Werk & Studie alle pijlers

Bijdrage personeelsvereniging

26-09-2019 09:57 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik op internet maar weinig bronnen vind, bij deze maar mijn eigen onderzoek :)
Als jullie een personeelsvereniging hebben, hoeveel dragen jullie dan elke maand bij?

-> ik ben op zoek naar een gebruikelijk gemiddelde. We zijn een redelijk actieve personeelsvereniging en overwegen een verhoging om meer dingen te kunnen doen, maar we zoeken nog naar de grens tussen hoog genoeg en te hoog.

Hoeveel draag jij maandelijks bij aan de personeelsvereniging?

Totaal aantal stemmen: 143

we hebben geen personeelsvereniging (24%)
ik doe bewust niet mee aan de personeelsvereniging (16%)
minder dan 3 euro (26%)
3 tot 5 euro (28%)
€ 5,01 tot 7,50 euro (5%)
meer dan 7,50 euro (1%)
TO heeft gestemd, bij ons dragen medewerkers € 5,-- per maand af aan de personeelsvereniging.
Iedereen heeft uiteraard vrije keus, maar momenteel is iedereen lid van de personeelsvereniging, niemand ziet er vanaf.
die enquete had je beter onder de eigen personeelsleden kunnen houden. Met suggesties wat je met het geld gaat doen:
willen jullie X meer betalen als we ieder jaar een uitje voor de kinderen doen.
of hoeveel meer willen jullie betalen als we dat gaan doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik betaal 2,50 euro per maand. Hiervoor krijg ik korting op bioscoop- en theaterkaartjes en worden er verschillende activiteiten tegen gereduceerd tarief aangeboden.
De pv kost hier €1,- p/m (groot bedrijf). Als afdeling hebben we ook nog een potje waar we jaarlijks €15,- inleggen. Dit is bedoeld voor bijv. zieke collega's, collega’s die weggaan e.d.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt met ook een grote personeelsvereniging. Geen idee wat het jaarlijks kostte om deel te nemen. Je mocht ook als niet-lid voor een hogere bijdrage mee als je maar 1 activiteit per jaar leuk zou vinden. Zelf vond ik het niet leuk omdat mensen 3 introducees mee mochten nemen waaronder kinderen. Er werd dus nooit iets voor alleen de personeelsleden georganiseerd.
Hier kost het 2 euro. Ik ga nooit, want te ver voor gezellig, maar omdat het zo weinig is, betaal ik wel.
Ik heb nog nooit ergens gewerkt met een personeelsvereniging. Waar is dat geld dan voor?

Edit: oh, voor activiteiten. Dat wordt hier altijd door werk betaald. Zelfs de wekelijkse borrel in een café is gratis.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 26-09-2019 10:20
40.94% gewijzigd
Wij hebben geen personeelsvereniging, het bedrijf betaalt voor activiteiten.
Wel 5,- per maand voor kado's (waarvan je een kado a 40,- terug krijgt voor je verjaardag).
Nitflex schreef:
26-09-2019 10:18
Ik heb nog nooit ergens gewerkt met een personeelsvereniging. Waar is dat geld dan voor?
De huur van bussen, chauffeurs, korting op entrees van pretparken etc.
Je kon dan voor bijvoorbeeld 25 euro p/p een hele dag mee naar de Efteling.
Bij ons betaalde de direktie het grootste deel, met 40 personeelsleden en 5 euro per maand, kon de pv niet alle activiteiten betalen.
Er werd sowieso jaarlijks een feestavond, een barbeque en een sinterklaasfeest georganiseerd. Daarnaast werd van dat geld de kado's betaald bij ziekte en geboorte.
ik geef mn bek ook maar een douw
redbulletje schreef:
26-09-2019 10:20
De huur van bussen, chauffeurs, korting op entrees van pretparken etc.
Je kon dan voor bijvoorbeeld 25 euro p/p een hele dag mee naar de Efteling.
Oh, ik heb echt nog nooit voor ook maar iets hoeven betalen, bij geen enkele werkgever. Ja, als je mee gaat skiën moet je wel wat inleggen, maar ik ski niet. Maar weekendjes Antwerpen, Ibiza of Praag met werk waren altijd op kosten van de zaak.

Als het om uitjes als de Efteling en andere personeelsuitjes gaat zou ik waarschijnlijk niet maandelijks betalen. Dat zijn bijna altijd dingen die ik niet leuk vind. Maar voor lekker eten of een mooi kerstfeest wil ik wel betalen.
Ik zou persoonlijk afhaken, als een personeelspot meer dan 5,00 euro werd.
Je collega’s zijn niet je vrienden.
Je hebt hen niet zelf uitgekozen.
Het is meer een ongeschreven verplichting. Waarom zou je een uitje willen met partners of kinderen?
Die werken toch niet bij het bedrijf?
Ik zou direct afhaken, ondanks dat ik kinderen heb.
Werk en privé houd ik gescheiden.
Waarom meer tijd doorbrengen met je collega’s? Je hebt toch ook een eigen leven?
Een keer per jaar een etentje vind ik voldoende.
Nitflex schreef:
26-09-2019 10:24
Oh, ik heb echt nog nooit voor ook maar iets hoeven betalen, bij geen enkele werkgever. Ja, als je mee gaat skiën moet je wel wat inleggen, maar ik ski niet. Maar weekendjes Antwerpen, Ibiza of Praag met werk waren altijd op kosten van de zaak.

Als het om uitjes als de Efteling en andere personeelsuitjes gaat zou ik waarschijnlijk niet maandelijks betalen. Dat zijn bijna altijd dingen die ik niet leuk vind. Maar voor lekker eten of een mooi kerstfeest wil ik wel betalen.
Bij dat bedrijf mocht je dus je hele gezin meenemen dus dat zou niet haalbaar zijn. Het werd dan ook vooral gebruikt door mensen met gezinnen ipv door de oudere garde.
redbulletje schreef:
26-09-2019 10:29
Bij dat bedrijf mocht je dus je hele gezin meenemen dus dat zou niet haalbaar zijn. Het werd dan ook vooral gebruikt door mensen met gezinnen ipv door de oudere garde.
Oh, daar houd ik ook niet van. Dan is iedereen met gezin en partner bezig ipv lekker weg met collega’s. Diners met aanhang vind ik ook niets aan.
wij hadden altijd een PV, maar stoppen er mee. Door overnames merk je dat de animo voor dingen-met-collega's steeds minder worden. En ook meer als een moetje voelen.
Personeel gaat liever zelf met wat leuke-medecollega's eten, en betaalt dat liever direct aan het restaurant.
Eenmaal per jaar hebben we een uitje met aanhang (geen kinderen), rest van het jaar is het onderling. De opkomst is altijd groot, en dat vind ik eigenlijk wel een pluspunt, dan voelen mensen zich dus verbonden met het bedrijf.
Hier overigens één, twee keer per jaar een klein uitje (avondje bowlen of karten of zo) naast de feestjes die door de directie worden georganiseerd (zoals kerst, zomer bbq en personeelsfeest met aanhang, wat dan een hele dag duurt).

We zouden idd bij personeel zelf na kunnen vragen hoe zij erover denken. Toch wel fijn om vooraf een referentiekader te hebben. Ik vond de huidige € 5 al aan de forse kant en wil eigenlijk niet verhogen en daar sta ik alleen in. Gezien de uitkomst hierboven ben ik zo gek dus nog niet.
Personeelsfeestjes zijn bij ons altijd wel duur, je hoeft niet (of bij uitzondering nauwelijks) bij te betalen en de mannen lusten graag (veeeel) bier ;-)
Ik denk dat het verhogen je wel eens minder zou kunnen opleveren.
Alles tot aan 5,- betalen mensen toch wel, tenzij ze heel principieel zijn.
Boven de 5,- zullen meer mensen afhaken dus je totaal zal lager zijn.
femke09 schreef:
26-09-2019 10:41
Eenmaal per jaar hebben we een uitje met aanhang (geen kinderen), rest van het jaar is het onderling. De opkomst is altijd groot, en dat vind ik eigenlijk wel een pluspunt, dan voelen mensen zich dus verbonden met het bedrijf.
vergis je niet, wegblijven is een statement. dat durft niet iedereen
Hier is door de pv het Sinterklaasfeest afgeschaft "omdat de andere locaties dat ook niet hadden".

Belachelijke reden, ze konden dáár toch ook een paar collega's schminken en een paar zakken strooigoed inslaan? De ouders betaalden voor de kinderen die kwamen een paar euro voor het cadeautje en het was gewoon gezellig.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 26-09-2019 14:04
0.16% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zal wel heel oncollegiaal zijn maar uitjes met collega's zit ik echt niet op te wachten. Ik spreek wel eens af met een collega maar dat is 1-op-1 en daar komen geen bussen naar de Efteling aan te pas.

Bij ons op het werk zijn er trouwens wel veel activiteiten maar die worden door het bedrijf betaald. Kerst, borrels, sinterklaas, teamuitjes etc. Je hoeft daar niets voor in te leggen.
Wij hebben geen personeelsvereniging, het bedrijf waar ik werk heeft dan ook maar 8 medewerkers. We doen wel een hoop leuke dingen samen, maar deze worden betaald vanuit het bedrijf.
We're a close family, always within punching distance
volgens mij betaalden wij 2,50. maar dat is al meer dan 10 jaar geleden.
verder kreeg de PV inkomsten uit Bingo's en kaartavonden (waren bij dat bedrijf best wel in trek) en volgens mij mochten ze ook de opbrengsten van oud papier/ oud ijzer hebben.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Op mijn werk geen personeelsvereniging, €0 dus

Mans werk € 5 per maand. Dit is een actieve vereniging met 1 groot feest jaarlijks (inclusief eten en drinken) en zeker jaarlijks een bowlingavond, een bbq, een sportmiddag. Nooit een extra bijdrage nodig.
3 euro per maand

1 uitje per jaar incl aanhang (geen kinderen) bedrijf draagt ook bij.
1 keer per jaar een kadootje/aardigheidje passend bij de zomer. We hebben dit jaar bijvoorbeeld wat spulletjes voor de bbq gekregen.

Ik zou niet weten of de sinterklaasviering ook via de pv gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven