordt
WAAR!
woensdag 9 oktober 2019 om 15:06
Grappig. Dit dacht ik vroeger ook altijd (en ik was uberhaupt al van de ik-wil-geen-kinderen-afdeling).Miss-Pippilotta schreef: ↑17-09-2019 23:33Wat ik soms jammer vind is dat - in mijn beleving - veel mensen met kinderen bijna nergens anders mee bezig zijn. Veel gesprekken gaan over de kinderen, tijdens een afspraak zijn ze tussendoor met de kinderen bezig bij elke vraag of ‘huiltje’. Ook wordt elk klein ding uitvergroot; hun kind is zo fantastisch, bijzonder en slim. Hij zei laatst dit en hij deed laatst dat. Zó bijzonder dat hij dat al kan op die leeftijd.
Nu heb ik een kind, een superleuk kind zelfs, waar ik dol op ben. Maar juist omdat het hebben van een kind al heel veel tijd kost, vind ik het heerlijk om daarnaast bewust ook non-kind dingen te doen en volwassen gesprekken te hebben. En nu valt het mij op dat ik juist heel veel moeite moet doen om die ánderen van het onderwerp zoon af te brengen. Met name -gek genoeg- kinderloze vriendinnen, vragen nooit meer ergens anders naar en blijven maar terugkomen en doorgaan over mijn zoontje en het moederschap.
Met vriendinnen die zelf ook een kind hebben is het vaak even "Hoe is het met Pietje/Marietje? Oh goed, mooi. Weet je trouwens welke leuke film ik laatst heb gezien... blablabla door-naar-andere-onderwerpen".
Nu vraag ik me dus af of ik dit vroeger zelf ook deed. Iedereen bedoelt het namelijk geinteresseerd maar ik denk dat het hierdoor lijkt alsof ik veel vaker over mijn kind praat, dan wat mij betreft nodig is. Omdat anderen mij steeds terug in die moederrol plaatsen, ook als ik expliciet zeg "Joh ik doe al de hele dag kinderspelletjes, zullen we het even over iets anders hebben?"

woensdag 9 oktober 2019 om 15:12
Hoe weet je dan dat de seks voor altijd over is en je vriendschappen ook?Puz_n_Boots schreef: ↑09-10-2019 14:461. Je seksleven is klaar
WAAR, LIJKT MIJ!
WAAR!
WAAR!

woensdag 9 oktober 2019 om 18:23
Ik heb redelijk seks hoor (minimaal 1x per week en twee kleine kinderen) maar ik hoor van andere vriendinnen dat die het maanden niet hebben. Maar ook van vrienden zonder kinderen dat ze weinig seks hebben. Dus tja...?Puz_n_Boots schreef: ↑09-10-2019 17:53Hoewel ik zelf geen kids heb (want bewust kindvrij), zie en hoor ik bovenstaande hypotheses dikwijls om me heen plaatsvinden.
woensdag 9 oktober 2019 om 18:44
Ik zie en hoor wel dat vriendschappen veranderen als er kinderen komen, maar ze verdwijnen niet.Puz_n_Boots schreef: ↑09-10-2019 17:53Hoewel ik zelf geen kids heb (want bewust kindvrij), zie en hoor ik bovenstaande hypotheses dikwijls om me heen plaatsvinden.
Of er komen andere voor in de plaats.
Seks is overrated.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning