Piep-kleine slaapkamer

21-09-2019 08:55 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon met mijn twee dochters in een leuk appartement.
De jongste is nu 12 en brengt steeds meer tijd door op haar kamer. Haar kamer is echter heel erg klein (5m2).
Nu zit ik erover te denken met haar van kamer te ruilen. Mijn slaapkamer is ongeveer 11 M2
Gisteren heb ik gemeten en mijn bed zou echt nét passen en de deur kan ook nog net open. Het zou een soort bedstee worden dus.
Nu is het enige dat ik op mijn slaapkamer doe slapen.
Toch ben ik bang dat ik spijt krijg, ik weet alleen niet echt waarom :P
Mijn gedachte is dat zij veel meer plezier gaat hebben van de extra ruimte omdat zij veel meer doet op haar kamer. Ze heeft nu ook geen fatsoenlijke plek voor haar huiswerk.
Wat zouden jullie doen?
Ik zag dit plaatje op Pinterest en dat gaf wel enige hoop dat het misschien ook gewoon leuk kan zijn, een piepklein slaapkamertje . Doen of niet doen?
Afbeelding
Ik zou het niet doen je hebt voor jezelf echt te kort aan ruimte.
Misschien kan je je oriënteren bij de Ikea op klein wonen voor tieners en daaruit een aanpak maken voor haar slaapkamer.
Het lijkt mij niet de meest praktische oplossing. Wat als dochter twee ook groter wil gaan wonen. Wij hebben de kledingkasten uit de kamers gehaald van de kinderen. Scheelt voor je gevoel een hoop ruimte.
En je kleding? Past dat dan allemaal?
Ja doen. Als jij toch alleen maar slaapt op je kamer. Je dochter zal dan idd meer plezier hebben van die ruimte. En natuurlijk heeft zij ook een fatsoenlijke plek nodig om huiswerk te maken.
impala wijzigde dit bericht op 21-09-2019 09:02
25.83% gewijzigd
.
Wat lief dat je met haar wil ruilen om haar meer ruimte te geven.
Geen idee of je spijt krijgt, wellicht als zij een jaar of 17 is en met veel vrienden in de woonkamer zit. Dan heb jij niet echt een plek om je terug te trekken als je dat zou willen.
Ik denk dat ik haar dat voor zou leggen en dat er om die reden een kans is dat je tzt terug wilt wisselen.
Ik heb het wel gedaan. Met een kledingkast op de overloop had ik genoeg ruimte aan het kleine kamertje. Idd, ik sliep er alleen. Geen spijt van gehad.

Tieners hebben behoefte zich terug te kunnen trekken en dan is wat ruimte gewoon erg fijn.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 21-09-2019 09:30
0.41% gewijzigd
Ik zou het doen. Maar ik ben echt echt echt alleen maar op m’n slaapkamer om in m’n bed te duiken en verder helemaal nooit.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik zou het inderdaad trouwens ook wel sterk overwegen mits ik mijn kleding enzo kwijt kan in een goede kast op de overloop. Mijn kleding in van die lades in de bedstee zou ik zelf erg veel gedoe vinden.
Als je er toch alleen maar slaapt, zou ik het doen. Misschien een ander bed met laden, zodat je ook nog ruimte voor je kleding hebt.
Is het mogelijk om een hoogslaper met een leuk bankje eronder te plaatsen voor haar op de kleine kamer. Het plaatje wat je voor jezelf geplaatst hebt is ook tof. Of je spijt krijgt geen idee. Het is wel zo dat de pubers steeds meer op hun kamer verblijven.
https://www.ikwoonfijn.nl/tips-kleine-s ... inrichten/

en kijk hier eens naar
https://www.youtube.com/watch?v=cDI2hTg2pUE

https://www.vtwonen.nl/inspiratie/diy/d ... -met-kast/
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 21-09-2019 09:15
52.61% gewijzigd
En misschien is een goede slaapbank een optie?
Ik zou wel een goede kast voor de kleding willen maar niet perse op mijn slaapkamer.
Verder zou ik het ook doen. Ik hou van kleine ruimtes om in te slapen. Ik zou wel een tv aan de muur hangen en het leuk decoreren.
Ik zou het ook doen. Ik heb zelf ook ooit zo'n kamertje gehad. Ik had er zelfs nog een kledingrek in.
impala schreef:
21-09-2019 09:01
Ja doen. Als jij toch alleen maar slaapt op je kamer. Je dochter zal dan idd meer plezier hebben van die ruimte. En natuurlijk heeft zij ook een fatsoenlijke plek nodig om huiswerk te maken.
yup dóen! ik heb jaren op een fouton geslapen, wel een fijn matras maar even geen geld voor een bed. Lekker belangrijk :lol:
Als jij toch alleen maar slaapt in de slaapkamer zou ik het doen.
Er zit een inbouwkast in de kleine kamer voor m'n kleding. Voor mijn hangkleding zou ik wel een oplossing moeten zoeken.
Mijn oudste dochter heeft al een ruimere kamer dus die wordt niet jaloers.
Ja mijn idee is dus dat zij met haar vriendinnen lekker op haar kamer kan chillen en ik de woonkamer meer tot m'n beschikking hou. Dat heb ik liever dan dat ik op mijn grotere slaapkamer moet gaan zitten omdat zij met vriendinnen de woonkamer overneemt.
Ik doe dus ook verder niks op m'n slaapkamer. Lezen en slapen.
Jongste heeft nu ook een hoogslaper met een hangstoel eronder en een mini bureau. Het kan wel maar ik gun haar meer eigen ruimte.
Huiswerk maken is ook wel een belangrijk argument om het toch te doen. Nu doet ze het in de huiskamer, dus dan moet het daar werd muisstil zijn
Wat lief!

En fijn voor je dochter. En je kan altijd weer terug ruilen. Overleg ook met je dochter, misschien wil zij juist wel die knusse kamer en heeft ze niet zo’n probleem met het formaat? Of misschien is zij gehecht aan haar kamertje en kan je samen naar ikea bijvoorbeeld, om naar slimme ruimtebespaarders te kijken. Ik had vroeger ook een relatief kleine kamer, maar was hier wel heel erg aan gehecht.

En je andere dochter, loopt die over een paar jaar tegen hetzelfde aan?
Zou ze een proefperiode aankunnen of ben je dan bang dat je niet meer terugkunt vanwege haar teleurstelling als je toch je eigen kamer houdt?
Ik zou het zeker doen! Als ik zie hoeveel tijd mijn puber op haar kamer is en daarvan kan genieten, zou ik zelfs in de schuur gaan slapen als het moest.
Ik vind jouw argumenten heel zinnig!
patchouli_ schreef:
21-09-2019 09:01
Ik heb het wel gedaan. Met Wen kledingkast op de overloop had ik genoeg ruimte aan het kleine kamertje. Idd, ik sliep er alleen. Geen spijt van gehad.

Tieners hebben behoefte zich terug te kunnen trekken en dan is wat ruimte gewoon erg fijn.
dát
.
Ik zou het zeker doen. En bij Ikea even gaan kijken, daar hebben ze voorbeelden voor inrichting kleine ruimtes.
doen, wij hebben nu ook de kleinste slaapkamer omdat we er inderdaad alleen komen om te slapen en de kinderen graag spelen op hun kamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven