Wat betekent dit?

30-09-2019 02:16 217 berichten
Ruim zeven maanden geleden, kreeg ik uit het niets een appje van de beheerder van de vereniging waar ik sport. Ik kende hem niet (alleen van naam en gezicht). Ondanks dat ik wist dat hij een vriendin had, werden de appjes al gauw wat/ veel spannender. Wel was er altijd veel interesse wat ik deed, hoe m’n dag was etc. Maandenlang kreeg ik dagelijks appjes, soms appten we úrenlang (vaak ook over gewone dingen in ons leven). Hoewel er kansen genoeg waren, is hij maar één keer langsgekomen en is er wat gebeurd. We appten wel verder over een vervolg. In het begin negeerden we elkaar op de vereniging. Later leerde ik de beheerder beter kennen in het echt en kregen we goede gesprekken, over onze families, hoe we opgroeiden, werk. We kletsen nu meerdere keren per week urenlang. Wel spreken we amper als er anderen in de buurt zijn. We hebben echt lol en de ‘spannende’ apps zijn afgenomen. De spanning is er volgens mij nog wel. Hij vraagt altijd wanneer ik kom en dan is hij er. Hij is altijd in m’n buurt. Maar hij heeft een vriendin, is elf jaar jonger, we zijn qua types elkaars tegenovergestelde. Ik wil daarom niets meer van hem, maar geniet er tegelijkertijd wel van. Ik vraag me af wat dit voor hem betekent en waarom hij zoveel tijd in me stopt, maar uiteindelijk maar 1x langskomt. Als ik het hem vraag, stelt hij dezelfde tegenvraag en die vind ik lastig te beantwoorden. Hij geeft wel aan dat als hij nog verder gaat, het problemen op gaat leveren op de vereniging en dat wil hij voorkomen. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik de enige ben met wie hij appt en dat hij verder een trouwe vriend is. TegelIjkertijd voelt het heel bijzonder. Ik ben benieuwd naar jullie objectieve kijk op zijn gedrag en wat hij van me wilt (of niet).

Dank!
turquasi schreef:
30-09-2019 09:19
vind je dit nou niet onwijs zonde van je tijd?
Nee, ik heb lol met hem en het maakt mijn bezoekjes aan de opslag leuker. Zodra er een moment komt dat ik meer wil (weer een relatie bijvoorbeeld) dan zal ik m’n tijd anders besteden.
Alle reacties Link kopieren
oh nou ok... veel plezier dan maar met het helpen met het besodemieteren van zijn vriendin... want ja zooo gezellig o_o
Lorem Ipsum
RosainVietnam schreef:
30-09-2019 10:09
Dat vind ik een dooddoener: ‘niet meer waars dan dit’. Op dit moment ben ik niet op zoek naar een serieuze relatie. Ik wil lol en ontspanning en dat krijg ik van hem. Hij behandelt me goed; we bespreken vertrouwelijke zaken samen: hij belt als een belangrijke ziekenhuisuitslag heeft, als ik een belangrijk gesprek heb gehad. Dat bedoel ik met bijzonder.

Heb je helemaal geen slecht geweten of zo? Ik bedoel, stel hij was jou vriend en heeft nog een andere vrouw. Zou je ook niet leuk vinden...
stomwijnglas schreef:
30-09-2019 03:31
Wat dit betekent?
:fortune:

Ik zie het al. Dit betekent dat hij een lul is, want hij heeft een vriendin en gaat toch 10 stappen te ver door het 'spannend' te houden. Ook al is er niets spannends aan een sneuneus zoals hij blijkt te zijn.
En het betekent dat jij met je hormonen en onzekerheid denkt, en daarom bevestiging zoekt dat je de moeite waard bent, bij de verkeerde.
Ik voorzie een bak ellende waar je je vrijwillig in stort, want de aandacht is zoooo leuk.
Een bak ellende? Ik ben overal zelf bij en laat me geen ellende bezorgen.

Je vraagt je af waarom hij zoveel appt en praat en doet, maar niet in actie komt.la
Welke actie ontbreekt?

Ah, ik zie het al. De actie in zijn relatie, de actie om in gesprek te gaan met zijn vriendin en te herstellen wat hij nu kapot maakt. De actie om als volwassen man verantwoordelijkheid te nemen voor wat hij doet, de actie om te zorgen dat hij haar niet kwetst zolang hij een relatie neemt, de actie om relatiemateriaal, of op zijn minst neukmateriaal te zijn, voor haar.
Dat sowieso.
Hij wil aandacht en bevestiging. En ook zijn vriendin houden.
.
turquasi schreef:
30-09-2019 10:23
oh nou ok... veel plezier dan maar met het helpen met het besodemieteren van zijn vriendin... want ja zooo gezellig o_o
+1
Rebecca20 schreef:
30-09-2019 10:23
Heb je helemaal geen slecht geweten of zo? Ik bedoel, stel hij was jou vriend en heeft nog een andere vrouw. Zou je ook niet leuk vinden...
Nee, dat klopt. In het begin had ik er heel veel moeite mee. Nu speelt het alweer zo lang dat het bijna normaal is geworden. Maar netjes is het zeker niet.
stomwijnglas schreef:
30-09-2019 03:34

Kostte even moeite.
Antwoord op waarom hij de kans die je geeft niet pakt:
Hij vindt je toch niet zo aantrekkelijk. Hij wil zijn relatie er in ieder geval niet voor op het spel zetten.
Maar hij zet z’n relatie dus wel op het spel. Hij is immers vreemd gegaan en appt al zeven maanden.
RosainVietnam schreef:
30-09-2019 10:44
Nee, dat klopt. In het begin had ik er heel veel moeite mee. Nu speelt het alweer zo lang dat het bijna normaal is geworden. Maar netjes is het zeker niet.
Normaal? Weet je eigenlijk wat jullie haar aandoen? Ik kan dit echt niet begrijpen. Ik vind dit zo egoïstisch!
RosainVietnam schreef:
30-09-2019 10:12
Haha, zo noemt mijn vriendin hem ook. Ik heb ook moeite om hem te begrijpen, vandaar dit topic.
Iemand die met jou vreemd gaat, zul je nooit helemaal begrijpen. Je zult blijven twijfelen en je zal hem niet voor jezelf hebben.
Ik denk dat deze dingen er bij horen als jij er voor kiest om de andere vrouw te zijn...
Marigold1986 schreef:
30-09-2019 10:55
Iemand die met jou vreemd gaat, zul je nooit helemaal begrijpen. Je zult blijven twijfelen en je zal hem niet voor jezelf hebben.
Ik denk dat deze dingen er bij horen als jij er voor kiest om de andere vrouw te zijn...
Ik hoef hem niet voor mezelf, ik twijfel niet over mezelf. Ik benieuwd wat hij hier uithaalt. Juist omdat hij niet fysiek vreemd gaat (en daar wel toe in staat is) maar er wel heel veel tijd aan besteed.
Rebecca20 schreef:
30-09-2019 10:55
Normaal? Weet je eigenlijk wat jullie haar aandoen? Ik kan dit echt niet begrijpen. Ik vind dit zo egoïstisch!
Dat is het ook. Wel vind ik dit vooral zijn verantwoordelijkheid. Ik heb geen relatie.
Hatchi schreef:
30-09-2019 05:34
Ik vind jouw gedrag ook vreemd.
Waarom ga je berichten beantwoorden van een man die jou uit het niets iets stuurt? Waarom ga je daar überhaupt op in?
Omdat hij onze beheerder is. Als hij appt, antwoord ik. Uiteraard begon het ‘opslag gerelateerd’. En zocht ik er niets achter.

En dan ga je hem spannende berichten sturen, terwijl je weet dat hij een vriendin heeft. Je spreekt zelfs met hem af. Je maakt je druk om zijn gedrag, maar waarom gedraag jij je zo? Vind je dat normaal waar je mee bezig bent?
Dat zeg ik niet. Maar ik weer heel goed waarom ik wat doe en wat ik er voor mezelf uithaal. Ik zie niet in waarom hij zulke grote risico’s neemt en wat hij er voor terug krijgt.
RosainVietnam schreef:
30-09-2019 11:00
Dat is het ook. Wel vind ik dit vooral zijn verantwoordelijkheid. Ik heb geen relatie.

Oh ja dat is lekker makkelijk.
stel ik heb een vriend en die zit elke dag wel een uur in de auto van werk naar huis en hij vind het leuk als ik hem dan bel want de tijd gaat lekker snel... het is wel een huurauto zonder carkit... moet dat ook kunnen want zo gezellig en zijn verantwoordelijkheid?
of ga ik gewoon door tot ik op een dag letterlijk hoor dat hij een ongeluk heeft veroorzaakt?

volgens mij ben je egoistisch bezig... weinig chic in ieder geval
turquasi wijzigde dit bericht op 30-09-2019 11:08
1.65% gewijzigd
Lorem Ipsum
Het enige wat ik bijzonder vind is dat er zóveel vrouwen zijn die zich continu verdiepen in het gedrag van een of andere vent die zijn oog op hen heeft laten vallen. Ze gaan er volledig in mee en gaan zich dan onzeker af vragen wat zijn bedoelingen toch zijn. Al die energie die ze daarin steken, echt ongelofelijk.

Het zou er namelijk helemaal niets toe moeten doen wat de beweegredenen zijn van zo’n natte krant van een vent.

Vraag je eens af waarom jij iets te maken wil hebben met zo’n slappeling. Wat haal jij uit die sneue berichtjes ? Waarom leen jij je hiervoor ? Kun je je tijd en energie niet beter, leuker, nuttiger, aangenamer besteden ? Of ben je zo eenzaam dat je met ieder contact genoegen neemt ?

Wanneer ik uit het niets suggestieve appjes zou krijgen van een medewerker van de sportvereniging die een vriendin heeft, zou ik hem blokkeren en geen blik meer waardig keuren, maar ja, dat ben ik.
anoniem_386639 wijzigde dit bericht op 30-09-2019 11:09
4.24% gewijzigd
Peroxidetim schreef:
30-09-2019 08:49
Helaas zelf aan de zijkant staande meegemaakt met mijn vriendin die op deze manier appte met een man. Dat duurde al een jaar. Ze belden elkaar op een gegeven moment meer dan 50 keer in de maand. Maar nooit wanneer ik of zijn vriendin in de buurt was. Eigenlijk hebben jullie een mentale relatie gekregen. Je gaat niet (vaak, masr1 keer tot nu toe, maar jij wilt meer toch?) lichamelijk de relatie aan

Nee, ik wil niet meer. Ik hecht wel waarde aan de gezelligheid die we nu hebben. Ik vraag me vooral af waarom hij wel fysiek vreemd durft te gaan, maar niet elke week voor de deur staat. Waarom hij wel het risico neemt, maar niet de ‘fysieke lusten’.
maar in de digitale contacten heb je dezelfde type gesprekken als jij zou kunnen hebben met je eigen man. Waarschijnlijk vervangen ze die voor een deel.
Wanneer je ogen staat voor meerdere relaties zou dit best kunnen. Maar wanneer jij maar 1 relatie wilt, zou ik een beslissing nemen.

Hij doet dit overduidelijk omdat hij jou al leuk vind. Dat jullie niet in the open zo met elkaar communiceren, geeft aan dat ook voor jou het stiekem is.
Het is zeker ook stiekem. Als iedereen er is, of op een borrel, praten we amper. Dat vind ik vreemd. Als we alleen vrienden zijn (geworden) hoeven we dat niet te verbergen.
turquasi schreef:
30-09-2019 11:07
stel ik heb een vriend en die zit elke dag wel een uur in de auto van werk naar huis en hij vind het leuk als ik hem dan bel want de tijd gaat lekker snel... het is wel een huurauto zonder carkit... moet dat ook kunnen want zo gezellig en zijn verantwoordelijkheid?
of ga ik gewoon door tot ik op een dag letterlijk hoor dat hij een ongeluk heeft veroorzaakt?

volgens mij ben je egoistisch bezig... weinig chic in ieder geval
Bijzondere vergelijking. Ik vind dat iedereen verantwoordelijk voor zijn of haar eigen gedrag en de gevolgen ervan. Wel is mij gedrag egoïstisch en niet chic.
RosainVietnam schreef:
30-09-2019 11:08
Het is zeker ook stiekem. Als iedereen er is, of op een borrel, praten we amper. Dat vind ik vreemd. Als we alleen vrienden zijn (geworden) hoeven we dat niet te verbergen.
Leuk zeg, zo’n vriend die je negeert wanneer er anderen bij zijn. Voel je je dan niet ontzettend voor paal staan bij jezelf ?
Waarom pik je dit ? Je word gebruikt voor zijn stiekeme pleziertje en jij staat dat toe. Hoe is het met jou eigenwaarde gesteld TO ?
anoniem_386639 wijzigde dit bericht op 30-09-2019 11:18
13.43% gewijzigd
Francien2019 schreef:
30-09-2019 11:07
Het enige wat ik bijzonder vind is dat er zóveel vrouwen zijn die zich continu verdiepen in het gedrag van een of andere vent die zijn oog op hen heeft laten vallen. Ze gaan er volledig in mee en gaan zich dan onzeker af vragen wat zijn bedoelingen toch zijn. Al die energie die ze daarin steken, echt ongelofelijk.

Het zou er namelijk helemaal niets toe moeten doen wat de beweegredenen zijn van zo’n natte krant van een vent.

Vraag je eens af waarom jij iets te maken wil hebben met zo’n slappeling. Wat haal jij uit die sneue berichtjes ? Waarom leen jij je hiervoor ? Kun je je tijd en energie niet beter, leuker, nuttiger, aangenamer besteden ? Of ben je zo eenzaam dat je met ieder contact genoegen neemt ?

Wanneer ik uit het niets suggestieve appjes zou krijgen van een medewerker van de sportvereniging die een vriendin heeft, zou ik hem blokkeren en geen blik meer waardig keuren, maar ja, dat ben ik.
Tot nu toe negeerde ik ook elke poging van een bezette man. Deze app begon neutraal en ontwikkelde zich op natuurlijke wijze. Deze man vind ik namelijk wel interessant en leuk voor het moment. Ik besteed veel tijd op de vereniging en die tijd wordt zo leuker. Wat ik al eerder schreef: we hebben ook veel gesprekken over serieuze onderwerpen en hij appt of belt bij elke belangrijke afspraak/ gebeurtenis. Ik zou het inderdaad niet zo moeten analyseren. Ik doe dat vaker, vind gedachtegangen interessant.
Beetje babbelen door de dag en iemand warm houden on the side is helemaal niet zoveel werk en moeite als jij denkt hoor
RosainVietnam schreef:
30-09-2019 02:26
Maar die kans krijgt hij en neemt hij dus niet. Dat vind ik zo vreemd. Wel uren appen en praten, maar hij komt niet in actie. Ik denk inderdaad niet dat ik de enige ben, dus ik pas zeker op mocht het ooit nodig worden :)
Die kans krijgt hij? Dus jij zou willens en wetens je benen spreiden voor een bezette man. Prima, maar ga dan ook niet miepen en analyseren want je weet dan prima wat je plek is.
Francien2019 schreef:
30-09-2019 11:14
Leuk zeg, zo’n vriend die je negeert wanneer er anderen bij zijn. Voel je je dan niet ontzettend voor paal staan bij jezelf ?
Waarom pik je dit ?
We negeren elkaar. Het is niet dat hij mij negeert. Dat doen we bewust en hebben we zo afgesproken. Ik voel me zeker niet voor paal staan, ik doe het zelf ook en ik zie dat hij de hele avond in m’n buurt blijft en naar me kijkt. Ik heb dan gewoon een leuke tijd met anderen.
RosainVietnam schreef:
30-09-2019 10:44
Je had er niet heel veel moeite mee want dan was het sowieso niet zo ver gekomen. Wees gewoon eerlijk dat je totaal schijt hebt aan zijn relatie en zijn vriendin.
Analyseer je eigen gedachtengangen dan eens. Er zitten namelijk nogal wat onzuiverheden in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven