Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
PoesinBoots schreef:
22-09-2019 20:55
Zulke verhalen bevestigen weer dat ik echt niet naar Jumbo wil.
Net als met 4e in de rij, boodschappen gratis.
Ze noemen dat de 7 zekerheden oid.
Maar als puntje bij paaltje komt doen ze er alles aan om niets daarvan na te komen.
Kutwinkel.

Ik heb twee keer gratis boodschappen meegekregen omdat ik de 4e in de rij was. Wel moet je het zelf zeggen, maar het was geen probleem. Ik ben altijd blij met de Jumbo, vriendelijk personeel en helpen je graag.

Dat er eens iets over datum is, is niet zo gek als een winkel tienduizenden producten heeft. Dit gebeurt natuurlijk bij alle winkels. Over datum wil niet zeggen dat het bedorven is. De regels zijn daarvoor erg streng en vaak is het nog dagen en weken (afhankelijk van het product) prima te eten.
Alles moet ook een houdbaarheidsdatum hebben in de winkel.
Zelfs zout, wat nooit bederft
Jumbo is net als anderen grotendeels franchise. De ene eigenaar is soepeler dan de ander. Kleine gemeenschap en ons kent ons dus jumbo heeft bij ons voor iedereen wel een bekende achter de kassa of als vakkenvuller. Met handhaven zijn ze netjes al heeft de een soms net iets meer streepje voor.
Laatst met mijn buren. Ik had een lekkere fles sterke drank en het was mooi weer, hen uitgenodigd om een borrel te komen doen. Buurvrouw had tapas besteld, wat nogal lang duurde voor het bezorgd werd.
Afijn, de bezorger komt, buurvrouw gaat het in ontvangst nemen en afrekenen. En keert vervolgens met lege handen terug. Dus ik zeg nog nietsvermoedend: nou lekker, laat die tapas maar doorkomen. Maar nee, die was voor hen samen bedoelt. Het was precies genoeg voor 2. Ik stelde nog voor er wat hapjes bij te doen die ik zelf in huis had en het te delen met elkaar, maar nee. Als ik tapas wilde, dan moest ik zelf maar wat bestellen aldus de buurvrouw.
De buurman vond het geloof ik toch een beetje lullig en ik kreeg van hem het koude restje voorgezet van wat ze de dag ervoor hadden gegeten; wat kale rijst.
De fles was inmiddels ook leeg.
Dus de buren gingen weer naar huis. Lekker samen eten. Tja.
Robinson schreef:
22-09-2019 22:15
Alles moet ook een houdbaarheidsdatum hebben in de winkel.
Zelfs zout, wat nooit bederft

Ja dat is algemeen bekend hoor.

Het gaat mij om het idee erachter bij Jumbo.
Schermen met die geweldige zekerheden en als puntje bij paaltje komt doen ze vaak moeilijk.
En tuurlijk hebben jullie succesverhalen maar ik heb (oa op Viva) ook al veel verhalen gehoord van moeilijk doen en dat is voor mij reden om niet naar die lelijke gele winkels te gaan.

Ik geloof heus wel dat er goede winkels zijn met goede service maar ik wil helemaal geen spullen over datum gratis of 4e in de rij en dan strijden over camerabeelden en ander gênant gedoe.
rafaella schreef:
22-09-2019 22:29
Laatst met mijn buren. Ik had een lekkere fles sterke drank en het was mooi weer, hen uitgenodigd om een borrel te komen doen. Buurvrouw had tapas besteld, wat nogal lang duurde voor het bezorgd werd.
Afijn, de bezorger komt, buurvrouw gaat het in ontvangst nemen en afrekenen. En keert vervolgens met lege handen terug. Dus ik zeg nog nietsvermoedend: nou lekker, laat die tapas maar doorkomen. Maar nee, die was voor hen samen bedoelt. Het was precies genoeg voor 2. Ik stelde nog voor er wat hapjes bij te doen die ik zelf in huis had en het te delen met elkaar, maar nee. Als ik tapas wilde, dan moest ik zelf maar wat bestellen aldus de buurvrouw.
De buurman vond het geloof ik toch een beetje lullig en ik kreeg van hem het koude restje voorgezet van wat ze de dag ervoor hadden gegeten; wat kale rijst.
Wat sneu voor jullie. Alsof je een corveetaakje bent. “Even bij die buren een glaasje doen en daarna maken wij het thuis gezellig”. Mijn man had niet geweten hoe snel hij die schaal tapas had moeten aanrukken uit schaamte.
rafaella schreef:
Maar je had ze toch zelf uitgenodigd voor een borrel? Misschien hadden ze de tapas daarvoor al besteld en dachten ze gezellig even snel langs te komen. Ik vind het alsnog niet perse gierig, als ik iemand uitnodig voor een borrel dan verwacht ik daar niks voor terug en ook niet dat ik dan zomaar kan mee-eten van mensen hun bestelde eten. Misschien toch een gevalletje andere verwachtingen.
Het-groepje schreef:
22-09-2019 19:09
Dat vind ik eigenlijk gierig van de Jumbo. Dan moeten ze zo'n belofte niet doen, of je nou zoekt of niet over datum spullen zijn gewoon irritant.
Ze hadden hier ook dat je als je jde zoveelste in de rij was gratis je boodschappen kreeg.
Twee keer gezien dat mensen helemaal blij dat wilden claimen en het niet kregen.
Ik heb het één keer gezien. En een toestand dat er werd gemaakt over ‘camerabeelden’. Die arme (oudere) vrouw kreeg een behandeling alsof ze zojuist de caissière een pistool onder de neus had geduwd. Dus ik bemoeide mij ermee door te zeggen dat we al tien minuten daar stonden en die mevrouw dus al tien hele minuten de vierde in de rij was. Of ik mij even met mijn eigen zaken wilde bemoeien aldus de filiaalmanager terwijl hij de mevrouw probeerde mee te loodsen naar een kantoortje. Dus ik rol mijn kar aan in de rij, zet de timer op mijn telefoon aan en roep voordat die eikel de bocht om is ‘Hallo, ik ben al twee hele minuten de vierde in de rij. Is het nu wel mijn zaak?” Uiteindelijk kreeg die mevrouw haar boodschappen niet gratis. Arme mens wilde alleen nog maar maken dat ze buitenkwam. Stuurde die eikel een vakkenvuller achter dat vrouwtje aan met een bosje verlepte bloemen ‘voor het ongemak’.

Nooit meer zet ik daar nog één voet binnen.
boebezoebe schreef:
22-09-2019 17:17
Ik snap het wel, een retourtje voor bijvoorbeeld Meppel-Zwolle (is een reis van 1.5 uur zoals wed genoemd) is zonder korting meer dan 40 euro.
Met 40% nog meer dan 25 euro. Ik vind dat niet niks.

Meppel-Zwolle is anderhalf uur als je fietst. ;) Maar met de trein is het het eerstvolgende station. Overigens kost ook dat kaartje meer dan me lief is. 12 euro voor een grwone retour, voor een kwartier in de trein. Zo duur.

Treinkaartjes koop ik graag via acties, met een beetje mazzel heb je een dagretour voor minder dan 15 euro.

Nadeel is wel dat je buiten de spits moet, dus niet ergens vroeg kunt zijn doordeweeks. Maar ach, dat is m.i. het enige nadeel.
Altijdgefeest schreef:
22-09-2019 17:29
Een vriendin leent wel eens mijn auto en wil daar perse een vergoeding voor betalen, dit heb ik dan toch maar schoorvoetend geaccepteerd maar vind het wel gierig

Wat is daar gierig aan?
Zijdehoentje schreef:
22-09-2019 19:42
Ik vind dat er een verschil zit tussen 'een keer een product treffen wat over de datum is' of 'er structureel naar op zoek gaan en zelfs rekening houden wanneer de supermarkt zelf de houdbaarheidsdatum in de gaten houdt'. Ik vind de betreffende schoonzus en de vriendin ervan behoorlijk ver gaan hierin.

In het eerste geval - dus wanneer het vanuit de klant gezien gaat om een keer zo'n product treffen - vind ik het gierig als de Jumbo het nalaat om gratis een vervangend product of alternatief aan de klant mee te geven. In het tweede geval - het bewust zoeken naar die producten - vind ik het behoorlijk gierig van de klant om een gratis product (met juiste houdbaarheidsdatum) van de Jumbo te verwachten.
Ja inderdaad helemaal mee eens. Kende ook zo’n vrouw die regelmatig ging zoeken. Steeds weer. Mocht ook niet meer in bepaalde filialen komen..
Never stop making wishes♡
@altijdgefeest: het is aardig van jou dat je geen vergoeding hoeft voor het uitlenen van je auto, maar heel verstandig van je vriendin dat ze die wel geeft. Zulke dingen zijn leuk voor 1 keertje, maar als het structureel wordt gaat het op den duur wringen. Zeker weten.
Nu blijft de verhouding goed.

Ik mag altijd gratis meerijden naar een gezamenlijke activiteit van een vriendin van me en mijzelf. De afstand is klein, en ze wil geen bijdrage in de benzine. Ik heb het opgelost door haar regelmatig te trakteren op koffie met lekkers op een terras of in een koffietentje. Win-win: we hebben het allebei gezellig en ik voel me prettig bij het meerijden.
lemoos2 schreef:
22-09-2019 23:01
Ik heb het één keer gezien. En een toestand dat er werd gemaakt over ‘camerabeelden’. Die arme (oudere) vrouw kreeg een behandeling alsof ze zojuist de caissière een pistool onder de neus had geduwd. Dus ik bemoeide mij ermee door te zeggen dat we al tien minuten daar stonden en die mevrouw dus al tien hele minuten de vierde in de rij was. Of ik mij even met mijn eigen zaken wilde bemoeien aldus de filiaalmanager terwijl hij de mevrouw probeerde mee te loodsen naar een kantoortje. Dus ik rol mijn kar aan in de rij, zet de timer op mijn telefoon aan en roep voordat die eikel de bocht om is ‘Hallo, ik ben al twee hele minuten de vierde in de rij. Is het nu wel mijn zaak?” Uiteindelijk kreeg die mevrouw haar boodschappen niet gratis. Arme mens wilde alleen nog maar maken dat ze buitenkwam. Stuurde die eikel een vakkenvuller achter dat vrouwtje aan met een bosje verlepte bloemen ‘voor het ongemak’.

Nooit meer zet ik daar nog één voet binnen.
Wat erg! Lijkt wel een actief ontmoedigingsbeleid want als je zoiets hebt gezien durf je nooit weer... Arme vrouw...
lotus77 schreef:
23-09-2019 08:38
Wat erg! Lijkt wel een actief ontmoedigingsbeleid want als je zoiets hebt gezien durf je nooit weer... Arme vrouw...
Ik denk dat ze het daarom doen. Wie weet is die mevrouw wel actrice en voert ze dit stukje wekelijks op, tegen betaling en ter lering van het winkelend publiek.
boebezoebe schreef:
22-09-2019 09:52
Oh, hier kunnen mensen pagina's over doorzeiken :-D . Ben blij dat ik mijn verjaardag niet meer thuis vier, maar gewoon in de kroeg of we zijn een weekje/paar dagen weg met mijn verjaardag) en me daar niet durk om hoef te maken. De typisch Nederlandse kring verjaardagen (met de heren aan de ene kant en de dames aan de andere) heb ik sinds mijn jeugd niet meer meegemaakt en ik mis ze ook niet.

(Als iemand een huis vol eten en drinken heeft met een feestje zal het me jeuken of er wel geen A merken zijn).
Het bestaat nog. Bij een verjaardag waar ik af en toe kom doen ze dat nog. Toen mijn man ( toen nog vriend) de eerste keer met mij mee ging, ging hij gewoon naast me zitten, tussen de vrouwen.
Er werd toen gewoon over gesmoest, zacht maar hoorbaar. Dat vond ik echt erg, zo stiekem.
Lady*Voldemort schreef:
23-09-2019 08:40
Ik denk dat ze het daarom doen. Wie weet is die mevrouw wel actrice en voert ze dit stukje wekelijks op, tegen betaling en ter lering van het winkelend publiek.
Nou dat zal wel niet, je naam als bedrijf gaat dan wel snel naar de Fillistijnen.
Brownietaart schreef:
22-09-2019 22:56
Maar je had ze toch zelf uitgenodigd voor een borrel? Misschien hadden ze de tapas daarvoor al besteld en dachten ze gezellig even snel langs te komen. Ik vind het alsnog niet perse gierig, als ik iemand uitnodig voor een borrel dan verwacht ik daar niks voor terug en ook niet dat ik dan zomaar kan mee-eten van mensen hun bestelde eten. Misschien toch een gevalletje andere verwachtingen.

HIer zit ik ook aan te denken. Heeft ze gezegd dat die tapas voor jullie was? Of heeft ze benoemd dat ze nog wat boodschappen verwacht met tapas. Want dan zou ik echt niet verwachten dat ze dat voor ons besteld had. Als ze die besteld had voordat jullie gingen borrelen had ze vast een heel ander doel met die tapas. Dan vind ik het eerder raar van jou dat jij aanneemt dat het voor jullie is. Zo gek vind ik de reactie niet.
Onne78 schreef:
23-09-2019 01:08
Meppel-Zwolle is anderhalf uur als je fietst. ;) Maar met de trein is het het eerstvolgende station. Overigens kost ook dat kaartje meer dan me lief is. 12 euro voor een grwone retour, voor een kwartier in de trein. Zo duur.

Treinkaartjes koop ik graag via acties, met een beetje mazzel heb je een dagretour voor minder dan 15 euro.

