Wat betekent dit?
maandag 30 september 2019 om 02:16
Ruim zeven maanden geleden, kreeg ik uit het niets een appje van de beheerder van de vereniging waar ik sport. Ik kende hem niet (alleen van naam en gezicht). Ondanks dat ik wist dat hij een vriendin had, werden de appjes al gauw wat/ veel spannender. Wel was er altijd veel interesse wat ik deed, hoe m’n dag was etc. Maandenlang kreeg ik dagelijks appjes, soms appten we úrenlang (vaak ook over gewone dingen in ons leven). Hoewel er kansen genoeg waren, is hij maar één keer langsgekomen en is er wat gebeurd. We appten wel verder over een vervolg. In het begin negeerden we elkaar op de vereniging. Later leerde ik de beheerder beter kennen in het echt en kregen we goede gesprekken, over onze families, hoe we opgroeiden, werk. We kletsen nu meerdere keren per week urenlang. Wel spreken we amper als er anderen in de buurt zijn. We hebben echt lol en de ‘spannende’ apps zijn afgenomen. De spanning is er volgens mij nog wel. Hij vraagt altijd wanneer ik kom en dan is hij er. Hij is altijd in m’n buurt. Maar hij heeft een vriendin, is elf jaar jonger, we zijn qua types elkaars tegenovergestelde. Ik wil daarom niets meer van hem, maar geniet er tegelijkertijd wel van. Ik vraag me af wat dit voor hem betekent en waarom hij zoveel tijd in me stopt, maar uiteindelijk maar 1x langskomt. Als ik het hem vraag, stelt hij dezelfde tegenvraag en die vind ik lastig te beantwoorden. Hij geeft wel aan dat als hij nog verder gaat, het problemen op gaat leveren op de vereniging en dat wil hij voorkomen. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik de enige ben met wie hij appt en dat hij verder een trouwe vriend is. TegelIjkertijd voelt het heel bijzonder. Ik ben benieuwd naar jullie objectieve kijk op zijn gedrag en wat hij van me wilt (of niet).
Dank!
Dank!
maandag 30 september 2019 om 12:52
Je bent je eigen gedrag en het zijne continu aan het verdedigen in dit topic, Je hebt het topic geopend omdat je feedback wilt van anderen (die hem niet kennen) om zijn gedrag te leren begrijpen. Alles bij elkaar zegt het mij dat je dit contact, op wat voor manier dan ook, zelf ook niet in de haak vindt.
Wat vindt je van de feedback die je krijgt TO ?
maandag 30 september 2019 om 12:54
Ik heb het hem gevraagd waarom hij dit doet en hij geeft aan dat hij weet dat het onverstandig is, maar dat zijn gevoel sterker is dan zijn verstand. En dan vraagt hij hetzelfde aan mij.
maandag 30 september 2019 om 12:57
Je vraagt wat dit voor hem betekent en hij geeft dit als antwoord? Nou goede diepgaande gesprekken heb je dan.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 12:54Ik heb het hem gevraagd waarom hij dit doet en hij geeft aan dat hij weet dat het onverstandig is, maar dat zijn gevoel sterker is dan zijn verstand. En dan vraagt hij hetzelfde aan mij.
maandag 30 september 2019 om 12:57
Die laat ik nog bezinken. Ik lees niets wat ik niet kan begrijpen en ik vind de wijze waarop prettig. Welke conclusies ik ga trekken, komt nog.Francien2019 schreef: ↑30-09-2019 12:52Je bent je eigen gedrag en het zijne continu aan het verdedigen in dit topic, Je hebt het topic geopend omdat je feedback wilt van anderen (die hem niet kennen) om zijn gedrag te leren begrijpen. Alles bij elkaar zegt het mij dat je dit contact, op wat voor manier dan ook, zelf ook niet in de haak vindt.
Daar ben ik het mee eens. Het is niet in de haak. En ik probeer te begrijpen waarom we er allebei toch mee doorgaan.
maandag 30 september 2019 om 12:58
Dat zei hij ook! Dat we over onze gevoelens voor elkaar niet open durven zijn.vivautrecht85 schreef: ↑30-09-2019 12:57Je vraagt wat dit voor hem betekent en hij geeft dit als antwoord? Nou goede diepgaande gesprekken heb je dan.
maandag 30 september 2019 om 12:59
Hahaha, tekst zo uit het boekje opgelepeld. Het is een player. Dat was iedereen hier, en waarschijnlijk ook op de vereniging, al duidelijk, behalve jij blijkbaar. Realiseer je dat TO. En leer ervan zou ik zeggen.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 12:54Ik heb het hem gevraagd waarom hij dit doet en hij geeft aan dat hij weet dat het onverstandig is, maar dat zijn gevoel sterker is dan zijn verstand. En dan vraagt hij hetzelfde aan mij.
Sorry, niet vervelend bedoeld. Ik vind zijn reactie echt zó doorzichtig dat ik het vermakelijk vind.
anoniem_386639 wijzigde dit bericht op 30-09-2019 13:02
9.71% gewijzigd
maandag 30 september 2019 om 13:00
Dit is toch überhaupt geen antwoord op de vraag wat dit hem brengt?RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 12:58Dat zei hij ook! Dat we over onze gevoelens voor elkaar niet open durven zijn.
Maar goed, je hebt dus gevoelens voor hem. Het verhaal wordt steeds ietsje anders.
maandag 30 september 2019 om 13:07
En zéker niet met respect voor zijn relatie. Wat kinderachtig, zeg.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 11:51Ik vind hem dan weer wel respectvol, is heel geïnteresseerd, belt en appt op belangrijke momenten. Belt om zijn zorgen te bespreken (ivm gezondheid). Het negeren is afgesproken, heeft eerlijk gezegd iets spannends. De blikken, de appjes en de afterborrel.
Heeft niets met respect voor elkaar te maken.
maandag 30 september 2019 om 13:08
oh nou gelukkig, dan ben je omringd door mensen met weinig mores en zelfreflectie; ideaal.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 12:46Ik heb een grote vriendengroep met veel mannen. Die denken daar niet echt over na volgens mij.
En wat denken ze van hem? Of gaan de slechte verhalen alleen over de vrouw. Hij is net zo gemakkelijk en moet dus uit de buurt van alle vrouwen blijven? Wat als je een iemand leuk vindt, vind je meteen iedereen leuk?
en nee hij gaat je grenzen niet over want daar moet je grenzen voor hebben...
Lorem Ipsum
maandag 30 september 2019 om 13:12
Ik heb trouwens zijdelings zoiets meegemaakt met een kennis van mij. Zij had ook precies zo’n app contact met een andere (mannelijke) kennis van mij. Alleen via de app, maar 1 of 2 keer fysiek contact geweest. De apps waren soms vriendschappelijk en soms seksueel, compleet met dickpics en meer. Soms was het voor lange periodes vriendschappelijk, om dan toch weer opeens seksueel geladen te worden. Vaak op zijn initiatief. Elke app werd tot op het bot geanalyseerd door haar. Hij beschouwde het gewoon als een leuk verzetje om de saaie werkdag wat op te leuken. Het contact heeft jaren geduurd. In gezelschap negeerden ze elkaar, hoewel iedereen wist hoe het zat tussen die twee. Heel gênant.
De meeste mensen namen na enige tijd afstand, ik ook, want het is als buitenstaander heel vervelend om steeds geconfronteerd te worden met het stiekeme gedoe van anderen.
Oh ja, het hun huwelijken (met kinderen) hebben dit verzetje niet overleefd.
De meeste mensen namen na enige tijd afstand, ik ook, want het is als buitenstaander heel vervelend om steeds geconfronteerd te worden met het stiekeme gedoe van anderen.
anoniem_386639 wijzigde dit bericht op 30-09-2019 13:22
16.93% gewijzigd
maandag 30 september 2019 om 13:14
Wil jij wel of niet iets serieus als je eerlijk bent?
Wat het kan allemaal wel voor de lol zijn en een leuk gedachtenexperiment, maar als er van beide kanten toch meer is incl een vriendin dan is het wachten op ellende.
Bijzondere diepgaande gesprekken, steun en interesse in moeilijke dingen in je leven. Jullie leunen toch meer op elkaar dan alleen maar leuk tijdverdrijf?
Wat het kan allemaal wel voor de lol zijn en een leuk gedachtenexperiment, maar als er van beide kanten toch meer is incl een vriendin dan is het wachten op ellende.
Bijzondere diepgaande gesprekken, steun en interesse in moeilijke dingen in je leven. Jullie leunen toch meer op elkaar dan alleen maar leuk tijdverdrijf?
maandag 30 september 2019 om 14:00
Dit kan maar één ding betekenen; dit is ECHTE liefde. Jouw Prins op het witte paard. Blijf dus vooral wachten tot deze echte man, deze Liefdesprins op jouw voordeur klopt en je weggrist uit je saaie leventje en jullie dan voor altijd en eeuwig samen zullen zijn. Zo mooi, zo ontroerend.
Oh heerlijk; dat het nog bestaat!!
Oh heerlijk; dat het nog bestaat!!
Everything you see I owe to spaghetti!
maandag 30 september 2019 om 14:06
Ik denk niet zo heel veel eerlijk gezegd. Een beetje als forummen of candycrush spelen, het vult je dag maar heeft weinig diepte.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 11:36Nee, mijn vraag is meer wat een man hier uit haalt. Ik snap dat niet.
maandag 30 september 2019 om 14:09
Maar ik ontken toch niet dat het een player is? Ik heb toch niet de illusie dat hij iets voor me voelt? Zeker niet. Ik verwacht van een player dat hij opgeeft als het hij niet langs kan komen en dat hij naar het volgende project gaat.Francien2019 schreef: ↑30-09-2019 12:59Hahaha, tekst zo uit het boekje opgelepeld. Het is een player. Dat was iedereen hier, en waarschijnlijk ook op de vereniging, al duidelijk, behalve jij blijkbaar. Realiseer je dat TO. En leer ervan zou ik zeggen.
Sorry, niet vervelend bedoeld. Ik vind zijn reactie echt zó doorzichtig dat ik het vermakelijk vind.
Op onze vereniging is iedereen blij met hem, ‘de vorige beheerder legde het met de dames aan en deze doet dat gelukkig niet’. De meeste hebben het niet door dus. Hooguit degenen die benaderd zijn.
maandag 30 september 2019 om 14:11
maandag 30 september 2019 om 14:13
Ik heb zeker gevoelens voor hem als mens gekregen, die heb ik voor de meeste mensen. Geen verliefde gevoelens of iets dergelijks.vivautrecht85 schreef: ↑30-09-2019 13:00Dit is toch überhaupt geen antwoord op de vraag wat dit hem brengt?
Maar goed, je hebt dus gevoelens voor hem. Het verhaal wordt steeds ietsje anders.
maandag 30 september 2019 om 14:14
Je vindt het dus zijn verantwoording w.b. zijn relatie? Zeg nou eerlijk, hoe voelt het voor jou dat je met een bezette man avontuurtjes hebt? Ik zou mezelf werkelijk schamen. Vindt je dit ook niet enorme tijdverspilling? In plaats van dat je zijn gedrag gaat analyseren kan je beter een start maken bij jezelf.
maandag 30 september 2019 om 14:14
maandag 30 september 2019 om 14:15
Ik bedoelde ook vooral de hele situatie.vivautrecht85 schreef: ↑30-09-2019 13:09Ik zou ook nooit vrienden of wat dan ook willen zijn met iemand die zich zo voor me schaamt dat hij me in gezelschap negeert. Ook echt kinderachtig.
maandag 30 september 2019 om 14:18
Dit lijkt er wel op, een verzetje. Maar dan van beide kanten. En voorlopig weet niemand hoe het zit. En geen kinderen (en geen foto’s). Ik analyseer zijn appjes niet, ik ben benieuwd wat hij eruit haalt. Een verzetje kan het zijn. Dat is het voor mij ook...Francien2019 schreef: ↑30-09-2019 13:12Ik heb trouwens zijdelings zoiets meegemaakt met een kennis van mij. Zij had ook precies zo’n app contact met een andere (mannelijke) kennis van mij. Alleen via de app, maar 1 of 2 keer fysiek contact geweest. De apps waren soms vriendschappelijk en soms seksueel, compleet met dickpics en meer. Soms was het voor lange periodes vriendschappelijk, om dan toch weer opeens seksueel geladen te worden. Vaak op zijn initiatief. Elke app werd tot op het bot geanalyseerd door haar. Hij beschouwde het gewoon als een leuk verzetje om de saaie werkdag wat op te leuken. Het contact heeft jaren geduurd. In gezelschap negeerden ze elkaar, hoewel iedereen wist hoe het zat tussen die twee. Heel gênant.
maandag 30 september 2019 om 14:18
Waarom niet gewoon verder als vrienden gaan. Geen seks of seksuele spanningen met elkaar opzoeken. Is niet eerlijk naar zijn vriendin.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 14:13Ik heb zeker gevoelens voor hem als mens gekregen, die heb ik voor de meeste mensen. Geen verliefde gevoelens of iets dergelijks.
Sluit het voor jezelf af.
Er zijn genoeg single mannen die de spanning vast met jou aan zouden willen gaan.
maandag 30 september 2019 om 14:19
En met al die andere mensen heb je ook gesprekken over die gevoelens?RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 14:13Ik heb zeker gevoelens voor hem als mens gekregen, die heb ik voor de meeste mensen. Geen verliefde gevoelens of iets dergelijks.
Hou jezelf niet zo voor de gek.