Vorige bewoonster

02-10-2019 19:41 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een half jaar woon ik in mijn nieuwe huurhuis, prettig huis, alles prima.

Na een week stond de oude bewoonster op de stoep; of ik nog post voor haar had ontvangen. Dus ik vrolijk: ja hoor alsjeblieft!

De week erna werd er weer onverwachts aangebeld, de oude bewoonster weer: hoi nog post? Dus ik heb haar uiteraard haar post gegeven en voorzichtig gevraagd of ze niet had gedacht aan de verhuisservice van PostNL. Ja, dat had ze maar er kwam toch nog post hier..

Je voelt hem al aankomen: de oude bewoonster staat nu iedere week op de stoep. De derde keer heb ik aangegeven dat ik het nu toch wel een beetje vervelend begin te vinden, aangezien ik als vrouw alleen woon & mijn kindje ligt te slapen.

Oh ja sorry en toen was ze weer weg.

Na 1,5 maand lag er een briefje in de brievenbus of ik haar alsjeblieft wilde appen of bellen als er nog post was. Ik heb dit briefje weggegooid, ik geef niet zomaar mijn nummer aan mensen.

Nu zat ik gisteravond op de bank in mijn pyjama met een dekentje, wordt er weer aangebeld. Ik heb het genegeerd, maar vond het wel vervelend. Er blijft inderdaad post voor haar komen.

Ik dacht vanavond lekker filmpje kijken, kind heeft koorts en ligt in bed. En ja hoor, gaat wéér de bel!

Ik heb een beetje gezocht online, maar lees alleen verhalen van vorige bewoners die juist NIET de post/rekeningen/schulden etc kwamen ophalen en dat is natuurlijk ook ruk.

Maar wat moet ik nou met dit mens? Ik ga niet haar post naar haar doorsturen, dat kost me allemaal teveel geld (denk aan magazines etc). Iemand tips?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
TO heb je ook toegelicht aan vorige bewoonster dat jouw kindje slaapt en dat je dus daarom het aanbellen niet fijn vindt?
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
koreana schreef:
03-10-2019 07:10
Als de vorige bewoonster steeds ongevraagd op de stoep staat zou ik mijn telefoonnummer ook niet geven, hoor.
Als ik naar dat gedrag kijk, dan denk ik dat die mevrouw te pas en te onpas belt en appt.
Dan demp je haar en kijk je wanneer het jou schikt.
Ik vind het wel bijzonder om te lezen dat sommige mensen vinden dat de post van een wildvreemde de verantwoordelijkheid is van TO. Dat is het niet imo.

Werkelijk, gaan mensen hun goede-doelen reclamepost nog ophalen maanden-slash-jaren na dato?

In ons (koop) huis kregen we ook nog geregeld post voor de vorige bewoonster. Klingel enzo. Ik ga echt God niet bellen om te zeggen dat één van zn engelen blijkbaar toe is aan een nieuw wintergewaadje. En nabestaanden ook niet. Dat gaat gewoon retour afzender.
Ik ben de afglopen 5 jaar 4 keer verhuisd en heb eigenlijk geen ervaring met bedrijven or organisaties waar de adreswijziging niet goed gaat. Herken dat niet. Ik vertrouw dan ook niet op een service (ja, wel een doorstuur service), maar regelde de adreswijzigingen zelf (bank, verzekeringen, werkgever, abonnementen, etc). De belangrijkst dingen van de banken heb ik sowieso papierloos.

Toen ik ergens in 2017 vergeten was ergens mijn adres door te geven (bij een bepaald register) kwam de boodschap vanzelf via email bij me terecht (dat ze een 'retour afzender' hadden ontvangen en dat ik wel mijn administratie up to date moest houden, anders kreeg ik een boete.. :D ), en toen kon het alsnog geregeld worden (meteen gedaan en toen geen boete gehad).

Heb wel eens per ongeluk een Amazon pakketje bij de vorig bewoner laten bezorgen, maar daar heb ik toen over gemaild en het pakketje opgehaald.

Wellicht dat ik heel weinig post krijg of zo, maar is het daarom dat mijn empathie met de vorige bewoonster daarom ophoudt waar die bij anderen nog door gaat. Je zaakjes regelen is niet zo moeilijk.

Dat gezegd hebbende is het ook en situatie waarbij het in het hoofd van TO natuurlijk steeds groter wordt. Want dan staat dat men wééééér voor de deur, terwijl die mogelijkheid al in je achterhoofd zat. Die ergenis blijft zichzelf zo wel voeden en groeien (of dat nou redelijk is of niet).

Komt er eigenlijk nog veel post voor haar, of heb ik daar overheen gelezen? En blijft ze vooral komen omdat jij niet open doet, of doe je meestal wel open (dat is voor mij nu niet duidelijk).

Volgende keer opendoen, post overhandigen en zeggen: "Pam, dit is echt de laatste keer dat ik open doe en je dit geef. Alles gaat vannaf nu retour afzender".

Verder hoef je niemand je nummer te geven als je dat niet wil en daarover al helemaal geen tekst en uitleg te geven. Nee is een volledig antwoord.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
*Labalade* schreef:
03-10-2019 07:57
Ik vind het wel bijzonder om te lezen dat sommige mensen vinden dat de post van een wildvreemde de verantwoordelijkheid is van TO. Dat is het niet imo.

Op zich niet. Maar als ze er last van heeft, zal ze toch zelf iets moeten ondernemen.
Nu negeert ze de vrouw en sja, die blijft dan natuurlijk contact zoeken. Logisch.
Ik snap niet dat je dat briefje niet hebt gebruikt. En waarom je zo moeilijk doet om haar te bellen. Dat hoeft niet elke dag hè.
Je weet dat je je nummer kunt afschermen als je iemand belt? Dat is niet echt nieuw hoor.
Dan heb jij de regie, heel simpel.
Ik krijg zelden post. Maar ik houd al jaren een lijstje bij met dingen waarvan ik wel post ontvang, zodat ik weet wat ik moet wijzigen als ik ooit verhuis. De gebruikelijke dingen als bank en verzekering etc. wijzig je natuurlijk sowieso zelf.

Ik stuur post van oud-bewoners vooral consequent retour om het gewoon niet meer op de mat te krijgen.
Volgens mij zijn sommigen hier gewoon aan het rellen.

Als elke week een oud bewoonster meerdere keren op de stoep staat al 6 maanden, dat is dus 26x.

26x is de bewoonster al langs geweest!

Dat is echt gestoord!

Succes to. En sommigen hier maar negeren. De meesten lezen geneens goed.
Nitflex schreef:
03-10-2019 09:10

Ik stuur post van oud-bewoners vooral consequent retour om het gewoon niet meer op de mat te krijgen.
Precies. In het begin gaf ik het nog doir, maar toen was ik het beu. Op de enveloppe: retour, is verhuisd.
En in de bus.
Nu, na 14 jaar, krijg ik nog wel eens post van verschillende oud bewoners.
Ik gooi het weg. Jammer dan.
Sommige ken ik niet eens. Geen idee waar ze uithangen.
Krijg veel reclame voir hun, maar oik lijfrentepolissen.
Nadat ik het meerdere keren retour heb gedaan, wordt ook dit gewoon weg gegooid.

Het wordt wel steeds minder...
de wereld wacht om ontdekt te worden
Restera schreef:
02-10-2019 19:41
Dus ik heb haar uiteraard haar post gegeven en voorzichtig gevraagd of ze niet had gedacht aan de verhuisservice van PostNL.
.
Daarmee houd je post welke door SANDD bezorgt wordt niet tegen.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
03-10-2019 12:11
.
Daarmee houd je post welke door SANDD bezorgt wordt niet tegen.

En met voorzichtig (?) vragen ook niet. Ze had gewoon gelijk duidelijk moeten zijn.
Gele_Suikerspin schreef:
03-10-2019 10:23
Volgens mij zijn sommigen hier gewoon aan het rellen.

Als elke week een oud bewoonster meerdere keren op de stoep staat al 6 maanden, dat is dus 26x.

26x is de bewoonster al langs geweest!

Dat is echt gestoord!

Succes to. En sommigen hier maar negeren. De meesten lezen geneens goed.
Nou, en wat is dan je advies? Hoe moet TO van die vrouw afkomen?

Doorsturen (is gratis) of retourneren is de makkelijkste oplossing.
Nitflex schreef:
03-10-2019 09:10
Ik krijg zelden post. Maar ik houd al jaren een lijstje bij met dingen waarvan ik wel post ontvang, zodat ik weet wat ik moet wijzigen als ik ooit verhuis. De gebruikelijke dingen als bank en verzekering etc. wijzig je natuurlijk sowieso zelf.

Ik kijk gewoon in de begroting en op internetbankieren welke inkomsten en uitgaven er zijn en schrijf die aan.
Nog 1x wel de deur open doen.

De post meegeven en zeggen dat je vanf nu alles retour stuurt, eventueel met tekst is verhuist en als je heel lief bent het nieuwe adres erop.

1x per maand alles in brievenbus als je naar de super gaat en verder kan ze dan thuis blijven.
minnimouse schreef:
03-10-2019 12:34
Ik kijk gewoon in de begroting en op internetbankieren welke inkomsten en uitgaven er zijn en schrijf die aan.
Nee, maar ik houd er ook niet van als er dan nog een verjaardags- kortingskaart van een winkel of de Ikea catalogus of Bijenkorfgids opeens op mijn naam nog bij een ander liggen. Niet dat ik die nog moet hebben, maar vind het geen prettig idee. Of ik krijg bijvoorbeeld een hardlooptijdschrift, maar dat zie je verder niet in de begroting.
menta schreef:
03-10-2019 05:54
Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet. Er glippen altijd dingen doorheen. Je kan haar gewoon even appen als er post is, dan komt ze niet steeds aanbellen. En als je niet je nummer wil geven gooi je het even door haar bus. Na een week al moeilijk doen, tjonge dan maak je het leven wel moeilijk.
Het verbaast me echt dat je zoveel bijval krijgt.
En je hebt niet zoiets van goh zoveel bijval voor klagen na een week, zou ik iets verkeerd gelezen hebben?
Lucifer2018 schreef:
03-10-2019 12:35
Nog 1x wel de deur open doen.

De post meegeven en zeggen dat je vanf nu alles retour stuurt, eventueel met tekst is verhuist en als je heel lief bent het nieuwe adres erop.

1x per maand alles in brievenbus als je naar de super gaat en verder kan ze dan thuis blijven.
Ik zou bij deze oud-bewoonster niet zeggen dat je het nieuwe adres er wel op wil zetten. Want dan neem je zelf iets op je hals, wat je vlgs mij eigenlijk niet wil?
*Labalade* schreef:
03-10-2019 17:24
Ik zou bij deze oud-bewoonster niet zeggen dat je het nieuwe adres er wel op wil zetten. Want dan neem je zelf iets op je hals, wat je vlgs mij eigenlijk niet wil?
Dat staat er ook niet echt. Misschien beetje onduidelijk geschreven inderdaad,
Ik bedoelde : zeggen dat je alles retour stuurt.

Je zou dan belangrijke post kunnen doorsturen 1x per maand. Of retour met juiste adres erop. Als belangrijke post lijkt. En dat niet zeggen of afspreken inderdaad.

En dat zou ik ook niet meer dan nog een maand of 3 doen. Maar alleen als TO zo lief is.

Ik zou dat niet zijn. ;-)
Nitflex schreef:
03-10-2019 13:18
Nee, maar ik houd er ook niet van als er dan nog een verjaardags- kortingskaart van een winkel of de Ikea catalogus of Bijenkorfgids opeens op mijn naam nog bij een ander liggen. Niet dat ik die nog moet hebben, maar vind het geen prettig idee. Of ik krijg bijvoorbeeld een hardlooptijdschrift, maar dat zie je verder niet in de begroting.
Dat klopt, maar ik weet wel ongeveer waar ik online bestel. Verder heb ik eens ergens gewoond waar steeds Ici Paris kortingsbonnen in de bus lagen. Het huis was via een veilig verkocht, dus kende de vorige bewoner niet. Die hou ik mooi zelf.
Ik kreeg onlangs 2 dozen wijn op naam van de vorige bewoners. Toch knap dat je 4 jaar na je verhuizing wijn besteld bij je vaste wijnleverancier en niet ziet dat het adres niet klopt. Heb de wijn retour gestuurd met de boodschap dat ze verhuist zijn. Week later kwam er nog een doos! Deze maar meegegeven aan een vriend van hun die bij me op dd hoek woont. Hij zou het doorgeven dat ze het adres moeten wijzigen.

Alle andere post ging na een half jaar retour afzender en reclame ging naar de oud papier. Daarvoor afgegeven op hun nieuwe adres. Nooit een bedankje voor gehad!
Update: net om 21:30 was ze er weer, maar ik kwam net uit de douche. Ze belde 2x aan, maar heb het maar genegeerd want liep in m’n nakie met een handdoek om m’n hoofd.

Ik ga morgen al haar post verzamelen (reclamefolders, Veronica gidsen en Staatsloterij) en aan de voordeur hangen met een briefje erbij dat dit de laatste keer was en SVP NIET AANBELLEN WANT MIJN PEUTER SLAAPT!!

Dit is de 3de of 4de avond op een rij.. het kwartje valt blijkbaar echt niet. Wat je met die rommel moet, ik weet het niet...
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Restera schreef:
03-10-2019 22:02
Update: net om 21:30 was ze er weer, maar ik kwam net uit de douche. Ze belde 2x aan, maar heb het maar genegeerd want liep in m’n nakie met een handdoek om m’n hoofd.

Ik ga morgen al haar post verzamelen (reclamefolders, Veronica gidsen en Staatsloterij) en aan de voordeur hangen met een briefje erbij dat dit de laatste keer was en SVP NIET AANBELLEN WANT MIJN PEUTER SLAAPT!!

Dit is de 3de of 4de avond op een rij.. het kwartje valt blijkbaar echt niet. Wat je met die rommel moet, ik weet het niet...
Ik zou nog duidelijker zijn: briefje erop dat de post vanaf nu retour afzender gaat. En dat je niet wil dat ze nog aanbelt ivm slapend kind.
Je wil niks meer doen met/voor haar post? Meldt dat dan duidelijk!
Lucifer2018 schreef:
03-10-2019 17:44
Dat staat er ook niet echt. Misschien beetje onduidelijk geschreven inderdaad,
Ik bedoelde : zeggen dat je alles retour stuurt.

Je zou dan belangrijke post kunnen doorsturen 1x per maand. Of retour met juiste adres erop. Als belangrijke post lijkt. En dat niet zeggen of afspreken inderdaad.

En dat zou ik ook niet meer dan nog een maand of 3 doen. Maar alleen als TO zo lief is.

Ik zou dat niet zijn. ;-)
Ah okee, dan begrijp ik je nu :)
En ik zou ook niet meer zo lief zijn 8)
Speelt er niet meer dan alleen post? Eenzaamheid, dementie, andere problematiek? Is nog steeds jouw zorg niet, maar dan helpt bijvoorbeeld retourneren of niet open doen nog steeds niet.
Restera schreef:
03-10-2019 22:02

Het kwartje valt bij jou ook niet echt hè. Zo lang ze geen contact met je krijgt, blijft ze het proberen.

Waarom ben je niet gewoon duidelijk? Geen kulsmoes van 'mijn peuter slaapt' > dan komt ze volgende keer dus op een ander tijdstip.
Ik zou toch even proberen contact te leggen en proberen uit te vogelen wat er aan de hand is, want deze vrouw is duidelijk niet helemaal goed. Misschien heb je er meer aan als je haar in de juiste richting helpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven