Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

maandag 23 september 2019 om 14:23
Ja maar serieus, dan had ze dat toch anders aan moeten pakken, dit klinkt wel heel lullig.
Een beetje als een vriend van mijn ex, die kwam langs toen de aardappels al bijna op tafel stonden. Ik zei niet genoeg te hebben voor een extra persoon (grote vent en grote eter) en hij kwam ook onaangekondigd. Ik zou die hint gewoon opgepakt hebben en gezegd hebben ik kom wel een andere keer. Maar nee, toen zei hij dus: joh, ik bestel wel pizza, die en die zijn lekker. Ik de pannen laag gezet met idee om dat eten dan maar in te vriezen later. Bleek een mega grote pizza voor hem alleen te zijn, terwijl ik dus tegelijkertijd moest proberen om de groenten bij mijn twee kleine kinderen naar binnen te krijgen, die uiteraard verlangend naar die pizza keken. Na de koffie is hij snel vertrokken.
Zou ook een miscommunicatie geweest kunnen zijn, en misschien ook niet perse gierig, maar wel erg lomp in elk geval. En dat vind ik dus ook van die buren met hun tapas.
Een beetje als een vriend van mijn ex, die kwam langs toen de aardappels al bijna op tafel stonden. Ik zei niet genoeg te hebben voor een extra persoon (grote vent en grote eter) en hij kwam ook onaangekondigd. Ik zou die hint gewoon opgepakt hebben en gezegd hebben ik kom wel een andere keer. Maar nee, toen zei hij dus: joh, ik bestel wel pizza, die en die zijn lekker. Ik de pannen laag gezet met idee om dat eten dan maar in te vriezen later. Bleek een mega grote pizza voor hem alleen te zijn, terwijl ik dus tegelijkertijd moest proberen om de groenten bij mijn twee kleine kinderen naar binnen te krijgen, die uiteraard verlangend naar die pizza keken. Na de koffie is hij snel vertrokken.
Zou ook een miscommunicatie geweest kunnen zijn, en misschien ook niet perse gierig, maar wel erg lomp in elk geval. En dat vind ik dus ook van die buren met hun tapas.
maandag 23 september 2019 om 15:41
Muah, ik zou zelf gevraagd hebben of jullie dan wilden mee bestellen.. Maar ik vind het zeker niet gierig. Hij heeft zijn eigen pizza toch gewoon betaald?Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑23-09-2019 14:23Ja maar serieus, dan had ze dat toch anders aan moeten pakken, dit klinkt wel heel lullig.

maandag 23 september 2019 om 16:04
Ik ook. Ook echt raar dat je dan die rijst aanneemt.dropfruitje schreef: ↑23-09-2019 13:36Was het voor jullie bedoeld? En had ze het besteld terwijl ze al bij jullie zaten?
Ik vind het anders een beetje gek dat je ervan uitgaat dat het ook voor jullie is. Dat zal dan toch wel gecommuniceerd worden? Als je mensen uitnodigt voor een borrel hoeven ze toch niet meteen iets terug te doen...
Ik zou ook wel kunnen roepen 'kom maar door met die hapjes' maar daarna dit hier komen posten als gierig moment van mezelf, zo genant.
Wij hadden hier laatst ook een burenborrel maar dan eten we hapjes en daarna ga je in je eigen huis 'echt' eten, en daarna weer vrolijk verder.
Gierig moment van mezelf maar toch geen spijt: mijn ene buurvrouw gaf een feestje en mijn ene kind was uitgenodigd. Ander kind was nieuwsgierig want het klonk heel gezellig en het rook heel lekker.
Dus wij gingen onder het mom van 'jongste ophalen' aanbellen (we hadden ook kunnen appen maar ach).
Ze hadden daar een gerecht, zelfgemaakt, wat echt ons lievelings is en buurvrouw zei uit beleefdheid: willen jullie iets mee voor thuis?
Wij allebei te gierig joelen: jaaaaaa!
Uit alles bleek dat het niet serieus de bedoeling was dat we echt ja zouden zeggen, uit allerlei krochten moest folie gezocht worden etc.
En wij maar geduldig wachten en MY GOD HET WAS DE GENE WAARD, het was serieus de lekkerste ooit.
We kregen ook saus mee en die was ook goddelijk.
Het was wel 10 minuten doen alsof onze neus bloedde terwijl we het hele feest verstoorden, maar sorry not sorry.
Maar wel gierig.
En niet pedagogisch.

maandag 23 september 2019 om 16:38
Hij noemde een aantal pizza’s die lekker waren, het kwam over alsof hij dus een paar pizza’s bestelde. Hij betaalde idd zijn eigen pizza, uiteraard zouden wij onze eigen pizza’s gewoon betaald hebben. Maar goed zoals ik al zei, misschien niet gierig, maar wel erg lomp. Ik zou dat nooit doen zo.

maandag 23 september 2019 om 16:41
Dan had ze dat niet moeten aanbieden en gewoon de jongste moeten roepen dat mama er was en je een fijne dag moeten wensen.Het-groepje schreef: ↑23-09-2019 16:04
Gierig moment van mezelf maar toch geen spijt: mijn ene buurvrouw gaf een feestje en mijn ene kind was uitgenodigd. Ander kind was nieuwsgierig want het klonk heel gezellig en het rook heel lekker.
Dus wij gingen onder het mom van 'jongste ophalen' aanbellen (we hadden ook kunnen appen maar ach) Ze hadden daar een gerecht, zelfgemaakt, wat echt ons lievelings is en buurvrouw zei uit beleefdheid: willen jullie iets mee voor thuis? Wij allebei te gierig joelen: jaaaaaa! Uit alles bleek dat het niet serieus de bedoeling was dat we echt ja zouden zeggen, uit allerlei krochten moest folie gezocht worden etc.

maandag 23 september 2019 om 18:52
Ik kan me bij bepaalde types voorstellen dat ze pas doorhebben hoe ongemakkelijk het is als er kinderen op de pizza zitten te loeren.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑23-09-2019 16:38Hij noemde een aantal pizza’s die lekker waren, het kwam over alsof hij dus een paar pizza’s bestelde. Hij betaalde idd zijn eigen pizza, uiteraard zouden wij onze eigen pizza’s gewoon betaald hebben. Maar goed zoals ik al zei, misschien niet gierig, maar wel erg lomp. Ik zou dat nooit doen zo.
Volwassenen eten soms liever een zelfgekookte hap dan een pizza, kinderen doen er vaak juist drie moorden voor.

maandag 23 september 2019 om 18:52
Ik kan me bij bepaalde types voorstellen dat ze pas doorhebben hoe ongemakkelijk het is als er kinderen op de pizza zitten te loeren.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑23-09-2019 16:38Hij noemde een aantal pizza’s die lekker waren, het kwam over alsof hij dus een paar pizza’s bestelde. Hij betaalde idd zijn eigen pizza, uiteraard zouden wij onze eigen pizza’s gewoon betaald hebben. Maar goed zoals ik al zei, misschien niet gierig, maar wel erg lomp. Ik zou dat nooit doen zo.
Volwassenen eten soms liever een zelfgekookte hap dan een pizza, kinderen doen er vaak juist drie moorden voor.
maandag 23 september 2019 om 19:34
Oh wauw.. Alleen al dat je met kind gaat aanbellen om te komen bedelen vind ik echt next levelHet-groepje schreef: ↑23-09-2019 16:04Ik ook. Ook echt raar dat je dan die rijst aanneemt.
Ik zou ook wel kunnen roepen 'kom maar door met die hapjes' maar daarna dit hier komen posten als gierig moment van mezelf, zo genant.
Wij hadden hier laatst ook een burenborrel maar dan eten we hapjes en daarna ga je in je eigen huis 'echt' eten, en daarna weer vrolijk verder.
Dus wij gingen onder het mom van 'jongste ophalen' aanbellen (we hadden ook kunnen appen maar ach).
Ze hadden daar een gerecht, zelfgemaakt, wat echt ons lievelings is en buurvrouw zei uit beleefdheid: willen jullie iets mee voor thuis?
Uit alles bleek dat het niet serieus de bedoeling was dat we echt ja zouden zeggen, uit allerlei krochten moest folie gezocht worden etc.
En wij maar geduldig wachten en MY GOD HET WAS DE GENE WAARD, het was serieus de lekkerste ooit.
Het was wel 10 minuten doen alsof onze neus bloedde terwijl we het hele feest verstoorden, maar sorry not sorry.
Maar wel gierig.
En niet pedagogisch.

maandag 23 september 2019 om 21:02
Ja zo’n type was het idd wel, hij kwam ook eens op “kraamvisite” om half 10 ‘s avonds. Zonder cadeautje en vroeg om bier, toen ik koffie/thee met beschuit met muisjes aanbood. Was zoiezo een rare vent dus.Het-groepje schreef: ↑23-09-2019 18:52Ik kan me bij bepaalde types voorstellen dat ze pas doorhebben hoe ongemakkelijk het is als er kinderen op de pizza zitten te loeren.
maandag 23 september 2019 om 23:22
Nou ja, ik vond het vreemd. Ik dacht altijd dat het een mythe was dat Nederlanders altijd erg ongastvrij zijn wat betreft eten. Ik ben zo niet opgevoed. Je deelt wat je hebt. Ik stelde zelf trouwens ook voor om er wat hapjes bij te doen die ik nog in huis had en er wel bij pasten. Het was gewoon een raar moment, eerst uitgebreid borrelen tot de fles leeg is en dan vertrekken naar huis om gezellig samen te gaan eten.
Ik ben trouwens zelf Nederlandse en de buren ook, we wonen in het buitenland, waar het de cultuur is van iedereen kan aanschuiven en mee eten. Maar goed, die gastvrijheid ben ik dus ook van huis uit gewend.
Ik ben trouwens zelf Nederlandse en de buren ook, we wonen in het buitenland, waar het de cultuur is van iedereen kan aanschuiven en mee eten. Maar goed, die gastvrijheid ben ik dus ook van huis uit gewend.
maandag 23 september 2019 om 23:28
Ik heb trouwens nog een gierige ervaring met eten.
Ik was op vakantie geweest en een vriendin verbleef gratis 6 weken in mijn huis. Ik heb een mooie woning in de randstad en daar wilde zij graag zijn ivm haar werk.
Ze was nog beginnend artiest, dus geen geld. Ik gunde het haar wel.
Afijn, ik kom terug thuis, lange reis gehad, 12 uur onderweg geweest, nachtvlucht, bekaf en hongerig.
Zij laat mij binnen en heeft een enorm bord eten voor zichzelf. En zegt vervolgens; ja sorry, ik heb niets voor jou. Ze wist de dag en de tijd dat ik terug zou komen.
Dus ik zeg na het een tijdje verbaasd te hebben gadegeslagen, nou dan ga ik maar even naar de Albert Heijn om wat eten te kopen. Zij weer; prima, tot zo. Zij vertrok uiteindelijk, met tassen vol boodschappen die ze wel mee naar huis wilde nemen.
Nou ja, het is ook haar eten, maar ik vond het toch gek en gierig. Ik heb haar daarna nooit meer gesproken. Dat soort mensen passen niet bij mij.
Ik was op vakantie geweest en een vriendin verbleef gratis 6 weken in mijn huis. Ik heb een mooie woning in de randstad en daar wilde zij graag zijn ivm haar werk.
Afijn, ik kom terug thuis, lange reis gehad, 12 uur onderweg geweest, nachtvlucht, bekaf en hongerig.
Zij laat mij binnen en heeft een enorm bord eten voor zichzelf. En zegt vervolgens; ja sorry, ik heb niets voor jou. Ze wist de dag en de tijd dat ik terug zou komen.
Dus ik zeg na het een tijdje verbaasd te hebben gadegeslagen, nou dan ga ik maar even naar de Albert Heijn om wat eten te kopen. Zij weer; prima, tot zo. Zij vertrok uiteindelijk, met tassen vol boodschappen die ze wel mee naar huis wilde nemen.
Nou ja, het is ook haar eten, maar ik vond het toch gek en gierig. Ik heb haar daarna nooit meer gesproken. Dat soort mensen passen niet bij mij.
maandag 23 september 2019 om 23:55
Ik had altijd coca cola light totdat die van smaak veranderde. Toen een tijdje geen cola, toen pepsi max. Veel zoeter, iets caramel smaak maar voor een borreltje wel lekker.
Lidl is echt meer dan prima, is slechter geweest (waterig) de basic van ah vind ik ook goed te doen.
Denk niet dat geen A merk gierig is, het is gewoon anders van smaak en niet persé kwalitatief slechter. Ik vraag altijd welk merk men prefereert als ik visite krijg. Weet ik het niet van te voren moet je het doen met wat ik in huis heb

maandag 23 september 2019 om 23:55
De ribbelchips zijn primaTadelief schreef: ↑22-09-2019 10:34Ik drink niet veel frisdrank maar de cola zero van de Lidl vind ik heerlijk. Maar goed, ik snap dat niet iedereen dat lust. Het heeft wel mijn ogen geopend toen. Misschien wat naïef van mij maar ik dacht daar niet over na. Later zat ik op een andere verjaardag waar een discussie over chips was. De meeste mensen hebben voorkeur voor A merken en zullen op een verjaardag nooit minder serveren.
Daarom kijk ik tegenwoordig wel goed naar de kwaliteit van iets. Ik probeer lekkere hapjes te serveren al dan niet een a of b merk. Cola is altijd pepsi en de rest is waar ik toevallig ben: Ah Dirk of Lidl.
( chips van de Lidl zou ik nooit serveren.... is zo vies!)

maandag 23 september 2019 om 23:59
Ken jij echt iemand die 40 jaar achter de lopende band staat als die slim genoeg is om een betere baan te krijgen?Ttroeteltje schreef: ↑22-09-2019 12:30Even geheel off topic, lees je aub even in in boventalligheidsregels en leef je in in werk/beroepen/mensen.
Boventalligheid heeft niets te maken met wel of niet werk goed uitvoeren.
En magazijnwerkzaamheden hoeft je keuze niet te zijn en is vaak tijdelijk? Whut?
Het is een algemeen erkend beroep, waarmee velen hun brood verdienen.
Ik niet.
Ik wil de eerste zien die met goede geestelijke vermogens en een iq hoger dan 120 jarenlang in de productie hersenloos werk gaat doen.
dinsdag 24 september 2019 om 00:02
Als je echt nét aan tafel zit en het eten al op tafel staat zal niemand verwachten dat je mee kan eten (mits je op een redelijk normale tijd eet) Het gaat om vlak vóór het eten. Dan kun je nog prima een aardappeltje bij schillen hoor. En idd een soepje vooraf, even wat brood roosteren als je geen afbakbrood in huis hebt, beetje boter aanmaken en je zit al snel vol hoor.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑22-09-2019 14:51Dat doet me denken aan een verhaal dat ik hier voorbij zag komen van een gezin van 3(of4?) dat net aan tafel ging en toen stond er familie, gezin van 5, voor de deur. Wat uit vele reacties naar voren kwam, was het blijkbaar heel gierig dat ze die maaltijd niet deelde met het gezin dat onaangekondigd op de stoep stond of dat ze zelfs eten bij moest gaan maken. Eieren bakken, blikken soep opentrekken of aardappels erbij maken. Alsof je nog aardappels gaat schillen als je eigen eten al op tafel staat koud te worden. Dan ben ik maar gierig, maar daar zit ik ook echt niet op te wachten. Je mag allemaal mee eten, als je dat even van te voren aangeeft.
Echt geen hogere wiskunde.
Vlees en groente verdelen en iemand patat bij laten halen kan ook nog natuurlijk.
Of je zet je eigen eten weg tot de volgende dag en besteld wat.
dinsdag 24 september 2019 om 00:06
Je hebt met dat abo ook 40% korting door de week. Dus ja, ik vind het gierig. De drukte in het weekend afwegend tegen die paar euro. De treinreis kost je max 15 euro. En bij actie van de dag zijn er vaak aanbiedingen van 12.50 of zelfs 10.AccioAvocado schreef: ↑22-09-2019 15:18Is dit een gierige actie van mij? Ik ga volgende week met mijn moeder een middag naar het museum in Amsterdam. We moeten daarvoor ongeveer anderhalf uur met de trein. Zij wilde graag doordeweeks, want dan is het minder druk, maar ik heb gezegd dat ik alleen op zaterdag of zondag wil. De reden is dat ik een NS abonnement heb waarmee ik voor 33 euro in de maand in het weekend gratis kan reizen. Ik vind het behoorijk zonde van mijn geld om een duur kaartje te kopen terwijl ik in het weekend voor niks zou kunnen reizen. Dan besteed ik dat geld liever aan een gezellige lunch samen ergens.
Btw, je moeder kan mee reizen met 40% korting. Meereis korting aanklikken op je kaart.
dinsdag 24 september 2019 om 00:16
Nah jaaa. Aso vind ik dat.rafaella schreef: ↑22-09-2019 22:29Laatst met mijn buren. Ik had een lekkere fles sterke drank en het was mooi weer, hen uitgenodigd om een borrel te komen doen. Buurvrouw had tapas besteld, wat nogal lang duurde voor het bezorgd werd.
Afijn, de bezorger komt, buurvrouw gaat het in ontvangst nemen en afrekenen. En keert vervolgens met lege handen terug. Dus ik zeg nog nietsvermoedend: nou lekker, laat die tapas maar doorkomen. Maar nee, die was voor hen samen bedoelt. Het was precies genoeg voor 2. Ik stelde nog voor er wat hapjes bij te doen die ik zelf in huis had en het te delen met elkaar, maar nee. Als ik tapas wilde, dan moest ik zelf maar wat bestellen aldus de buurvrouw.
De buurman vond het geloof ik toch een beetje lullig en ik kreeg van hem het koude restje voorgezet van wat ze de dag ervoor hadden gegeten; wat kale rijst.
De fles was inmiddels ook leeg.
Dus de buren gingen weer naar huis. Lekker samen eten. Tja.
Stel dat het heel duur was en echt te weinig. Dan zet je die tapas toch weg en pakt wat kaas en worst, vleeswaar... Er is altijd wel iets in huis om een hapje van te maken.
Eieren voor ei salade of gevuld eitje bv. Ham in rolletje met wat mazzel smeerkaas of kruidenkaas er in etc. Echt er is altijd wel iets.
dinsdag 24 september 2019 om 00:24
Maar zeg je dat niet gewoon dan? Jo buuv sorry hoor maar het RUIKT... Goddelijk!!!!Het-groepje schreef: ↑23-09-2019 16:04Ik ook. Ook echt raar dat je dan die rijst aanneemt.
Maar wel gierig.
En niet pedagogisch.
Zo stond ik laatst op straat soep te eten

dinsdag 24 september 2019 om 00:26
Heel raar en heel gierig, misschien wel berekenend. Ik zou, en zeker na zes weken, er juist voor gezorgd hebben dat er wat lekkers was. En vers spul als kaas, melk, brood. Gewoon ff een beginnetje. En voor de avond lekker wijntje met hapjes.rafaella schreef: ↑23-09-2019 23:28Ik heb trouwens nog een gierige ervaring met eten.
Niet leuk, snap dat je geen vrienden meer bent.
dinsdag 24 september 2019 om 07:12
Wat een aannames weer. Broodje roosteren, aardappeltje schillen. Niet iedereen koopt voor een weeshuis boodschappen in. Wij kopen exact voor ons gezin in om verspilling te voorkomen, dus als er iemand rond etenstijd aan de deur staat, dan heeft diegene pech.aloha66 schreef: ↑24-09-2019 00:02Als je echt nét aan tafel zit en het eten al op tafel staat zal niemand verwachten dat je mee kan eten (mits je op een redelijk normale tijd eet) Het gaat om vlak vóór het eten. Dan kun je nog prima een aardappeltje bij schillen hoor. En idd een soepje vooraf, even wat brood roosteren als je geen afbakbrood in huis hebt, beetje boter aanmaken en je zit al snel vol hoor.
Echt geen hogere wiskunde.
Vlees en groente verdelen en iemand patat bij laten halen kan ook nog natuurlijk.
Of je zet je eigen eten weg tot de volgende dag en besteld wat.
Nou doen wij sowieso niet de deur open als er onverwacht (rond etenstijd) aangebeld wordt. Het zijn of de Jehova’s, of collectanten of verkopers.
Het is een ander verhaal als er geplande visite is, dan kunnen ze gewoon mee-eten, want dan houden we er rekening mee. Maar als je bij ons om 7 uur ‘s avonds onverwacht aankomt waaien, sta je voor een gesloten deur. Wij eten dan.
We’re all mad here