Nadeel is wel dat je buiten de spits moet, dus niet ergens vroeg kunt zijn doordeweeks. Maar ach, dat is m.i. het enige nadeel.
Oh ja, ik bedoelde Meppel- Amstrdam, haha! Ik hhad niet door dat je tegenwoordig al voor 15 euro een dagretour kan krijgen. Dat zou me dan wel weer het missen van de weekend drukte waard zijn, maar snap ook dat als je een kaart voor gratis reizen op zondag hebt dit nóg aantrekkelijker is.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik krijg heel vaak producten gratis mee bij de Jumbo. Ik zie ook heel vaak iets wat over de datum is, ik ben er echt niet naar op zoek ofzo. Dan neem ik die mee naar de kassa en daar doen ze echt nooit moeilijk over.
Soms geven ze het gratis weg en laten ze de rest wel in de schappen staan. Ik ben wel eens de volgende dag teruggekomen en opnieuw het product gratis meegekregen 😄
Blijenvrij schreef:
23-09-2019 08:47
HIer zit ik ook aan te denken. Heeft ze gezegd dat die tapas voor jullie was? Of heeft ze benoemd dat ze nog wat boodschappen verwacht met tapas. Want dan zou ik echt niet verwachten dat ze dat voor ons besteld had. Als ze die besteld had voordat jullie gingen borrelen had ze vast een heel ander doel met die tapas. Dan vind ik het eerder raar van jou dat jij aanneemt dat het voor jullie is. Zo gek vind ik de reactie niet.
Dan zeg je dat toch gewoon?

"Lekker laat die tapas maar doorkomen".
"Oh, sorry, ik had al besteld voordat ik wist dat we hier zouden komen dus het is niet genoeg voor vier personen. Zullen we wat extra erbij koken/bestellen/afhalen?"

Of "Ik moet morgen heel vroeg op, vinden jullie het erg als we even samen thuis gaan eten? Volgende keer blijven we weer langer hangen hoor."

Ik zou me doodschamen om zonder uitleg weg te lopen met eten alleen voor onszelf.
AccioAvocado schreef:
22-09-2019 15:18
Is dit een gierige actie van mij? Ik ga volgende week met mijn moeder een middag naar het museum in Amsterdam. We moeten daarvoor ongeveer anderhalf uur met de trein. Zij wilde graag doordeweeks, want dan is het minder druk, maar ik heb gezegd dat ik alleen op zaterdag of zondag wil. De reden is dat ik een NS abonnement heb waarmee ik voor 33 euro in de maand in het weekend gratis kan reizen. Ik vind het behoorijk zonde van mijn geld om een duur kaartje te kopen terwijl ik in het weekend voor niks zou kunnen reizen. Dan besteed ik dat geld liever aan een gezellige lunch samen ergens.
Volgens mij kan je momenteel met een kaartje van de Spoordeelwinkel voor 19 euro heen en weer naar Amsterdam... Is dat niet iets om naar te kijken? Is niet duur voor een rit van anderhalf uur.
Robinson schreef:
22-09-2019 18:23
ja. je moet enkel wel even de kleine lettertjes lezen, want in de spits geldt het vaak niet
Mag ik een kleine correctie doen? Je hebt aanbiedingen van de NS zelf, die gaan via de Spoordeelwinkel. Die zijn meestal een paar maanden te koop, en dan nog 1-2 maanden geldig. Inderdaad goed op de kleine lettertjes letten voor de wel of niet toegestane tijden.
Dan heb je nog de stunters zoals Kruidvat en Blokker. Die kaartjes zijn nog een paar euro goedkoper, zijn er maar 1-2 keer per jaar en hebben veel restricties v.w.b. toegestane tijden.

Je kan je abonneren op de nieuwsbrieven van de Spoordeelwinkel of van Treinreiziger.nl dan wordt je precies op de hoogte gehouden. Je kán dus inderdaad 'ongelimiteerd' kaartjes kopen maar dan wel binnen de verkoopperiode en je kan er dan mee reizen binnen de reisperiode.

Ik reis maar 3-4 keer per jaar met de trein maar dan altijd gelijk een flinke afstand dus ik zoek altijd van te voren uit wat de beste/goedkoopste optie is.
rafaella schreef:
Was het voor jullie bedoeld? En had ze het besteld terwijl ze al bij jullie zaten?

Ik vind het anders een beetje gek dat je ervan uitgaat dat het ook voor jullie is. Dat zal dan toch wel gecommuniceerd worden? Als je mensen uitnodigt voor een borrel hoeven ze toch niet meteen iets terug te doen...
Those who don’t believe in magic will never find it
dubbel
Those who don’t believe in magic will never find it
Ik lees het alsof de buurvrouw het heeft besteld terwijl ze aan de borrel zaten en ook bij Rafaela op het adres heeft laten bezorgen. Dat vind ik echt heel gierig.
Als het al van tevoren was besteld en bij hun eigen adres afgeleverd, dan zou ik als buurvrouw gewoon hebben gezegd 'boodschappen worden bezorgd' en niet over tapas beginnen :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven